[Ervaringen, vragen en ideeen] Aqua Fun De Haan aan Zee.

Ondanks dat Sunparks geminimaliseerd is door een aantal parken onder de Center Parcs-vlag te plaatsen, kun je hier nog steeds je ervaringen, foto's, plaatsen van de overige parken die onder de Sunparks vlag blijven wapperen. En nu ook weer "Sunparks De Haan aan Zee"

Re: [Ervaringen, vragen en ideeen] Aqua Fun De Haan aan Zee.

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor apirama » Vr 29 Nov 2013, 17:54

Dat ziet er al een heel pak beter uit!
Ik ben wel ook benieuwd naar de tropische vogelkooi. Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.
apirama
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Cp Rogier » Za 07 Dec 2013, 01:40

gaaf hihi, zou wel weer een tijd geleden zijn dat die voor het laatst open was.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 11 Dec 2013, 21:20

Vandaag een serie foto's ontvangen van verbouwing tot het klaar is en zal er een leuk artikel over maken.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor centerparcs » Ma 16 Dec 2013, 20:30

Cp Rogier schreef:Vandaag een serie foto's ontvangen van verbouwing tot het klaar is en zal er een leuk artikel over maken.

Ik ben erg benieuwd! :)
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 16 Dec 2013, 20:45

Goed dat je me eraan herinnert zal er morgen mee verder gaan kwam wat tussendoor.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 23 Dec 2013, 02:19

Ook zo benieuwd naar meer foto's en het hele verhaal. Kijk dan snel op onze website.

http://aquamundoforum.nl/nieuwsbericht/ ... -River/118
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor centerparcs » Ma 23 Dec 2013, 14:33

Leuk artikel! Het is best mooi geworden!
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bverwaal » Ma 23 Dec 2013, 19:14

Mooi artikel zeg :) :) , echt super dat ze dit nu gedaan hebben.
Wat mij opvalt is dat de baan de zelfde keuren heeft als een echte wwb bij center parcs
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 23 Dec 2013, 20:26

Klopt idd ze hebben de zelfde coating gebruikt als bij een wwb van CP. Vind de baan ook erg geslaagd.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hmn » Ma 23 Dec 2013, 22:57

Wat gaaf! Ik denk dat dit ook wel eens leuk is, een ander type baan. Je gaat hier immers niet zo makkelijk met z'n tweeën van af.
Hmn
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Lars » Di 24 Dec 2013, 00:43

Leuk artikel, nu nog de onslide :).
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Di 24 Dec 2013, 01:08

ja die moeten we nog gaan maken haha. Wie gaat er mee?
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor rickieboy31 » Do 26 Dec 2013, 23:32

Daar zijn goede zaken gedaan!
Ben ook wel benieuwd naar een onslide 8)
Gebruikers-avatar
rickieboy31

Berichtdoor Bram » Vr 27 Dec 2013, 00:01

Ja ik ook. ;)
Het ziet er allemaal erg goed uit moet ik zeggen, complimenten. ;)
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Jooost » Ma 30 Dec 2013, 20:38

Zo, zo kom je even een tijdje niet op Aquamundoforum, dan surf je er vol verwachting weer eens heen en wat krijg je? Topnieuws en een heel leuk stukje van Cp Rogier, thanks!

Zoals sommigen van jullie (heel) misschien weten, heeft het zwembad van De Haan een bijzonder plekje in mijn hart; ik was er als 10-jarige jongen, toen het park net open was. Ik had nog nooit zo’n groot en gaaf zwembad gezien (maar goed, ik was tien jaar oud) – de zwembaden van Centerparcs kende ik (nog) niet. Jammer genoeg was de glijbaan met de mysterieuze naam ‘wildwaterbaan’ toen (al!) dicht; op de baan zat toen in plaats van een coating een schuimrubberachtige laag, die losliet.

Hoewel de baan ‘uit’ stond, was hij nog geheel in tact, en niet vervallen en afgesloten zoals later het geval zou worden. Als we de kans kregen, ‘deden’ we de baan dan ook gewoon, al stroomde er geen water doorheen. Door de steile helling gleed je toch wel. Totdat een badmeester je in de gaten kreeg, dan kon je je aan gaan kleden. Spannend spelletje.

Wat toen opviel aan de baan, is dat je steeds maar heel kort ‘gleed’ en dan alweer in een tussenbassin – in dit geval: zonder water - belande. Zeker zonder water oncomfortabel, maar ik kan me niet voorstellen dat ’t met stromend water heel veel anders zou zijn. De baan ging ook loeihard.

Een jaar later was ik weer op De Haan en bleek de rubberencoating van de wildwaterbaan vervangen door beton en ‘deed’ de baan het wel; de vele ‘tussenbassins’ waren op 1 na volgestort met beton. Erg populair was de ‘nieuwe’ baan niet, omdat je er hard vanaf gleed en onderweg alle kanten opbonkte, tot de laatste saaie grote eindeloze cirkel.

Wat later sloot de baan definitief. Dat ‘ie nu weer open is, is goed nieuws voor het bad van De Haan, dat heeft veel potentie maar is een tijd lang ontzettend verwaarloosd. Terwijl, de sfeer en de initiële opzet van het bad zijn/waren echt geweldig. Veel van vroeger is er helaas niet meer; de ooit wondermooie stroomversnelling in de grot versnelt (versnelde?) weinig meer, de bar in het water verdween, de kruidenbaden verdwenen, het koudwaterbad verdween, en ondertussen liep ook de Plaza leeg, waar ooit het bakkertje en de echt fijne ‘oude’ visserskroeg het gezellige, stralende middelpunt van waren. Doodzonde. Bij de start van het park telde de (luxueuze) Plaza maar liefst zes verschillende restaurants. Zes! Een bistro, een visrestaurant, een pannenkoekenrestaurant, een snacktent, een pizzeria en een croissanterie. Daarnaast kon je in de Sportsbar ook nog eten. Kom er nog maar eens om.

Nah ja, lang verhaal kort, De Haan kende ooit een, wat mij betreft, hoog ambitieniveau. Het moest de nieuwe standaard worden voor de Sunparksketen die moest uitgroeien tot een geduchte concurrent van CP. Helaas is nimmer zo ver gekomen en was het volstrekt zielloze Kempense Meren de laatste stuiptrekking van SP, de droom van de Vlaamse niet geheel onomstreden ondernemersfamilie Vanmoerkerke, na het eveneens mislukte – en ongekend duur uitgevallen - Vielsalm. Het doek viel na vier parken, waar er in totaal ooit acht op de tekentafel lagen, zes in België, eentje in Luxemburg en eentje in Schotland. Zo ver is het nooit gekomen. Jammer, want De Haan was wat mij betreft destijds CP (ver) vooruit.

Ik hoop dat De Haan en in mindere mate het SP-park in Oostduinkerke de (verdere) kwaliteitsimpulsen krijgen die de parken nodig hebben. Het geeft te denken dat de opperbaas van Pierre & Vacanses, waar zowel CP als SP onder vallen, Gérard Brémond (76 jaar oud…) onlangs in de het Belgische zakentijdschrift Trends luid en duidelijk liet weten geen ‘spijt’ (!) te hebben van zijn aankoop van de Sunparksparken, maar wel van de beslissing om ze deels (tijdelijk) onder het CP-label te scharen. Het enige SP-park dat volgens hem in aanmerking komt voor een upgrade naar CP, is, geloof het of niet, park Vielsalm! Nah ja!

Enfin, wat blijft zijn de vragen: waarom is die wildwaterbaan voor de tweede keer dicht gegaan, nadat alle problemen optisch waren opgelost? Why? En waarom heeft het zo ontzettend lang geduurd voordat de baan weer open is gegaan? En heeft nou niemand van te voren ooit voorzien dat drie meter glijden, plons, weer drie meter glijden, plons, niet zo lekker euh glijdt? En waarom is het (warme) zwembad dat uitmondde in de start van de wildwaterbaan niet in ere hersteld? Kun jij die informatie misschien ergens halen Rogier? En: is het andere deel van dat bad, voor de ‘waterval’ nog wel open, of is dat ook weggehaald? Weet je wat, ik moest er maar eens snel een keertje heen!

Groetjes,

Joost
Jooost
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor rickieboy31 » Wo 29 Jan 2014, 16:43

Ik heb een filpje gevonden met o.a. een onride van de vernieuwde wildwaterbaan. ;)
Gebruikers-avatar
rickieboy31

Berichtdoor Bram » Wo 29 Jan 2014, 19:50

Ziet eruit als een erg leuk baantje, mede door die leuke watereffecten. ;)
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Zo 02 Feb 2014, 10:38

Ja dat is zeker een leuk baantje, echt een aanwinst voor het bad.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor centerparcs » Zo 02 Feb 2014, 13:20

Het is echt leuk geworden idd! Alleen jammer dat ze nik met dat 'inloopbad' (of hoe dat ook heet haha ;D ) voor de wwr hebben gedaan.
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor rickieboy31 » Ma 03 Feb 2014, 21:16

Dat is zeker jammer! Het is nu een beetje een loze ruimte.,.
Gebruikers-avatar
rickieboy31

VorigeVolgende

Terug naar Sunparks Algemeen

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.