[Ervaringen, Vragen & Ideeën] Aqua Mundo De Vossemeren

Praat hier over de #AquaMundo van #CenterParcs, die in België en liggen "Erperheide", "De Vossemeren", "Ter Hills", "Les Ardennes"

Re: [Ervaringen, Vragen & Ideeën] Aqua Mundo De Vossemeren

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Cp Rogier » Do 19 Dec 2013, 23:12

Ik denk dat ze inderdaad wat achter de schermen hebben gedaan, en de wwb was helemaal inorde gemaakt en glijd weer erg goed.
Soms kan een golfband niet wilder, want dan raak je teveel water kwijt. In les trois forets hadden ze bij de test de machines zo hard gezet dat er een tsunami was ontstaan. En al het water weg. Het vergt een juiste afstelling.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor cpvm » Vr 20 Dec 2013, 19:18

We geven 5 x 2 tickets weg voor een bezoekje aan onze Aqua Mundo. Kijk snel op onze Facebookpagina! http://www.facebook.com/centerparcsdevossemeren
Gebruikers-avatar
cpvm
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Rdb » Do 09 Jan 2014, 21:57

Betekent 'kindertarief' dus ook €9,95 na 16u?
Rdb
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Lars » Vr 10 Jan 2014, 21:03

Je kunt wel dagtickets bestellen en die gewoon later ophalen :). Dan hoor je wel gewoon van die korting gebruik te mogen maken.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Vr 10 Jan 2014, 21:32

Dat kan wel maar dan kost het je 15,95 terwijl het avond tarief goedkoper is hihi.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Lars » Vr 10 Jan 2014, 22:38

Oja haha dat klopt.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Dave » Ma 12 Mei 2014, 22:27

Het was alweer even geleden, maar deze namiddag in gietende regen toch nog maar eens een Aqua Mundo avondje gedaan.
Het was echt zéér kalm, zo kalm heb zelfs ik het niet eerder gezien. Het was zelfs zo erg dat ik na 20u de enige echte actieve zwemmer nog was en na half negen de hele aqua mundo leeg was. Wat mij betreft is dat leuk, maar voor het personeel uiterst saai. Heb met sommigen dan ook wel een leuke babbel gehad.
Overigens weer een piepklein nieuwtje wat me opviel: Glijbaan 02 (dat is de kleine/korte van de twee pijpglijbanen) heeft ook een coating laagje gekregen. Je voelt dus geen ribbels meer en hij gaat voor een gemiddelde mens die op de rug ligt plots pijlsnel. Tegen alle verwachtingen in mijn eerste Vossemeren-blauwe-plek mee gekregen. Vroeger ging ik amper vooruit als ik mezelf niet vooruit duwde.
Als men met die coating ook de monkeysplash zou bedekken, zou je veel langer in die draaikolk kunnen blijven. Nu moet je bijna rechtzitten omdat rug en schouders steeds over die spleten komen. Dat voelt behoorlijk pijnlijk.
Tweede piepkleine aanpassing zijn de sproeiers in de draaikolk van de Monkey, die staan nu naar het midden gericht, zo blijft je minder makkelijk steken. Nadeeltje is wel dat je meer water in de ogen krijgt.

Het ijs(beren)bad staat in onderhoud. Geen idee of dit weg gaat?
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Lars » Ma 12 Mei 2014, 23:07

Dave,

Het ijsbad staat vaker afgezet (ook in De Eemhof), dat komt omdat het water soms té koud of té warm is, of dat er te weinig water in zit. Het water moet dan weer even aangevuld worden (gaat eruit als mensen er te hard inspringen of het eruit scheppen) of op de juiste temperatuur komen, en dan gaat het bad als het goed is weer open.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Dave » Ma 12 Mei 2014, 23:17

Oh ik hoopte al dat ze het zouden verplaatsen ofzo.
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Dave » Ma 07 Jul 2014, 19:43

Afgelopen zaterdag nog eens geweest. Ivm die twee spectaculaire voetbalmatchen moet het één van de rustigste zaterdagen van het jaar geweest zijn. De sauna telde 3 gasten waaronder ikzelf. In de sauna staat trouwens ook een scherm vanwaar het voetbal prima te volgen was.
Het zwembad zo'n 25 - 50 waarbij vooral ouders met kleine kinderen. Monkey Splash, grote bad en wildwaterbaan waren grotendeels uitgestorven. Heerlijk dus!!

Nog wat kleine vernieuwingen:
Aan het buitenbad hebben de redders een kleurrijk hokje gekregen voor als het regent of bij hevige zonnestralen.
Bij de douches is een automaat geplaatst waar je voor 1 euro een eitje kan draaien met daarin waslotion en shampoo. Verschillende geurtjes en kleurtjes (aardbei, kers, citroen, sinaasappel, ananas, cocos,...).
Het ijs(beren)bad is inmiddels weer open.
Bovenaan de monkeysplash zijn nieuwe borden geplaatst waarbij nog duidelijk wordt gemaakt dat je niet mag stilzitten in de bowl of met meerderen tegelijk mag vertrekken. Deze borden hebben precies evenveel effect als de vorige versies.

Wat me al lange tijd opvalt is dat er een aantal stevige sproeiers in de stroomversnelling defect zijn. Er werken er nu volgens mij nog 2, maar die krijgen het water bijlange niet zo goed in stroming waardoor het nu wel erg soft aanvoelt. Volgens mij zitten er normaal 6 op het traject. De eerste heb ik nooit zien werken. Twee anderen waren vorige keer ook al stuk. Maar nu zijn er dus in totaal 4 die niet meer werken. Dringend monteur gevraagd!!

De huidige Facebook actie is trouwens ook niet mis! Jammer dat ze nooit zo'n actie voor incl. sauna gebruik hebben.
Afbeelding
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 07 Jul 2014, 20:12

Leuk je verslag Dave, en inderdaad met voetbal is het erg rustig maar wel fijn als je van een wwb en glijbaan houd hihi. De sproeiers zullen ze vast wel weten, want elke morgen wordt de hele glijbaan gecheckt. Wel leuk van dat hokje dat ze gekregen hebben dat zie je ook op de Franse parken.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Tom... » Vr 15 Aug 2014, 22:25

Dave schreef:Tweede piepkleine aanpassing zijn de sproeiers in de draaikolk van de Monkey, die staan nu naar het midden gericht, zo blijft je minder makkelijk steken. Nadeeltje is wel dat je meer water in de ogen krijgt.

Dat is iets dat ik helemaal niet snap in de Monkey Splash! Het is een superleuke attractie, maar dat water van die sproeiers. Mensen die zoiets bedenken en daarna er in gaan, moeten toch snappen dat dat water echt heel erg vervelend is, je kunt in de bowl helemaal niet kijken. Als het nu iets leuks was, maar ik vind dat water knap irritant en ben zoiets nog nooit tegengekomen in een andere glijbaan bowl...
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Vr 15 Aug 2014, 22:36

De sproeiers zijn er om de tol nat te houden zodat je niet blijft steken of je bezeert. Had misschien anders gekund, maar deze fabrikant heeft voor deze manier gekozen.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Tom... » Vr 15 Aug 2014, 22:40

Cp Rogier schreef:De sproeiers zijn er om de tol nat te houden zodat je niet blijft steken of je bezeert. Had misschien anders gekund, maar deze fabrikant heeft voor deze manier gekozen.

Ja, dat begrijp ik, gelukkig is dit niet "voor de lol", want dan was het helemaal erg geweest.
Maar dan nog, zoals je zegt: had anders gekund, JA! En ik snap niet dat ze het niet anders gemaakt hebben of een glijbaan bij een goede glijbaanproducent gekocht hebben... Van welke producent is deze eigenlijk? Het transparante stuk vind ik dan wel weer gigantisch goed!
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Vr 15 Aug 2014, 22:49

Deze is inderdaad van De Boer, maar De Boer is niet meer De Boer van vroeger en behoort nu tot de top van de wereld en valt onder wiegand-maelzer. Misschien dat ze eens kijken naar de sproeiers in de toekomst je weet maar nooit. Maar dat stuk doorzichtig is erg gaaf en zal zeker nu vaker terugkomen.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Tom... » Vr 15 Aug 2014, 22:52

Cp Rogier schreef:maar De Boer is niet meer De Boer van vroeger en behoort nu tot de top van de wereld en valt onder wiegand-maelzer.

Serieus? Ik vind die banen toch niet van wereldniveau hoor, op de een of andere manier vind ik die nog altijd een beetje "gammel" en primitief uitzien, maar dat kan aan mij liggen ;)

Hopelijk kijkt iemand op VM er nog eens naar, want die sproeiers doen echt afbreuk aan een topattractie!
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Vr 15 Aug 2014, 23:38

Die wat op VM staat is nog gewoon van De Boer, daarna zijn ze overgenomen.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Pim1984 » Za 16 Aug 2014, 09:21

Ja, ik kwam ook elke keer verkeerd voor dat gat in de tol uit. Moet je gaan kruipen in die tol ;D
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Za 16 Aug 2014, 09:29

Het is de bedoeling dat je nog een paar rondjes maakt in de tol en dan ongeveer uitkomt bij het gat. Dat lukt natuurlijk zo goed als niemand want iedereen glijd ook anders en als je op je billen aan komt dan is er meer weerstand dan op schouders en hielen. En de een remt dan erg hard af en de ander gaat nog een rondje.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Cinderella » Za 16 Aug 2014, 18:32

Ik geraak ook nooit mooi aan dat gat uit. Vorige keer zat ik net helemaal aan de achterkant dus heb me dan aan die "wand" die ervoor zit (zodat je maar langs 1 kant erin kan) errond getrokken om er toch maar in te geraken. Ik vind dat onderste stuk eigenlijk vrij pijnlijk, ik heb me daar al eens flink bezeerd aan mijn rug op die glijbaan die je terug in het water deponeert doordat die zo zijdelings gaat.

Voor mij gaat hij eigenlijk ook iets te snel maar ik ben dan ook een angsthaas op glijbanen; Wat ik vooral niet fijn vind is dat je bij de start eigenlijk verplicht bent om neer te liggen terwijl ik me veel veiliger voel als ik zittend kan glijden. Dan kan je nog een beetje tegenhouden met je handen als je te ver uit de bocht lijkt te vliegen of te snel gaat naar je zin. Daarom ben ik ook geen fan van die speedslides/tubes die zo heel dun zijn, ik word echt claustrofobisch in zo'n dunne buizen. Die van Monkey Splash is gelukkig nog niet zó smal (die van Sunparks Oostduinkerke bijv. daar krijg je me voor geen miljoen in) maar ik ben meer fan van de gewone tube 1200 banen waar je gewoon rechtop kan zitten.
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

VorigeVolgende

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's België

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.