[Ervaringen, Vragen & Ideeën] Aqua Mundo De Vossemeren

Praat hier over de #AquaMundo van #CenterParcs, die in België en liggen "Erperheide", "De Vossemeren", "Ter Hills", "Les Ardennes"

Re: [Ervaringen, Vragen & Ideeën] Aqua Mundo De Vossemeren

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Tom... » Za 16 Aug 2014, 18:36

Cinderella schreef: maar ik ben meer fan van de gewone tube 1200 banen waar je gewoon rechtop kan zitten.

Dat heb ik nu ook. Ik ga meestal wel een keertje van zo'n "smalle" buis af, om hem gedaan te hebben, maar echt leuk vind ik het niet. Die van de Monkey Splash is wel ok, vooral met dat doorzichtige stuk, maar heel fijn vind ik het allemaal niet, doe ook mij maar een normale buis :)
(de oude glijbaan op Het Heijderbos vind ik om die reden ook totaal niet fijn!)
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Dave » Zo 31 Aug 2014, 22:46

Weer een namiddag/avondje daar geweest. Het lijkt wel alsof ze van Vossemeren meelezen hier. Alle voorbije kritiekpuntjes zijn aangepakt. De sproeiers in de bowl zijn duidelijk bijgeregeld en de volledige stroomversnelling is weer actief. Op wat kapotte lampjes na heb je nu een volwaardig goede Aqua Mundo ervaring.

Trouwens nog een kleine story telling; moest bij de inkom het volledige tarief betalen terwijl ik eigenlijk een Vossemeren Voordeelpas heb. Driemaal aan de kassierster duidelijk gemaakt dat ik daar vaker kom en het tarief (incl. sauna) vanaf 16.00u 11 euro bedraagt. Die wilde dat echt niet van me aannemen. Ik moest het volledige bedrag van 17 euro betalen anders mocht ik niet naar binnen. Daar zijn op dat moment alleen aan de kassa was dus maar betaald. Aangekomen bij de badmeesterpost voor het polsbandje van de sauna op te halen zei ik dat ik dacht teveel betaald te hebben en dat ik daar toch wel een beetje mee zat. Hij zei dat hij zelf geen prijzen kende, maar heeft meteen zonder aarzelen naar de receptie gebeld waar de verantwoordelijke van Aqua Mundo was. Diezelfde verantwoordelijke heeft me daarna de 6 teveel betaalde euro's teruggegeven en uitgebreid excuses gemaakt. Blijkbaar was de studente aan de kassa nog maar enkele dagen in dienst. Nu goed wat mij betreft; zonder fouten maken kan je niet leren. Ik verwijt haar dus helemaal niets. Wat ik hiermee wel wil aanhalen is de alertheid van de badmeester die hier zeer correct en klantgericht heeft gehandeld. Velen zouden dit naast hun neerleggen in de zin van 'los het zelf op, je bent nu binnen'. Zeer correcte afhandeling, daar voel je je als bezoeker echt goed bij. Dat zijn ook dingen die je in geen review kan vinden, dit zijn gewoon losse ervaringen en als je dan ziet zoals ik vandaag zag, dat dit op die manier opgelost wordt... Fijn zo!!
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Zo 31 Aug 2014, 23:13

Dave dat zijn gewoon de dingen die net het verschil maken, en zo hoort het ook de gast staat centraal en als de gast ergens mee zit dan wordt het uitgezocht.
Super dat ze op VM zo alert zijn en de tijd voor je vrij hebben gemaakt. Ik had ook niet anders verwacht.

En ook heel fijn dat alle puntjes van de vorige keer zijn aangepast. En dat heb je goed VM leest ook mee maar dat doet elk park wel.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Dave » Ma 06 Okt 2014, 16:43

Een onderhoud dat dringend nodig is! Ben gisteren daar geweest; Glijbaan 3 (dat is de brede glijbaan waaronder de stroomversnelling is), is helemaal aan het afbrokkelen. Dat is momenteel verstevigd met houten witte panelen, waardoor het niet echt goed zichtbaar is. Maar mooi is het toch ook niet. Verder is het op sommige plaatsen echt wel donker, waar kan ik niet zeggen, maar het is duidelijk dat een heel aantal lampen kapot zijn. Zo bijvoorbeeld op de weg van de uitgang van de wildwaterbaan richting een van de blauwe glijbanen en het middenstuk van de wildwaterbaan zelf zijn op de onderwaterleds na pikdonker. Dat wandelstuk tussen wildwaterbaan en glijbanen is al behoorlijk onveilig ivm smalle trappen en weinig houvast. De wildwaterbaan is zo wel sfeervol, maar toch wel erg donker. Ze zullen hun onderhoudstijd goed kunnen gebruiken.

Stiekem hoop ik ook dat de bowl van de Monkey Splash een coating laag zal krijgen. Zowel de bowl als de kleine buis naar het landingsbad zijn erg pijnlijk voor de rug. Om de veiligheid nog beter te garanderen zou ik ook een camera plaatsen bovenaan de Monkey Splash. Zo kunnen redders goed zien wanneer mensen vlak na elkaar gaan of in de bowl blijven zitten en mensen daarop aanspreken. Heb laatst nog iemand frontaal in de rug gehad omdat die te vroeg was vertrokken. Gevolg jongetje had twee kapotte knieën en ik behoorlijke slag in de rug gehad. Hij raakte mij net op volle snelheid toen ik mijn tweede rondje in de bowl maakte.

Heb gisteren trouwens voor de eerste keer gepresteerd om drie volledige rondjes in de bowl te draaien. Mijn trucje was knieën vasthouden (zoals een waterbommetje) keihard naar beneden en dan op de rug de bowl in. Sta je wel vol strepen (behoorlijk pijnlijk, vandaar dat die coating er moet komen!) en ben je half verzopen omdat je het water niet kan tegenhouden dat langs alle kanten op je spuit. Maar goed het is dan toch gelukt (fier!).
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Tom... » Ma 06 Okt 2014, 17:18

Dave schreef:Monkey Splash

Spuit het water nog steeds zo enorm in je ogen, zodat je niks ziet in de bowl?
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 06 Okt 2014, 18:37

In december gaan ze 2 weken sluiten en hoop dat ze dan wat punten in de AM zullen doen.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Dave » Ma 06 Okt 2014, 23:57

Tom... schreef:
Dave schreef:Monkey Splash

Spuit het water nog steeds zo enorm in je ogen, zodat je niks ziet in de bowl?

Ja maar dat ligt niet aan de sproeiers. De zijn behoorlijk bijgesteld. Maar als je zelf optimaal afstoot aan de start heb je zodanige vaart dat het water opspat door je eigen snelheid.
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Bram » Wo 15 Okt 2014, 20:10

Bij bowl-glijbanen die ik ken hebben ze geen sproeiers maar gewoon een fijne kleine wateraansluiting bovenin de bol. Door dan langzaam wat water langs de randen te laten lopen blijft alles ook nat en krijg je niks in je ogen. Je moet het zien als een soort dunne waterval over de rand. :)
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Dave » Vr 17 Okt 2014, 23:18

Dat zou hier ook een stuk aangenamer werken Bram. De sproeiers hebben hier weinig toegevoegde waarde.
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Dave » Za 06 Dec 2014, 01:05

Gisteren (donderdag) een avondje Aqua Mundo gedaan. Het was er rustiger dan ik ooit gezien had. Volgens mij waren in het zwembad tussen 19u en 21u meer personeel dan badgasten aanwezig. Eigenlijk best wel schrijnend om zo'n golfbad te zien golven zonder dat er ook maar iemand in zit. Op weg van de parking tot de Aquamundo slechts 1 mevrouw met een kinderwagen tegengekomen. Ook de kleedkamers waren uitgestorven. Naast mij waren er nog twee Franse jongens van ongeveer mijn leeftijd (rond 25) aanwezig en één papa met twee 6-jarigen. Dat was echt alles. In het sauna gedeelte nog enkele ouderen, maar die haalden ook weinig uit behalve wat boekjes lezen en (doen alsof ze) slapen. In tegenstelling tot de maandagen was vreemd genoeg het koraalbad nu wel open?!

Drie kleine nieuwtjes/oudjes:
- Volgens degene uit het restaurant in de Aqua Mundo zou er tijdens de parksluit gewerkt worden aan de horeca in het zwembad. Dit was hun in ieder geval beloofd om het efficiënter te maken. Ikzelf denk dan meteen aan het systeem dat men ook in Erperheide gebruikt met die beepers zodat je weet wanneer je eten klaar is.
- De Bowl van de monkey splash was weer even verschrikkelijk als enkele maanden geleden. Overal krijg je water in het gezicht waardoor de ervaring zeer slecht overkomt. Ik vraag me sterk af hoe dit mogelijk is, daar hij bij mijn vorige report echt goed was. Vreemd toch?! Het is volgens mij niet haalbaar dat dit vandalenstreken zijn (ivm gladheid) en toch ook niet dat het materiaal vanzelf draait oid...
- Tijdens de kerstvakantie zal het saunagedeelte wel geopend zijn op maandag en vrijdag.

Hopelijk kan men dit aanhouden tot volgendjaar. Op maandagen zijn heel wat zelfstandigen en winkels gesloten in en rond Lommel. Zwemmen is dan één ding, maar sauna is toch ook wel leuk! Kunnen ze volgens mij beter sluiten op dinsdag en donderdag of vrijdag.
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Za 06 Dec 2014, 09:30

Het is even een heel rustige periode in de midweek, de weekenden is het nog aardig druk. En aan met de feestdagen weer gezellig druk.
Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in de parksluit.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Dave » Za 31 Jan 2015, 21:43

Maandagavond nog even daar geweest. Onderkant glijbaan is hersteld. Er zijn 3 basketbalnetten geplaatst in het golfslagbad. Verder is de verwarmingsinstallatie van het buitenbad vernieuwd. Niet meteen een merkbare upgrade voor de gast, maar blijkbaar wel voor het financiële plaatje van Vossemeren. Die upgrade zorgt ervoor dat het zwembad langer kan open blijven. Voorgaande jaren was het zwembad op weekdagen in januari, februari en maart steeds om 19.45u gesloten. Nu blijven ze zoals de rest van het jaar, geopend tot 20.45u en kan men indien nodig ook op drukke dagen makkelijk een uur langer geopend zijn. Jammer dat het saunagedeelte opnieuw gesloten is op maandag. Ook het horeca gedeelte in het zwembad heeft zijn beloofde upgrade niet gekregen, tot ongenoegen van het zwembad-horeca-personeel.
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Za 31 Jan 2015, 22:16

De update voor de aqua snack komt er wel nog aan, maar eerst maken ze een pilot op De Eemhof.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Dave » Vr 13 Mrt 2015, 13:20

Fijn dat men dat zo duidelijk communiceert.

Donderdag 25 maart is de sauna geopend tot 15u ipv 20u. Weet iemand waarom?
http://www.dagjecenterparcs.be/vossemeren/sauna_240.htm
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Lars » Zo 15 Mrt 2015, 18:55

Zou kunnen dat ze dan onderhoud plegen, of dat het gehuurd is door een groep.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Pim1984 » Do 30 Jul 2015, 16:42

De afgelopen jaren ben ik naar HB, MD, HH, EP, EH en VM geweest. Hierbij heb ik alle original parken in Nederland en Belgie bezocht, behalve KV (die staat nog op het lijstje ;D ).

In ieder park hebben we een hele leuke vakantie gehad, maar je gaat de AM's onderling toch vergelijken. En daarbij viel mij op dat de Aqua Mundo van de Vossemeren wat mij betreft toch wel het meest verouderd en slechtst onderhouden is van alle zwembaden waar we nu zijn geweest. Het is een heel leuk en groot bad, maar aan paar dingen vielen me toch op:

- Heel veel witte tegels. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar in de VM waren de tegels op veel plekken erg lelijk geworden. Met veel krassen, stukjes eraf of grijs uitgeslagen. In HB zijn ook veel witte tegels, maar die vond ik er toch netter uitzien. Vooral rondom de bubbelbaden in VM, bij het badje waarin je naar het buitenbad kunt zwemmen en bij de wit betegelde brug over de kleine glijbaan zag het er slecht uit;

- De verlichting 's avonds vond ik erg tegenvallen. In veel AM's wordt alles heel sfeervol met spotjes aangelicht. Vooral in de baden die voor het milleniumconcept zijn aangepast (EP, MD, HH) is de verlichting 's avonds erg mooi. Bij de VM zijn ook spots, maar ik vond het heel raar dat in de koepel TL balken met zo'n ongezellige ijsblauwe kleur hangen. Ik dacht eerst dat deze aanstonden vanwege werkzaamheden maar dit bleek de normale verlichting te zijn...

- De stroomversnelling werkt maar half en in het gedeelte van de stroomversnelling onder de familieglijbaan is geen grot, maar gewoon witte tegels en een Sunparks-achtige muurschildering. Niet echt sfeervol.

- Bij de klapdeur vanaf de kleedhokjes naar het zwembad was de onderkant van het kozijn helemaal weggerot;

- De koepel mag vanbinnen wel eens geschilderd worden. Zeker bij het bad waarvanuit je naar het buitenbad kunt zwemmen roestte de kozijnen van de koepel aan alle kanten

Ik ben benieuwd of jullie dit ook is opgevallen en het hiermee eens zijn? Als je bijvoorbeeld naar HH kijkt, vind ik het zwembad er daar veel frisser en moderner uitzien maar dat kan aan mij liggen :D . Ik hoop dat ze eerst de tegels op VM eens aanpakken, dat zou veel schelen, denk ik.
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cinderella » Vr 31 Jul 2015, 12:56

Ik krijg er persoonlijk ook een beetje "Sunparks" gevoel bij. Nou niet helemaal (er zit wel degelijk nog een groot verschil tussen een SP-bad en Vossemeren) maar het hint toch wel wat in die richting. Wij zijn van begin af aan veel grotere fans van Erperheide, ook de market dome vind ik daar veel gezelliger ondanks dat die van VM echt niet slecht is aangekleed. Ik vind vooral de indeling in VM niet gezellig en vooral het Grand Café mist daar wat charme in mijn ogen. Nonna's daarentegen vind ik er supermooi en die mogen ze gelijk naar Erperheide overbrengen.

Als je de AM van Erperheide vergelijkt met die van Vossemeren zie je in EP veel meer natuursteen terugkomen. Ook die gezellige kleine badjes die je daar hebt links van het golfslagbad waar je van het één in het andere kan klauteren enz., zo'n dingen heeft Vossemeren niet echt. VM oogt voor mij te kaal, te groot, te leeg. Die witte tegels geven het een industriële look terwijl je in zo'n grote AM net wat gezelligheid zou moeten creëren door veel beplanting (om het gevoel van een grote "zaal" weg te nemen en kleinere hoekjes/deeltjes te creëren) en natuursteen het meteen "warmer" zou maken. In Lac D'ailette bijvoorbeeld heb je ook een gigantisch grote AM maar daar vind je niet zoveel wit terug. Wel natuursteen, gebroken wit en beige/zachtbruin en daar heb ik persoonlijk niet het gevoel van een grote "zaal"/ruimte en voel ik wel een stukje die gezelligheid die je in Erperheide ook hebt. Dat is uiteraard nog heel anders daar Erperheide ook een kleinere AM is en daardoor automatisch wat meer gezelligheid mee krijgt terwijl Lac D'Ailette een hele grote AM heeft, maar toch. Het is een bewijs dat je het wel kán creëren, dus in principe zou dit in Vossemeren ook moeten kunnen.

Op wit zie je ALLES dus van zodra hier een vuiltje op zit oogt dat smerig. Ligt er een haar op die witte tegels, ga je denken "hé bah" terwijl je diezelfde haar op natuursteen waarschijnlijk niet eens zou gezien hebben. Of het dus echt aan gebrek aan onderhoud ligt weet ik niet, maar ik kan er wel inkomen dat het sneller onverzorgd/vuil oogt door al dat wit. Mensen die thuis een witte keuken hebben en voordien ééntje met bijv. houten tafelbladen hadden, zullen wel weten wat ik bedoel. ::) Op die witte keuken lijkt alles veel sneller vuil dan op de houten keuken, gewoon doordat je op wit elk vuiltje, vlekje, spatje, ... ziet en op hout (en dus ook natuursteen) niet.

Ik vind VM overigens ook altijd heel druk aanvoelen, zelfs in het laagseizoen. Dat neemt voor mij automatisch al een stukje gezelligheid weg daar ik veel liever een rustige AM heb. Ik ben dan ook enorm liefhebber van de vroege openingsuren en 's avonds tegen sluitingstijd aan wanneer er (gewoonlijk) minder mensen aan het zwemmen zijn. :D

Dusja, ik kan me zeker vinden in jouw mening.
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Za 01 Aug 2015, 10:14

Ja zeker gelijk de witte tegels zullen altijd blijven steken, en gaan steeds slechter uit zien. Ze zullen wel moeten vervangen lijkt mij dan. Hoop dat ze dat snel doen.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Debbaut » Za 10 Okt 2015, 13:08

Grabber Joe komt naar De Vossemeren!

Naar: eigencenterparcs.nl
Natuur en plezier voor iedereen, daar gaat Center Parcs over.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Debbaut » Di 06 Sep 2016, 19:46

Daarnet een onverwachte, aangename verassing: de redders van de Vossemeren waren te zien in het programma Iedereen Beroemd!
Natuur en plezier voor iedereen, daar gaat Center Parcs over.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

VorigeVolgende

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's België

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.