Aqua Mundo in Longleat Forest

Praat hier mee over de #AquaMundo van #CenterParcs in England, "Sherwood Forest", "Elveden Forest", "Longleat Forest", "Whinfell Forest" en "Warren Wood".

Re:Aqua Mundo in Longleat Forest

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Bram » Di 05 Jul 2011, 00:43

De AM komt binnenkort maar ik heb uiteraard wel wat foto's van het park voor jullie ;D.

Goed zoals jullie al wel weten bevind ik me nu op Longleat Forest en is het hier nu bijna half 12. Mijn internetverbinding is niet al te snel, maar ik probeer jullie toch elke dag wel wat foto's te laten zien. Dus kijk en aanschouw hieronder ::).

De wegbewijzering naar CP is erg slecht maar 1 mijl van te voren staat het ineens aan gegeven en even later zie je het bekende bord.
Afbeelding

Vervolgens kom je na een ritje in het heuvelachtige bos bij De Eemhof aan, oo wacht ik bedoel bij een gespiegelde receptie van De Eemhof gelegen Longleat ;D
Afbeelding

Gelijk na de receptie wordt je verwelkomt daar wat buxusjes ;D
Afbeelding

En Engelsen zijn gek van rotondes dus er liggen er aardig wat op het park.
Afbeelding

Maargoed, we gingen eerst even naar het huisje waar ik even snel wat foto's heb gemaakt. Het is echt een super huisje waar elke slaapkamer een eigen badkamer heeft, en we hebben zelfs een wijnkoeler. Ook een bubbelbad, DVD en gratis WIFI alleen dan weer geen sauna ;D.
Afbeelding

Afbeelding

En de slaapkamer van m'n ouders is echt gigantisch ruim, niet normaal gewoon ;D
Afbeelding

Enig minpuntje wat er is, is dat de deur van mijn slaapkamer tegen m'n bed aan botst en dus niet helemaal open kan ;D. Maargoed een foto van de buitenkant heb ik al wel, maar die komt morgen.

Na het huisje had ik gelijk een mountainbike gehuurd, waar ik een flink rondje mee over het park heb gefietst.
Afbeelding

Afbeelding

Tja... ::)
Afbeelding

Afbeelding

Maar omdat het lekker weer is ben ik niet nog niet in de AM en MD geweest omdat ik eerst mooie foto's wilde hebben van het park. Dit is de voorkant van de MD / Plaza die ik eigenlijk niet heel fraai vind :P. Foto's van de MD en AM komen morgen denk ik ;D
Leuk weetje is wel dat de MD en AM een gespiegelde versie is van z'n Europe broer Les Hauts De Bruyveres ;D. En hier is ook een nieuw concept toe gepast, de MD en AM zitten namelijk samen onder 1 grote koepel.
Afbeelding

Ik heb alleen dit voor jullie :afro:.
Afbeelding

En uiteraard lopen deze er ook weer, het stikt er van ;D
Afbeelding

En nu laat ik jullie even snel de Village Square zien, oftewel de Market Square. Ja ze hebben hier een MD en MS ;D. Maar toen ik er was, was het niet heel gezellig en was er niks bijzonders aan.
Afbeelding

En dan nu, het stikt er van op het park en je moet er ook vaak als fietser over heen. Over zulk soort paden. Echt schitterend tussen de grote bomen door!
Afbeelding

En hier hebben ze de term High Adventure tenminste nuttig gebruikt, lekker hoog dus in gigantische bomen ;D.
Afbeelding

En aangezien het park erg groot is rijdt er elke 20 minuten een treintje. Van 9 uur s'ochtends tot 12 uur s'avonds. Prima geregeld dus.
Afbeelding

En verder hebben ze ook nog een meertje met wat activiteiten.
Afbeelding

Zo dat was het weer voor vandaag. Even snel een conclusie, het incecken was zo gebeurd en het park is gigantisch. Ik vind dit een echt CP park en zo mogen er ook wel meer zijn, vooral vanwege de natuur. Die is gewoonweg schitterend en daar kan geen 1 Europe park aan tippen volgens mij. Verder zijn er ook echt gigantisch veel activiteiten te doen, van Quad rijden tot paard rijden ;D. Maargoed dat was het weer voor vandaag, ik ga lekker slapen en tot morgenochtend!
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor rickieboy31 » Di 05 Jul 2011, 09:57

Wauw helemaal super!
Ziet er übertof uit!
Geniet maar lekker van je vakantie daar!
En bedankt!
Gebruikers-avatar
rickieboy31
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Cp Rogier » Di 05 Jul 2011, 11:43

ziet er inderdaad heel mooi uit daar nu nog het zonnetje erbij en de foto's zijn nog mooier.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bram » Wo 06 Jul 2011, 00:40

Tja het is Engeland, dus het weer is niet al te best :(. Hier zijn nog wat foto's ;D.

Nou vooruit hier zijn ze weer, ik heb geen tijd om allemaal hele lappen tekst en uitleg te geven, dus dat doe ik thuis wel in een uitgebreide review. Aanschouw hier alvast maar de schitterende foto's van de MD / Plaza en van het park :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn een paar van de vele CP souvenirs die je hier kan kopen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goed, nog even een kleine toelichting. Alle foto's aan het begin van de reeks van de MD zijn allemaal smorgens voor 10 uur gemaakt, alles was dus nog dicht. Verder zijn er foto's van de zogenaamde boardwalk waar een watervalletje doorheen loopt, en dan ook nog 2 foto's van de binnenkant van de souvenirs winkel/ nature elements shop en van de winkel bij het zwembad. Dat was het weer voor vandaag, en morgen volgt de AM, die trouwens heel erg gekopierd is van LHB ;D
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 06 Jul 2011, 09:58

Bram zijn prachtige foto's ben ook erg benieuwd naar de uitgebreide reportage van de am.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor rickieboy31 » Wo 06 Jul 2011, 10:52

Bedankt, ziet er nog steeds goed uit! ;D
Gebruikers-avatar
rickieboy31

Berichtdoor Bram » Do 07 Jul 2011, 09:26

Goed het is weer tijd voor foto's van de Subtropical Swimming Pool, Jardin des Sports en nog wat van het park ;D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[img width=600 height=450]http://i1186.photobucket.com/albums/z370/BramG/Cp%20Forum/Longleat%20Forest/06-07-11/P1100302.jpg[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op dat terras rechtsboven kan je staan als je naar de MD loopt, is erg leuk bedacht moet ik zeggen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag hebben we ook lekkere pannekoeken gegeten in het pannekoeken restaurant, alles smaakte trouwens heerlijk ;D.
Afbeelding

Afbeelding

En dan is dit je uitzicht als je daar buiten zit ::).
Afbeelding

Afbeelding

En oja dit is ons huisje ;D
Afbeelding

Gewoon wat huisjes op het park.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De gigantische sporthal ;D. Die echt supermooi is!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dingetje van Lego ;D
Afbeelding

En uiteraard was er ook een Starbucks
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met als je daar lekker zit, kan uitkijken op de indoor-tennisbanen
Afbeelding

Midgetgolfbaantje
Afbeelding

En uiteraard kan je na je afslank kuurtje sporten je gelijk weer vol proppen met ijs en snoep ::)
Afbeelding

Afbeelding

Verder nog wat van het park.
Afbeelding

Afbeelding

En zoals jullie weten kreeg ik een nieuw fietsje omdat m'n ketting was gebroken. Dus kon ik nog mooi een foto van het Cycle Center maken.
Afbeelding

Afbeelding

Dit kan je allemaal huren.
Afbeelding

En deze fiets had ik eerst:
Afbeelding

En deze splinternieuwe kreeg ik er voor terug ;D.
Afbeelding

Goed dat was het weer, en vanmiddag was het nog heerlijk weer, nu is het keihard aan het regenen en is het nog maar 13 graden :(. En morgen is het ook nog eens m'n laatste dag hier >:(.

Maar dat was het dan allemaal weer! Er komen nog meer Aqua Mundo foto's aan, en die komen dan hier te staan ;)
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor rickieboy31 » Do 07 Jul 2011, 10:56

Erg mooie foto's! :D
Bedankt!
Gebruikers-avatar
rickieboy31

Berichtdoor Hexx » Do 07 Jul 2011, 12:09

Erg mooi inderdaad. Er zitten toch wel wat verschillen in met zijn oudere broer in Frankrijk, zoals het buitenbad, wildwaterbaan, de piste (een wit en andere geel?) en ook de grot is lichtelijk anders als die in Frankrijk. Ook lijkt het golfslagbad een stuk groter en opener en zijn de trappetjes al natuursteen. Vind het zeker niet verkeerd ogen, zelfs soms nog beter als zijn Franse broer :).

Al met al, leuk om eens een goed beeld van de 'AM'/Subtropisch Swimmingpool (eigenlijk nog net als de Plaza een naam uit de tijd van Piet Derksen) te hebben van Longlait Forest :).
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Bram » Do 07 Jul 2011, 13:14

De witte glijbaan is van kunststof en de andere is van beton, de een was dus versleten denk ik ofzo ;D. En de wildwaterbaan is volgens mij gewoon gespiegeld maar op sommige plekken echt lekker breed. Verder gaan sommige delen zelfs harder als op HB, alleen hier bots je niet tegen de kant ;D. Al met al een heerlijke baan die ze niet beter konden ontwerpen.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Hexx » Do 07 Jul 2011, 15:14

Zijn Franse broer is ook breed hoor, dus volgens mij net als het hele bad inderdaad gespiegeld. Je ervaring van de wildwaterbaan komt me heel bekend voor in de Franse versie dus dat zal denkelijk niet zoveel schelen, aan het einde is hij inderdaad wilder, maar de stroming zoals in HB aan het einde heb je alleen maar daar, maar wet niet hoe de Longlait versie is, maar denkelijk aan je bevindingen te lezen aardig gelijk aan zijn Franse broer.
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Cp Rogier » Do 07 Jul 2011, 17:33

Zijn inderdaad mooie foto's. Maar of ik er ooit heen ga dat weet ik niet iets houd me tegen.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bram » Do 07 Jul 2011, 17:35

Het commerciële gedoe houdt je tegen? ;D
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Do 07 Jul 2011, 18:04

Dat niet alleen hoor, is nog wel meer. Maar kom er even niet op.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor rickieboy31 » Do 07 Jul 2011, 18:19

Als je naar Engeland gaat heb je sowieso veel meer kosten, niet alleen het park zelf maar je moet ook met de boot ernaar toe ( of vliegtuig)
Gebruikers-avatar
rickieboy31

Berichtdoor Hexx » Do 07 Jul 2011, 18:22

Misschien ook wel het reilen en zijlen op 't park zelf, ik weet niet of daar verschil in zit?
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Cp Rogier » Do 07 Jul 2011, 18:28

De totaalprijs is inderdaad vele malen hoger dan dat je naar een NL, B of DE park gaat en zelfs nog hoger dan een FR park gaat.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bram » Do 07 Jul 2011, 19:19

Bij Frankrijk zit je natuurlijk weer met de tol enzo, en ik denk als je in deze periode gaat dat UK wel goedkoper is als Frankrijk ;D. Hier is het namelijk laag seizoen en daar hoog seizoen. En je moet voor de boot z'n 100 euro rekenen. Maar ik moet wel zeggen dat het toch wel een aparte beleving is, om met die boot te gaan ;D. Ik moet ook nog wat zeggen over de prijzen op het park, die vind ik toch echt wel reuze mee vallen. Want zeg nou zelf 1.95 pond, oftewel 2.20 euro voor een glas vers geperste sinaasappelsap is niet duur ;D

Verder gaat het reilen en zeilen hier wel iets anders op 1 of andere manier. Maar alles oogt hier gewoon een stuk professioneler, dan is het in Nederland maar een zooitje als je het met hier vergelijkt. Maargoed ik ben helemaal verkocht, helemaal omdat Engelsen gewoon super netjes en super vriendelijk zijn, helemaal als je het vergelijkt met Fransen. Bijvoorbeeld in de kleedkamers is het gewoon stil, ookal is het druk. Nou dan moet je maar eens in Nederland kijken, daar zit iedereen te schreeuwen en te krijsen.... Het enige echte grote minpunt van dit park, maar daar kan het park niks aan doen, is dat het weer vaak nog slechter is als in Nederland ;). Verder kan je hier ook niet lekker in de tuin bruin worden, want de bomen houden alle zon tegen ;D
Laatst gewijzigd door Bram op Do 07 Jul 2011, 19:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Do 07 Jul 2011, 20:00

Ik weet nog wel meer minpunten maar ga ik zo even niet opnoemen.
1 ding is wel zeker het is daar gewoon geen CP meer zoals CP bedoeld is.
en de tol 6euro 20 naar Lelac weegt echt niet op tegen de 100 euro dan voor de boot.

Maar ach ieder zijn voorkeur zullen we dan maar zeggen. Ik ben al iedergeval een CP ganger van de oude stempel en dan valt het park al af , want het kan me niet bieden wat ik zoek.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Lars » Do 07 Jul 2011, 20:04

@Bram,

In mijn beleving zijn Engelsen en Russen de ergste en associaalste mensen die je maar op aarde tegen kan komen. In hotels in vele landen zijn juist zij de gene die overal over aan het zeiken zijn en ze zijn veelste homesick, aan alles wat ze gewend zijn in eigen land. Een paar dagen geleden was er een TV programma waarin een Engelsman op de auto van een taxi chauffeur in zo'n Afrikaans land plast en dat vindt hij normaal, een schade vergoeding betalen ho maar. Russen zijn wel vele malen erger (qua geluid, manieren en gedrag) maar Engelsen staan zeker op de irritant-op-vakantie-lijst nummer 2.

Nogmaals, dit is mijn mening en ervaring, het kan zijn dat jij dat zo niet ervaart.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

VorigeVolgende

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo United Kingdom

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.