Babbel topic over van alles en nog wat.

Praat hier over van alles en nog wat wat niet met zwembaden te maken heeft!

Re: Babbel topic over van alles en nog wat.

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor peer » Zo 06 Sep 2015, 22:53

Eerst heel veel sterkte met het verlies van je hond

En ja dit hadden ze toch wel anders kunnen aanpakken ,ik zelf vindt dat Center Parcs de laatste tijd veel zakelijker is geworden en niet meer zo coulant is tegenover de klant, lijkt wel of geld verdienen op de eerste plaats komt en dan pas de klant ....
Gebruikers-avatar
peer
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Cinderella » Zo 06 Sep 2015, 23:49

Dankjewel voor de steunbetuigingen. Het is een zware week geweest, inmiddels krijgt het stilletjes aan zijn plekje maar het gemis blijft wel natuurlijk. Wij hebben ook geen andere huisdieren dus dat is toch echt wel een leegte die je voelt in huis. Het zit zo mee in je routine ingebakken hé. Opstaan, hond laten plassen, zelf de badkamer in, hond eten geven en dan zelf aan tafel aanschuiven, 's avonds thuiskomen meteen aai over zijn bol en een knabbelstokje o.i.d geven, ... Nu is het thuiskomen in een leeg huis, best een vies gevoel na 17 jaar al kwispelend begroet te worden.

Hij heeft gelukkig geen pijn gehad en is rustig ingeslapen in mijn moeder haar armen, waar ik erg blij om ben. Ik had het veel erger gevonden moest hij plots ergens gelegen hebben en dat we dan niet geweten hadden wat er gebeurd was en dat hij alleen was geweest. Desondanks voel ik me wel schuldig dat ik er zelf niet was, geeft het beestje 17 jaar onvoorwaardelijke liefde en ben ik er in zijn laatste momenten niet om dat voor hem terug te kunnen doen.

Ik vond de reactie van Centerparcs echt heel erg overkomen à la "nou jullie geld hebben we toch al binnen dus geef die sleutels maar hier en daaaag". Geen steunbetuiging of niks niet. Het was dan misschien geen mens maar dat wil niet zeggen dat het onbelangrijk is denk ik dan, een huisdier afgeven kan vaak meer pijn doen dan een ver (menselijk) familielid gewoon omdat dat diertje deel uit maakt van je dagelijkse leven en dat verre familielid niet. Inmiddels heb ik wel de enquete ingevuld die we via mail ontvangen hadden en daar de uitleg nogmaals gedaan, ik ben eens benieuwd of ik er nog wat van hoor.
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Lars » Zo 06 Sep 2015, 23:54

Ik wil even persoonlijk en zakelijk hierop reageren.

Persoonlijk: het is heel erg als je een dierbare uit je familie verliest. Heel erg veel sterkte met het verwerken en hopelijk kun je het een plekje geven.

Zakelijk: het klinkt heel bot, maar Center Parcs is niet verplicht een compensatie te bieden als een hond overlijdt. Een hond is geen 1e graads familie, dus valt buiten de reisverzekering en ook buiten de wettelijke eisen die een reisorganisatie heeft. De dingen die je betaald hebt heb je betaald, en daar hoeft niks op terug betaald te worden. Als Center Parcs het zou doen zou het wel heel netjes en klantvriendelijk zijn, maar het is ze niet verplicht. Anders dan dat 1e graads familie overlijdt (partner, kinderen, vader/moeder, broers/zussen), dan is Center Parcs (of je reisverzekering) dat wel verplicht. Bij sommige verzekeringen tevens ook 2e graads (kinderen van broer/zus, vader/moeder van partner, opa/oma en kleinkinderen).
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 07 Sep 2015, 09:02

Cinderella, heel veel sterkte met het verlies.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Cinderella » Ma 07 Sep 2015, 10:37

Ik begrijp wat je wilt zeggen Lars, maar dat het hen niet verplicht is wil natuurlijk niet zeggen dat het door de klant niet geappreciëerd zou worden. ;)
Er zijn zo nog tal van situaties waarbij ze wettelijk gezien niet verplicht zijn je een compensatie aan te bieden of bijv. een verblijf kostenloos te annuleren/wijzigen, maar waarbij ze het wel gewoon doen uit klantvriendelijkheid. En een klant die met afhandeling van klachten en co. tevreden is, zal sneller geneigd zijn terug te keren dan ééntje die zich uiteindelijk "afgezet" voelt of met het gevoel zit van "eens mijn geld binnen is, kan het jullie niet schelen of ik überhaupt een aangenaam verblijf heb of niet".

In elk geval vond ik de reactie niet netjes, een steunbetuiging of gewoon een simpele "oh wat naar voor jullie" had al veel gedaan, maar er werd echt gewoon meteen gegrepen naar "ja ik kan jullie niks terugbetalen" terwijl we daar nog niet eens van gesproken hadden maar gewoon verteld hadden van kijk dit is onze situatie en wij zouden dus graag uitchecken en al onze activiteiten, reservaties enz. annuleren. Het feit dat ze dan ZELF meteen over terugbetalingen beginnen te spreken, deed mij echt zo hard denken van "wauw, ik kom hier vertellen dat wij onze vakantie vanwege een nare reden wensen te beëindigen, en het enige waar jullie aan denken is het geld in de kassa houden."
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cinderella » Zo 13 Sep 2015, 22:08

Inmiddels heb ik ook een (beleefd) berichtje op de facebookpagina van Erperheide achtergelaten en de situatie uitgelegd en duidelijk gemaakt dat ik dit geen klantvriendelijke manier van reageren vond. Ik ben benieuwd of ik er nog reactie op krijg. Ik hoef geen compensatie of wat dan ook maar zou het wel top vinden als ik hier een correcte reactie op krijg en ze die in de toekomst ook toepassen voor anderen in een soortgelijke situatie.
Dat we dat geld allemaal kwijt zijn daar hebben we ons 2 weken geleden al bij neergelegd maar ik zou het echt fijn vinden als CP eventjes kan laten zien dat ze wél klantvriendelijk kunnen reageren op zulke zaken (ookal kunnen ze geen compensatie bieden, een goed verwoorde reactie is in zulk geval vaak al veel waard).

Intussen ook aan het kijken om een weekendje te boeken ter compensatie van de voorgaande nare ervaring. Alleen dit keer wel met elke verzekering die we krijgen kunnen erop en aan, ik neem geen risico's meer daarin, je weet nooit wat er kan gebeuren. Normaal nemen we die altijd wel maar aangezien we nu minder dan een week op voorhand boekten vonden we het een beetje gek om er één te nemen. Denk ook niet dat dat wat had uitgehaald (tenslotte hebben we niet geannuleerd maar de vakantie vroegtijds onderbroken) maar toch, baat het niet dan schaadt het niet.

Verder ben ik vorige week mijn studentenjob gestart bij Action. Er is een nieuw filiaal geopend hier in de buurt dus zodra ik daar wat van hoorde was mijn sollicitatiebrief al onderweg. Toffe groep en werksfeer dus dat maakt wel dat het fijne werkdagen zijn. Wel zwaar werk ook (vooral het heffen en sleuren aan vaak zware items die aangevuld moeten worden) maar gelukkig voldoende afwisseling tussen aanvullen en kassa dus goed doenbaar op die manier. Fijn zakcentje erbij om een CP-vakantie te boeken denk ik zo. ;)
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 14 Sep 2015, 09:47

Ik hoop ook dat je een net antwoordje krijgt, normaal doen ze dat wel. Leuk bij de Action, maar dat is soms zeker wel zwaar. Ik zie ze hiet ook altijd met die grote rolcontainers vooral op de dinsdag.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hmn » Ma 14 Sep 2015, 21:19

Hoi allemaal,

Klein technisch vraagje... Misschien weten jullie het antwoord er niet op, misschien wel. Op het moment heb ik een hypotheek met een overlijdensrisicoverzekering (verplichting...). Ik ben me aan het oriënteren of het iets oplevert, wanneer ik mijn hypotheek laat oversluiten. Heeft iemand van jullie enig idee of ik bij het oversluiten van mijn hypotheek ook mijn ORV mee oversluit of dat ik een nieuwe aan moet vragen?
Hmn
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Cp Rogier » Di 15 Sep 2015, 14:27

Ik geloof dat het eraan ligt wie de nieuwe geld verstrekker is, en met welke partij hij meestal de ovr regelt. Maar helemaal zeker ben ik niet.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Debbaut » Wo 16 Sep 2015, 15:44

Ton Van De Ven is overleden, ontwerper van De Efteling, hij heeft o.a. volgende attracties op zijn naam staan: Droomvlucht, Villa Volta, Lavenlaar, Fata Morgana, Huis V/D vijf zintuigen,...

Jammer, hij was een echt icoon!
Natuur en plezier voor iedereen, daar gaat Center Parcs over.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cinderella » Do 17 Sep 2015, 15:08

Ik kreeg net een mailtje van Centerparcs binnen ivm het facebookberichtje dat ik gestuurd had ivm ons vroegtijdig vertrek in Erperheide. Aan de huursom of het dinerarrangement konden ze helaas niets doen, maar ze hebben ons wel netjes een waardebon opgestuurd ter waarde van 44€ die we voor de fietsen betaald hadden.

En ook een nette reactie dat ze het jammer vonden dat we door omstandigheden niet ten volle van ons verblijf genoten hebben en dat ze hopen dat we bij de volgende gelegenheid wel een aangenaam verblijf mogen hebben. Zonder die voucher was ik ook al tevreden geweest, maar top dat ze die er nog bovenop gedaan hebben! 't is geen superhoog bedrag maar ik vind het al bij al wel heel netjes van hun dat ze toch de geste doen om iets te willen terugbetalen en vooral dat ze een nette, klantvriendelijke reactie gegeven hebben zoals het hoort.
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Adidas Badpak » Do 17 Sep 2015, 17:08

Zo zie je dat het wel kan al is het geen groot bedrag wat ze aan bonnen terug gaven.
Gebruikers-avatar
Adidas Badpak
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Debbaut » Do 17 Sep 2015, 17:53

Mooie en nette reactie!
Natuur en plezier voor iedereen, daar gaat Center Parcs over.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor verena » Do 17 Sep 2015, 18:26

Mooi top van Erperheide
verena
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor peer » Do 17 Sep 2015, 19:46

Toch netjes dat ze reageerde ;)
Gebruikers-avatar
peer

Berichtdoor peer » Ma 14 Dec 2015, 00:32

Vandaag weer een zware dag gehad... een oom van mij heeft zijn gevecht met zijn ziekte verloren en is vanmiddag ingeslapen
in je achterhoofd hou je er toch rekening mee dat het kan komen ,maar toch komt het onverwacht en nu net tegen kerst aan wat toch eigenlijk een mooiste tijd van het jaar moet zijn.... ik vraag mij wel eens WAAROM... :'(
Gebruikers-avatar
peer

Berichtdoor Adidas Badpak » Di 15 Dec 2015, 21:35

Gecondoleerd en sterkte in deze moelijke periode.
Gebruikers-avatar
Adidas Badpak
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor markieanta » Di 15 Dec 2015, 21:47

Gecondoleerd Peer.
markieanta
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor CP-Erperheide » Do 17 Dec 2015, 22:07

Gecondoleerd en veel sterkte. Ik kan er zo boos om worden dat mensen met ziektes schelden :( .
Het Heijderbos: 1 x
De Eemhof: 0 x
Port Zélande: tig x
Park Zandvoort: 0 x
Het Meerdal: 1 x
De Huttenheugte: 1 x
De Kempervennen: tig x
Limburgse Peel: 0 x
Parc Sandur: 1 x
De Vossemeren: 1 x
Erperheide: 1 x
Het Vennenbos: 1 x
De Lommerbergen: 1 x
Gebruikers-avatar
CP-Erperheide
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor peer » Za 19 Dec 2015, 20:20

Eerst wil ik jullie bedanken voor de steunbetuigingen .
Vandaag was weer een zware dag ,hebben van mijn oom afscheid genomen in het crematorium ,was een mooie dienst met mooie herinneringen .
Hoop dat er nu wat betere tijden gaan aan komen ,we hebben met elkaar gesproken en samen besloten om de vakantie naar Center Parcs toch door te laten gaan (zou mijn oom ook zelf gewild hebben) .zodat we maandag toch maar naar de Kempervennen gaan om daar kerst met het gezin te gaan vieren en om met elkaar samen te zijn ,ook zodat we wat afleiding hebben en een mooie tijd met elkaar hebben...
Gebruikers-avatar
peer

VorigeVolgende

Terug naar Grabber Joe's & Grand Café

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.