Beste/slechtste wildwaterbaan ooit gedaan.

Heb je nou een topic, bv. beste #AquaMundo van #CenterParcs, of beste wildwaterbaan, dan kun je deze hier kwijt! Alleen als ze niet in de andere fora passen!

Re:Beste/slechtste wildwaterbaan ooit gedaan.

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Bram » Di 13 Sep 2011, 19:52

Inderdaad, je kan m ook het beste vergelijken als de val op HH bij de waterval binnen. Alleen op Longleat is die dan recht en zonder bobbels ;D.
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Di 13 Sep 2011, 20:12

Ahh dan weet ik inderdaad wat je bedoeld, maar HH heeft zoiets ook buiten, zonder hobbels en bochten.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bram » Di 13 Sep 2011, 20:32

Ja, het is ook z'n beetje z'n val die je ook op EP hebt, voordat je in het tussenbadje komt. Die in Longleat is dan alleen 2 keer zo breed, dus erg indrukwekkend ;D.
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Re: Beste/slechtste wildwaterbaan ooit gedaan.

Berichtdoor BrickTop » Vr 30 Dec 2011, 00:31

Een slechtste wil ik niet noemen. In plaats daarvan de beste twee:

1. De *oude* Eemhof
2. Heijderbos

Wat mij betreft mogen er best rustige delen in een WWB zitten, het moet immers voor iedereen toegankelijk blijven. Wel moeten er ook wilde stukken tussen zitten, het is en blijft immers een WILDwaterbaan, geen VOORKLEINEKINDERENwaterbaan. Om de juiste balans te vinden, is een scheiding van het rustige deel en het wilde deel verstandig denk ik.

Als je kijkt naar de oude Eemhof, kreeg je na het 'tamelijk rustige' eerste deel de keuze om via de glijbaan naar de grot te gaan; de 'geoefende zwemmer' kon de wildwaterbaan afmaken en het wilde laatste stuk trotseren. In het Heijderbos wordt hetzelfde idee gebruikt: na een eerste deel dat voor iedereen leuk is, krijgen adrenalinezoekers de keuze om verder te gaan, waar niet-durfals kunnen afhaken (zij het dan via een trapje, wat natuurlijk minder leuk is dan de glijbaan naar de grot op de oude Eemhof).

De huidige Eemhof heeft naar mijn mening een té tamme wildwaterbaan. Je kunt het met één attractie nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken, en dus vind ik het verkeerd om maar te kiezen voor een "niet te wilde, niet te tamme" wildwaterbaan. De wildwaterbaan moet voornamelijk wild zijn, met bij voorkeur een soort van "introductie" voor diegene die er nog nét niet aan toe is, maar wél vast wil proeven. Elke andere attractie heeft immers ook een specifieke doelgroep... waarom de WWB dan niet? Je komt in het kleuterbad toch ook geen sensationele glijbaan tegen? Waarom moet er in een sensationele attractie dan wel (zoveel) rekening worden gehouden met kleuters?

Geef mij (ons) de WWB van de oude Eemhof terug!
BrickTop
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bram » Za 31 Dec 2011, 20:14

Ik denk dat van de parken hier in Europa De Huttenheugte toch wel de beste heeft. Vooral dat stuk binnen met de waterval is erg leuk! En ik denk dat ik de slechte WWB de WWB van Het Heijderbos vind. Die is namelijk zo ruig dat het gewoon niet meer echt leuk is. Het kan ook anders, en dat bewijst De Huttenheugte. Deze heeft namelijk geen dode stukken en is gewoon erg leuk en speels! Precies zoals een wildwaterbaan hoort te zijn :D!
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor BrickTop » Zo 01 Jan 2012, 23:10

[quote="Bram"]
...Die is namelijk zo ruig dat het gewoon niet meer echt leuk is...
[/quote]

Kom op, meen je dat? De tweede helft is vrij wild, maar nogmaals... het is geen lazy river, het is een WILDwaterbaan. Ik ben er afgelopen vrijdag nog geweest, en zag zelfs talloze kinderen in zwemvestjes het tweede deel trotseren. Kinderen jonger dan tien jaar vormden ook echt geen uitzondering in het 'wilde' deel. Voor wie is dit dan te ruig? No offense...
BrickTop
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bram » Ma 02 Jan 2012, 00:07

Klopt heb je gelijk in, maar HB is wel de enige WWB geweest waar ik een keer heb gezegd dat ik even stopte met eraf gaan omdat het me te wild werd. Bij die van HH bv kan ik er 100 keer afgaan, zonder dat ik erge blauwe plekken krijg. En dan komt er ook nog eens bij kijken dat die van HH een stuk speelser is.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 02 Jan 2012, 00:25

en een grote drempel toch Bram?
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bram » Ma 02 Jan 2012, 09:16

Ja dat ding is echt geniaal haha ;D
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor markieanta » Ma 02 Jan 2012, 16:33

[quote="Bram"]
Ik denk dat van de parken hier in Europa De Huttenheugte toch wel de beste heeft. Vooral dat stuk binnen met de waterval is erg leuk! En ik denk dat ik de slechte WWB de WWB van Het Heijderbos vind. Die is namelijk zo ruig dat het gewoon niet meer echt leuk is. Het kan ook anders, en dat bewijst De Huttenheugte. Deze heeft namelijk geen dode stukken en is gewoon erg leuk en speels! Precies zoals een wildwaterbaan hoort te zijn :D!
[/quote]
Dit ben ik absoluut niet met jou eens, al kwam het alleen maar door die enorme opstopper van een grot net voor de waterval, daar is het namelijk altijd wachten in de file als het maar een beetje druk is en dan is het dus puur het recht van de sterkste. Die van de Erperheide is overigens ook heel snel, die kan je een heel stuk op je buik doen zonder ook maar een keer te stoppen.
markieanta
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Pim1984 » Di 03 Jan 2012, 10:10

Ik ben het wel met Bram eens, die van HB vind ik ook wat te ruig. Hij is zeker wel leuk maar hij is te 'lomp'. Ik vind de huttenheugte ook leuker, zeker die drempel voordat je de grot in gaat :). De WWB van het meerdal vind ik ook wel aardig, zeker die enorm lange bocht na het tussenbad. Met stip op nummer 1 nog steeds de oude baan van de eemhof.
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bram » Di 03 Jan 2012, 12:48

Die grot is zeer zeker een nadeel als het druk is, maar toen ik er was, was het niet druk, en vond ik het dus wel een voordeel ;D. Die grot maakt het gewoon wat speelser, net zoals die waterval en al die hobbels binnen in die bocht. Dat maakt de boel ook gewoon een stuk leuker en speelser. Die van Meerdal ken ik niet echt, en de oude van De Eemhof al helemaal niet :P ;D.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor bouwman » Za 21 Jan 2012, 18:37

Beste oude Eemhof, bestaat niet meer  :'( dus kies ik voor de Kempervennen
Slechtste Port Zelande, in mijn ogen niet een WILDwaterbaan
Gebruikers-avatar
bouwman
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Bverwaal » Ma 23 Jan 2012, 11:54

Het idee in PZ was goed, alleen die baan heeft veel te veel bulten en ondiepestukken waardoor hij niet goed door loopt en dat is zonde.

Van de originals is voor mij natuurlijk het HB de beste.
En de BH is net als de VM en de eemhof wat minder, maar nogsteeds wel leuk.
Het meerdal en de erperheide zijn echt te kort maar zijn ook wel leuk.
Eigenlijk als ik er goed over nadenk dan is die in de HH en KV ook een goede baan maar daar is de grot weer jammer omdat de glijbaantjes voor opstoppingen zorgen.
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 23 Jan 2012, 18:06

PZ hebben ze wel vorig jaar nog onderhanden genomen zodat je beter doorglijd.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bram » Ma 23 Jan 2012, 19:53

PZ glijdt inderdaad nu een stuk beter.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Bverwaal » Zo 29 Jan 2012, 13:58

[quote="CpFan"]
PZ hebben ze wel vorig jaar nog onderhanden genomen zodat je beter doorglijd.
[/quote]
Wanneer was dat, aan het einde van de zomer?

Wij zijn er in juli nog geweest en toen vond ik er weinig aan.
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor Cp Rogier » Di 31 Jan 2012, 22:29

Ik weet niet meer precies wanneer het was maar het staat hier ergens op het forum.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bram » Di 31 Jan 2012, 22:47

Hij is midden mei voorzien van een nieuwe coating ;).
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Bverwaal » Di 31 Jan 2012, 23:24

Oké , ja van de coating wist ik.
Ik dacht dat er bedoelt werd dat de baan was aangepast, misschien had ik dat gemist ;).
De baan zelf is niet super vooral het verschil tussen diep en ondiep, en daar zal andere coating niet veel aan veranderen.

Oke maar weer on topic,

Van best naar minder goed : HB HH KV (VM EH BH) MD EP PZ
Gebruikers-avatar
Bverwaal

VorigeVolgende

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's Algemeen

© 2009-2020 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.