Beste/slechtste wildwaterbaan ooit gedaan.

Heb je nou een topic, bv. beste #AquaMundo van #CenterParcs, of beste wildwaterbaan, dan kun je deze hier kwijt! Alleen als ze niet in de andere fora passen!

Re: Beste/slechtste wildwaterbaan ooit gedaan.

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor cp man » Zo 12 Feb 2012, 10:48

Een van mijn favoriete wildwaterbanen is de eemhof omdat deze een mooie flow heeft en daarbij is hij ook vrij lang. Het is helaas niet een van de wildste, vooral het beginstuk is te traag. De Kempervennen heeft een leuk stuk voordat je naar binnen gaat, maar ik vind die twee stukken buis bij de grot vreselijk. Heijderbos vind ik een beetje een onsamenhangend geheel. In het begin vaak een beetje te diep en het stuk na de val naar binnen erg rommelig met de familieglijbaan die er bij komt en de opstoppingen voor de bult. Er zitten wel weer hele leuke stukken in. Had hem door alle berichten wilder verwacht dan dat hij in werkelijkheid is. Ik kon er makkelijk met kleine kinderen af (4 en 6 jaar). Meerdal, Tropicana en Vossemeren zijn al wat langer geleden voor mij. Meerdal was kort maar vermakelijk, Tropicana  en de vossemeren waren een beetje saai.

Iedere baan heeft zijn eigen voor- en nadelen en dat maakt het ook wel weer leuk.
Beste:  Eemhof
Minste: Vossemeren
cp man
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor BrickTop » Ma 13 Feb 2012, 23:59

Kan me vinden in je mening cp-man, al ben ik het er niet helemáál mee eens. Voordeel van die van de Eemhof vind ik dat er genoeg punten zijn waar je elkaar kan passeren, zodat het voor iedereen leuk blijft. Als je 'm snel wil nemen, wat best kan, dan vindt je diverse punten waar ruimte is om anderen in te halen zonder ze te hinderen. Dat het eerste deel wat trager is vind ik persoonlijk nog niet zo'n ramp, een mooie opwarmer voor het iets snellere tweede deel :)

Die van het Heijderbos heeft -eenmaal binnen- inderdaad het nadeel dat de familieglijbaan hetzelfde landingsbad gebruikt dat in de WWB als 'tussenbassin' geldt. Door de verschillende stromingen komt het dan ook voor dat voor het laatste deel van de WWB een kleine ophoping van mensen makkelijk ontstaat, waardoor het tempo er een beetje uit raakt. Als je echter uiterst links blijft in de WWB op dit stuk, blijf je 'gevangen' in een vrij pittige stroming, waardoor je makkelijk doorglijdt... zelfs als er mensen in de weg staan zal de stroming je er zo voorbij helpen :)
BrickTop
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor bas WWB » Wo 15 Feb 2012, 21:39

Dit is waarschijnlijk een van de beste plaatsen om eens wat info in te winnen. Ik en mijn schoonbroer zijn bezig met een miniproject om zwembaden in België/Nederland in kaart te brengen en wildwaterbanen en glijbanen te quoteren. Want het viel ons op dat dat niet zo eenvoudig te vinden is voor mensen die in een paar snelle klikken. Dus misschien een vraag naar jullie allen, wat zijn jullie eisen voor een goede wildwaterbaan/ glijbaan? je kunt ons ook vinden op Facebook via www.wildwaterbaan.be alvast bedankt voor jullie hulp!
Een wildwaterbaan in de morgen is een dagje zonder zorgen! www.wildwaterbaan.be of via Facebook!
Gebruikers-avatar
bas WWB
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor rickieboy31 » Ma 20 Feb 2012, 20:02

Ik vind het wel belangrijk dat er een goede doorstroom is in de wildwaterbaan, dat je niet stil komt te liggen. ;)
Gebruikers-avatar
rickieboy31
Vaste Aqua Mundo bezoeker
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor groenevogel » Do 01 Mrt 2012, 16:46

De pittige stroming waar BrickTop het over heeft heb ik zeker een keer meegemaakt. Inmiddels schat ik al 15 jaar terug, maar op een rustig moment in de wwb stonden wel alle waterrooster open en was het dus echt een lekkere wwb. Eenmaal bij binnenkomst de glijbaan af onderaan aangekomen kwam ik in een draaiing terecht en kon even mezelf niet meer orienteren. Had het best even benauwd toen (was toch wel al een jaartje of 12 en jaren wedstrijdzwemmer dus niet de minste zwemmer) gelukkig met een afzet tegen de zijkant van het bad kon ik er uit komen maar ik bleef maar rondjes draaien in die stroming. Inmiddels staan er nooit meer zo veel waterrooster tegelijk open of het moet heel druk zijn maar het was even schrikken. Wel is gevoelsmatig dit voor mij (gek genoeg) de leukste wwb!! CPman heeft wel gelijk dat ht wat rommelig is met overgangen van tussenbaden en de familieglijbaan.

Leuk forum trouwens. Vandaag voor het eerst hier. Ben op zoek naar info over de engelse parken.

groetjes, groenevogel
Gebruikers-avatar
groenevogel
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor jorritjeee » Wo 07 Mrt 2012, 16:43

Heb geen flauw idee welke de beste en de slechtste is. Ik vind wildwaterbanen toch het leukste van alle slides :D
En als ie een keer wat trager is dan vind ik het ni erg dan verzin ik wel wat.
Gebruikers-avatar
jorritjeee
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor waterpretinfo » Wo 13 Mrt 2013, 16:57

Beste: toch Het Meerdal. Kort is die wel. Tam alleen het eerste stukje tot de groene buis en vanaf waar ze uit de groene buis weer in de WWB komen. Maar daartussen is die best snel en wordt je door de bocht meegetrokken. Dat het eerste en laatste stukje tam is voor de kinderen. Het is nog altijd een familiebad. En daarom zit die groene buis (glijbaan om het ruige stuk over te slaan) er ook tussen. Kinderen kunnen nu ook van de wildwaterbaan en gaan een stukje per glijbaanbuis.

Slechtste: De Eemhof. Heel de baan tam op kindertempo en geen buis om een stuk over te slaan. De oude baan was wel ruig nadat je de ingang van een buis om de wwb te verlaten was gepasseerd. Maar toe  kwam de brand. Nu is De Eemhof niet meer leuk.
Gebruikers-avatar
waterpretinfo
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor AMTube » Wo 13 Mrt 2013, 17:01

Ben je wel eens naar die van de Huttenheugte geweest of naar die van het Heijderbos Nico ?
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor mr.jansens » Do 28 Mrt 2013, 20:12

Beste: VM
Slechtste: Erperheide
mr.jansens
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor AMTube » Do 28 Mrt 2013, 23:27

[quote="Mariëtte"]
De leukste wildwaterbaan is voor mij die van De Huttenheugte. Super leuk, stukje rustig aan in een soort grot, en
dan een hele leuke glijbaan.
[/quote]helemaal mee eens.
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor NaMiSe » Vr 29 Mrt 2013, 22:28

Ik vind juist dat stukje grot erg hinderlijk, veel opstopping e.d. Mt kleine kinderen wordt er steeds bovenop geduwd en getrokken,omdat iedereen er angs wil.
NaMiSe
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor ArendBerwouts » Zo 11 Aug 2013, 16:14

Beste:De vossemeren
Slechtste: Geen enkele.
Want die wildwaterbanen kun je nniet slecht noemen want het gaat van persoon tot persoon
als de ene persoon nu die van de Eemhof slecht vind omdat hij traag is, gaat iemand van het forum zeggen:"nee want die is ook snel"
Dus dat hangt van persoon tot persoon af. Voor mij zijn er geen slechte wildwaterbanen
ArendBerwouts
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor Cp Rogier » Zo 11 Aug 2013, 16:58

Welkom op het Forum.

En inderdaad je hebt helemaal gelijk zoiets is gewoon heel erg persoonlijk.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor denlyd » Za 15 Mrt 2014, 18:07

de allerbeste die ik vond blijft toch de eemhof voor de brand wel te verstaan , vooral de afslag naar de grot en daarna de dino buis
en tot op heden geen enkele wildwaterbaan kunnen evenaren .
denlyd
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Tom... » Ma 11 Aug 2014, 23:11

Hmmm, de "wwb" van PZ tel ik niet mee, dat vind ik geen wwb, dat is meer een paar glijbaantjes met bakjes water ertussen.

Ik vind ze allemaal leuk, met voorop De Huttenheugte (de perfecte wwb), Les Hauts de Bruyères (uniek en heel leuk) en Tropicana (deze was fantastisch, r.i.p. :( ). Ik vind de wwb van Het Heijderbos eigenlijk de minst leuke. Iedereen doet daar zo over, maar voor mij is het eerste gedeelte echt suf, daar gebeurt bijna niks. Het tweede gedeelte is wild, maar erg kort, ik vind weinig aan deze baan.

De banen van De Vossemeren/ Bispinger Heide/ De Eemhof/ Les Bois Francs, De Kempervennen en Le Lac d'Ailette vind ik "gewoon leuk", niet bijzonder, maar wel leuk. De eerste 4 genoemden zijn wel leuk, maar het feit dat ze alle 4 min of meer hetzelfde zijn, maakt dat ze toch minder speciaal zijn.

De wwb van Les Trois Forets is leuk (die herinner ik me het minst goed, weet alleen dat ik daar het begin erg gaaf vond) en de banen van Het Meerdal, Erperheide en als die meetelt Het Vennenbos vind ik erg leuk. Ze zijn niet heel wild, maar stromen lekker door en zijn een heel vermakelijke attractie.

De oude baan van De Eemhof was ook heel erg leuk, die begon zo "bovenin" en met die aftakking in het midden en de grot was die erg leuk. Ook herinner ik me dat het tweede stuk vrij hoge afdalingen had. Konden we die nog maar eens doen, in plaats van een spiegel-kopie van een overbekende baan...

Mijn mening over die van Woburn Forest kan ik jullie over een paar weken geven ;)
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor sven82 » Di 12 Aug 2014, 09:18

De oude baan van Eemhof was zeker tof! Ik was toen nog kind en vond het altijd reuze leuk als mijn ouders voor Eemhof kozen! Dat je halverwege een keuze kon maken zorgde voor afwisseling (en een mooie grot!).

Beste: HB
Slechtste: MD

HH weet ik over een tijdje pas.
sven82
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Tom... » Di 12 Aug 2014, 17:01

sven82 schreef:De oude baan van Eemhof was zeker tof! Ik was toen nog kind en vond het altijd reuze leuk als mijn ouders voor Eemhof kozen! Dat je halverwege een keuze kon maken zorgde voor afwisseling (en een mooie grot!).

En het grappige is, dat er ook nog eens twee versies waren: van voor de verbouwing en erna. Die van voor de verbouwing ken ik alleen uit de brochures, dan kwam je echt in een (lichte) grot terecht. Die van na de verbouwing was alleen bereikbaar met het donkere glijbaantje en daar hing een groot spinnenweb en was donker.
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Di 12 Aug 2014, 18:43

Was dat niet ook de druppelgrot?
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Tom... » Do 14 Aug 2014, 22:07

Cp Rogier schreef:Was dat niet ook de druppelgrot?

Ja, zo'n druipsteengrot inderdaad, die stond volgens mij ook zo omschreven in de brochure en misschien zelfs in het overzicht achter? Ik zal binnenkort eens in mijn brochure 1993/1994 kijken ;)
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Do 14 Aug 2014, 22:26

Ja die eigenlijk herbouwd zou worden maar daar de legionella schandalen van die tijd is er vanaf gezien. Jammer.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

VorigeVolgende

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's Algemeen

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.