Beste/slechtste wildwaterbaan ooit gedaan.

Heb je nou een topic, bv. beste #AquaMundo van #CenterParcs, of beste wildwaterbaan, dan kun je deze hier kwijt! Alleen als ze niet in de andere fora passen!

Re: Beste/slechtste wildwaterbaan ooit gedaan.

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Pim1984 » Vr 15 Aug 2014, 08:53

Cp Rogier schreef:Ja die eigenlijk herbouwd zou worden maar daar de legionella schandalen van die tijd is er vanaf gezien. Jammer.

Wat heeft legionella met die grot te maken? Het was geen echte druipsteen hoor ;)

De WWB is destijds inderdaad verbouwd, maar alleen het gedeelte van de grot, de rest van de WWB bleef hetzelfde. Halverwege de WWB had je een rustbad met bubbelbanken waar je kon kiezen: rechtdoor of rechtsaf de grot in. Tot de verbouwing bestond de grot ook al, maar gleed je de grot in via een 'normale' WWB-baan. Eerst een normaal stukje baan, daarna de 'flappen' waar je naar binnen gleed. In de grot werd de baan breder en had je van die bobbels. Dat stukje baan leek heel erg op de WWB van de HH, waar je die 'dolfijnenruggen' in de baan hebt bij de waterval.

Na de verbouwing is het volledige traject door de grot een donkere glijbaan geworden, genaamd 'dinobuis'. Ze hebben die glijbaan eigenlijk gewoon bovendop de oude baan gelegd. De buis sproeide halverwege koud water over je heen. De grot werd tijdens de verbouwing ook iets spannender gemaakt: hij werd donkerder, er werden grote nep-spnnenwebben in gehangen en er was bliksemlicht met onweer-gedonder.

Ik mis de WWB van de oude Eemhof ook :-(
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Vr 15 Aug 2014, 10:05

In die tijd had je veel te maken met legionella. Een systeem met druppelend water zou in die tijd vragen om problemen. Een huidige Aqua Mundo/ zwembad moet elke dag al sinds die schandalen aan legionella bestrijding doen. Je merkt er niks van als gast gebeurd allemaal op tijden dat iedereen op 1 oor ligt.
En om dan op nieuw een druppelgrot te bouwen was dan vragen om problemen. Het gaat ook niet specifiek om het druppelen, maar om het geheel. Benauwde vochtige omgeving met waterdamp en druppelend water.

Maar de wwb hadden ze gewoon kunnen herbouwen en iets anders voor de grot kunnen verzinnen dan was het ook een top baan geworden.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Pim1984 » Vr 15 Aug 2014, 16:40

Hier een paar foto's van de oude WWB inclusief de grot. Alleen de foto van de grot is voor de verbouwing, de andere erna.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Tom... » Vr 15 Aug 2014, 16:46

Pim1984 schreef: Eerst een normaal stukje baan, daarna de 'flappen' waar je naar binnen gleed. In de grot werd de baan breder en had je van die bobbels. Dat stukje baan leek heel erg op de WWB van de HH, waar je die 'dolfijnenruggen' in de baan hebt bij de waterval.

Wat gaaf dat je die baan zo goed kent! Heel erg leuk om te horen hoe die baan er uitzag, want wat je hier vertelt is nieuw voor me. Ging je dan snel langs die bobbels of langzaam en stond het water daar hoog of laag? :)

Pim: sjieke foto's, dank je!!!

Mariëtte schreef:Wat ontzettend gaaf dat je die brochure nog hebt! Heb je toevallig ook nog hele oude brochures van andere Center Parcs parken?
Ik zou ze graag van je willen kopen. Of, als je ze liever zelf wilt bewaren, is het dan mogelijk dat je ze scant?

Ik ben ook nog op zoek naar de oude parkplattegrond van De Kempervennen waar die PTT huisjes nog op staan, heb jij die misschien?

Het is de algemene brochure, ik heb ze allemaal nog vanaf 1993/1994. Verkopen doe ik ze niet en scannen zou een hele week duren denk ik ;) Misschien kan ik foto's ervan maken, maar ook dat is nogal arbeidsintensief denk ik... Een plattegrond van KV met de huisjes erop heb ik niet, wel nog die waar de straten van de huisjes op staan, maar die is niet zo bijzonder denk ik?
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Vr 15 Aug 2014, 20:46

Dat zijn erg gave foto's en zo herinner ik het me ook nog. KV heeft dat nog wel, gewoon een belletje aan wagen.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Tom... » Vr 15 Aug 2014, 22:13

Ik heb eens een foto gemaakt en die spiegelbeeld-foto komt niet door mij, maar staat fout in de brochure. Ze noemden het inderdaad apart in het overzicht achterin, als "wildwatergrot".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog enkele foto's die ik leuk vond:

http://s1150.photobucket.com/user/tomhouben/library/CP%20oude%20brochure?sort=3&page=1
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Vr 15 Aug 2014, 22:18

Super mooi deze foto's Tom. Kan er niks anders van maken. Jammer dat ze dat niet nog een keer gemaakt hebben allemaal.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Pim1984 » Za 16 Aug 2014, 09:18

Wat gaaf dat je die baan zo goed kent! Heel erg leuk om te horen hoe die baan er uitzag, want wat je hier vertelt is nieuw voor me. Ging je dan snel langs die bobbels of langzaam en stond het water daar hoog of laag? :)

Dat stukje grot was best apart omdat je dus eerst over die dolfijnenruggen gleed waarbij het heel belangrijk was hoe je de grot binnen kwam. Als je goed in de waterstroom zat gleed je in een keer de hele grot door, maar als je op de verkeerde plek kwam stond je in de grot gelijk stil. Ook in dit opzicht leek het precies op het stukje met dolfijnenruggen bij HH en KV, het hele grot-traject was breed en laag water. Maar er zat wel een vreemde bocht in de grot: vanaf het dolfijnenruggen-stukje gleed je recht op een muur af waar je vervolgens vrij hard tegenaan botste. Er zat eigenlijk een hoek van 45 graden naar links in de baan. Je kunt het je voorstellen als wanneer je in de HH na de dolfijnenruggen niet het eindbad zou hebben maar de baan ineens een scherpe bocht naar links maakt. Was wel gaaf, maar je kreeg er wel blauwe plekken van ;D
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Za 16 Aug 2014, 09:26

Blauwe plekken hoort er ook wel een beetje bij, eigenlijk bij elke WWB.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Tom... » Za 16 Aug 2014, 10:03

Pim1984 schreef: het hele grot-traject was breed en laag water.

Dank je voor de leuke omschrijving! Ik kan me het glijbaantje nog herinneren (inclusief koud water middenin), als ik het goed heb, was het nog best een lang stukje wildwaterbaan toch? Zou er niet ergens nog een hele oude bouwtekening of foto te vinden zijn? Dat zou fantastisch zijn :)
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Za 16 Aug 2014, 10:23

Tom heb de vraag direct even doorgespeeld naar CP en hoop dat ik er binnenkort antwoord op heb.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Tom... » Za 16 Aug 2014, 11:09

Cp Rogier schreef:Tom heb de vraag direct even doorgespeeld naar CP en hoop dat ik er binnenkort antwoord op heb.

Oh, wat handig :) Ben benieuwd!
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor denlyd83 » Di 24 Feb 2015, 20:24

de allerbeste wildwaterbaan was inderdaad op de eemhof iets wat ze mij inziens ook op de meerdal kunnen gaan realiseren .
denlyd83
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Debbaut » Za 28 Feb 2015, 18:37

De beste vind ik dan toch Het Meerdal, kort maar krachtig!
De slechtste vind ik dan toch Erperheide.
Natuur en plezier voor iedereen, daar gaat Center Parcs over.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Tom... » Za 28 Feb 2015, 18:57

Cp Rogier schreef:Tom heb de vraag direct even doorgespeeld naar CP en hoop dat ik er binnenkort antwoord op heb.

Hee, heb je hier misschien ooit nog eens iets over gehoord? :)
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Za 28 Feb 2015, 19:28

Ik ga de vraag herhalen want had er helaas nog niks op gehoord.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Vorige

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's Algemeen

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.