Center Parcs Erperheide! Nieuws & Vragen

Wil je alles weten over een Belgisch park van #CenterParcs ?
Stel die vragen dan hier en ons team en leden geven je snel antwoord, waar het kan.

Moderator: Moderator

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Bram » Wo 26 Sep 2012, 21:42

Heb je een vraag over een cottage of iets anders op Erperheide? Stel ze in dit topic!
Vragen die betrekking hebben op de Aqua Mundo in Erperheide kunnen hier gesteld worden.

Afbeelding
Bron foto: Center Parcs.nl
Laatst gewijzigd door Cp Rogier op Di 13 Jun 2017, 11:54, in totaal 3 keer gewijzigd.
Reden: topictitel aangepast ivm algemeen overzicht
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Re: [Center Parcs Erperheide] Nieuws & Vragen

Berichtdoor Bianca » Do 27 Sep 2012, 13:23

Horeca in Erperheide gesloten door staking

De werknemers van Albron Catering, die in de vakantieparken van Center Parcs instaan voor de horeca en supermarkten, hebben in Erperheide Peer het werk neergelegd uit onvrede met de herstructureringsplannen bij Albron. De horecafaciliteiten zijn er momenteel gesloten, aldus de vakbonden. ze proberen een overleg met de directie op te starten.

De Nederlandse groep Albron Catering staat in de bugalowparken Vossemeren in Lommel en Erperheide in Peer in voor de bediening van alle horecafaciliteiten en de supermarkt. Het gaat op beide locaties om telkens zo'n 150 medewerkers.

Volgens Willy Timmermans, secretaris van ACV Voeding en Diensten, hebben de eigenaars zich mispakt aan het contract dat ze met Center Parcs hebben afgesloten, en boeken ze daardoor alleen maar verliezen. "Er dringen zich dus forse herstructureringen op. Maar de besprekingen hierover verlopen erg moeizaam. Zo worden de besparingen alleen doorgevoerd in de onderste regionen van het bedrijf, en mogen de hogere managers op post blijven. Hierdoor is de sfeer erg verziekt."

Spontane staking

Bovendien worden de investeringen, die moeten zorgen voor werkzekerheid, volgens de vakbondsman niet evenwichtig gespreid. "Zo gaat 80 procent van de investeringen naar Vossemeren Lommel en 20 procent naar Erperheide Peer, hoewel er ongeveer evenveel mensen werken", zegt Timmermans. "Dit is echt geen basis om verder te onderhandelen. Vandaar dat de mensen spontaan het werk hebben neergelegd."

De bonden zoeken intussen tevergeefs contact met de hoofddirectie van Albron in Nederland. Het bedrijf is één van de grootste cateraars in Nederland, met meer dan 5000 werknemers.

bron: Het belang van Limburg
Laatst gewijzigd door Bianca op Vr 28 Sep 2012, 17:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Vakantieparkadvies.nl
Bianca
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Cp Rogier » Do 27 Sep 2012, 13:32

Dit is wel erg vervelend als je momenteel op het park bent pfff.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Anita » Do 27 Sep 2012, 14:06

ik kan ze geen ongelijk geven, ik hoor er al zolang veel klachten.
maar als gast is het natuurlijk wel ontzettend vervelend, daar zal het wel tegemoetkomingen regenen!!
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Loekie » Do 27 Sep 2012, 15:02

Jammer dat ik geen mobiele frietkot heb,dan ging ik bij de ingang staan ;)

Maar je zal er nu zitten,moet je nu verplicht park af voor je eten,geeft niet echt een vakantiegevoel,wel?
Loekie

Berichtdoor Cp Rogier » Do 27 Sep 2012, 15:06

Nou ook voor drinken, want supermarkt is ook dicht.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor AMTube » Do 27 Sep 2012, 15:46

Hopelijk dat het dan niet te lang gaat duren...
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Anita » Vr 28 Sep 2012, 11:01

PEER - De werknemers in de horeca in Erperheide in Peer hebben gisteren actie gevoerd. Ze kunnen zich niet vinden in het investeringsplan van cateringbedrijf Albron. Gisterenavond werd een akkoord bereikt. De werknemers gaan vandaag opnieuw aan de slag.
De horecazaken en supermarkten in Center Parcs Erperheide bleven gisteren de hele dag dicht. De werknemers legden 's ochtends het werk neer, omdat ze niet akkoord gaan met het besparingsplan dat de Nederlandse werkgever Albron Catering de dag voordien voorlegde. ‘Uit het voorstel blijkt dat er bespaard moet worden en de investeringen in Erperheide zijn minimaal’, zegt ACV-vakbondssecretaris Kimberly Flaming. ‘Daarnaast moeten de mensen meer flexibiliteit aan de dag leggen. Dit terwijl ze al werkweken tot 55 uur per week draaien. De limiet is bereikt. De loonvoorwaarden zijn ondermaats. Er komt bovendien een herwaardering van de functieclassificatie waardoor de werknemers ook minder zullen verdienen.’
Twee jaar geleden nam de Nederlandse Groep Albron Catering de horecafuncties van Center Parcs over. ‘Sindsdien zitten we in een neerwaartse spiraal’, zegt Heidi Van Erum, een van de werknemers. ‘De druk is enorm toegenomen omdat de investeringen uitblijven. De sfeer bij de werknemers is verziekt en dat vertaalt zich ook naar de service voor de gasten.’
Die gasten konden er gisteren niet mee lachen dat de horecafaciliteiten in Erperheide gesloten bleven. De actie stuitte op heel wat onbegrip en hongerige magen. ‘Ik kan mijn honger nog verbijten, maar wat met mijn kleinzoontje’, foeterde een boze oma.
Anderen toonden dan wel weer begrip. ‘Het is te begrijpen dat de werknemers opkomen voor zichzelf. Ik hoop wel dat hun actie iets teweeg brengt’, reageerde een gast.
De 1.200 parkgasten mogen vandaag opgelucht ademhalen. Gisterenavond hebben de vakbonden en de directie van Albron een voorlopig akkoord bereikt. De werknemers zijn deze ochtend om vijf uur opnieuw aan de slag gegaan en alle horecafaciliteiten openen vandaag de deuren. ‘De vakbonden en directie zullen vandaag opnieuw samenzitten en de komende weken het overleg voor de toekomst verder zetten’, zegt Sabine Claes, ABVV-vakbondsafgevaardigde in Erperheide.
‘We zullen samen het investeringsplan voor zowel Center Parcs Erperheide als De Vossemeren opnieuw bekijken en verdere gesprekken voeren met de vakbonden in samenspraak met Center Parcs’, meldt ook Dirk Boeren, verantwoordelijke voor Albron in België.

bron: Nieuwsblad.be
Laatst gewijzigd door Anita op Vr 28 Sep 2012, 17:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Bianca » Vr 28 Sep 2012, 11:24

Dit is toch werkelijk geen reclame voor Albron. Laten ze ook eens naar de gasten luisteren én naar het personeel waarvan de meesten al jaren op dit park werken.
Misschien leren ze er wat van........oren en ogen opendoen en gebruik maken van de ervaringen en niet vanuit een kantoortje bepalen hoe of wat.
Laatst gewijzigd door Bianca op Vr 28 Sep 2012, 17:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Vakantieparkadvies.nl
Bianca

Berichtdoor peer » Za 29 Sep 2012, 20:35

[quote="Bianca"]
Dit is toch werkelijk geen reclame voor Albron. Laten ze ook eens naar de gasten luisteren én naar het personeel waarvan de meesten al jaren op dit park werken.
Misschien leren ze er wat van........oren en ogen opendoen en gebruik maken van de ervaringen en niet vanuit een kantoortje bepalen hoe of wat.
[/quote]
Ik hoop het ook Bianca ,de mensen op de werkvloer weten het toch het beste hoe het loopt ,maar ik hoop ook dat de kwaliteit niet erg naar beneden gaat  wand dat zou ook niet goed voor CenterParcs zijn. ;)
Some days are better
Gebruikers-avatar
peer

Berichtdoor verena » Za 29 Sep 2012, 23:31

hier waren we aanwezig op de stakingsdag
eigelijk kunnen we de mensen van eh heel goed verstaan
wij hebben hier ook geen prob mee gehad
had het erger gevonden hadden de kids niks gehad was net bingo dusja

savonds een brief gekregen met een compensatie gratis buffet in de vossemeren
we hebben het gekombineerd met zwemmen in de vm want het water was veel te koud voor ons kleinste
en de omgeving ook en gesloten ww baan  :-\
vm was op dat moment beter van temp

wij zouden het spijtig vinden moest eh problemen krijgen in het personeel want je ziet dat alle mensen
hun werk echt met hart en ziel doen
vb woops (in het echte leven een lieve vrouw met bruin kort krullend haar) echt een schat zowel op als naast het podium
is al 2x de zelfde en ze erkende ons presies nog met 8 maand tussen de 2 vakanties

verder stoorde ons ook dat in ons huisje de 202 het warme water zo snel op was
eerst een afwasje dan 2 mensen in bad en de andere 3 moesten wachten want het water was koud
ook de verwarming na 21u slaat die af je mag zoveel drukken op de knopjes of je wil maar warmer word het niet  :-\
dus ja als er een goede film was een deken erbij en daar onder maar

verder hadden we een top vakantie

ze zien ons zeker nog terug
Veel positieve ervaringen met centerparcs maar toch onze vaste stek gevonden in erperheide
verena
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Zo 30 Sep 2012, 10:50

De afhandeling vind ik erg netjes, van de cottage jammer dat de verwarming uit ging, misschien is die verkeerd ingesteld? Warm water, is erg vervelend en helemaal als het bad een paar keer vol moet dan is het zo op.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bram » Zo 30 Sep 2012, 10:53

Inderdaad jammer dat sommige dingen wat minder leuk waren. Maar gelukkig hadden jullie verder wel een top vakantie ;D.
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor anous1976 » Zo 07 Okt 2012, 00:42

iemand een idee hoe de 8 persoonshuisjes zijn? de gewone standaard..wij hebben nr 589 geloof ik...in elk geval een hoek en het dichtste bij van de andere 8 persoons bij de baluba.

anyway...zijn deze al gerenoveerd of is het nog oude troep...ik hoop dat iemand wat meer weet
anous1976
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Anita » Zo 07 Okt 2012, 10:35

ik heb wel foto's van een 8 persoons (de 847) aan de binnenkant. Deze zijn genomen in juni vorig jaar. Er is naderhand volgens mij bij (in ieder geval een aantal) 8 persoons cottages een opknapbeurt geweest.
Van de 231 en 332 weet ik zeker dat die zijn opgeknapt. Ik weet niet of je voorkeursligging hebt, maar dat ligt ook niet heel erg ver van de Baluba af, en misschien zou je dan (mocht je dat willen) om kunnen boeken.
Tussen hoe het was en hoe het is na de opknapbeurt, zit zeker wel verschil!
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor anous1976 » Zo 07 Okt 2012, 18:04

Zou je die kunnen plaatsen??? Ben wel benieuwd namelijk.
Wij hebben voorkeursligging geboekt idd ...omdat dat huisje het dichtste bij de baluba ligt wat nog vrij was.
anous1976
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Anita » Zo 07 Okt 2012, 19:09

nou, ik heb er wel foto's van, maar die zijn gemaakt toen het huisje geheel op zijn kop stond. Dus het uiteindelijke resultaat heb ik niet op beeld. Toen we er later weer eens kwamen waren die twee bezet.
Zal de foto's even opzoeken.
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Anita » Zo 07 Okt 2012, 19:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de 231 heeft de woonkamer aan de kant van de weg, en de 232 heeft de woonkamer aan de zijkant.
wat er nu precies wel en niet is aangepakt in deze cottages weet ik dus ook niet, en of alle 8-persoons zijn aangepakt weet ik ook niet zeker. Dat er een hele groep is opgeknapt weet ik wel.
Ga je er binnenkort al naar toe?
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor anous1976 » Zo 07 Okt 2012, 20:30

hoi
bedankt voor de foto's...idd mooi op de kop daar hihi.
ja we gaan binnenkort al...19 oktober..een weekje.
altijd mooi..schoonouders betalen, zijn nl 40 jaar getrouwd.

ik zal foto's maken
anous1976
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Anita » Zo 07 Okt 2012, 21:19

dat is nooit verkeerd, goedkoper kan het niet!!! ::) ;)
Het enige wat we al konden zien in deze twee cottages is dat er een nieuwe keuken in is gekomen, in de 'oude' comforts zit een witte keuken.
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Volgende

Terug naar [Center Parcs] Vragen & Cottages België

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.