De oude Aqua Mundo's in de toekomst

Heb je nou een topic, bv. beste #AquaMundo van #CenterParcs, of beste wildwaterbaan, dan kun je deze hier kwijt! Alleen als ze niet in de andere fora passen!

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Debbaut » Di 04 Aug 2015, 13:35

Hallo iedereen

De modernste Aqua Mundo's zijn van alles voorzien: minstens drie glijbanen, Waterplayhouses, grote baden, leuke wildwaterbanen en nog veel meer. Dit alles in een modern jasje met verschillende soorten stenen(Zandsteen, ruwe natuursteen, kiezelachtige steentjes enz.)
Kortom: ze zijn allemaal erg goed voorzien en er is ruim voldoende in geïnvesteerd.

De oude AM's worden zeker goed onderhouden, en hier en daar wordt er ook wel eens wat toegevoegd, maar er zijn AM's die echt wel wat nieuwigheden kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld Het Heijderbos die eigenlijk enkel interessant is voor zijn wildwaterbaan en de Huttenheugte die best ook wel wat extra kan gebruiken.

Hoe zien jullie dit? Hoe zouden jullie de oude Aqua Mundo's aanpakken en klaarmaken voor weer jaren glij en zwemplezier?
Natuur en plezier voor iedereen, daar gaat Center Parcs over.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Re: De oude Aqua Mundo's in de toekomst

Berichtdoor Cp Rogier » Di 04 Aug 2015, 15:51

Van mij mag er in beide wel een spannende attractie bij komen, HB heeft plek voor een water play house en Huttenheugte kan er een glijbaan bij bouwen wat buiten langs gaat, ja dan ben je in beide al goed bezig.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Pim1984 » Di 04 Aug 2015, 22:45

Dat de oude AM's allemaal goed onderhouden zijn ben ik niet helemaal met je eens... maar als het gaat over nieuwe attracties mogen ze vooral op het MD, KV en HB met iets nieuws komen. Denk dat HB er het meest behoefte aan heeft, vooral aan de terugkeer van de kleine glijbaan.
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Di 04 Aug 2015, 23:11

Dan maar liever een hele nieuwe attractie bij HB, de kleine glijbaan zou wel nooit meer hersteld gaan en kunnen worden.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Pim1984 » Wo 05 Aug 2015, 08:58

Cp Rogier schreef:Dan maar liever een hele nieuwe attractie bij HB, de kleine glijbaan zou wel nooit meer hersteld gaan en kunnen worden.

Ik kan me herinneren dat er een paar jaar geleden vergevorderde plannen waren om de AM van HB te upgraden met o.a. natuursteen en de terugkomst van de kleine glijbaan... hier is toen veel op het forum over geschreven. Is dit helemaal afgeblazen?

Ik hoop dat dit plan alsnog uitgevoerd gaat worden als de huisjes op HB in de verkoop gaan :)
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 05 Aug 2015, 09:45

Dan is er misschien wel een mogelijkheid dat er iets gaat veranderen als de cottages ook aan de beurt zijn, we hopen het ook wel, maar de kleine glijbaan terug het zou nog steeds kunnen de contouren lopen er nog. Er waren ook plannen om het kindergedeelte echt heel mooi uit te breiden met een brug als verbindingsstuk, maar ook dat is niet doorgegaan. Ik denk zelf als ze wat gaan doen dat ze het meteen goed doen. Alles natuursteen, voor de grote kinderen meer actie en de kleine ook meer te doen. Maar wanneer het gaat gebeuren geen idee, maar ik vermoed binnen nu en 5 jaar.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Cinderella » Wo 05 Aug 2015, 20:08

Een attractie die ik altijd graag zie komen is een glijbaan met lichteffecten, bv. zoals in Kempervennen (wel liefst effecten in de hele glijbaan en niet alleen de eerste helft). Verder doet een leuke aankleding altijd veel zodus natuursteen, van die leuke kiezelsteentjes enz.
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Tom... » Zo 23 Aug 2015, 19:02

Er zijn helaas genoeg AM's die heel veel aandacht nodig hebben!
In mijn ogen zijn VM, EP, EH en HH prima "in orde", al mag natuurlijk overal wel een attractie bij.

De baden die heel hard iets nieuws nodig hebben zijn KV, HB en MD (dan heb ik het alleen over de "original" baden).

De Kempervennen heeft een niet al te lange glijbaan en een tweede mini glijbaan, maar geen echt fatsoenlijke glijbaan. Daar mag zeker een nieuwe glijbaan bijkomen, een master blaster bijvoorbeeld. Ook mogen ze voor mij het buitenbad ombouwen zoals ze dat in HH hebben gedaan en dan een nieuw buitenbad maken. Geen idee of er plek is rondom de AM van KV, volgens mij weinig, maar dit park heeft met haar 5 vogels toch echt een attractie op twee extra nodig.

Het Heijderbos is mijn minst favoriete AM. De enige glijbaan is oud, heel erg oud en moet heel snel vervangen worden door een nieuw exemplaar. Kunnen ze op de plek van de korte glijbaan niet een dichte buis leggen, met hetzelfde "ritverloop"? Als er plek is, mogen ze net als ze in de Engelse versie van dit bad hebben gedaan er ook een grote, bijzondere attractie bijbouwen. Als daarvoor het koraalbad gesloten moet worden, dan zij dat zo, daar zou ik geen problemen mee hebben. Qua aankleding loopt dit bad naar mijn idee ook achter, maar ik ben er al heel lang niet meer geweest. Net als bij KV twijfel ik erover of ze wel plek hebben voor uitbreidingen, maar op HB kunnen ze in de bestaande koepel zeker genoeg nodig werk verrichten.

Het Meerdal heeft de oudste AM, die ik op zich eigenlijk prima vind. Alleen ontbreekt hier ook een 2e glijbaan en ziet het bad er echt wel oud uit. Een grote make-over wat betreft aankleding zou niet misstaan en een extra attractie zou leuk zijn. Een water playhouse zou voor dit park en goede toevoeging zijn, want voor de kinderen is er weinig te beleven. Plek zouden ze moeten hebben, omdat de "Beach Dome" naast de AM gebouwd zou worden héél lang geleden.

Afbeelding

Ik vrees echter dat de komende jaren helemaal niks gaat gebeuren in de huidige Aqua Mundo's...
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Pim1984 » Zo 23 Aug 2015, 22:27

Wat gaaf om dat artikel te zien, Tom! Duidelijk uit de tijd van het milleniumconcept waarin er flink met geld werd gesmeten... Jammer dat ze het concept niet volledig hebben kunnen doorvoeren, dan hadden we naast de domes op VM en HB er dus nog een op MD gehad. En dan hadden we op EP, HH en MD ook cottages netjes gestucte muren en beuken interieur gehad... Maar helaas :( .

Wat de aqua mundo's betreft blijf ik het raar vinden dat juist de 5-vogel parken in NL en BE een verouderde of 'kale' AM hebben, terwijl de 4-vogel parken EP en HH wat mij betreft de mooiste AM's bezitten. VM heeft het duidelijkst geen millenium-verbouwing gehad. Dit bad heeft misschien geen nieuwe attracties nodig, maar alles is zo oud hier. Witte tegels, geen douchegrot, oude kleedhokjes, tl balken als verlichting in de koepel. Bij HB zelfde verhaal, al hebben ze hier wel de kleedhokjes en het kinderbad een milleniumlook gegeven. Het meerdal heeft een AM in een oud gebouw, maar ze hebben deze AM destijds wel helemaal aangepakt. Grotendeels natuursteen, nieuwe kleedkamers, een douchegrot etc. Dit had doet me ook het meest denken aan de oude Eemhof, vooral de hal met de stroomversnelling (heimwee, heimwee :) . Het Meerdal heeft als park gericht op kleine kinderen wel een heel klein kinderbad, hier zou een water playhouse goed passen! Het HB heeft wat mij betreft vooral groot onderhoud, natuursteen en inderdaad nieuwe glijbanen nodig.
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Adidas Badpak » Za 05 Sep 2015, 20:02

Zandvoort mag ook nodig eens uitgebrijd worden of vernieuwd. Is veel te klein en er is weinig van bovengenoemde dingen aanwezig.
Gebruikers-avatar
Adidas Badpak
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor denlyd83 » Za 05 Dec 2015, 01:03

wellicht met de aankomende park sluiting op het heijderbos in juni 2016 wat ik laatst ergens had gelezen komt er wel een atractie bij
denlyd83
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Cp Rogier » Za 05 Dec 2015, 19:11

Dat is momenteel nog niet heel zeker, er komt wel een nieuw dak op.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Tom... » Zo 06 Dec 2015, 10:38

Nou, dat zou toch echt heel erg tof zijn. Héél erg nodig en veel te laat, maar toch hé´l erg tof :)

Oude glijbaan meteen vervangen door een nieuwe (iets bredere) baan en een dichte buis leggen waar vroeger de korte baan was, dan zijn ze weer helemaal up-to-date :)
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor denlyd83 » Ma 21 Dec 2015, 15:20

Tom... schreef:Nou, dat zou toch echt heel erg tof zijn. Héél erg nodig en veel te laat, maar toch hé´l erg tof :)

Oude glijbaan meteen vervangen door een nieuwe (iets bredere) baan en een dichte buis leggen waar vroeger de korte baan was, dan zijn ze weer helemaal up-to-date :)

dat zou wel erg fijn zijn .

beetje meer investeren in de huidige parken in plaats weer een nieuwe park bouwen ergens ver weg .
denlyd83
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Tom... » Do 06 Apr 2017, 20:38

Als ik dan dit lees:

https://www.hofvansaksen.nl/resort/op-e ... aterwereld

bevestigt dat nog maar eens dat CP mijlenver achter loopt met investeren. Sommige AM's hebben nog minder attracties dan het plaatselijke bad, de meeste tijd zit de AM tot de nok toe vol met dagbezoekers. Als Landal dan met zoiets durft te komen, moet CP écht wel stappen gaan zetten, om niet achter te blijven.
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Do 06 Apr 2017, 22:07

dat deel ik wel met je ze liggen ook mijlen ver achter met de huidige AM'S De nieuwe die gaan wel neem de Aqua Lagon van Villages Nature daar komen ook top glijbanen, Helaas nog paar jaartjes geduld en dan hopelijk gaat er wat veranderen.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Tom... » Do 06 Apr 2017, 22:12

Cp Rogier schreef:neem de Aqua Lagon van Villages Nature

Ja, in Frankrijk kan alles ;)

Zelfs de twee original parken hebben daar uitbreidingen van de AM gekregen, de nieuwere parken hebben allemaal alle attracties die je kunt wensen en bovenstaand als toppunt, met mega veel gave glijbanen.

Ik vrees dat we over 10 jaar nog steeds met hetzelfde aanbod zitten hoor. Zolang er mensen komen, gaan ze niet investeren lijkt me?!
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Do 06 Apr 2017, 22:17

k ben daar ook bang voor dat er niet ingrijpend iets zal bij komen, een topsy turvy is ook al niet meer van deze tijd en daarmee gaat de capiciteit ook niet mee omhoog
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Fred-33 » Vr 07 Apr 2017, 18:06

CP investeerd al tijden maar mondjesmaat. Ze worden een soort v&d! De tijd haalt het concept in en ze lopen niet meer voor. Pretparken bouwen nu zwemparadijzen en CP heeft dringend behoefte aan een totaal nieuwe visie waar oa de bungalows en AM prio moeten krijgen.
Fred-33
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Tom... » Vr 07 Apr 2017, 18:45

Fred-33 schreef: Ze worden een soort v&d!

Dat vind ik nog eens een goede vergelijking, daarmee sla je de spijker op z'n kop!
Ze beginnen echt achter te lopen, zijn te "arrogant" om dit toe te geven en hebben straks zo'n achterstand, dat die bijna niet meer in te halen is. En dan is het te laat. De tijd zal het leren natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Volgende

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's Algemeen

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.