Domaine de la Forêt de Chambaran het zesde franse cp park

Hier vind je alle informatie over nieuwe Parken en #AquaMundo's in aanbouw of die net klaar zijn.

Moderator: Moderator

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Bverwaal » Ma 15 Mrt 2010, 23:35

Weten jullie trouwens dat er een zesde park in aantocht is in frankrijk  ::)

Ik hebben een plattegrond gevonden:
Afbeelding

en nog een van het hele park :
[img width=640 height=315]http://i922.photobucket.com/albums/ad64/bverwaal/LeDomainedelaFortdeChambaran.png[/img]

en nog een link:
http://www.pierreetvacances-immobilier.com/ressources/site/brochure/btoc/CPIsere_UK/appli.htm
ben benieuwd, wel jammer dat ze dit niet in Nederland bouwen
Laatst gewijzigd door Bverwaal op Ma 15 Mrt 2010, 23:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Re:Domaine de la Forêt de Chambaran het vijfde franse cp park

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 15 Mrt 2010, 23:47

Jah klopt die gaan ze ook nog bouwen en er komt er ook nog 1 in Duitsland, maar dat zet ik wel in een ander topic.

Toen ik laatst in LeLac was, was er naast het grilrestaurant een kantoor waar ze de cottages verkochten voor het 5de park in Frankrijk.
Ze willen nu eerst de centjes hebben en dan gaan ze bouwen. Cottage kost ongeveer vanaf € 168.000
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bverwaal » Ma 15 Mrt 2010, 23:52

[quote="CpFan"]
Jah klopt die gaan ze ook nog bouwen en er komt er ook nog 1 in Duitsland, maar dat zet ik wel in een ander topic.

Toen ik laatst in LeLac was, was er naast het grilrestaurant een kantoor waar ze de cottages verkochten voor het 5de park in Frankrijk.
Ze willen nu eerst de centjes hebben en dan gaan ze bouwen. Cottage kost ongeveer vanaf € 168.000
[/quote]

€ 168.000 valt me nog mee weet je wat voor een rendement ze hebben??
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 15 Mrt 2010, 23:55

Ohh nee dat weet ik zo niet, dat zou je moeten opzoeken denk ik.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bverwaal » Ma 15 Mrt 2010, 23:59

Maakt ook eigenlijk niet uit ik ga in deze tijd toch geen grote beleggingen doen .
Wel leuk dat er weer een park bij komt  ;D ;D hebben we weer iets om na les Trois Forêts naar uit tekijken.

Heb nog een schets gevonden:
[img width=640 height=405]http://www.art-ur.net/architectes/images/stories/pages/CENTERPARCS_ISERE_03.jpg[/img]
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor Cp Rogier » Di 16 Mrt 2010, 00:22

ik had me vergist met de prijs die is namelijk € 260.000

heb er een tijd geleden een mail van gehad.

Center Parcs Le Domaine de la Forêt de Chambaran in Isère.

lees het maar even.

Investeer als eerste met uitzonderlijke voordelen in ons meest succesvolle merk Center Parcs

Center Parcs opent een splinternieuw vijfde park in Frankrijk: Le Domaine de la Forêt de Chambaran in het departement Isère. Dit park is prachtig gelegen midden in het woud van de Chambaran in Roybon, met de Vercors op de achtergrond. Dicht bij Grenoble, Lyon en Zwitserland en makkelijk bereikbaar vanuit Nederland en België.

Alle ruime en comfortabele cottages worden gebouwd met duurzame en ecologische materialen, waarbij hout en glas domineren. Elke cottage is voorzien van een compleet ingerichte Amerikaanse keuken, knusse slaapkamers, een woonkamer met flatscreen TV, mooie erker, terras, …

Diverse activiteiten, zoals het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo, een Wellness Center met hammam en sauna en sportactiviteiten als tennis, boogschieten, bowling en skaten maken Le Domaine de la Forêt de Chambaran tot de ideale omgeving om te ontspannen.

INVESTEER NU EN GENIET VAN UITZONDERLIJKE VOORDELEN

Gegarandeerde huurinkomsten door volle eigendom (leaseback)

Tot 4,5% gegarandeerde huur*
Startend vanaf €260 000 excl. BTW***

Tot 19,6% BTW teruggave
Subsidie van Isère

100% lening mogelijk**
Mogelijkheid tot vakanties

Registreer als eerste voor deze vastgoedinvestering, dan nemen wij contact met u op
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor T.essa... » Di 16 Mrt 2010, 08:18

Ik denk niet dat ik er ooit zal komen hoor, Lyon is bijna Zuid-Frankrijk en dat is meer als LHB rijden (wat al 8 a 9 uur is)... Ik denk dat dit zeker een mooi traject wordt om tevolgen enkel de huisjesprijs is wat duur, heb je al een starterswoning voor... Maar ik denk voor de mensen met genoeg geld dat ze hier wel een vakantiehuisje kunnen krijgen dan :)... Ook het weer zit natuurlijk hier mee...

En in het persbericht staat dat Hout en Glas elkaar gaan domineren, betekent dan dat dit een koepel wordt in de AM, of wederom in de vorm van Les Trois Forets??
Gebruikers-avatar
T.essa...
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Hexx » Di 16 Mrt 2010, 08:47

Echt een leuk topic, bedankt voor de info CpFan en BVerwaal :D.

Als ik de previews zie en vergelijken trek met het persbericht en Les Trois Forets dan zie ik toch wel veel overeenkomsten, de huisjes zullen denk ik op dezelfde ECO wijze ontwikkeld worden als in LTF, en daarnaast wat je op de plattegrond ziet, komt er dus een groot buitenbad en een groot binnenbad aan elkaar, vraag me af wat we nog meer kunnen verwachten en zal met smart uit kijken naar de eerste previews van dit park! Leuk om te volgen indergeval :D.

Ik vind daarnaast die prijzen voor die woning erg duur, daarnaast is het me eigendom en zal het worden verhuurt, dus weet je ook niet als je in Nederland bent wat er met je vakantie woning gedaan wordt... Ik neem aan voor €260.000 EXCL BTW (:o) dat je dan wel enkel zelf eigenaar wilt zijn en niet dat je huisje verhuurt gaat worden door CP zelf... :-\ :-X
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Cp Rogier » Di 16 Mrt 2010, 11:22

De verhuur methode is gelijk aan wat ze nu bij Landal hebben, je bent eigenaar, maar de verhuur geschied door CP.

Hier kan je ermeer info van vinden. http://www.pierreetvacances-immobilier. ... k/idpg/402

Het worden inderdaad dezelfde cottages als Les Trois Forets

kijk hier maar eens http://static.pierreetvacances-immobili ... index.html

En dan hier nog een Brochure.  http://www.pierreetvacances-immobilier. ... /appli.htm

En dan nog de 5 redenen waarom iemand het zou doen.

5 Redenen om te investeren met Pierre & Vacances

Om een onroerend goed
Ontvang gewaarborgd inkomen
Bereid je voor op pensioen
Défiscaliser
Geniet verblijf bij P & V

Het valt op dat het bij Les Trois Forets en LeLac ook al zo was, dat je cottages kan kopen.

Een grote AM van 9000 m2 is natuurlijk niet niks, maar dat moet ook wel want er komen ook 1000 cottages.
Zo te zien krijgt de AM de zelfde 3 poot als Les Trois Forets.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hexx » Di 16 Mrt 2010, 17:50

Ik vind die feiten waarom je een huis(je) daar moet kopen onzin, je wilt wel dat niets kapot wordt gemaakt in het huisje waar jij investeert. Nee, ik denk niet dat veel mensen om die slechte redenen daar in trappen. Daarnaast is Le Lac en Les Trois Forets niet de enige die huisjes verkoopt, LHB doet het ook ;)

Daarnaast weet ik niet hoeveel m² LHB heeft aan AM, maar LHB heeft ook 1000 huisjes op zijn park staan en je moet eens zien in de grootste tijd van het jaar hoeveel er leeg staan dan is het ook niet verwonderlijk dat ze het gaan "verkopen"...
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Cp Rogier » Di 16 Mrt 2010, 18:11

Bij het verkoop kantoor tijdens de kerst was het best wel druk met de verkoop van de cottages.
Het gaat om het rendement, en de lease constructie, je belegd erin en mag een paar weken paar jaar er naartoe, verder heb je niks met het interieur te maken dat gaat allemaal via CP.

Als ik zelf het geld had dan deed ik het.

Het is dan wel vreemd dat LHB niet op de kaart staat, betreffende de verkoop van cottages, misschien dat het via een ander bureau gaat.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hexx » Di 16 Mrt 2010, 18:16

De verkoop gaat gewoon via CP, vorig jaar zelfs nog kon je ze bij de receptie als het ware gewoon kopen met je pinpas... Maar ik denk dat je dan wel een inkomstenbron krijgt ja als je geld krijgt zodra er iemand je woning is waar je toch bijna niet bent en met onderhoud heb je dan ook niets te maken... :)
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Bekos » Di 16 Mrt 2010, 21:28

Dat is wel leuk, maar ik denk dat enkel wat rijkere, oudere mensen dat doen, het rendament verhoog je er mee, maarja wat je betalen moet en je krijgt is ook niet alles... VOlgens mij heb ik ook gelezen dat je op de zogenaamde effectenbeurs komt en dan kan je pensioen vies tegen vallen...

Misschien een stomme vraag maar 9000 m², is wel 9 km he, wat willen ze er allemaal in zetten, ik vind Les Tois Forets toch al aardig compleet :o
Geen actuele verblijven gepland
Gebruikers-avatar
Bekos
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Di 16 Mrt 2010, 21:39

Denk dat er ook een zelfde AM als LTF komt alleen zag ik op de plattegrond dat er een net zo groot buitengedeelte bij zit.
Of ik zie het verkeerd.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bverwaal » Di 16 Mrt 2010, 23:17

[quote="Bekos"]
Dat is wel leuk, maar ik denk dat enkel wat rijkere, oudere mensen dat doen, het rendament verhoog je er mee, maarja wat je betalen moet en je krijgt is ook niet alles... VOlgens mij heb ik ook gelezen dat je op de zogenaamde effectenbeurs komt en dan kan je pensioen vies tegen vallen...

Misschien een stomme vraag maar 9000 m², is wel 9 km he, wat willen ze er allemaal in zetten, ik vind Les Tois Forets toch al aardig compleet :o
[/quote]

Bekos 9 km klopt niet helemaal het is namelijk 9000 vierkanten meter en dat is ongeveer 2 voetbal velden (100 meter lang bij 90 meter breed) ;D

Het is trouwens als je een cottage zal kopen niet echt dat een huisje van jou is je moet het meer zien dat het een belegging in het park op een huisje Die rente is echt niet gek hoor als je kijkt wat je tegenwoordig in het ontoerendgoed aan rente kan halen.

CPfan nog bedankt voor de info ;)
Laatst gewijzigd door Bverwaal op Di 16 Mrt 2010, 23:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor Hexx » Wo 17 Mrt 2010, 08:43

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het hetzelfde word als LTF, aangezien er een buitenbad is en waar je rond om heen uit zwemmen (om dat groene eilandje ;)) zelfde als HB enkel wat groter, dat kan twee dingen betekenen: De wwb start daar OF er komt een stroomversnelling van binnen naar buiten maar dan kun je zodra je om dat eilandje bent geweest moeilijk uit de stroming komen om gelijk buiten weer opnieuw om het eilandje te kunnen... Je moet dan eerst weer mee naar binnen...
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Bekos » Wo 24 Mrt 2010, 14:15

Ik denk ook wel dat het bad groot gaat worden en dat je weer overeenkomsten vind in de glijbanen reeks welke je ook vind in Le Lac en  LTF... Enkel mis ik de wildwaterbaan komt deze ook nog?
Geen actuele verblijven gepland
Gebruikers-avatar
Bekos
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 24 Mrt 2010, 16:08

Het wordt dit keer een park zonder wwb heb ik gelezen, Jammer.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hexx » Wo 24 Mrt 2010, 19:25

Dat ga je niet menen :o... Het zwembad is nog kleiner als LTF en dan ook nog eens geen wildwaterbaan, dat heb ik totaal geen idee waarom CP dat besloten heeft, geen wildwaterbaan :o? Gaan ze dan alles vernieuwen / nieuwe generatie waarvan CP eigenlijk binnen de AM bekend is (koepel, wwb)...
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 24 Mrt 2010, 19:35

Hoe en wat weet ik ook niet, maar het lijkt erwel op.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Volgende

Terug naar [Center Parcs[ Toekomst Parken & #AquaMundo's

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.