Fly-Over Tikibad

In dit subforum kun je al je vragen, foto's of opmerkingen kwijt die niet Center Parcs, Sunparks of Landal Greenparks gerelateerd zijn.

Re: Fly-Over Tikibad

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Lars » Zo 06 Jan 2013, 17:58

Ik dacht juist veel later, rond 2002 want ik meen me te herrineren dat ik hem in 1999 of 2000 nog iemand heb zien doen :).
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Bverwaal » Ma 07 Jan 2013, 17:53

In 2006 is deze pas verwijdert, hij was toen al wel een geruime tijd gesloten .
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Xtremerides.nl » Di 19 Feb 2013, 19:32

Tornado Onslide Tiki Bad Duinrell 1998

Op deze video zie je ook nog een stukje Fly-Over. Toen was die wel al gesloten
www.Xtremerides.nl - Dat is een dagje uit op het web! Kermis, Pretparken, Zwembaden, Rodelbanen, Vuurwerk en nog veel meer!
Xtremerides.nl
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Lars » Di 19 Feb 2013, 20:04

De Tornado is toch ook weggehaald? Want ik kan me die niet meer herinneren (de naam) en er staat nog maar 1 bowl nu en ik kan me wel herinneren dat er vroeger 2 stonden of heb ik het verkeerd? Iemand enig idee waarom die is weggehaald?
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Ramonnie4 » Di 19 Feb 2013, 20:15

Ik denk dat het komt omdat er al 1 trechter was.
Gebruikers-avatar
Ramonnie4
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor AMTube » Wo 20 Feb 2013, 18:10

[quote="Lars-EH"]
De Tornado is toch ook weggehaald? Want ik kan me die niet meer herinneren (de naam) en er staat nog maar 1 bowl nu en ik kan me wel herinneren dat er vroeger 2 stonden of heb ik het verkeerd? Iemand enig idee waarom die is weggehaald?
[/quote]
Helaas wel, deze was vroeger veel specatulairder dan op het filmpje. Hij was vroeger namelijk donker met lampjes en geluid. Echter eind van de jaren deden deze het ook voor een groot gedeelte niet meer en als je naar het filmpje kijkt dan zie je ook de baan ook niet meer zo geweldig oogt.

Waarom hij weg is, geen idee, ik denk omdat weinig mensen in die bowl gingen, iedereen koos voor die andere, waar je ook boven kunt kijken in de bowl. Daarom hebben ze gekozen voor die nieuwe snelle glijbaan waar je een helix in maakt onderin met volle snelheid (eigenlijk ook bijwijze van hetzelfde effect als een bowl, maar natuurlijk veel minder en je mist de bowl natuurlijk omdat je nu in een speedtube zit).
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Xtremerides.nl » Do 21 Feb 2013, 19:49

Jup zo ongeveer is het.

De Tornado was eerst hetzelfde als de Cycloon gewoon normaal. Daarna werd die gepimpt omdat hij minder in trek was. En verlichting was toen nog nieuw in een glijbaan. Unicum, voor proefje van van Egdom denk.

Ze zijn beide verwijderd en beide opnieuw opgehangen. De Cycloon is nu ook blauw-groen (tiki bad kleuren) maar volgens mijn zijn het allemaal nieuwe delen en is niet een deel gebruikt uit de
Tornado

Tornado verdween maar op die pilaren moest er wel een nieuwe glijbaan komen. Dus het lay-out is vrijwel gelijk. Binnen kun  je niet meer doen dan een rondje maken en dan de stortbak in. Ja liever hadden ze hem gewoon zo het water in geschoten met een noodvaart maarja.. wie ben ik
www.Xtremerides.nl - Dat is een dagje uit op het web! Kermis, Pretparken, Zwembaden, Rodelbanen, Vuurwerk en nog veel meer!
Xtremerides.nl
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor AMTube » Do 21 Feb 2013, 20:16

Zijn nieuwe glijbanen inderdaad. Net als een hoop andere glijbanen ook, die zijn ook compleet vernieuwd (wel identieke lay-out).
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor jjvdwiel » Vr 22 Feb 2013, 10:32

Toevallig woensdag naar Tikibad geweest. Laatste keer was wel een paar jaar geleden toen je bij zowel de cycloon als typhoon nog in een trechter? uitkwam. Aangenaam verrast dat het zo rustig was bij de typhoon. Toen ik onderaan in de bak terechtkwam ipv de trechter snapte ik waarom.

Jacob
jjvdwiel
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Lars » Vr 22 Feb 2013, 12:29

Nu je het zegt Jacob, toen ik er de laatste keer was stond er inderdaad alleen een rij bij de trechter glijbaan, de andere glijbaan kon je zo vanaf. Toen vroegen wij ons nog af waarom ze niet twee rijen op die trap gemaakt hadden :P.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor AMTube » Vr 22 Feb 2013, 19:12

[quote="jjvdwiel"]
Toevallig woensdag naar Tikibad geweest. Laatste keer was wel een paar jaar geleden toen je bij zowel de cycloon als typhoon nog in een trechter? uitkwam. Aangenaam verrast dat het zo rustig was bij de typhoon. Toen ik onderaan in de bak terechtkwam ipv de trechter snapte ik waarom.

Jacob
[/quote]
Toen dacht je: 'Verrek er zou nou toch een trechter moeten komen'.....? :P
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Nadyse » Vr 14 Feb 2014, 17:00

Ik vond deze "glijbaan" wel gaaf toen.
Jammer dat hij weg is
Nadyse
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor waterpretinfo » Ma 03 Mrt 2014, 22:01

Er waren twee trechterglijbanen, waarvan eentje met licht- en geluidseffecten. Maar de glijbaan is niet weggedaan om de kapotte lampen. Beide glijbanen waren gewoon versleten. Ze moesten om die reden gewoon weg. Duinrell vond het niet nodig om ze allebei te vervangen. Er is voor gekozen om 1 nieuwe trechterglijbaan terug te zetten. Op de plek van de Tornado hebben ze die witte buis gehangen. Gewoon een Tube 800 eindigend in een skimout. De oude trechters heb ik beide nog gedaan voordat ze werden afgebroken. Deed gewoon pijn aan je rug, vooral de blauwe.

De Fly-Over, een rode met water gevulde buis; heb ik ook nog gedaan. Die is weggedaan om de technische storingen waardoor de buis elke keer leegliep. En als dat gebeurde dan ging dat water verloren. Ook koste het heel veel energie om de buis weer vol te krijgen. Ook waren er gasten die zich in de buis expres gingen tegenhouden waardoor de glijbaan in storing viel en uit veiligheid leegliep.
Gebruikers-avatar
waterpretinfo
Koraalbad
Koraalbad

Vorige

Terug naar Overige Parken en (Subtropische) Zwembaden

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.