Glijbaan: eindigen in een uitloopbad of in een zwembad?

In dit subforum kun je al je vragen, foto's of opmerkingen kwijt die niet Center Parcs, Sunparks of Landal Greenparks gerelateerd zijn.

Re: Glijbaan: eindigen in een uitloopbad of in een zwembad?

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor waterpretinfo » Zo 24 Mrt 2013, 22:58

Dat het duurder is. Maar er zijn zwembaden die een nieuwe glijbaan nemen en een skim-out over het plonsbad bouwen. Dat plonsbad hadden ze toch al. Dan is het juist duurder om er eebn skim-out overheen te gaan bouwen.

Afbeelding
Skimout Blackhole in Caribabad
Gebruikers-avatar
waterpretinfo
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Di 26 Mrt 2013, 17:00

Ja dan is het inderdaad duurder. Maar sommige glijbanen hebben nu eenmaal een skim put nodig door de snelheid die je erop kan halen.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Rdb » Di 07 Jan 2014, 18:48

waterpretinfo schreef:Een eerste stap in de goede richting was het glijbaanverkeerslicht, maar nu zijn de met de skimout gekomen. Het is een verlengstuk van de glijbaan waar je met water wordt afgeremd. Een stuk veiliger omdat je niet op elkaar kunt vallen, maar hooguit tegen elkaar aan kunt glijden.

Het plonsbad zal dan ook verdwijnen in de toekomst. Als een glijbaan wordt opgeknapt dan krjjgt deze vaak een skimout aangemeten. Een tweede voordeel van een skimout is dat kleinere kinderen van de glijbaan gebruik kunnen maken.

Ik mag hopen dat ze niet allemaal zullen verdwijnen. Ik vind niet dat mensen die een rood licht negeren de maatstaf moeten zijn. Als je doelbewust het rode licht negeert dan ligt de schuld bij diegene die het rode licht genegeerd heeft, niet bij het ontwerp. Er zijn ook al glijbanen waar je een tourniquet doormoet vooraleer je kan glijden. Dan heb ik liever dat ze dit algemeen uitrollen dan skimouts.
Rdb
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Bram » Do 09 Jan 2014, 19:03

Ik ben het helemaal eens met Rdb. ;)
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Do 09 Jan 2014, 23:00

geef mij ook maar een ouderwets plonsbad veel beter hihi.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor tuberidesnl » Ma 25 Apr 2016, 00:13

Ik was laatst in het Tolhuisbad in Dokkum en daar hebben ze mij verteld dat een plonsbad niet meer is toegestaan bij een nieuwe glijbaan. Bij bestaande glijbanen die worden opgeknapt mag het plonsbad nog wel blijven. Maar in Dokkum kregen ze een totaal nieuwe glijbaan en hebben ze de plonsbad dichtgegooit en heeft de glijbaan een skimout.
tuberidesnl
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor Lars » Ma 25 Apr 2016, 09:40

Volgensmij is dit gewoon een geldkwestie hoor... Want ik ken verhalen van kleinere zwembaden die nog een bad hadden leegstaan en daar gewoon een glijbaan in hebben gebouwd, en dan praat ik over max. 3 a 4 jaar terug.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Vorige

Terug naar Overige Parken en (Subtropische) Zwembaden

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.