Het Heijderbos vernieuwen?? Hoe zie jij het liefst?!

Praat hier over de #AquaMundo van #CenterParcs die in Nederland liggen bv "De Huttenheugte", "Het Heijderbos", "De Eemhof", etc...

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Pipz » Za 25 Dec 2010, 16:46

Zoals al in dit duidelijk werd zijn er veel klachten en onderhoudswerkzaamheden wat men uit moet voeren in Heijderbos. Als we dat buiten beschouwing laten, wat moet dan volgens jou veranderd worden (of te wel welke uitbreiding of verandering) moet er komen ?

Van mij mag de blauwe glijbaan vervangen worden door een nieuwe type glijbaan, en een betere bestemming voor het bad aan het golfslagbad. Een glijbaan zoals de Eemhof krijgt mag van mij ook wel in een aanbouw komen met stroomversnelling. Verder alles mooi aankleden met natuursteen op de paden bij de ligweide en als er geld overblijft in de baden.

Hoe zie jij het liefst een uitbreiding / verbetering (buiten het onderhoud, dat moet daar is iedereen geloof ik wel mee eens) komen in de Aqua Mundo van Het Heijderbos?
Winter @ Center Parcs
Gebruikers-avatar
Pipz
Koraalbad
Koraalbad

Re:Het Heijderbos vernieuwen?? Hoe zie jij het liefst?!

Berichtdoor robert ajax » Wo 29 Dec 2010, 14:42

Van mij mogen ze de zwembad lampen veraderen in ledlampen net als wat ze in het Tikibad hebben. Ook mogen de lampen vervangen worden in de wildwaterbaan en mogen ze daar van kleur veranderen(spotjes) en mag de gehele glijbaan vernieuwd worden en mag er nog een leuk glijbaantje bij komen. Dit zie ik graag!!!
Eemhof 2012
2xEemhof 2011
Erperheide 2011
Kempervennen 2011
Meerdal 2010
Heijderbos 2008
Erperheide 2007
Park Zandvoort 2007
2xEemhof 2006
Meerdal 2006
Huttenheugte 2006
Zandvoort 2005 (3 huisjes kerst)
2xZandvoort 2005
3xEemhof 2005
En veel meer
Gebruikers-avatar
robert ajax
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Ruyter93 » Do 30 Dec 2010, 00:39

Natuursteen en beelden zou erg mooi zijn en een activiteit erbij zodat men meer mensen wat kan beginnen ;)
Gebruikers-avatar
Ruyter93
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bverwaal » Do 30 Dec 2010, 00:41

[quote="Ruyter93"]
Natuursteen en beelden zou erg mooi zijn en een activiteit erbij zodat men meer mensen wat kan beginnen ;)
[/quote]
Wat bedoel je met "men meer mensen wat kan beginnen"?
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Bram » Do 30 Dec 2010, 00:42

Ik denk dat de am dan voor meer mensen dan wat kan betekenen, dus een grotere doelgroep :p
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Ruyter93 » Do 30 Dec 2010, 00:47

Grotere doelgroep en zodat mensen meer te doen hebben in de zwemhal.
Gebruikers-avatar
Ruyter93
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bverwaal » Do 30 Dec 2010, 00:49

[quote="Ruyter93"]
Grotere doelgroep en zodat mensen meer te doen hebben in de zwemhal.
[/quote]
Oke duidelijk, ik zie nog niet zo snel wat gebeuren in het HB.
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor Bram » Do 30 Dec 2010, 00:50

Ik ook niet. In andere parken gebeurt ook maar weinig op eh na. Cp heeft het nu denk ik voorlopig weer druk zat met al die nieuwe parken :P
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor rickieboy31 » Do 30 Dec 2010, 09:44

De haan word sowieso helemaal aangepakt.
Ik denk dat het met de andere ''nieuwe' parken wel mee zal vallen qua onderhoud.
Gebruikers-avatar
rickieboy31

Berichtdoor Pim1984 » Do 30 Dec 2010, 09:48

In een ander topic over dsit onderwerp heb ik al eens mijn visie hierop gegeven:

- Plafond-latjes weg en mooie witte platen met geïntegreerde verlichting hierin, zodat die lantaarns in het zwembad weg kunnen;
- Doches opknappen en eventueel grot van maken;
- Overal natuursteen;
- Verlichting overal werkend maken, ook in de WWB;
- Make-over voor het koraalbad met een mooiere inrichting van de aquaria en meer/betere duikbrillen;
- Nieuwe functie voor lagunebad, bijvoorbeeld massagestralen of gebruik als landingsbad voor nieuwe attractie;
- Vervangen huidige glijbaan;
- Klein glijbaan terug in gebruik nemen;
- Sauna gedeelte grondig opknappen;
- Reparaties aan dak...
.... en zo zijn we weer een paar miljoen verder ;)
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Hexx » Do 30 Dec 2010, 13:17

[quote="Bram"]
Ik ook niet. In andere parken gebeurt ook maar weinig op eh na. Cp heeft het nu denk ik voorlopig weer druk zat met al die nieuwe parken :P
[/quote]
Het voordeel is dat de parken die al een aantal jaar geleden ook al onder de CP-vlag stonden ook al gedeeltelijk geinvesteerd werd in de Aqua Mundo. Met koplopers natuurlijk PZ&HS. Men hoeft alleen nog 'het af te maken' in bv parken als Limburgse Peel, etc zodat die ook AM waardig worden. Met de Haan moet men nog helemaal van het begin nog beginnen met opknappen.

[quote="Bram"]
[/quote]
Met de nieuwe parken die gebouwd worden inderdaad zeker, maar ook bv Bispinger Heide heeft een aantal jaar na de opening nog een Drakenrots gekregen als uitbreiding, VM zijn de bruggetjes al natuursteen en is de gehele AM op looppad gebied al natuursteen.... Dus alleen de Eemhof waar geïnvesteerd wordt klopt ook niet helemaal, hun hebben natuurlijk wel een nieuwe glijbaan erbij maar die hadden ze ook niet gekregen hoor als Marina de Eemhof er niet gerealiseerd zou worden. Wat opvalt is dat 'alleen als het moet' wordt er geinvesteerd met nieuwe dure zaken...

[quote="Pim1984"]
.... en zo zijn we weer een paar miljoen verder ;)
[/quote]
Jammer dat de plannen voorlopig in de diepvries liggen, maar voorlopig doet men alleen het nodige in de AM. Mede door parken wat nog verder gerenoveerd moet worden & de Haan die 'in de startblokken' staat...
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Jarne » Vr 31 Dec 2010, 00:30

De Aqua Mundo heeft, hoe nostalgisch hij ook is, een grondige opknapbeurt nodig. Dan spreek ik nog niet over een nieuwe attractie, maar zowat alles zou wel is vernieuwd mogen worden. Ik denk eigenlijk dat het voor Center parcs het voordeligst is met het oog op de toekomst een een zo goed als nieuwe aqua mundo te zetten. Al denk ik niet dat CP dit doet, dit vraagt een te grote investering en het park zou er te lang voor gesloten moeten worden.

Wat ik dan zie als oplossing is om een nieuw gedeelte te bouwen en na deze bouw de rest van de aqua mundo in delen op te knappen, zodat de capaciteit behouden blijft.
Jarne
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Hexx » Vr 31 Dec 2010, 00:35

Wat zie je in het nieuwe gedeelte komen dan?
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Jarne » Vr 31 Dec 2010, 00:41

Een glijbaan, turbotunnel, stroomversnelling,... iets wat heijderbos nog niet heeft. Het gaat er gewoon om dat als ze op het heijderbos willen verbouwen en ze sluiten hiervoor 1 attracti, dat er dan nog maar heel weinig te beleven is. Dit zou kunnen opgevangen worden door een nieuwe attractie.

Om een voorbeeld te geven, tijdens men verblijf daar in november was de laatste dag de wildwaterbaan gesloten met als gevolg dat er zo goed als niks te beleven was in de Aqua Mundo, en er een enorme rij stond aan de glijbaan (en dan was het nog niet eens zo druk in de am)
Jarne
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor LommerMark! » Vr 31 Dec 2010, 00:43

Dat vraag ik me ook af! bedoel ik vind hete en lastige hoek, maar niet lastiggenoeg voor een nieuwe glijbaan en een water Play house.
Mark design.
Gebruikers-avatar
LommerMark!
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Ruyter93 » Vr 31 Dec 2010, 01:15

Wat is de reden dan dat ze het niet opknappen? Neem aan dat de mensen van deze aqua mundo dat toch ook wel zien dat er wat moet gebeuren voor die dure entreeprijs?
Gebruikers-avatar
Ruyter93
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Zweinstein » Vr 31 Dec 2010, 15:21

Misschien vinden de bazen van HB het wel niet nodig, of misschien worden ze wel tegen gehouden op het kantoor in Parijs/Rotterdam?
Zweinstein
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor RK » Vr 18 Mrt 2011, 21:00

Heijderbos vernieuwen, hoe ik het liefst ziet.
Ten eerste moet CenterParcs een tweede reguliere glijbaan bouwen in Heijderbos, want 1 glijbaan is geen CP5-waardig. Ten tweede mag CenterParcs voor mij een stroomversnelling aanleggen, want veel AM's hebben een stroomversnelling, bij Heijderbos is dit een gebrek.
Ten derde mag CenterParcs voor mij een bijzondere attractie bouwen (Waterplayhouse, bandenglijbaan, turbo tunnel, of het liefst iets origineel), want veel AM's hebben zo'n bijzondere attractie en bij Heijderbos is dit wederom een gebrek.
RK
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Hexx » Vr 18 Mrt 2011, 22:28

Lang niet alle AM's hebben iets orgineels of een uitbreiding gehad. Kijk maar eens naar VM en HH, die hebben ook niet een bijzondere attractie afgelopen jaren erbij gekregen in de vormen die je noemt. Zo vreemd is dat ook niet dat HB het dan ook niet heeft, de andere hebben dat dus ook niet.
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Bram » Vr 18 Mrt 2011, 22:31

Klopt, stroomversnelling heeft lang niet elke AM, die van KV doet t volgens mij niet meer, en HH heeft er ook geen. Opzich is HB niet zo slecht hoor wat attracties, neem nou bv KV. Die heeft ook 5 vogeltjes maar heeft weer geen familieglijbaan, en HB daarintegen weer wel ;). Nee opzich is het niet noodgedwongen dat HB er een attractie bij moet krijgen. Veel AM's blinken gewoon uit in iets. Zo heeft EH een flow rider, HB een snelle wwb, HH heel veel sfeer en PZ een Turbo Tunnel ;). Als ze elke AM hetzelfde maken, is het ook niet meer leuk voor de gast ;D
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Volgende

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's Nederland

© 2009-2021 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.

google-site-verification=aBfHFftLUl69Q93icIxAqnoZHQ3k4jAWE5G3oQv8NyA