Mega Review Le Lac d'Ailette Kerst 2009

Praat hier over de #AquaMundo van #CenterParcs die in Frankrijk liggen "Le Lac d'Ailette", "Les Hauts de Bruyères", "Les Bois-Francs", "Les Tois Forêts". "Le Bois aux Daims"

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 22 Mrt 2010, 00:25

Langweekend Le Lac d'Ailette 24-12-09/28-12-09 8 persoons Eden Premium(nieuwe naam) cottage 641, hierbij een review met enkele foto’s.

Afbeelding

Aankomst.

Dit verliep met enige vertraging maar toch ging het lekker vlug, een medewerker stond al klaar om iedereen op te vangen, ze sprak gebrekkig Engels maar des ondanks konden we elkaar prima verstaan. We waren geen hoofdboeker en me zus was al op het park dus we konden direct doorrijden met de auto naar de cottage.

De Cottage.

Nr.641 8pers. Premium Eden, Apart, bij binnenkomst viel het me wel een beetje tegen.
De cottage is echt te klein voor 8 personen, wat me trouwens opviel is dat de cottage 2 nummers heeft namelijk 640 en 641, tussen de 2 zit wel een afsluitbare deur.
Maar dan heeft nummer 640 wel alleen maar een bed en douche, living is er dan niet meer.
Schoonmaak kon beter maar voldeed wel, alleen het inventaris daar mag wel nieuwe voor komen.
Potten en pannen mogen vervangen worden.
Wat wel mooi was waren de verschillende kleuren van de cottage zowel binnen als buiten, dit maakt alles mooi kleurrijk en vrolijk.

Afbeelding

Sleutels krijg je niet en de deuren werken met keycards, op zich wel handig maar met een grote hond aanwezig die zelf de deuren kan openen is dat minder, de deur kon namelijk niet op slot van binnenuit.
Dan maar naar de receptie voor te vragen hoe het opgelost kan worden, gevraagd naar de Nederlands talige medewerker, dit bleek ook nog eens de manager te zijn, het probleem uitgelegd en hij wist ervan, het is een probleem voor gasten met kleine kinderen en grote honden.
Kon helaas geen sleutels geven anders kwamen ze er zelf niet meer in en dat was onverstandig wegens calamiteiten, de oplossing was, zet gewoon een stoel voor de deur onder de klink.
Dit lukte niet echt maar we hebben het opgelost.
De keycard werkt pas op aankomstdag vanaf 15uur en werkt niet meer na 10 uur op de vertrekdag, dit was weer een probleem want wilde nog even terug de cottage in of we niks vergeten waren en het was 10.15 uur, door een medewerker zijn we uiteindelijk wel nog binnengekomen.

Verder waren er 1 vaatwasser, 1 magnetronoven, 1 ruime koelkast, 2 lcd tv’s, 1 douche, 1 bubbelbad en 3 wc’s aanwezig. De keuken was erg klein en met 2 personen al vol.

TV kanalen in totaal 13 met als enige Nederlandse zender BVN, maar dat was geen ramp, we hadden de cdspeler mee en hebben de avonden heerlijk ouderwets spelletjes gedaan met de openhaard aan.

De bedden waren erg hoog maar sliepen perfect, het houten terras was erg groot en aan de zijkant een afdak waar de tuinmeubels stonden, er lag wel een dode vogel op het terras, na melding was die de volgende dag opgeruimd.

De ligging van de cottage was perfect nog geen 10min naar de market via de achteringangen.

Hier onder wat foto’s van de cottage.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Le Jardin d’Hiver (Market Dome)

Afbeelding

Ik vind het apart maar wel mooi gemaakt, het was helemaal in kerstsfeer en buiten stonden ook de kraampjes met chocomel en kerstman gooien en de schaatsbaan. De winkeltjes waren normaal maar konden groter.
De supermarkt vond ik voor zo een groot park aan de kleine kant. En best prijzig.
De boulangerie was met gebak duur, maar brood weer goedkoop en het stokbrood voor 1 euro was heerlijk zo krijg je ze alleen in Frankrijk.
De market dome ziet er wel echt heel anders uit en het geeft ook geen echt CP Gevoel, het enige herkenbare was de benamingen en de kleding van het personeel. Maar we hebben ons er wel vermaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Il Giardino of te wel Pizza en Pasta, zeer smakelijke pizza’s en heerlijke lasagne. Net weer anders dan in Nederland en ik vind ze lekkerder. Goede bediening die zelfs een woordje Nederlands kunnen. Prijzen tjahh alles wat duurder dan de Nederlandse parken, een simpele pizza margherita, € 9,20 en een glas cola 0.3L € 2,70, maar daarvoor zitten we dan ook in Frankrijk.

Mr Crok of te wel Snacks & Salads, vond het niet echt geweldig.

Afbeelding

De Baluba

De kids waren er weg van en vonden het geweldig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is groot, maar voor de ouders was er niet veel, paar stoelen en bankjes, paar flipperkasten en airhockey kasten, drank was er niet verkrijgbaar, het kleine barretje dat er stond was gesloten of je moest al beneden gaan zitten in de bowlingbar.
Dat hebben we dan ook maar gedaan.

De Aqua Mundo

Afbeelding

Groot maar dan ook erg groot, ongeveer 9 glijbanen, een niet zo snelle wild waterbaan, maar erg leuk om te doen. Hele leuke stroomversnelling van 130meter lang wat weer uitkwam in het grote bad. En dan nog een buitenbad en het waterplay house deze was lekker groot met heerlijk warm water, al het water in de hele aqua mundo was heerlijk warm, dit was ik niet meer gewend van CP.
Ze hebben erwel rare regels, de schoenen moeten al uit voordat je naar de kleedhokjes kan lopen.
En na het zwemmen, omkleden, hokjes verlaten en bij de uitgang je schoenen weer aan.
En foto’s maken hebben ze liever niet want het personeel maakt er al foto’s die ze dan weer verkopen voor 5 euro per stuk.

Afbeelding

Afbeelding

Kinderboerderij

Afbeelding

Afbeelding

Die was er ook maar meer dan kippen heb ik niet gezien.

Park Algemeen.

Afbeelding

Afbeelding

Modderig, het is echt geen winterpark, denk dat het in de zomer veel en veel mooier is.
De grond was erg zacht het water kon door de kleigrond niet wegzakken en zorgde dan ook voor veel overlast, nieuwe schoenen trek ze maar niet aan want het is zonde.

Hier wat algemene foto’s het was die dag stralend mooi weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel hing overal de kerstverlichting, vond het wat matig tot ik aan de andere kant kwam van de Market Dome hier stond een prachtige en supergrote kerstboom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vindt dat Le Lac d'Ailette een goed park is met vrolijke kleuren, maar echt CP is het niet.

Zal vast nog wel wat vergeten zijn in deze review, mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

Hier nog even een gemaakt filmpje erbij.

Laatst gewijzigd door Cp Rogier op Do 01 Apr 2010, 22:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Re:Mega Review Le Lac d'Ailette Kerst 2009

Berichtdoor Bekos » Ma 22 Mrt 2010, 19:10

Bedankt voor het plaatsen van de review CpFan, echter ben ik het volledig met je eens kwa cottages en ik vind het ook in totaliteit helemaal geen CP-park dit komt vooral door de Wintergarden, de AM, en de huisjes opzich zelf...
Geen actuele verblijven gepland
Gebruikers-avatar
Bekos
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Bverwaal » Ma 22 Mrt 2010, 19:13

Wouw echt een mega review ;D
Leuk om te lezen  ;)
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 22 Mrt 2010, 19:38

Bedankt voor de reacties, ik vindt het zelf ook geen winter park, als je zo alles ziet en door de foto's kijkt dan kom het park meer tot zijn recht in de zomer.
CP heeft zijn best gedaan, het is een geweldig mooi park met een frisse uitstraling, maar helaas is bij dit park het CP gevoel voor de echte liefhebbers niet te vinden. Het is dat ze de zelfde kleding als hier dragen en het CP bord bij de ingang staat anders zou ik het niet herkennen. Maar voor liefhebbers van glijbanen, zon, strand etc. is het zeker een aanrader.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hexx » Ma 22 Mrt 2010, 20:35

Dat klopt wel alleen zie ik dat niet zo zitten binnen het CP-concept... Je ziet daarom ook dat CP bij het nieuwe Franse park er compleet anders eruit ziet weer gelukkig.

Ik ben het eens met de cottage dat deze te krap is

Bedankt voor het plaatsen van deze uitgebreide review ;) :D.
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor buzo » Ma 22 Mrt 2010, 20:58

Leuke foto;s en bedankt voor je ervaring te delen met ons, ik zal dus nogmaals binnen me eigen familie nu aan kunnen tonen dat Le Lac geen goed park is...

Bedankt voor het delen van de foto's CpFan!
Gebruikers-avatar
buzo
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 22 Mrt 2010, 21:20

[quote="buzo"]
Leuke foto;s en bedankt voor je ervaring te delen met ons, ik zal dus nogmaals binnen me eigen familie nu aan kunnen tonen dat Le Lac geen goed park is...

[/quote]

Graag gedaan, maar wat bedoel je met geen goed park dan?
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bekos » Ma 22 Mrt 2010, 21:38

ik denk dat hij bedoeld dat het park niet echt een CP-park is en daarom geen goed park is... En dat hij er niet naar toe zal gaan.
Geen actuele verblijven gepland
Gebruikers-avatar
Bekos
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 22 Mrt 2010, 21:50

In de zomer vindt ik het zeker de moeite waard om er een week te vertoeven, het park heeft genoeg te bieden en de AM is groot genoeg voor uurtjes waterpret.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor buzo » Ma 22 Mrt 2010, 21:52

[quote="CpFan"]
[quote="buzo"]

[/quote]

Graag gedaan, maar wat bedoel je met geen goed park dan?
[/quote]
Juist de AM maakt het lelijk en ook als ik aan de achterkant de foto's zie van de MD/AM dan wordt ik er niet blij van, mede door het strand en de skateboard park vind ik het dus een van de mindere AM's , net als de huisjes zo niet CP-achtig...
Gebruikers-avatar
buzo
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 22 Mrt 2010, 22:12

Laten we het erop houden dat het een park is van de nieuwe generatie van CP.
Maar smaken verschillen en zal ook altijd zo blijven.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hexx » Ma 22 Mrt 2010, 23:37

Klopt, en gelukkig valt men weer een beetje terug in het oude concept bij LTF.
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 22 Mrt 2010, 23:49

De een vind het mooi en de ander vindt dat LTF weer op een tuincentrum gaat lijken, zal erwel foto's van maken meer kan ik ook niet doen.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hexx » Di 23 Mrt 2010, 08:06

[quote="CpFan"]
De een vind het mooi en de ander vindt dat LTF weer op een tuincentrum gaat lijken, zal erwel foto's van maken meer kan ik ook niet doen.
[/quote]
Klopt, dat mensen die mening hebben maar het concept is gelukkig weer een beetje in vertrouwde sferen, dat betekent niet dat Le Lac een slecht park is, het voldoet aan alle eisen...
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Bram » Do 25 Mrt 2010, 19:53

Mooie en leuke review Rogier. en het is inderdaad wel een heel ander Center Parcs park als in Nederland. Maar dit is misschien ook weer eens leuk voor de verandering ;), maar het is wel heel jammer dat je geen foto's hebt van de Aqua Mundo, maar dat kon nu eenmaal niet anders >:(
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Do 25 Mrt 2010, 20:07

Dankje Bram, er is ook helemaal niks mis met het park, de Aqua Mundo is groot en dan ook echt groot.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hexx » Do 25 Mrt 2010, 20:15

Groot issie zeker maar het is gewoon net als of het aangekocht is, ik vind het gewoon niet CP achtig, al die glijbanen en zo...
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Cp Rogier » Do 25 Mrt 2010, 20:26

Als ie aangekocht was dan had ie wel witte tegels lijkt me zo
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Factor » Do 25 Mrt 2010, 20:36

Ik denk dat hij bedoeld dat het niet oogt als een echt CP bad, de CP-gevoelens krijg je er niet bij... BIj zowel de wintergarden als bij het strand als bij de AM niet...
It;s always the best nature place in the world: Center Parcs 8)
5-7 t/m 9-7: Le Trois Forets
Gebruikers-avatar
Factor

Berichtdoor Cp Rogier » Do 25 Mrt 2010, 20:41

Zoiets is natuurlijk wel heel persoonlijk, want sommige krijgen dat wel. Maar begrijp even niet wat het strand ermee te maken heeft.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Volgende

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's Frankrijk

© 2009-2021 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.

google-site-verification=aBfHFftLUl69Q93icIxAqnoZHQ3k4jAWE5G3oQv8NyA