[Sunparks Oostduinkerke aan Zee] Nieuws & Vragen

Ondanks dat Sunparks geminimaliseerd is door een aantal parken onder de Center Parcs-vlag te plaatsen, kun je hier nog steeds je ervaringen, foto's, plaatsen van de overige parken die onder de Sunparks vlag blijven wapperen. En nu ook weer "Sunparks De Haan aan Zee"

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor rickieboy31 » Di 12 Apr 2011, 16:31

Ik kwam net foto's tegen over dit zwembad, en het was aardig veranderd, kijk maar eens:

Het invoegen van deze foto lukte niet helemaal omdat je ze niet kon kopieeren. :(

Dus hier de link: http://www.tripadvisor.nl/LocationPhoto ... l#30317810

Best veel natuursteen te zien!
Gebruikers-avatar
rickieboy31
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Re:[Ervaringen, vragen en ideën] Sunparks Oostduinkerke aan zee.

Berichtdoor Pim1984 » Di 12 Apr 2011, 16:41

Ja, inderdaad! De rest van de foto's moeten we maar niet bekijken....  :-X
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor rickieboy31 » Di 12 Apr 2011, 16:48

Hahaha, inderdaad.
Was me niet eerder opgevallen.
Gebruikers-avatar
rickieboy31

Berichtdoor Bram » Di 12 Apr 2011, 16:52

Ik wist het al wel, maar het ziet er idd best mooi uit ;D
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Re: [Ervaringen, vragen en ideën] Sunparks Oostduinkerke aan zee.

Berichtdoor verena » Ma 10 Dec 2012, 23:35

Nog een aantal weken en dan kan ik een review schrijven over oostduinkerke

had al iets gepost op ons oude forum
dus zet het hier maar verder
Veel positieve ervaringen met centerparcs maar toch onze vaste stek gevonden in erperheide
verena
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Di 11 Dec 2012, 00:35

Ben best wel benieuwd naar je ervaringen.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor verena » Di 11 Dec 2012, 22:56

het is een exclusive cottage die we gaan proberen
weet in ieder geval dat ik geen verse koffiekoeken en krant mag verwachten  :D
Veel positieve ervaringen met centerparcs maar toch onze vaste stek gevonden in erperheide
verena
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Di 11 Dec 2012, 23:26

Dat klopt dat hoef je niet te verwachten, maar een exclusieve is wel mooi.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor verena » Zo 30 Dec 2012, 15:16

nog een goede 2 weken  :)
heb eindelijk een mail ontvangen om de personen in te vullen en hun namen

vind het eigelijk niet zo handig dat je geen mail ontvangt wanneer ze je rest van betaling hebben gekregen  ::)
ik heb echt bezig geweest met het bedrag toegekomen of niet
in dit geval toch lang leve centerparks en mijn centerparks hoor
je ziet alles onmiddelijk
verena
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor verena » Vr 11 Jan 2013, 22:39

oke
bij deze zit ons midw sunparks erop
even een kort verslag

cottage 837 exclusive
+ proper gekuist
+mooi interieur
+bedden proper opgemaakt
+zwembadwater zalig warm
+ defect aan verwarming onmiddelijk hersteld

- ver van winkeltjes en zwembad dus met de auto ernaartoe
- kleine kinderstoel mijn stevige dochter geraakte er met moeite in of uit  :-\

maar hoe dan ook een zeer leuk verlof gehad dit boeken wij eventueel nog wel eens

groetjes
verena
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor apirama » Za 12 Jan 2013, 12:19

Fijn dat je het naar je zin gehad hebt. Heb je ook foto's gemaakt?
Was er eigenlijk wat volk op het park? Want ik denk dat dit nu een erg rustige periode is, zo vlak na de kerstvakantie.
apirama
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor verena » Za 12 Jan 2013, 15:49

heb alleen een foto van de keuken  :-\
ons jongste heeft mij gans de vakantie nachtdienst gegeven nog goed dat er boven ook tv is  :D

er was zeer weinig volk
alleen de woensdag was het een feestje in de binnenspeeltuin en dan zijn we maar gaan zwemmen en savonds gaan spelen

maar zeer weinig volk  :) wat op zich niet slecht is

groetjes
verena
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Ramonnie4 » Zo 13 Jan 2013, 11:21

toen ik laatst op het park was leek het wel of er allemaal particuliere huisjes waren, klopt dit?
Gebruikers-avatar
Ramonnie4
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Remigidius » Zo 13 Jan 2013, 14:04

Klopt, een groot deel van de huisjes is particulier. Enkel de buitenzijden of deze die op de plattegrond zijn ingekleurd, zijn in verhuur.
Remigidius
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor verena » Zo 13 Jan 2013, 17:35

ja idd daar een paar en daar een paar en de dichtste bij zwembad vijver en winkel / indoor speeltuin zijn idd particulier

maar vond het best goed zo weinig volk
denk dat ik deze periode nog wel eens neem

centerparks erperheide is natuurlijk wel een van de eerste opties als het betaalbaar is  ;)
verena
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cinderella » Zo 17 Mrt 2013, 19:49

Wij zijn hier gisteren een 'dagje' gaan zwemmen daar we toch aan zee waren en De Haan hadden we al een keer aangedaan in Augustus.
Het begon al bij de kassa, 15€ pp toegang, voor CP betaal ik die prijs met plezier, maar dit bad was het dus ECHT niet waard! De kleedruimtes waren IJSkoud, echt geen 20°C en dat is volgens mij toch een minimum voor zulk een ruimte in winterperiode. Goed om iets op te lopen, zo kletsnat richting je kastje, dan richting een hokje en dan nog afdrogen en omkleden. Het water van het voetbadje eveneens koud.
Het golfslagbad daarentegen was prima op temperatuur, maar wat een SMERIG bad! Overal bruine aanslag op die afgrijselijk witte tegels. Nou weet ik dat het geen CP is maar als je dan toch witte tegels wil, houd ze dan toch ook wit!!! Een beetje kalkaanslag is normaal maar dit was echt gewoon vieze bruine smurie die je overal terug tegenkwam. Ook de ligstoelen waren allemaal vies met plekken erop of stukken plastic afgebroken, er waren er een aantal met houten frame en zo'n plastic stof achtig materiaal als bekleding, die dus ook vol vieze vlekken zaten.
De open glijbaan heeft geen lampje, gokken dus maar of je kan gaan of niet en hopen dat je niet tegen de vorige/volgende aanknalt. De grote glijbaan heeft dan wel weer een lampje dat aangeeft of je kan gaan of niet, deze is wel leuk maar helaas weer heel erg koud water zowel in de baan als in het opvangbad. Niet leuk als je bovenaan zit te wachten tot je lampje verkleurt. De toren met de trap naar de 2 grote glijbanen in is ook amper geïsoleerd en het was dus superkoud om naar boven te lopen en daar dan nog te wachten tot het je beurt was. Als je in de hele Aqua Fun een beetje in de buurt van de buitenmuren kwam, voelde je de trek en kou zo naar binnen kruipen. Echt, je had even goed buiten kunnen staan op sommige plekken.
Het buitenbad was KOUD! Je voelt het al als je richting die flappen gaat die de koude van buiten, ook buiten houden. Hoe dichter je kwam, hoe kouder het water. Er werd echt niks bijverwarmd volgens mij, wat voor een buitenbad bij deze temperaturen dus wel hoog nodig is. We zijn eventjes een kijkje gaan nemen tot net voorbij de flappen en dan van de kou snel terug richting het golfslagbad gegaan.

Na een uurtje hadden we het wel gezien en zijn we ons in de ijskoude kleedruimtes weer gaan omkleden. Na hier een keer te zijn geweest, weet ik weer waarom Centerparcs duurder is dan Sunparks, en TERECHT! Ik betaal met veel plezier 150€ meer voor een weekendje, nu ik het verschil een keer duidelijk gemerkt heb. Dan liever aan een hogere prijs een mooie, WARME, schone Aqua Mundo dan zo'n slap aftreksel van een Aqua Fun. Voor ons echt niet meer, ik ben bij aankomst in het hotel meteen gaan douchen omdat ik me gewoon smerig voelde. Nog nooit gehad na zo'n partijtje zwemmen!  :-\
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Pim1984 » Zo 17 Mrt 2013, 21:06

Leuk om je review te lezen Cinderella... maar het klinkt niet als een leuke ervaring! Ik snap ook best dat Sunparks minder luxe is dan CP, daar betaal je ook minder voor. Maar wat ik nooit begrijp is dat 'minder luxe' ook gelijk minder goed onderhoud betekent bij P&V. Dat vind ik echt schandalig. Ik snap best dat een bad van Sunparks kleiner en kaler is, maar je mag wel een superschoon en verzorgd bad verwachten met nieuwe, schone kleedhokjes en mooie tegels in het bad.... Zag laatst ook de review van De Haan en de onderhoudsstaat van dat bad is ook echt schandalig  >:(
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor apirama » Zo 17 Mrt 2013, 22:21

Wat ik niet snap is dat het golfslagbad prima op temperatuur was terwijl het buitenbad koud was. In OD lopen beide baden toch gewoon in elkaar over.  ???
Jammer dat je niet tevreden was over deze Aquafun.
Temperatuur moet idd op peil zijn, alhoewel ik niet vind dat je hiermee het verschil tussen CP en SP kan weergeven. Toen ik vorig jaar in SP Ardenne was, was alles heerlijk warm, zowel de watertemperatuur als de omgeving. Hetzelfde jaar in het Meerdal waren de temperaturen dan weer te koud.
En zo ben ik in SP De Haan al zalig warm gaan zwemmen en ben ik ook in datzelfde bad geweest toen de temperatuur alles behalve oké was. Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar er zo maar een lijn in trekken klopt niet naar mijn mening.
apirama
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Cinderella » Zo 17 Mrt 2013, 22:57

Dit loopt inderdaad in elkaar over. Probleem is dat het water buiten nu eenmaal sneller afkoelt dan binnen, en dat daar dus meer "warmteblazers" nodig zijn, of hoe ze dat ook doen. Mijn gedacht staan die buiten gewoon even hard als binnen, maar met dit weer voldoet dat dus niet.  :-\ Het water in het golfslagbad word zo wel netjes op peil gehouden en krijgt zo de kans niet om af te koelen, maar buiten is dit niet hard/warm genoeg om het water daar ook even warm te houden, waardoor het dus gaat afkoelen. Je voelde echt als je van het golfslagbad naar dat tussenstukje ging richting de flappen om naar buiten te gaan, dat het met de halve meter kouder en kouder werd.  Water in een omgeving van 25°C zal logischerwijze minder snel afkoelen dan water in een omgeving van 6°C. :)

Ik vond het in ieder geval zonde van het geld. We waren niet naar daar gegaan met de verwachting in een CP bad terecht te komen, maar dit was echt wel geen 15€ pp waard. Ik hoefde geen natuursteen en weetikveelwat en die witte tegeltjes zijn mijn inziens prima, maar dan moeten ze wel schoon gehouden worden. Mocht ik zo'n vuile aanslag in een CPbad gezien hebben, zou ik er ook over klagen, dat kan gewoon niet. Je betaalt er genoeg voor, ongeacht of je nu naar CP of SP gaat, en mag voor die prijs dan op z'n minst toch een schoon bad verwachten.

Begrijp me niet verkeerd, wij zijn ookal naar Sunparks geweest (De Haan en Ardennen), maar die liggen echt mijlenver af van wat we hier gezien hebben. Ardennen was echt een veel fijner, aangenamer bad en ook veel warmer, en toen waren wij er ook in November met lage temperaturen en echt winterweer. De Haan was in de zomer dus geen idee hoe het daar met de temperaturen zit in de winter, maar daar hebben wij nergens zulke vieze bruine aanslag op de tegels gezien, of vuile ligstoelen etc. Ik zeg niet dat SP slecht is, maar er zitten toch heel duidelijke (kwaliteits)verschillen met CP in, naar mijn mening. Dit word dan wel goedgemaakt door een lagere huurprijs voor de huisjes, maar zelfs dan nog vind ik properheid toch wel een basic item waar niet in mag ingeboet worden.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Anita » Ma 18 Mrt 2013, 18:56

klopt Cinderella, het schoonhouden van een zwembad en het bijhouden en vervangen van de kapotte ligstoelen behoord gewoon in orde te zijn.
De temperatuur van het water en de omgevingstemperatuur behoort gewoon goed te zijn, ook als je via de trappen naar een glijbaan gaat. Als dit zo ijzig koud is dan vergaat je de lol van het zwemmen zeer zeker. Niet iedereen kan tegen die frisse temperaturen, en als je schermt met een subtropisch zwemparadijs zoals op hun site te lezen is, dan moet die er ook zijn.

Kan me voorstellen dat dit een flinke tegenvaller is, en bij CP is het water ook weleens aan de koude kant of de omgevingstemperatuur maar zo erg als je dit hier hebt meegemaakt hoor je toch eigenlijk nooit bij CP. Dus ja in die zin kan ik me wel begrijpen dat je de vergelijk maakt tussen deze parken.
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Volgende

Terug naar Sunparks Algemeen

© 2009-2020 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.