[SunParks De Haan aan Zee] Nieuws & Vragen

Ondanks dat Sunparks geminimaliseerd is door een aantal parken onder de Center Parcs-vlag te plaatsen, kun je hier nog steeds je ervaringen, foto's, plaatsen van de overige parken die onder de Sunparks vlag blijven wapperen. En nu ook weer "Sunparks De Haan aan Zee"

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Bram » Vr 28 Sep 2012, 18:18

Heb je een vraag over een cottage of iets anders op Park De Haan? Stel ze in dit topic!
Vragen die betrekking hebben op de Aqua Mundo in Park De Haan kunnen hier gesteld worden.

[img width=640 height=282]http://www.aquamundoforum.nl/wp-content/uploads/Parkpagina.jpg[/img]
Bron foto: Center Parcs.nl
Laatst gewijzigd door Bram op Vr 04 Jan 2013, 21:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Re: [Center Parcs Park De Haan] Nieuws & Vragen

Berichtdoor CP Marco » Ma 01 Okt 2012, 18:00

Park De Haan gaat weer terug naar Sunparks.

Veel gasten kiezen voor dit park om de interessante omgeving beter te leren kennen.
Dichtbij het langste strand van België en Plopsaland.

De directie van group pv cp heeft dit besloten op basis van de feedback files van onze gasten.

De bedoeling is dat het park 4 januari 2013 over zal gaan.
Centerparcs de Huttenheugte

www.marcohoekman.com
Gebruikers-avatar
CP Marco
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bianca » Ma 01 Okt 2012, 18:01

Dank je voor de melding Marco. Ik denk dat velen al wel een vermoeden hadden.....
Vakantieparkadvies.nl
Bianca
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 01 Okt 2012, 19:28

inmiddels verwerkt op onze site. bedankt marco voor het mededelen.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor verena » Ma 01 Okt 2012, 21:36

ping pong ping pong  ::)

ochja zolang de erperheide maar blijft bestaan kan het niet veel kwaad  :)
Veel positieve ervaringen met centerparcs maar toch onze vaste stek gevonden in erperheide
verena
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Do 04 Okt 2012, 09:51

Denk dat ze met deze verandering wel een hele goede keus maken.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor verena » Do 04 Okt 2012, 13:29

ze gingen idd nog veel werk gehad hebben om het een waardig cp te maken he
Veel positieve ervaringen met centerparcs maar toch onze vaste stek gevonden in erperheide
verena
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Do 04 Okt 2012, 22:58

Dat klopt helemaal en daarom past het nu wel perfect bij SunParks.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor apirama » Vr 05 Okt 2012, 12:02

Helemaal niet akkoord. Sunparks leunde in vele opzichten beter aan bij het CP concept dan Gran Dorado in de tijd. Ze zijn er toch ook in geslaagd om die parken naar een CP niveau te tillen?! Eén groot verschil. Ze hebben hiervoor destijds wel middelen gebruikt. Nu hebben ze Sunparks De Haan in de CP groep gesmeten zonder noemenswaardige wijzigingen aan het park. Hoe kan je dan verwachten dat het zal aanslaan?! Met de juiste investeringen had CP De Haan alles om uit te groeien tot een topper.
apirama
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Cp Rogier » Zo 07 Okt 2012, 23:31

er was idd nog veel werk wat niet gedaan is en dan loop je er achteraan helaas.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Arnoud » Zo 11 Nov 2012, 16:48

Goed dat het weer SP word
Zo in me sas met Badedas.
27 oktober naar de poolparty met vrienden op huttenheugte.
Gebruikers-avatar
Arnoud
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Remigidius » Wo 19 Dec 2012, 13:38

Het is nu officieel...

[align=center][img width=640 height=282]http://www.centerparcs.be/flash/893/492/gallery-rebranding-NL.jpg[/img][/align]

Eigenlijk is deze operatie een staaltje ondoordacht handelen van de groep P&V/CP.  Op 4 jaar tijd hebben ze letterlijk gespeeld met de merken Sunparks en Center Parcs. Eerst werden alle mindere parken in Nederland en Duitsland toegevoegd, dan terug naar af maar De Haan werd Center Parcs en nu wordt De Haan terug Sunparks. Dit kost veel geld! Denk aan het maken van de entreeborden, uniformen voor personeel, drukwerk, signing langs de wegen... Dit geld hadden ze beter geïnvesteerd in de upgrade van de parken.

De Haan werd vanaf het begin afgespiegeld als een minder park. Oké, op het vlak van onderhoud aan de cottages is er héél véél werk. Ook de inrichting van het centrum vraagt meer dan een plantenbak met boom uit de Floriade. Maar de tekst op de website doet de bezoekers echt schrikken van dit park. Bv. het zwembad zou één van de kleinere zijn van CP, het totaal andere concept van restaurants...

Ook voor een bedrijf komt het hanteren van 2 merken naast elkaar duurder uit dan 1 merk. Was de oplossing niet beter geweest op Oostduinkerke te verkopen? Het park is voor 80% in handen van privé-eigenaars. Deze cottages komen dus nooit in verhuur van de gasten. Het centrum biedt weinig en het zwembad ligt afzonderlijk. Naar uitbreiding toe, biedt dit park weinig mogelijkheden. Met de opbrengst uit de verkoop kunnen ze Ardennen, Kempense Meren en De Haan een goede upgrade geven zodat het volwaardige parken worden die evenwaardig zijn aan Zandvoort, Eifel, Limburgse Peel... Deze parken stammen toch ook uit een Grandorado-tijperk en hebben soms qua faciliteiten minder. Voor de gast wordt dit ook duidelijker: 1 merk met een stevige verankering in de Benelux.

Ik stel me ook vragen bij Parc Sandur... Alleen al de naam: waarom parC en niet parK. Heeft dit park dan een volwaardige Aqua Mundo, Market Dome? Nee... het is het verlengstuk van een woonwijk.

Dus... oké met de verandering voor De Haan, maar ik ben helemaal niet overtuigd met filosofie dat de gast de regio wil ontdekken. Ik stel steeds meer vast dat ook de gast op de Centerparcs-parken de regio wil verkennen (cf. interview met James Mennekes op TVL in juni 2012) en dat ook parken als Zandvoort, Eifel, Sandur en Limburgse Peel hiertoe aanzetten. Waarom worden zij dan niet opnieuw Sunparks? Reden... Sunparks is in Nederland en Duitsland als merk quasi onbekend. Dus waarom dan niet allemaal Centerparcs? Zowel Nederlanders, Duitsers, Fransen als Belgen kennen de groep. 
Laatst gewijzigd door Remigidius op Wo 19 Dec 2012, 14:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remigidius
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bianca » Wo 19 Dec 2012, 13:56

Lekker laten gaan..Ik vind persoonlijk de Haan totaal niet boeiend. Er zijn vele parken van Landal, Roompot enz. die ik wél leuk vind edn waar ik dan eerder naartoe zou gaan. Ook Limburgse peel en Sandur vind ik niks.
Zandvoort is voor mij een twijfel geval omdat het mooi bij het strand en mooie steden ligt.Plaza is hier klein maar ik denk dat het hier best moeilijk rendabel te houden is ivm alls strandtenten en horecagelegenheden vlak om de hoek.

Er zijn twee "sunparcs"parken die ik ooit nog wel zou willen boeken en dat zijn Kempense meren en Ardennen maar dan wel graag  in een mooi huisje/hotelkamer.....
Vakantieparkadvies.nl
Bianca

Berichtdoor Cinderella » Wo 19 Dec 2012, 15:10

Wij zijn naar zowel Ardenne, De haan als Oostduinkerke geweest in de afgelopen jaren. Met een studentenbudget was dit (toen allemaal onder de Sunparksvlag) veel betaalbaarder dan de duurdere Centerparcs parken. Ik vind ze echter echt niet te vergelijken. De dome bij CP is VEEL gezelliger en nodigt uit tot lekker rondkuieren en rondneuzen, terwijl wij daar in SP nooit binnen gingen als we er niet moesten zijn.
De Aqua Mundo steekt met kop en schouders boven de Aqua-FUN van SP boven uit! Meer en ook leukere glijbanen, mooiere, natuurlijkere aankleding en de hygiëne is ook dag en nacht verschil. het enige wat ik in Ardennen wel super vind en wat ze voor mijn part meteen bij Erperheide/Vossemeren mogen installeren, zijn die 2 persoonsjacuzzi's! Die kan je zelf vullen en opzetten (je hebt dus altijd schoon water) en je zit er gewoon lekker met z'n tweeën in ipv met een heleboel mensen.
Ook de horeca is kwalitatief veel beter bij CP dan SP in mijn mening.
Ik weigerde de afgelopen jaren dan ook ronduit om de CP-park te betalen voor De haan terwijl deze nog steeds maar SP-faciliteiten en kwaliteit aanbood!

Centerparcs kan best een park aan de kust gebruiken, maar ga dan maar gewoon voor een volledig nieuw park OF een héél groot nieuw jasje voor De Haan... Want dit was echt de naam Centerparcs niet waardig, dus heel blij dat hij gewoon weer onder Sunparks vlaggen verdergaat!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Remigidius » Wo 19 Dec 2012, 17:20

Ik volg je volledig... Maar hoe kunnen de parkcentra van Sunparks gezellig worden als Centerparcs er niet of nauwelijks in investeert? Destijds hebben ze dit gedeeltelijk gedaan met Loohorst, Zandvoort, Eifel, Port Zélande en Hochsauerland. Het resultaat mag er zijn, maar ook deze parken wijken serieus af van de original-parken.

Een park onder een andere vlag plaatsen is de gemakkelijkste oplossing. De omzet zal hierdoor alvast niet dalen door vernieuwing en renovatie (cf. vorig jaar is de omzet o.a. gedaald door de vernieuwingen in Les Bois Francs en Les Hautes de Brurières).
Remigidius
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Lars » Vr 21 Dec 2012, 19:38

En deze hing begin oktober al op de Eemhof (excuses voor de wazigheid)

[img width=640 height=360]http://img850.imageshack.us/img850/3103/dsc0829y.jpg[/img]
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor davinci » Do 03 Jan 2013, 14:38

Goed initiatief van Center Parcs, De Haan is gewoon van een veel mindere kwaliteit dan de andere parken.
Persoonlijk vind ik LP (Limburgse Peel) al niet binnen het pakket passen, maar het past al meer dan DH.

Grappige is dat ik Park Zandvoort dan weer meer vind passen binnen CP, hetzij met een vogeltje minder. Het is erg klein (Market Dome), maar wel weer erg leuk aangekleed.
Da Vinci, beter bekend als 'Vincent'.
Gebruikers-avatar
davinci
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor apirama » Do 03 Jan 2013, 19:06

Ik begrijp echt niet waarom er heel wat mensen dit hier een goed initiatief vinden. Het park leek in oorsprong erg veel op het oude VM. Als je kijkt wat ze met dat park hebben uitgespookt, dan hadden ze dat met De Haan ook kunnen doen. Maar nee, men koos ervoor om er een CP label op te plakken en dan gewoon verder te gaan. Zo lukt het natuurlijk niet.
I.v.m. Park Zandvoort. Dat park is idd leuk aangekleed. Dit park heeft dan ook een behoorlijke opfrisbeurt gekregen na de overname - in tegenstelling tot Park De Haan.
De Haan heeft/had heel wat betere faciliteiten in vergelijking met parken als Eifel, LP, Sandur,... en had dus heel wat potentie om een echt CP park te worden, helaas wou men niet investeren in het park.
apirama
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Remigidius » Do 03 Jan 2013, 19:22

[quote="apirama"]
Ik begrijp echt niet waarom er heel wat mensen dit hier een goed initiatief vinden. Het park leek in oorsprong erg veel op het oude VM. Als je kijkt wat ze met dat park hebben uitgespookt, dan hadden ze dat met De Haan ook kunnen doen. Maar nee, men koos ervoor om er een CP label op te plakken en dan gewoon verder te gaan. Zo lukt het natuurlijk niet.
I.v.m. Park Zandvoort. Dat park is idd leuk aangekleed. Dit park heeft dan ook een behoorlijke opfrisbeurt gekregen na de overname - in tegenstelling tot Park De Haan.
De Haan heeft/had heel wat betere faciliteiten in vergelijking met parken als Eifel, LP, Sandur,... en had dus heel wat potentie om een echt CP park te worden, helaas wou men niet investeren in het park.
[/quote]

Ik deel deze reactie meer dan volledig. De beslissing van CP is ook voor mij een voorbeeld van kortzichtigheid, managers die enkel naar hun cijfers kijken en zo hoog mogelijk willen scoren zonder één hand uit te steken. Had men in dit park deftig geïnvesteerd, dan was dit zeker een locatie met potentieel. Ze hebben hier zelfs een bijzondere kans laten liggen. Na bijna 15 jaar Market Dome ipv Parc Plaza mag er stilaan eens gedacht worden aan een grondige opfrisbeurt (bv. schilderwerken... kijk maar eens naar de plafonds of muren in detail). Dit park kon als pilot dienen, want hier vertrekken ze van parc plaza. Ook de aqua mundo/aqua fun (kwestie om vanaf morgen aan de oude naam te wennen) heeft heel wat mogelijkheden. Er is ruimte zat voor het plaatsen van waterplay house, buiten is er ruimte om een wildwaterbaan aan te leggen. Sinds deze beslissing raak ik steeds meer overtuigd dat het beleid vanuit Parijs het oerdegelijke en schitterende concept van Sporthuis Centrum/Center Parcs naar de vaantjes aan het helpen zijn. En wat doen wij, wij blijven boeken om nadien heel vaak te zeuren over de slechte kwaliteit van het eten, de miserabele toestand van de cottage of het achterwege blijven van animatie. Als ik merk dat in de Franse brochure er nog slechts 6 parken bestaan, dan stel ik me toch wel vragen.  Jullie niet?
Remigidius
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Remigidius » Do 03 Jan 2013, 21:00

Center Parcs De Haan wordt opnieuw SunParks

maandag 31 december 2012 om 17u30

Bron: Focus-WTV

De Haan - Center Parcs De Haan wordt vrijdag weer omgedoopt tot SunParks.

Zo heette het vakantiepark al tot 2011, toen het werd overgenomen door de Franse groep Pierre&Vacances Center Parcs Group. Omdat de naam SunParks met de jaren een begrip is geworden in De Haan wordt alles opnieuw zoals vroeger.

Vernieuwing

Mede omdat vakantiegangers en omwonenden steeds bleven spreken van SunParks, besliste de directie om terug te grijpen naar de vroegere naam. Vele toeristen gaven op internetfora ook aan dat het park nooit een Center Parcs-park is geweest omdat er onvoldoende werd geïnvesteerd. De directie van SunParks maakt wel meteen werk van vernieuwing. Zo werd de komst van een nieuwe wildwaterbaan in het zwembad aangekondigd.
Remigidius
Golfslagbad
Golfslagbad

Volgende

Terug naar Sunparks Algemeen

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.