[Center Parcs Le Lac d'Ailette] Nieuws & Vragen

Wil je alles weten over een Frans park van #CenterParcs ?
Stel die vragen dan hier en ons team en leden geven je snel antwoord, waar het kan.

Moderator: Moderator

Re: [Center Parcs Le Lac d'Ailette] Nieuws & Vragen

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Ramonnie4 » Di 22 Jan 2013, 21:14

dat is nog niet bekend :(
Gebruikers-avatar
Ramonnie4
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bram » Di 22 Jan 2013, 21:19

En het type Ramonnie4? Comfort, Premium of VIP? :)
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Ramonnie4 » Di 22 Jan 2013, 21:31

een 4 pers Premium aan het meer ;D
Gebruikers-avatar
Ramonnie4
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bverwaal » Wo 23 Jan 2013, 00:22

[quote="Ramonnie4"]
een 4 pers Premium aan het meer ;D
[/quote]
Leuk  :) volgens mij zit je dan altijd wel goed :)

Als je nu voor juli boekt krijg je toch gratis voorkeursligging hebben jullie daar geen gebruik van gemaakt?
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Cinderella » Do 28 Feb 2013, 11:50

Is de magnetron die in de 4p comfort huisjes zit een gewone magnetron, of is dit een combi magnetron? Op de CP website staat zowel bij de comfort, premium als VIP huisjes gewoon "magnetron vermeld", maar het zou me raar lijken als zelfs de VIP's daar geen combi zouden krijgen als dat in NL/Be parken zelfs het geval is... De huisjes in Frankrijk zijn meestal net veel moderner, luxer en groter dan de cottages die we hier hebben.
Wij zouden graag een hapjesavond doen maar voor de meeste van die dingen heb je een oven of frituurpan nodig, en ik heb nou niet echt zin om de frituurpan mee te gaan zeulen en de draagbare oven lijkt me nog gekker. :p
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Anita » Do 28 Feb 2013, 11:54

wij hadden een VIP cottage en daar zal een magnetron in met crisp functie, dus helaas geen combi. (hadden wij ook wel graag gewild!)
dus in de comfort zal het of een gewone magnetron zijn of eentje met crisp functie, maar meer zal er niet in zitten.
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cinderella » Do 28 Feb 2013, 18:25

Bedankt Anita! Moet ik eens gaan puzzelen wat we dan als vervanging kunnen doen. De frituurpan en co. meesleuren vind ik echt te gek, ik maak liever gebruik van hetgeen we wel hebben. Het is waarschijnlijk toch maar voor 1 avond want de andere 2 willen we uit eten.  ;)
Wat kan je eigenlijk allemaal met die crisp functie?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Loekie » Do 28 Feb 2013, 18:38

Met de crisp functie kan je een pizza warmen en ik heb ooit eens ovenfriet er in gewarmd,wat nog te eten was ook ;)
Loekie

Berichtdoor Bverwaal » Do 28 Feb 2013, 21:31

De crips functie is eigenlijk een soort simpele grill boven in de magnetron.
Pizza en oven frietjes gaan wel, maar broodjes afbakken zal hem niet worden.
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor Cinderella » Vr 01 Mrt 2013, 21:24

Hmm begin zo onderhand toch te twijfelen om de frituurpan mee te sleuren. Tapasavondje klinkt heel leuk maar bitterballen en co. bakken in een gewone oven is al niet zo handig, dus ik denk niet dat dat in een microgolfoven met crispfunctie goed zou komen.  :P Mini pizzaatjes in de oven zal wel lukken dan, thnx Bverwaal! :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cinderella » Zo 03 Mrt 2013, 16:56

Zijn er mensen die het avond- en/of ontbijtbuffet in Le Lac al een keer genomen hebben? Is dit vergelijkbaar met NL/BE of zijn er nog andere dingen te vinden?
Werken ze hier 's avonds ook met de thema-avonden, zoja, met dezelfde als hier (American, Bourgondisch etc.) of zijn dit andere thema's?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Anita » Zo 03 Mrt 2013, 18:45

eh...jaaah....wij hebben 1 avond het buffet gedaan......daar kon je voor 1 vast bedrag drinken, maar dat was dan een geselecteerde aantal soorten drinken en de glaasjes een stuk kleiner, dus we zijn diverse keren wezen bijvullen.
Goh we zitten ons nu echt te bedenken wat het aanbod was....is niet bepaald blijven hangen dus. Weet nog wel dat het aanbod zeker wel anders was en dat we lang niet alles lekker vonden. Er werden toen ook vers dingen gemaakt, volgens mij pasta.
Wij vonden het toen niet de moeite waard van het geld, maar ja dat is ook erg persoonlijk, en hebben dit slechts 1x gedaan. hebben we een avond pizza gehaald en dat was wel heel lekker!

kan me niet herinneren of ze met thema's werken, heb wel foto's van het market restaurant. Die zijn overdag gemaakt toen het allemaal leeg was. Als je die wilt zien dan hoor ik het wel en zal ik ze plaatsen.
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Bverwaal » Zo 03 Mrt 2013, 20:47

In LTF hadden ze afgelopen zomer wel verschillende thema's regionaal en Mexicaans, nu weet ik alleen niet of dit op alle Franse parken het zelfde is, het is in iedergaval wel anders dan hier.
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor Anita » Ma 04 Mrt 2013, 08:34

van wat ik me van LTF kan herinneren was dat ze niet per dag met een bepaald thema werkten, maar dat is alweer wat langer geleden, dus misschien is dat later veranderd.
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cinderella » Ma 04 Mrt 2013, 11:43

[quote="Anita"]
eh...jaaah....wij hebben 1 avond het buffet gedaan......daar kon je voor 1 vast bedrag drinken, maar dat was dan een geselecteerde aantal soorten drinken en de glaasjes een stuk kleiner, dus we zijn diverse keren wezen bijvullen.
Goh we zitten ons nu echt te bedenken wat het aanbod was....is niet bepaald blijven hangen dus. Weet nog wel dat het aanbod zeker wel anders was en dat we lang niet alles lekker vonden. Er werden toen ook vers dingen gemaakt, volgens mij pasta.
Wij vonden het toen niet de moeite waard van het geld, maar ja dat is ook erg persoonlijk, en hebben dit slechts 1x gedaan. hebben we een avond pizza gehaald en dat was wel heel lekker!

kan me niet herinneren of ze met thema's werken, heb wel foto's van het market restaurant. Die zijn overdag gemaakt toen het allemaal leeg was. Als je die wilt zien dan hoor ik het wel en zal ik ze plaatsen.
[/quote]

Als je ff de tijd hebt wil ik die foto's heel graag zien! Wij zijn vorige keer eigenlijk niet eens die Jardin D'Hiver ingelopen en nooit verder gegaan dan de bankautomaat en de supermarkt. Altijd in het huisje gekookt dus de restaurants niet echt bekeken, de enige reden dat we in de Market Dome waren was voor de Aqua Mundo haha. Maar met een beetje mooi weer zijn de terrasjes daar volgens mij wel heerlijk om te zitten dus wil nu toch het horecaanbod een beetje uitpluizen!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Anita » Ma 04 Mrt 2013, 20:46

ik ben de foto's aan het uploaden en zal ze zodadelijk in de foto topic van Le lac plaatsen.
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cinderella » Di 05 Mrt 2013, 17:52

Bij de huisjes is geen BBQ aanwezig, toch? Ik weet dat er een BBQ pakket is waarbij er een elektrische BBQ meegeleverd word, maar die kan je waarschijnlijk niet huren zonder het pakket?
Mag je dan je eigen (tafel)BBQ meenemen of mag dat niet ivm brandgevaar? Ik weet dat ze hier op sommige campings in Frankrijk vrij strikte regels over hebben (mag wel maar niet met houtskool, op een andere mag het weer allemaal, op nog een andere helemaal niks, ...) maar geen idee hoe het zit bij CP. We hebben een tafelBBQ (op houtskool) en zo'n mini BBQ dingetje om op de grond te zetten dat dus prima meekan, maar die werkt ook op houtskool.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Anita » Di 05 Mrt 2013, 22:00

bij de huisjes is geen bbq aanwezig. Ik neem aan dat je dit gewoon mee mag nemen als je dit buiten gebruikt. Kan me niet herinneren dat we een waarschuwing hebben gehad dat dit niet mocht.
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cinderella » Za 09 Mrt 2013, 17:55

Ik vind er op de website niks van terug, noodoptie is natuurlijk altijd de steengrill buiten op tafel gooien, maar dat smaakt toch nooit even lekker als een echte BBQ. Als de weersvoorspellingen meevallen (ik hoop op prachtweer, dat moet toch lukken in mei? haha, vorige jaren is het altijd zo mooi geweest met hemelvaart en pinksterren dus nu we een keertje weggaan met die dagen eis ik mooi weer!  ;D ) gaat de miniBBQ in ieder geval mee samen met de zak houtskool! Wij zijn eigenlijk nog nooit naar een CP geweest met mooi weer, altijd in het najaar als het koud/nat was dus zou wel fijn zijn als we nu eens van ons tuintje kunnen profiteren. Buiten eten en koken is altijd gezelliger dan in de market dome denk ik dan.  ;)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Remigidius » Di 17 Sep 2013, 15:40

Volgend jaar krijgt La d'Ailette ook een 'Nature & Spa'.
In 2015 worden alle cottages van een nieuw interieur voorzien.

Voor deze investeringen voorziet CenterParcs 16 miljoen euro.
Remigidius
Golfslagbad
Golfslagbad

VorigeVolgende

Terug naar [Center Parcs] Vragen & Cottages Frankrijk

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.