[Center Parcs Les Hauts de Bruyères] Nieuws & Vragen

Wil je alles weten over een Frans park van #CenterParcs ?
Stel die vragen dan hier en ons team en leden geven je snel antwoord, waar het kan.

Moderator: Moderator

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Bram » Vr 28 Sep 2012, 18:38

Heb je een vraag over een cottage of iets anders op Les Hauts de Bruyères? Stel ze in dit topic!
Vragen die betrekking hebben op de Aqua Mundo in Les Hauts de Bruyères kunnen hier gesteld worden.

[img width=640 height=282]http://www.aquamundoforum.nl/wp-content/uploads/village_CH_11.jpg[/img]
Bron foto: Center Parcs.nl
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Re: [Center Parcs Les Hauts de Bruyères] Nieuws & Vragen

Berichtdoor Bram » Zo 02 Dec 2012, 23:56

Grappig zeg. Als alles niet te duur is, is het misschien nog wel een succes.
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor centerparcs » Ma 06 Mei 2013, 19:01

Kom er net achter dat Google Street view door de Market Dome gaat! ;)
Like Friday Beatz op Facebook! www.facebook.com/fridaybeatz (Voor Jongeren, door Jongeren!)
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bram » Ma 06 Mei 2013, 19:18

Hee ja wat leuk. Wist ook niet dat ze het hier op het park zelf hadden. ;D
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor AMTube » Ma 06 Mei 2013, 22:58

[quote="centerparcs"]
Kom er net achter dat Google Street view door de Market Dome gaat! ;)
[/quote]
Zou het zwembad ook volgen?? Het is wel een erg bijzondere Market dome :).
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bram » Ma 06 Mei 2013, 23:06

Ja bijzonder is die zeker, maar ik vind hem absoluut niet mooi of gezellig. Ben blij dat ze dat concept maar eenmalig hebben toegepast.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor AMTube » Di 07 Mei 2013, 00:07

Gezellig is het zeker wel. Denk dat je het in zijn geheel een keer moet zien ;).
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bram » Di 07 Mei 2013, 09:34

Ik vind de bouw met dat hoogteverschil maar een sfeerloze bedoeling. ;)
En in z'n geheel heb ik hem wel eens gezien.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Rob » Di 07 Mei 2013, 17:07

[quote="Bram"]
Ik vind de bouw met dat hoogteverschil maar een sfeerloze bedoeling. ;)
En in z'n geheel heb ik hem wel eens gezien.
[/quote]

Vond de sfeer daar meer kansloos door het volk wat er rondliep. Op het hele park overigens. Verder wel een heel mooi en ruim park maar zou er niet nog een keer de rit voor over hebben.
Rob
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Bverwaal » Di 07 Mei 2013, 17:44

[quote="Bram"]
Ja bijzonder is die zeker, maar ik vind hem absoluut niet mooi of gezellig. Ben blij dat ze dat concept maar eenmalig hebben toegepast.
[/quote]
Twee maal toch Bram? ook in longleat.
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Bram » Di 07 Mei 2013, 19:51

Ja okee, scherp. ;)
Maar ik bedoel met eenmalig meer van dat ze het niet verder hebben door ontwikkeld en nog steeds zo gebruiken. :)
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor centerparcs » Di 07 Mei 2013, 23:20

als ik de (franse) virtuele tour en de streetview bekijk, doet me het erg denken een een tropische fabrieks hal..
Like Friday Beatz op Facebook! www.facebook.com/fridaybeatz (Voor Jongeren, door Jongeren!)
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bram » Di 07 Mei 2013, 23:26

Zo is het dus ook Dennis. Althans, zo heb ik het ook ervaren.
Een fabriekshal is weliswaar wat overdreven, maar het heeft er wel wat van weg. Het is een beetje op hetzelfde sfeer niveau als de Market Dome van Het Heijderbos (voor Albron).
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor AMTube » Wo 08 Mei 2013, 10:22

De Market Dome van Heijderbos voor de verbouwing was echt helemaal niets mis mee eigenlijk. Bovendien door de 'ronde vlakke trap' naar beneden met daarlangs de winkeltjes en de action factory achter de Dome vond ik hem erg mooi en totaal niet te vergelijken met Heijderbos. Het is gewoon een unieke Market Dome, die klein is maar een enorm hoogteverschil heeft eigenlijk. De Market Dome van het Heijderbos heeft weliswaar wel hoogte verschillen, maar niet zoals het verschil met de grote ronde trap in Les Hauts de Bruyères.

Verder vond ik juist die afsplitsing met die glazen muur in het midden in de koepel erg mooi, het zwembad is daarin tegen erg groot, terwijl de Market Dome klein aanvoelt. Maar als je door de Action Facorty is het erg groot hoor. Een fabriekshal is het zeker niet, want het is gewoon een grote koepel met glas. Market Dome voelt klein aan, Aqua Mundo groot. Vooral met de indoor Midgetgolf baan. Denk dat je het complete plaatje in Les Hauts de Bruyères eens moet zien, want het is en blijft een erg mooi park waar ik graag nog eens naar toe wil :)!

[quote="Rob"]
Vond de sfeer daar meer kansloos door het volk wat er rondliep. Op het hele park overigens. Verder wel een heel mooi en ruim park maar zou er niet nog een keer de rit voor over hebben.
[/quote]
Jep, maar dat ligt meer aan de nationaliteit. Wij hadden toen geluk dat er bij de receptie een Nederlandse dame werkte, die heeft ons toen echt uitstekend geholpen.
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bram » Wo 08 Mei 2013, 12:56

Nou, ik vind onder andere dit beeld wel degelijk wat weg hebben van een fabriekshal met planten om het zo maar even grof te zeggen:
[img width=640 height=400]http://f.cl.ly/items/1J1V3z3V1L43201P2X0w/Schermafbeelding%202013-05-08%20om%2012.49.50.jpg[/img]

En ik bedoel dat de sfeer van de Market Dome in Het Heijderbos overeenkomt met die van Les Hauts de Bruyères. Ze kunnen bijvoorbeeld beide niet tippen aan die van De Huttenheugte om maar even een voorbeeld te geven.
Overigens vind ik de Aqua Mundo erg klein. Alles is vlak naast en op elkaar gebouwd. Er zitten heel veel faciliteiten in, maar alles is wel piepklein.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor AMTube » Wo 08 Mei 2013, 15:19

Ik denk dat je het best het eens in zijn geheel zelf moet zien voordat ze er een echt oordeel over kunt geven. De Market dome is inderdaad niet zo mooi als die van HH maar qua grootte denk k wel degelijk vergelijkbaar hoor. Aqua Mundo is alles behalve pp elkaar gebouwd want dat klopt gewoon echt niet! En op Google earth kan het wel zo lijken maar in het echt is daar totaal geen sprake van, vind gewoon dat je het eerst maar eens moet gaan zien in het echt. Het is gewoon bijzonder mooi om te zien, maar de Market Dome als de oude van het Heijderbos of zoals de Huttenheugte nu is, die opzet is gewoon mooier maar een fabriekshal in dit park, nee bij lange na niet.
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bram » Wo 08 Mei 2013, 15:27

Maar ik heb het ook in het echt gezien, weliswaar een Engelse kopie ervan, maar het lijkt sprekend op elkaar als ik zo de foto's bekijk. ;)

Ik vind dat in de Aqua Mundo alles op elkaar is gebouwd. Er is immers niet voor niks een grot, ik vond het echt een mini zwembad. Viel me echt tegen toen ik er voor de eerste keer binnen kwam, ik had echt zo iets van is dit alles. Op de foto's oogt het namelijk veel groter, mede door de brede paden. Dat neemt overigens niet weg dat ik het de mooiste Aqua Mundo vind die er is.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor AMTube » Wo 08 Mei 2013, 15:34

Ja dat klopt, maar als je kijkt naar de faculteiten zeker met Turbo Twister is daar niets mis mee. Denk dat het qua oppervlak aardig bij andere Aqua Mundo's in de buurt. Wat boven de grot zit weet ik zo niet meer, maar wat boven zit is alleen het terras en het Aqua Cafe en kun je via een brug bereiken bij de wildwaterbaan/whirlpool/glijbanen/pistes.

Het voelt klein en knus aan, maar door de koepel lijkt het toch aardig groot. Maar nogmaals ieder z'n mening. Een verkeerd park is het zeker niet en Market Dome ook niet. Het is maar net wat je smaak is.
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bram » Wo 08 Mei 2013, 15:40

Maar ik heb toch ook nooit gezegd dat er iets mis is met de faciliteiten? ;)
Ik schat dat het qua grootte ongeveer vergelijkbaar is met De Huttenheugte zonder aanbouw (wildwaterbaan, 25-meterbad e.d.)

Boven de grot zit overigens het Aqua Café, met de brug kan je dan inderdaad naar de glijbanen e.d.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor AMTube » Wo 08 Mei 2013, 15:43

Denk wel met aanbouw hoor, golfslagbad is vergelijkbaar met die van De Huttenheugte. Zou je denkelijk even via Google met dezelfde schaal moeten vergelijken dan weten we of het of zonder aanbouw is. Best wel leuk om te weten :).

Ik wist verder niet meer precies hoe en wat waar het Aqua Cafe zat precies, is al weer wat jaartjes geleden voor me, dat ik in dit park ben geweest.
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Volgende

Terug naar [Center Parcs] Vragen & Cottages Frankrijk

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.