[Sunparks Ardennen] Nieuws & Vragen

Ondanks dat Sunparks geminimaliseerd is door een aantal parken onder de Center Parcs-vlag te plaatsen, kun je hier nog steeds je ervaringen, foto's, plaatsen van de overige parken die onder de Sunparks vlag blijven wapperen. En nu ook weer "Sunparks De Haan aan Zee"

Re: [Sunparks Ardenne]

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor apirama » Za 19 Jan 2013, 12:00

Dit is wel niet in het park zelf. Dit is beneden in de sporthal naast de vijver. (ik denk zo'n half uurtje wandelen vanaf Sunparks)
apirama
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor apirama » Wo 23 Jan 2013, 15:03

Le groupe Pierre et Vacances veut investir sur le site de Golonfa Vielsalm. Hier soir au conseil communal, le Bourgmestre Elie Deblire a annoncé que le groupe français, projetait de transformer le Sunparks en Center Parcs. Une gamme de parcs de plus haut standing.

Le groupe français projette d'investir dans un premier temps, environ 28 millions d'euros dans la rénovation des 350 chalets, l’aménagement des bâtiments centraux, du hall de sport et du château, pour y créer un spa.

Une demande de subvention à hauteur de quatre millions d’euros a été faite. Région wallonne, Idelux, la Province et la commune sont sollicités. Une deuxième phase porterait  sur la création de villas supplémentaires. Ces dernières années, le Sunparks de Vielsalm affiche un taux d'occupation en demi-teinte et Pierre et Vacances a décidé de réagir.

(bron: www.rtbf.be of http://centerparcs.vakantieparken-bungalowparken.nl)

Ze zijn nu bij Pierre et vancances toch helemaal op hun hoofd gevallen. Nog een parkenswitch. Om dan binnen twee jaar toch weer terug te keren?
Ze weten blijkbaar echt niet meer wat gedaan met de Sunparksparken.
Het enige goede nieuws is dat er in dit park - in tegenstelling - tot De Haan wel geïnvesteerd zal worden.
apirama
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bram » Wo 23 Jan 2013, 20:44

Ik denk dat dat een erg goede zet is. Sunparks Ardenne is immers een park wat prima een Center Parcs-park kan worden na de nodige investeringen. De basis is al erg goed, bovendien heeft het park een prachtige omgeving.
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Ramonnie4 » Wo 23 Jan 2013, 21:21

ik moest toch even schrikken toen ik het las, dit had ik helamaal niet verwacht
Gebruikers-avatar
Ramonnie4
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor apirama » Wo 23 Jan 2013, 21:52

[quote="Bram"]
De basis is al erg goed, bovendien heeft het park een prachtige omgeving.
[/quote]
De basis in park De Haan was veel beter en die bleek onvoldoende. Waarom zou de basis van Ardenne dan wel voldoen?
apirama
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Ramonnie4 » Wo 23 Jan 2013, 21:59

bij ardenne wordt het denk ik eerst verbouwen onder de vlag van CP en als dat klaar is, wordt het weer terug SP.
Gebruikers-avatar
Ramonnie4
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bram » Wo 23 Jan 2013, 22:04

[quote="apirama"]
De basis in park De Haan was veel beter en die bleek onvoldoende. Waarom zou de basis van Ardenne dan wel voldoen?
[/quote]
Een erg mooi omgeving, een mooi park met aardig wat faciliteiten en een park plaza met zwembad wat al meer in de lijnen van Center Parcs is dan Park De Haan.
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor apirama » Wo 23 Jan 2013, 23:40

[quote="Bram"]
Een erg mooi omgeving, een mooi park met aardig wat faciliteiten en een park plaza met zwembad wat al meer in de lijnen van Center Parcs is dan Park De Haan.
[/quote]
Sorry dat ik het vraag, maar ben je eigenlijk al in Sunparks Ardenne geweest? Want ondanks dat ik het een bijzonder fijn en knus park vind, is het in alles de mindere van De Haan. Sunparks Ardenne is een klein park met een (best gezellig) maar erg kleine Aqua fun, een erg klein parkcentrum en wat meer is: rond het zwembad en het parkcentrum zelf lijkt het me niet makkelijk om uit te breiden. Enkel rond de sporthal is er nog behoorlijk wat ruimte, maar die ligt los van de rest.
Kun je mij eens duidelijk maken in wat het park dan meer in de lijn van Center Parcs ligt?
En hoewel je de Ardennen niet met de kust kunt vergelijken ligt De Haan ook best wel in een mooie omgeving hoor. De Haan zelfs is verkozen tot tweede mooiste dorp van Vlaanderen, vlak voor het park heb je een mooi duinbos, het strand is best oké en met de auto ben je in 20 min. in leuke steden als Oostende en Brugge.
apirama
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 23 Jan 2013, 23:50

De plannen zijn uiteraard goed, maar waarom dat park. Het is klein, aqua fun is klein maar wel erg mooi. Maar ik zou dan juist Kempense meren pakken die is er veel meer geschikt voor. Waarom Ardennen nu ervoor om getoverd moet worden geen idee, maar verbouw het gewoon allemaal en laat het lekker sunparks heten daar hebben ze veel meer aan.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Re: [Sunparks Ardennen] Nieuws & Vragen

Berichtdoor Bverwaal » Wo 23 Jan 2013, 23:56

Tja.... als ze 28 miljoen willen investeren pakken ze het in in ieder geval wel goed aan.
En misschien kiezen ze dit park wel om zijn ligging en niet om hoe het er nu uit ziet.
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Cp Rogier » Do 24 Jan 2013, 00:15

Om de ligging zeer zeker want die is erg mooi.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Remigidius » Do 24 Jan 2013, 12:36

Eigenlijk zitten we hier terug in de discussie van een maand geleden.  SP of CP... in beide gevallen hebben ze veel gemeen. Herbekijk nog maar eens het interview met James Mennekens op TVL n.a.v. 25 jaar De Vossemeren. Daarin geeft hij zelf aan dat de gasten ook bij CP buiten het park willen en dat ze steeds nauwer gaan samenwerken met de toeristische polen in de omgeving van een park.

Mijn vraag... Is dat nu net niet de troef van Sunparks?

Daarom... Verkoop Oostduinkerke (heeft vooral particuliere huizen) en investeer met dat geld in de drie overige parken (De Haan, Kempen en Ardennen). Transformeer deze parken qua faciliteiten naar de normen van CP anno 2020. Laat na de transformatie de naam SP voor wat ze is en breng alles onder 1 krachtig en bekend merk met 1 marketingplan... CP!
Remigidius
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor centerparcs » Do 24 Jan 2013, 16:00

Ik heb toevallig laatst nog actuele  foto's an SP Ardenne lopen kijken, en wat me opviel is dat het eigenlijk een heel mooi park is. Vooral het pc. alleen mist het de tropische tegels op de vloer  :)
Like Friday Beatz op Facebook! www.facebook.com/fridaybeatz (Voor Jongeren, door Jongeren!)
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Remigidius » Do 24 Jan 2013, 18:39

Mee eens... Ardennen, Kempen en De Haan zijn mooie parken. Ze missen alleen de nodige investeringen die de ex-Grandorado's hebben gekregen. Goed dat er nu werk wordt gemaakt van Ardennen. Ook op De Haan hebben ze al wat werk verzet. Daar nemen ze ook de vakantievilla's verder onder handen.

Ik blijf het idee om Oostduinkerke te verkopen verdedigen. Dit park biedt geen enkele mogelijkheid om er een volwaardig park van te maken. Park Center en Aqua Mundo liggen bv. uit elkaar. Park Center is een veredelde sporthal...
Remigidius
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor centerparcs » Do 24 Jan 2013, 19:47

klopt idd,
en ik vindt odk totaal geen sfeer hebben.

Wij waren daar laatst bij iemand op bezoek en het oogt allemaal somber en kil daar :-X
Like Friday Beatz op Facebook! www.facebook.com/fridaybeatz (Voor Jongeren, door Jongeren!)
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor centerparcs » Do 24 Jan 2013, 23:19

leuk filmpje! alleen beetje jammer dat het voor mij als chinees klinkt :P

als je op de wegwijzer in het parkcenter kijkt zie je de namen sun terrapark en sun aquapark nog staan haha ;D
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor apirama » Za 26 Jan 2013, 23:43

[quote="Mariëtte"]
Misschien is er hier iemand op het forum die dit voor ons kan vertalen :-\?
[/quote]

Mijn Frans is verre van perfect, maar ik begrijp het meeste wel. Hier heb je een samenvatting van het filmpje. Hopelijk is dit oké.

Het filmpje begint met een situatieschets (SP en CP beide onderdeel van Pierre et Vacances en dat soort dingen). Daarna vertelt de parkdirecteur dat de veranderingen op heel het park slaan. Dus ze gaan zowel de Aquafun, de sporthal als de villa's renoveren. Er is onder meer sprake van een nieuwe Kidsworld in de sporthal en een upgrade van alle villa's. Dit is een stimulans voor de lokale economie.
Vervolgens vertelt de burgemeester dat de stad echt een vakantiepark nodig heeft. Dat dit heel wat bezoekers op de been brengt en dat de lokale handelaars daar baat bij hebben.
De omvorming naar CP zal het park attractiever maken maar er hangt ook een prijskaartje aan vast van maar liefst 28 miljoen Euro. Daarom is Pierre et Vacances op zoek gegaan naar participanten. Het Waals gewest zal 4 miljoen Euro investeren en de provincie Luxemburg steekt samen met de stad 1 miljoen Euro in het project. Hierover moeten de partners wel nog rond tafel zitten. Men wacht nu nog op een duidelijk engagement van de groep Pierre et Vacances zodat men zeker is dat zij wel degelijk de rest van het geld in het project zal pompen. De laatste onderhandelingen zijn daarvoor lopend. Er zijn overigens zowel onderhandelingen bezig met de locale besturen als met de mensen van Pierre et Vacances.
De burgemeester van zijn kant zegt dat zij er helemaal klaar voor zijn en nu enkel nog wachten op Pierre et Vacances maar de burgemeester vermoedt dat dit niet lang meer zal duren aangezien ze nog dit jaar met de werken willen starten.

Dat zijn ongeveer de grote lijnen van het filmpje.
apirama
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bverwaal » Zo 27 Jan 2013, 09:13

Bedankt oor het vertalen :)

Dan word er wel flink wat geïnvesteerd, ben wel erg benieuwd wat er van zal gaan komen :)
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor Bram » Zo 27 Jan 2013, 16:32

Nou ik ben benieuwd.... ;)
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor bouwman » Vr 01 Feb 2013, 21:37

Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, straks krijgen we bij de mysteryboekingen nog een BE park erbij, hoop maar dat het CP waardig wordt.
Gebruikers-avatar
bouwman
Glijbaan
Glijbaan

Volgende

Terug naar Sunparks Algemeen

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.