Post je zelfgemaakte video!

Praat hier over van alles en nog wat wat niet met zwembaden te maken heeft!

Re:Post je zelfgemaakte video!

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor N.Heuvelman » Za 31 Jul 2010, 00:24

Volgens mij om even de AMVieuws erbij te nemen dan zijn die ook niet in HD of heb ik dat mis?
N.Heuvelman
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Arnoud » Za 31 Jul 2010, 10:58

Wel of geen HD wat maakt het uit, ziet er goed uit van een bijzonder park.
Zo in me sas met Badedas.
27 oktober naar de poolparty met vrienden op huttenheugte.
Gebruikers-avatar
Arnoud
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Lianne » Za 31 Jul 2010, 11:28

Van een nieuw generatie park inderdaad, leuk is hij wel hoor heb hem al een aantal maal bekeken ;D
Coming up: Les Trois Forets, 1ste
Gebruikers-avatar
Lianne
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Hexx » Za 18 Sep 2010, 14:40

Voor school heb ik voor het vak Maatschappijleer een project moeten doen omdat actualiteit. Ik nam samen met een klasgenoot (RK hier op het forum) als onderwerp 'Misbruik in de Katholieke Kerk'. Wij hebben ons hier diepgaand in verdiept en dan kom je toch tot schokkende conclusies als je nagaat dat het al bij de Paus in 2001 bekend was dat er misbruik werd gepleegd.

Om het te verduidelijken hebben wij een leegstaand klooster genomen in Nederland, genaamd 'Gouden Handen'. In de kloostertijd heette het Don Rua. Bij dit filmpje gaan we terug in de tijd van het klooster (zo zie je de bedden, die bovenin gevestigd waren, alles wordt nu ondersteund anders zakt de boel in elkaar). Men heeft sinds de sluiting van het evenementencentrum/creatiecentrum een poging gedaan tot renovatie, helaas zonder succes. Het klooster staat nu al enkele jaren leeg, dit jaar is men begonnen met de restauratie werkzaamheden om een verzorgingstehuis van te maken voor oudere mensen.

In het filmpje zie je beelden aan het begin van hoe het er nu is, we zijn stiekem achteromgegaan en daarna zie je de staat van hoe het in januari dit jaar er binnen aan toe is, vervolgens zie je enkele foto's van het kloostertijdperk en het evenemententerrein. Als je de foto's van nu ziet en vroeger, dan kun je het wel schokkend noemen.

Hierbij het 11:50minuten durende filmpje, ik hoor graag wat jullie er van vinden:
Gebruikers-avatar
Hexx
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Bram » Za 18 Sep 2010, 14:51

Mooi filmpje en leuk gemonteerd. Alleen ik zou dat Copyright AMF even weghalen als het een schoolopdracht is hihi. Verder valt de kwalitieit mij ook wat tegen ;).
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Hexx » Za 18 Sep 2010, 15:02

[quote="Bram"]
Mooi filmpje en leuk gemonteerd. Alleen ik zou dat Copyright AMF even weghalen als het een schoolopdracht is hihi. Verder valt de kwalitieit mij ook wat tegen ;).
[/quote]
De eerste paar shots van buiten zijn met mijn huidige HD-camera gemaakt, 1080p. De shots binnen zijn met mijn vorige camera gemaakt een Sony, die geen HD functie en breedbeeld bevat, daardoor is de kwaliteit al minder helaas, maar wel goed genoeg om een beeld te geven van het klooster. Dan de shots van 30 jaar geleden, die komen van een tape af (cassettebandje). Deze kwaliteit van 30 jaar geleden is niet de kwaliteit van nu.

Raar dat er -nu pas- geklaagt wordt omtrent de kwaliteit van de filmpjes, van de vakantie (Long Beach) heb ik daar niets over gehoord en ook niet bij de onslide van CpFan in Erperheide.

De copyright staat er doelbewust in, het is toch mooie reclame.
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Roel11 » Za 18 Sep 2010, 15:42

[quote="Hexx"]
[quote="Bram"]
[/quote]
De eerste paar shots van buiten zijn met mijn huidige HD-camera gemaakt, 1080p. De shots binnen zijn met mijn vorige camera gemaakt een Sony, die geen HD functie en breedbeeld bevat, daardoor is de kwaliteit al minder helaas, maar wel goed genoeg om een beeld te geven van het klooster. Dan de shots van 30 jaar geleden, die komen van een tape af (cassettebandje). Deze kwaliteit van 30 jaar geleden is niet de kwaliteit van nu.

Raar dat er -nu pas- geklaagt wordt omtrent de kwaliteit van de filmpjes, van de vakantie (Long Beach) heb ik daar niets over gehoord en ook niet bij de onslide van CpFan in Erperheide.

De copyright staat er doelbewust in, het is toch mooie reclame.
[/quote]

Heb je het laten registreren dan?
staat er een wettelijke copyright op dan?
qua monteren moet je nog heel veel leren! Het is niet zo maar een paar filmpjes pakken die knippen en er dan een paar overgangen tussen proppen.
The dead is the end of al living things.
Gebruikers-avatar
Roel11
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor rickieboy31 » Za 18 Sep 2010, 15:49

Knap hoor! :)
Gebruikers-avatar
rickieboy31

Berichtdoor Hexx » Za 18 Sep 2010, 15:51

[quote="Roel11"]
Heb je het laten registreren dan?
staat er een wettelijke copyright op dan?
qua monteren moet je nog heel veel leren! Het is niet zo maar een paar filmpjes pakken die knippen en er dan een paar overgangen tussen proppen.
[/quote]
Monteren gebeurd met een professioneel programma, daarnaast zit er wel veel meer werk in dan wat filmpjes knippen en plakken hoor, maar dat geeft voor mij dus aan dat jij dat niet ziet. In overgangen hoeft van mij niet allerlei poes-pas te zitten, ik heb liever een overzichtelijke helder filmpje.

Maar toch bedankt voor je reactie.
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Roel11 » Za 18 Sep 2010, 15:54

dan benut je niet het programma hoe het hoort. Sorry hoor maar ik zie meestal dingen die je ook met windows movie maker kan maken. Dus als je dan een proffesioneel programma hebt  (wat ik betwijfel)

//schreeuwerig gedrag verwijderd...
Laatst gewijzigd door Roel11 op Za 18 Sep 2010, 16:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Roel11
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Hexx » Za 18 Sep 2010, 15:55

[quote="Roel11"]
dan benut je niet het programma hoe het hoort. Sorry hoor maar ik zie meestal dingen die je ook met windows movie maker kan maken. Dus als je dan een proffesioneel programma hebt  (wat ik betwijfel) HAAL ER DAN UIT WAT ER IN ZIT! ;D
[/quote]
Ten eerste schreeuwen waarderen we niet zo, ten tweede sta je een beheerder de grond in te drukken, wat beide tegen de regels in is. Ik zit dit door de vingers, de volgende keer volgen er maatregelen.

Je zou op zijn minst kunnen proberen om tips te geven tot de montage, en op welke vlakken (bv met voorbeelden) het anders moet.
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Roel11 » Za 18 Sep 2010, 15:58

// Bij deze een ban.
Laatst gewijzigd door Roel11 op Za 18 Sep 2010, 16:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Roel11
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Cp Rogier » Za 18 Sep 2010, 16:59

Het is een goed filmpje, wel jammer dat het niet met 1 dezelfde camera is gemaakt.
Maar is goed genoeg hoor en knap gedaan.
Misschien een tipje voor de buiten opnames die nu uit de hand zijn gemaakt, een statief geeft misschien een beter en mooier beeld.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hexx » Za 18 Sep 2010, 17:17

Een statief is inderdaad een goed idee, ook handig bij AM-Views.
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor Cp Rogier » Za 18 Sep 2010, 17:33

Een statief zie ik weer niet in een AM, tenminste zal ik zelf niet doen, maar voor de buitenshots is het wel een idee.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bram » Za 18 Sep 2010, 17:39

Een statief in de AM is denk ik geen goed idee ja. Ik denk dat het ook niet mag;).
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Jarne » Za 18 Sep 2010, 17:43

[quote="Bram"]
Een statief in de AM is denk ik geen goed idee ja. Ik denk dat het ook niet mag;).
[/quote]

Waarom zou dat niet mogen :p
Jarne
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Hexx » Za 18 Sep 2010, 17:43

[quote="CpFan"]
Een statief zie ik weer niet in een AM, tenminste zal ik zelf niet doen, maar voor de buitenshots is het wel een idee.
[/quote]
Oke dat is duidelijk dan ga ik maar eens overwegen om dat te doen dan, maar weet niet of het zo raadzaam is, immers ik film niet zoveel...
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor 2274 » Zo 19 Sep 2010, 22:50

Ik kende het klooster helemaal niet, maar ik vind toch wel dat het een helder beld heeft van vroeger en van nu. Echter de schokken in het begin van het filmpje mag wel wat minder, ik vind dat dat gedeelte toch wel een goeie kwaliteit oplevert. Kun je met je camera Hexx ook scherp stellen tijdens het filmen?

Welk editing software gebruik je ervoor?
Motto: Stilstand is achteruitgang, blijf investeren

Center Parcs ®
Voor alle zekerheid
2274
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Hexx » Ma 20 Sep 2010, 17:44

[quote="2274"]
Kun je met je camera Hexx ook scherp stellen tijdens het filmen?

Welk editing software gebruik je ervoor?
[/quote]
Dat is een mogelijkheid, maar ik heb het op de fiets genomen omdat filmen er niet mag. Daarnaast heb ik die functie er niet bij gebruikt.

Editing-software: Magix
Gebruikers-avatar
Hexx

VorigeVolgende

Terug naar Grabber Joe's & Grand Café

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.