Zeker vijftien doden op Loveparade
15 berichten
• Pagina 1 van 1
Zeker vijftien doden op Loveparade

(Novum/AP) - Op de Loveparade in het Duitse Duisburg zijn zaterdag in ieder geval vijftien mensen om het leven gekomen door verdrukking nadat er paniek was uitgebroken in een tunnel. Tientallen mensen raakten gewond. Op het jaarlijkse technofeest kwamen honderdduizenden feestvierders af.
Het feest gaat inmiddels gewoon door, zonder dat mensen weet hebben van het drama dat zich afspeelde. Dit gebeurt om meer problemen te voorkomen. De paniek in de tunnel brak uit toen de autoriteiten duizenden feestvierders probeerden tegen te houden, die het al overvolle festivalterrein op wilden komen. De situatie was 'erg chaotisch'. De politie onderzoekt wat er precies is gebeurd.
De Loveparade groeide sinds 1989 in Berlijn uit van een vredesdemonstratie naar een groot technofestijn. In 1999 werd een record van 1,5 miljoen bezoekers geteld. Na grote financiële problemen en spanningen met het stadsbestuur werd het evenement vanaf 2007 in Duisburg gehouden.
Laatst gewijzigd door Lianne op Za 24 Jul 2010, 23:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
Coming up: Les Trois Forets, 1ste
-
Lianne - Glijbaan
Re:Zeker vijftien doden op Loveparade

ANWB-traumaheli assisteert bij Love Parade
(Novum) - Een traumahelikopter van de ANWB is zaterdagavond in Duisburg aangekomen om te helpen bij de hulpverlening rond het drama tijdens de Love Parade. Door verdrukking in een tunnel zijn in ieder geval vijftien mensen om het leven gekomen. Honderden mensen raakten gewond.
De traumahelikopter is iets na 18.00 uur vanuit Nijmegen vertrokken. Aan boord zijn een arts, een verpleegkundige en een piloot. Hoe het team precies ingezet gaat worden is onduidelijk.
Laatst gewijzigd door Lianne op Di 27 Jul 2010, 14:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
-
Lianne - Glijbaan
Posts heb je netjes in elkaar gezet hoor Lianne, me complimenten 
Is toch wel erg hoor dat dat allemaal is gebeurd, de reden zou ik ook wel willen weten, volgens mij is er een aantal mensen gewoon boos geworden omdat ze niet meer naar binnen konden op het terrein.

Is toch wel erg hoor dat dat allemaal is gebeurd, de reden zou ik ook wel willen weten, volgens mij is er een aantal mensen gewoon boos geworden omdat ze niet meer naar binnen konden op het terrein.
Vakantie zit er alweer op helaas!
-
Maria - Glijbaan

De Duitse autoriteiten hebben zondagochtend het consulaat-generaal in Düsseldorf, nabij Duisburg, op de hoogte gesteld over de Nederlandse dode. Zijn familie is inmiddels op de hoogte gesteld. In de loop van zondag wordt volgens een woordvoerder van het ministerie waarschijnlijk duidelijk hoeveel Nederlandse gewonden er zijn. Omdat Duisburg in het grensgebied ligt, wordt verwacht dat veel Nederlanders de Loveparade bezochten.
De Loveparade, waar honderduizenden op af kwamen, eindigde zaterdag in een drama toen paniek ontstond bij een tunnel die naar het festivalterrein leidde. De politie had het festivalterrein afgesloten omdat het te druk was, waarna negentien mensen omkwamen in de tunnel door verdrukking.
-
Lianne - Glijbaan
Nederlandse dj's geschokt door ramp Loveparade
Dj Tiësto en Mental Theo waren zaterdag aanwezig op de Loveparade. "Vreselijk om te zien", concludeerde Theo. Beide dj's condoleren de nabestaanden.
(Novum) - Verschillende Nederlandse dj's waren bij het drama op de Loveparade. Dj Tiësto, Charly Lownoise en Mental Theo toonden via Twitter hun medeleven met de slachtoffers en nabestaanden. Tijdens het jaarlijkse technofestijn vielen zaterdag zeker negentien doden, ruim driehonderd mensen raakten gewond.
"Ik mag blij zijn dat ik hier nog zit", vertelde Charly Lownoise zondagochtend op Radio 538. Lownoise en zijn maatje Mental Theo draaiden zaterdagmiddag terwijl er paniek uitbrak in een tunnel. "De organisatie vroeg ons een half uurtje langer te draaien, dat is onze redding geweest."
Charly en Theo zouden tot 17.00 uur plaatjes draaien. Rond die tijd brak in een toegangstunnel naar het festivalterrein in Duisburg paniek uit. "Als ik vijftien minuten eerder was gestopt, was ik er geweest", twitterde Mental Theo.
Volgens de artiesten werd aanvankelijk gerept over een bomaanslag. Wat precies gebeurd is, wordt nog onderzocht door de politie. "Heb Duitsers gesproken, er is melding van een aanslag. Ook de bombsquad was ter plaatse. Ik ben hier weg!", twitterde Theo.
Volgens Charly Lownoise was het drama 'heel surrealistisch'. "Ik zag gewonden, doden, huilende mensen en mensen die in shock waren. Veertig meter verderop stond iedereen te dansen en hadden ze niet in de gaten wat gebeurd was. Hel en hemel lagen wel heel dicht bij elkaar."
Dj Tiësto, die ruim voor de paniek uitbrak draaide, hoorde in Portugal van het drama. "Net geland in Portugal, waar ik hoorde over de tragedie", twitterde de Nederlander. "Ik ben verbouwereerd en bedroeft", vervolgde Tiësto nadat hij de nabestaanden had gecondoleerd.
Hoewel de oorzaak nog onbekend is, wijst Lownoise naar de festivalorganisatie. "Volgens Duitse media kon de tunnel de vele duizenden mensen niet aan. Iedereen wilde naar het festivalterrein, er bleven maar mensen komen en achteraan bleven mensen duwen. Ik kan er niet bij dat je dit zo organiseert."
Dj Tiësto en Mental Theo waren zaterdag aanwezig op de Loveparade. "Vreselijk om te zien", concludeerde Theo. Beide dj's condoleren de nabestaanden.

"Ik mag blij zijn dat ik hier nog zit", vertelde Charly Lownoise zondagochtend op Radio 538. Lownoise en zijn maatje Mental Theo draaiden zaterdagmiddag terwijl er paniek uitbrak in een tunnel. "De organisatie vroeg ons een half uurtje langer te draaien, dat is onze redding geweest."
Charly en Theo zouden tot 17.00 uur plaatjes draaien. Rond die tijd brak in een toegangstunnel naar het festivalterrein in Duisburg paniek uit. "Als ik vijftien minuten eerder was gestopt, was ik er geweest", twitterde Mental Theo.
Volgens de artiesten werd aanvankelijk gerept over een bomaanslag. Wat precies gebeurd is, wordt nog onderzocht door de politie. "Heb Duitsers gesproken, er is melding van een aanslag. Ook de bombsquad was ter plaatse. Ik ben hier weg!", twitterde Theo.
Volgens Charly Lownoise was het drama 'heel surrealistisch'. "Ik zag gewonden, doden, huilende mensen en mensen die in shock waren. Veertig meter verderop stond iedereen te dansen en hadden ze niet in de gaten wat gebeurd was. Hel en hemel lagen wel heel dicht bij elkaar."
Dj Tiësto, die ruim voor de paniek uitbrak draaide, hoorde in Portugal van het drama. "Net geland in Portugal, waar ik hoorde over de tragedie", twitterde de Nederlander. "Ik ben verbouwereerd en bedroeft", vervolgde Tiësto nadat hij de nabestaanden had gecondoleerd.
Hoewel de oorzaak nog onbekend is, wijst Lownoise naar de festivalorganisatie. "Volgens Duitse media kon de tunnel de vele duizenden mensen niet aan. Iedereen wilde naar het festivalterrein, er bleven maar mensen komen en achteraan bleven mensen duwen. Ik kan er niet bij dat je dit zo organiseert."
Laatst gewijzigd door Lianne op Di 27 Jul 2010, 14:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
-
Lianne - Glijbaan
Bedankt voor het plaatsen Lianne, vreselijk wat daar is gebeurt.
@ Lianne kan je de ontbrekende bronen nog even vermelden
@ Lianne kan je de ontbrekende bronen nog even vermelden

-
Bverwaal - Vaste Aqua Mundo bezoeker
Staat boven aan (Novum)...
-
Wilke - Glijbaan
[quote="Wilke"]
[/quote]
Ik bedoelde een bron zoals in eerste en derde artikel, dit is bij wet verplicht namelijk ,
De bron moet duidelijk aangeven waar het artikel staat .
[/quote]
Ik bedoelde een bron zoals in eerste en derde artikel, dit is bij wet verplicht namelijk ,
De bron moet duidelijk aangeven waar het artikel staat .
-
Bverwaal - Vaste Aqua Mundo bezoeker
Poeh... Ik plukte ze van de MSN.nl pagina af, dus terugvinden is lastig...
-
Lianne - Glijbaan
1 Tip. Kopieer en plak de eerste alinea of zin van het artikel. En plak het in Google. En voila je hebt de bron gevonden
.

Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een , of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Stuur mij dan een , of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
-
Bram - Moderator
Maar dat artikel is hier niet meer bereikbaar...
Wat vind jij er eigenlijk van?
Wat vind jij er eigenlijk van?
-
Lianne - Glijbaan
waarom zeuren jullie over bronnen? 

The dead is the end of al living things.
-
Roel11 - Golfslagbad
[quote="Roel11"]
[/quote]
Omdat dat van de wet moet

[/quote]
Omdat dat van de wet moet

-
Lianne - Glijbaan
Dodental Loveparade tot 21 gestegen
(Novum/AP) - Het drama bij de Loveparade in Duisburg heeft opnieuw een leven geëist. Een 25-jarige vrouw uit het Duitse Heiligenhaus is in het ziekenhuis aan haar verwondingen bezweken. Dit heeft de politie woensdag bekendgemaakt.
Het dodental als gevolg van de massapaniek die afgelopen zaterdag tijdens de Loveparade uitbrak is nu tot 21 gestegen.
Zaterdag wordt in Duisburg een herdenkingsdienst voor de slachtoffers gehouden.

Het dodental als gevolg van de massapaniek die afgelopen zaterdag tijdens de Loveparade uitbrak is nu tot 21 gestegen.
Zaterdag wordt in Duisburg een herdenkingsdienst voor de slachtoffers gehouden.
-
Lianne - Glijbaan
De LoveParade in Duisburg werd op een oud rangeerterrein dat niet meer in gebruik was georganiseerd. De ruimte die er was was ook krap en klein en aan een kant ligt spoor waar erg veel treinen overeen rijden. Dus problemen kon de organisatie wel verwachten.
- RK
- Glijbaan
15 berichten
• Pagina 1 van 1