[Ervaringen, vragen en ideeen] Aqua Fun De Haan aan Zee.

Ondanks dat Sunparks geminimaliseerd is door een aantal parken onder de Center Parcs-vlag te plaatsen, kun je hier nog steeds je ervaringen, foto's, plaatsen van de overige parken die onder de Sunparks vlag blijven wapperen. En nu ook weer "Sunparks De Haan aan Zee"

Re: [Ervaringen, vragen en ideeen] Aqua Mundo De Haan.

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Hexx » Do 10 Nov 2011, 20:11

Er komt aardig wat bij kijken hoor; dat gaat ook niet één twee drie ;)
Gebruikers-avatar
Hexx
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Mocassin » Zo 13 Nov 2011, 17:52

Ik denk ook dat van deze AM wel wat te maken valt. Zo klein is het er ook niet binnen, en met serieuze verfraaiingswerken moet dat wel lukken. Ik kom uit de buurt van De Haan, en ik weet dat SunParks De Haan (zeker op het laatste) een heel slechte reputatie heeft gekregen in de buurt. Ik ben er een paar geweest, en vond het vuil, onverzorgd, en niet onderhouden. Een vriend van mij heeft daar ooit, als lid van de vrijwillige brandweer De Haan-Wenduine, eens een interventie moeten doen. Hij was geschokt van het gebrekkige onderhoud en de hygiëne die hij daar heeft gezien, en heeft zijn laatste voet in een subtropisch zwembad gezet. Het was toen zeker geen bezoek waard, al was het maar op 10 min. van de deur. Maar, zoals gezegd, dat was SunParks-tijd. Hopelijk zal dit nu snel verbeteren onder de CP-koepel, maar ik denk dat ik nog minstens een jaar ga wachten om het te bezoeken (ook al is het maar 10 min. met de tram van mijn woonplaats). Ik hou dit topic wel in de gaten, alsook wat ik hoor van mensen uit de buurt.

PS: eigenlijk zou dat park beter Park Wenduine heten ;-).
Mocassin
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor Cp Rogier » Di 15 Nov 2011, 12:43

Het heeft gewoon allemaal tijd nodig om de verschillende mogelijkheden te bekijken, de wwb is tenslotte niet voor niets gesloten.

Met de hygiëne is het nu wel een stuk beter, CP stelt er hogen eisen aan. 
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hexx » Di 15 Nov 2011, 19:09

Inderdaad meer dan de gemiddelde zwembad in Nederland;...
Gebruikers-avatar
Hexx

Berichtdoor azon789 » Di 15 Nov 2011, 19:29

[quote="Mocassin"]
Ik denk ook dat van deze AM wel wat te maken valt. Zo klein is het er ook niet binnen, en met serieuze verfraaiingswerken moet dat wel lukken. Ik kom uit de buurt van De Haan, en ik weet dat SunParks De Haan (zeker op het laatste) een heel slechte reputatie heeft gekregen in de buurt. Ik ben er een paar geweest, en vond het vuil, onverzorgd, en niet onderhouden. Een vriend van mij heeft daar ooit, als lid van de vrijwillige brandweer De Haan-Wenduine, eens een interventie moeten doen. Hij was geschokt van het gebrekkige onderhoud en de hygiëne die hij daar heeft gezien, en heeft zijn laatste voet in een subtropisch zwembad gezet. Het was toen zeker geen bezoek waard, al was het maar op 10 min. van de deur. Maar, zoals gezegd, dat was SunParks-tijd. Hopelijk zal dit nu snel verbeteren onder de CP-koepel, maar ik denk dat ik nog minstens een jaar ga wachten om het te bezoeken (ook al is het maar 10 min. met de tram van mijn woonplaats). Ik hou dit topic wel in de gaten, alsook wat ik hoor van mensen uit de buurt.

PS: eigenlijk zou dat park beter Park Wenduine heten ;-).
[/quote]

Het is een bad met ongelofelijk véél mogelijkheden. Maar nu heeft men in de openingen van de rots (rechts van het golfslagbad) afschuwelijke witte wanden gestoken om de mensen in de nieuwe zonnebanken privacy te gunnen...
azon789
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor Mocassin » Di 15 Nov 2011, 23:12

@ CpFan: het doet me plezier te lezen dat de hygiëne beter is. Ik had trouwens van CP ook niet anders verwacht dan dat ze er hard aan zouden werken, want in alle AM's van CP waar ik ben geweest was de hygiëne voortreffelijk. Ik had alleen niet verwacht dat CP het zou klaargespeeld hebben om hygiëne en netheid op 1 jaar al volledig of zo goed als volledig omhoog te krikken. Kortom: ik zal dus binnenkort eens moeten gaan kijken ;).

@ azon789: ik hoop echt dat ze alle mogelijkheden van het bad goed benutten, want het zou een enorme toeristische troef zijn voor onze streek. Je hebt niet alleen de gasten in het park, maar bij slecht weer is het een goed alternatief voor strandgangers. Bijkomend voordeel: tramhalte dichtbij. De investeringen zouden CP zeker geen windeieren leggen.
Mocassin
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor Xtremerides.nl » Wo 25 Jan 2012, 20:52

En hoe staat het met deze plannen, is er nog wat van terecht gekomen of alweer naar de vuilnisbak verwezen?
www.Xtremerides.nl - Dat is een dagje uit op het web! Kermis, Pretparken, Zwembaden, Rodelbanen, Vuurwerk en nog veel meer!
Xtremerides.nl
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor centerparcs » Do 26 Jan 2012, 23:54

[quote="Xtremerides.nl"]
of alweer naar de vuilnisbak verwezen?
[/quote]
Ik hoop van niet!
Like Friday Beatz op Facebook! www.facebook.com/fridaybeatz (Voor Jongeren, door Jongeren!)
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Vr 27 Jan 2012, 23:56

Het heeft gewoon meer tijd nodig.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor bas WWB » Di 31 Jan 2012, 15:15

Tijd zal hier zeker nodig zijn, maar ik ben er zeker van dit tot een van de beter parken kan uitgroeien, de wildwaterbaan toe SP die nog gebruikte was een van de tofste die ik kende, een die snel vooruit ging  dus! Eigenlijk niet bedoeld voor kinderen onder laat ons zeggen 8 jaar die op de schoot van vader moeder naar beneden glijden. daardoor dat je op die foto's de trappen ziet. zodat verstandige ouders er tijdig kunnen uit komen! Deze telkens te vinden aan de bakken met dieper water, trage stukken dus. Wat wel verschilt met vele andere wildwaterbanen is dat deze alles behalve breed te noemen is. Ik hoop dat CP terug in dit park wil investeren want die heeft volgens mij veel potentieel zeker wat AM betreft maar daar zullen ze dan behoorlijk wat geld mogen inpompen. ;D
Een wildwaterbaan in de morgen is een dagje zonder zorgen! www.wildwaterbaan.be of via Facebook!
Gebruikers-avatar
bas WWB
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor Cp Rogier » Di 31 Jan 2012, 22:33

Het kan zeker heel erg mooi worden.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bverwaal » Di 31 Jan 2012, 23:46

Ik hoop het ook, moet er wel bij zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van het hele sunparks overnamen gedoe van center parcs ze knappen de boel wel op maar het blijft altijd minder als een CP original, er is potentie genoeg om van in ieder geval de basis iets  moois te maken, zoals ze ook bij PZ hebben gedaan.
En dat zie je steets weer net niet gebeuren zo als bijvoorbeeld het fiasco van het market restaurant verschrikkelijk gewoon die kleuren en veel te kaal, ik snap echt niet dat ze niet gewoon even naar de MD van de HH of het Meerdal hebben gekeken dat zijn mooie voorbeelden hoe het er met Albron wel mooi uit kan zien.

Maar goed als de wwb er weer komt dan is dat weer een klein stapje in de goede richting, dus we wachten af.
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor bas WWB » Do 02 Feb 2012, 09:26

[quote="Bverwaal"]
Ik hoop het ook, moet er wel bij zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van het hele sunparks overnamen gedoe van center parcs
[/quote]

Hoe meer parken hoe beter, het enige waar ik een beetje mee speel is dat CP stilletjes aan deze markt op zichzelf runt en er weinig concurrentie is. Om maar niet te zeggen dat er geen is. en ze vervolgens meer marge hebben om te spelen met de prijzen. Hoop alleen dat dit niet in ons nadeel zal spelen!
Een wildwaterbaan in de morgen is een dagje zonder zorgen! www.wildwaterbaan.be of via Facebook!
Gebruikers-avatar
bas WWB
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor Bverwaal » Zo 05 Feb 2012, 00:58

Dat doen ze al jaren, wees eerlijk CP heeft echt subtropische zwembaden, alleen landal heeft er ook twee en dat waren eerst ook CP's
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor Pim1984 » Zo 05 Feb 2012, 12:33

Ik denk ook dat de haan enorm veel potentieel heeft, zelfs nog meer dan PZ toen het net was overgenomen. Ik vind de huisjes meer CP-achtig dan die op PZ en het zwembad heeft veel meer potentie om een echte aqua mundo te worden dan op PZ. Vreemd genoeg investeerde CP tien jaar geleden veel meer geld in de aankleding van MD's en AM's, lijkt het. Ik vind de aankleding rondom de turbo twister van de eemhof ook al zo kaal en het lijkt alsof CP geen plannen heeft om de overgenomen parken groots aan te pakken. Wel jammer hoor! Met een goede WWB, meer planten en opgeknapte huisjes zou ik echt wel eens een weekje naar de haan willen, zeker omdat het aan zee ligt!
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Remigidius » Do 30 Aug 2012, 20:45

VerHAANe glorie...

Als je de berichten (ook met een korrel zout) op zoover leest, als je op het park een bezoek brengt dan is Park De Haan echt 'verHAANe glorie'. Center Parcs doet wel pogingen om van het park iets te maken, maar het effect blijft toch grotendeels uit omdat
- de sfeer ontbreekt (bv. market dome)
- de investeringen beperkt blijven tot enkele outlets (bv. bowling)
- bijna alle cottages een volledige renovatie letterlijk van vloer tot plafond nodig hebben (cf. de foto's op zoover spreken voldoende duidelijke taal dat je dit in geen enkele cottage van Center Parcs wil aantreffen)

Intussen is sinds 11 augustus een meer dan volwaardige vervanger voor de aqua mundo open gegaan in Knokke-Heist (op z'n 10 km van het park): Sportoase Duinenwater. Het bad biedt:
- 25 meterbad
- golfslagbad
- stroomversnelling
- recreatiebad
- wellnesszone
- 5 spectaculaire glijbanen waar o.a. de Turbo Twister van De Eemhof en de nieuwe Bowl van De Vossemeren ook toe behoren
- kidszone

De openingsuren... in de week van 8-22 u. en in het weekend tot 18u.

De prijzen... 9,50 euro voor een volwassene per dag (inclusief parking) Dit is een stuk goedkoper dan een dagje zwemmen in De Haan waar je 11-15 euro betaald zonder parking

Enkele foto's van de opening: http://www.flickr.com/photos/80410749@N08/sets/72157631028952092/show/

Meer info... http://www.sportoase.be/duinenwater

Hopelijk beseft Center Parcs dat het 1 over 12 is en dus hoog tijd om Park De Haan aan te passen naar een volwaardig Center Parcs-park
Remigidius
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Cp Rogier » Do 30 Aug 2012, 20:52

Ik had inderdaad eens even op die site gekeken en ziet er goed zeg.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor GhiaX » Vr 31 Aug 2012, 07:50

Ooh! Ik maar denken dat het 'n nieuw station was die "ver" van het stad lag  ;D.
Ziet er goed uit en ook qua prijs (zeker aangezien de omgeving :P)
Gebruikers-avatar
GhiaX
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor AMTube » Vr 31 Aug 2012, 12:23

Zullen we het in dit topic behouden tot de Aqua Mundo van de Haan en over een mooi subtropisch zwembad wat er bij ligt in het Overige Zwembaden board bespreken via een nieuw topic :)? Dan kunnen we hier blijven praten over de Aqua Mundo van de Haan...
Gebruikers-avatar
AMTube
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bram » Vr 31 Aug 2012, 16:24

[quote="Remigidius"]
VerHAANe glorie...

Als je de berichten (ook met een korrel zout) op zoover leest, als je op het park een bezoek brengt dan is Park De Haan echt 'verHAANe glorie'. Center Parcs doet wel pogingen om van het park iets te maken, maar het effect blijft toch grotendeels uit omdat
- de sfeer ontbreekt (bv. market dome)
- de investeringen beperkt blijven tot enkele outlets (bv. bowling)
[/quote]
Maar is dat op Parc Sandur en Limburgse Peel dan heel veel beter?
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

VorigeVolgende

Terug naar Sunparks Algemeen

© 2009-2021 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.

google-site-verification=aBfHFftLUl69Q93icIxAqnoZHQ3k4jAWE5G3oQv8NyA