[Center Parcs Erperheide] de geschiedenis

Wil je alles weten over een Belgisch park van #CenterParcs ?
Stel die vragen dan hier en ons team en leden geven je snel antwoord, waar het kan.

Moderator: Moderator

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Bianca » Za 09 Feb 2013, 22:40

Zo ken ik de Erperheide...ben hier voor het eerst geweest begin jaren 80 vlak na de opening.
Ik vind het alleen erg jammer dat ik geen foto's van het centrum ( toen nog niet overdekt) kan vinden. Toch nog maar eens een keer tussen de dia's snuffelen.

Deze foto's komen van google

1982

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dit is het "pad"destijds van het centrum (rechts) naar de speeltuin op het strand . Toen liep je nog als het ware tussen twee waterpartijen.Aan deze kant is hij nu verdwenen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bianca op Wo 13 Feb 2013, 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Vakantieparkadvies.nl
Bianca
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Re: Geschiedenis Erperheide

Berichtdoor Loekie » Za 09 Feb 2013, 22:47

Met cafè Chez Pierre,de bruine kroeg,waar op de grote ronde tafel de kranten lagen. En aan de bar een koperen toog.
Loekie

Berichtdoor Bianca » Za 09 Feb 2013, 23:51

Zal vast kloppen maar dát kan ik mij dus niet meer herinneren..was daar nog te jong voor denk ik ;)
kan mij het zwembad nog herinneren en een plein waar nu het klimtoestel staat en er was een grote winkel waar nu de foodstore en fashion zit maar dat zag er destijds héél anders uit. Hier verkochten ze ook speelgoed dat weet ik nog wel 8) ;D
Het restaurant zat volgens mij wel op dezelfde plek maar ook totaal anders als nu en héél veel oranje .

Kan mij nog herinneren dat de gokautomaten destijds in de oude pancakes stonden. mijn broer en ik gingen tussen de planken op zoek naar muntjes . Het was zomer en de raampjes boven de flipperkasten stonden open.  wij zaten twee jaar geleden in de pancakes en er stond toen zo'n raampje open alles kwam plots weer naar boven....grappig.
Vakantieparkadvies.nl
Bianca

Berichtdoor Anita » Zo 10 Feb 2013, 00:16

wat ontzettend leuk die oude foto's. Bianca heb jij nog meer foto's van EP uit de oude doos???
Anita
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Remigidius » Zo 10 Feb 2013, 01:05

Ik heb dit park ook leren kennen in z'n openingsjaar. Enkele herinneringen...
- Supermarkt was toen 'Winkel van Sinkel'... later is men die naam gaan gebruiken als voorloper van de 'Toys en Souvenirs'... en zat op de plaats waar ook nu de supermarkt is
- Snackshop zat waar nu Snacks en Pancakes zitten
- House of Games was een disco
- Zwembad had 1 glijbaan. In het kinderbad stonden grote, nogal lompe figuren in wit met zwart, blauw en oranje. Het huidige buitenbad is het oorspronkelijke. Aan het buitenbad had je 2 buiten whrilpools waar je met een duwknop de bubbels in gang kon zetten. Ook het solarium ligt nu op dezelfde plaats als het oorspronkelijke. De stroomversnelling is er in 1984 bijgekomen

Ik heb nog wat foto's van toen, maar moet ze even zoeken... Als ik ze vind plaats ik ze hier.
Remigidius
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor bieke34 » Zo 10 Feb 2013, 09:52

kan het me zo ook nog herinneren inderdaad,mooi om te zien
soms heb ik nog wel eens heimwee naar die tijd
bieke34
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bianca » Zo 10 Feb 2013, 11:09

Ik ga ook nog maar eens zoeken want we hebben we ergens foto's maar voornl. dia's en die liggen bij mijn broer. Toen was de begroeiing overa nog aardig laag en er stonden nog graafmachines want men was nog her en der aan het werk. er was een picknickveld en de fietsverhuur zat volgens mij in het gebouw terenoverde huidige receptie..wat ik ook logischer vind eerlijk gezegd.
Dan kun je een fiets huren en naar je huisje fietsen en op de vertrekdag op de fiets naar de parkeerplaats. Nu moet je  nog een stuk lopen voordat je er bent...
Vakantieparkadvies.nl
Bianca

Terug naar [Center Parcs] Vragen & Cottages België

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.