Vakantiepark De Groene Heuvels

Een aantal oude Center Parcs-parken zijn nu onder het beheer van Landal GreenParks, praat hier over alle zwembaden die Landal heeft gebouwd en heeft overgenomen van Center Parcs.

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor centerparcs » Za 29 Sep 2012, 18:50

Vakantiepark De Groene Heuvels Ewijk failliet

EWIJK - Vakantiepark en horeca-exploitant De Groene Heuvels in Ewijk is failliet. De werknemers is vandaag ontslag aangezegd, maar ze blijven voorlopig wel aan het werk.

Ook de verhuur van de recreatiewoningen op het terrein blijft doorgaan.

Volgens de curator is er uitzicht op een oplossing. Het vakantiepark ging in 2001 ook al failliet.
Like Friday Beatz op Facebook! www.facebook.com/fridaybeatz (Voor Jongeren, door Jongeren!)
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Re: Vakantiepark De Groene Heuvels

Berichtdoor centerparcs » Za 29 Sep 2012, 19:05

Ik heb het bericht hier geplaatst omdat het een ex landal park is.

Toevallig wist ik dat het eraan zat te komen, omdat ik over een week of 3 daar stage ga lopen!
Het park is overekocht en krijgt een nieuwe park manager. ;)
Like Friday Beatz op Facebook! www.facebook.com/fridaybeatz (Voor Jongeren, door Jongeren!)
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bram » Za 29 Sep 2012, 19:42

Het is van Hoogenboom toch? Wel mooi dat ze weer een doorstart maken.

En ook leuk dat je daar stage gaat lopen Dennis ;D.
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor centerparcs » Zo 30 Sep 2012, 22:09

ja, ja dat klopt!

Ja id erg leuk, ben erg bij met me stageplek.  ;)
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor centerparcs » Di 06 Nov 2012, 20:06

Ik mag/kan er nog niet heel veel over zeggen, maar ze zijn flink aan het verbouwen!
Er komt oa. een paintball centrum, indoor-speeltuin en een groeps accomodatie :D
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Loekie » Di 06 Nov 2012, 20:07

Centerparcs,doen ze ook nog wat aan de bungalows zelf?
Want daar was ook wat achterstallig onderhoud aan.
Loekie

Berichtdoor centerparcs » Di 06 Nov 2012, 20:08

en hier het nieuwe logo! Afbeelding
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor centerparcs » Di 06 Nov 2012, 20:09

[quote="Loekie"]
Centerparcs,doen ze ook nog wat aan de bungalows zelf?
Want daar was ook wat achterstallig onderhoud aan.
[/quote]Nee, maar de huis eigenaren moeten zich vanaf nu wel aan bepaalde regels kwa inrichting van hogenboom houden!
Laatst gewijzigd door centerparcs op Di 06 Nov 2012, 20:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor centerparcs » Di 06 Nov 2012, 20:11

[img width=480 height=480]http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/533753_481628225193500_1706996135_n.jpg[/img]
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor centerparcs » Di 06 Nov 2012, 20:15

de huisjes!
[img]http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/544857_481678748521781_1794506812_n.jpg[/img]
[img width=640 height=360]http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/598966_481678245188498_1656149078_n.jpg[/img]
[img width=360 height=480]http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/599142_481682148521441_1267484868_n.jpg[/img]
[img]http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/223746_481658511857138_61964692_n.jpg[/img]

Bron FB
Laatst gewijzigd door centerparcs op Di 06 Nov 2012, 20:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bram » Di 06 Nov 2012, 20:51

Dat ziet er erg goed uit. :)
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Di 06 Nov 2012, 21:39

Ziet er opzich niet verkeerd uit toch?
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bianca » Di 06 Nov 2012, 23:07

Nu ze een doorstart maken zou ik dat "failliet"ook maar weghalen hierboven want anders durft niemand meer te boeken ;)
Vakantieparkadvies.nl
Bianca
Vaste Aqua Mundo bezoeker
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Bram » Di 06 Nov 2012, 23:15

Dankjewel voor de tip Bianca.
Het is inmiddels veranderd. :)
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor centerparcs » Wo 07 Nov 2012, 00:16

Ik probeer zo snel mogelijk mijn foto's van het park te uploaden ;)
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor centerparcs » Di 12 Feb 2013, 19:48

Wiethuisjes op het vakantiepark

Geplaatst op
09 februari 2013
Laatste update
09 februari, 10:51

EWIJK – Zes recreatiehuisjes vol hennep trof de politie aan op de Groene Heuvels in Ewijk. "Slecht voor het imago."

Terugkijkend met de wijsheid van nu, vallen er puzzelstukjes op hun plaats. "Er waren hier huisjes waar geen of minder sneeuw op het dak bleef liggen", vertelt Sander van der Weerden, sinds een paar maanden eigenaar/ exploitant van recreatiepark De Groene Heuvels. "We hebben een woningeigenaar daarover gebeld. Hij vertelde dat er was gestuct en dat er flink gestookt moest worden om de boel te laten drogen. Ik vond het toen al niet zo'n geloofwaardig verhaal."

Donderdag kwam de waarheid aan het licht. Zes recreatiehuisjes bleken tjokvol hennepplanten te staan, 2.500 stuks in totaal; de politie arresteerde tot nu toe twee mannen, 44 en 31 jaar oud.

Het begon met een anonieme, telefonische tip, die bij de receptie van De Groene Heuvels binnenkwam, zegt Van der Weerden. "Er werd gezegd dat er hier een hennepkwekerij in één van de huisjes was gevestigd. Het leek erop dat die persoon ruzie had met iemand, en ons uit rancune heeft getipt."

Toen hij samen met de technische dienst ging kijken, viel op dat de ruiten van dit vakantiehuisje beslagen waren. "Ik heb de eigenaar van dat bewuste huisje – een particulier – gebeld. Die zei van niks te weten. Hij had zijn huisje verhuurd via een bemiddelaar. Ook met die meneer hebben we contact gezocht. Hij heeft vervolgens zelf de politie ingelicht. Het gekke was: later die dag werd deze meneer, die ook op ons park woonde, als verdachte gearresteerd."

De politie laat desgevraagd weten dat de eventuele betrokkenheid van deze man nader wordt onderzocht.

Ondertussen werden er in wiethuisje nummer 1 in een koffer Thaise vliegvouchers gevonden. Van der Weerden: "Toen herinnerde een personeelslid dat er in een ander huisje twee Thaise vrouwen zaten."

Daar werd prompt de tweede hennepkwekerij aangetroffen. Wat opviel: dat er speciale sloten op de wiethuisjes zaten. "Toen we dat wisten, vonden we nog twee huisjes met hennep erin. En de politie vond er ook nog twee. We hebben sterk de indruk dat de zes kwekerijen werden gerund door één criminele organisatie."

Vrijdagochtend is de meeste troep al opgeruimd. Bij sommige van de opengebroken huisjes liggen nog wat kabels en buizen van een afzuiginstallatie. "Gelukkig is het een rustige tijd op het park, er zijn weinig gasten. Eén huisje naast een wiethuisje was verhuurd, die mensen hebben voor het raam staan kijken", verzucht Van der Weerden.

De vondst van de 2.500 wietplanten bezorgt hem een dubbel gevoel, zegt hij. "Vorig jaar is het horecadeel van dit park failliet gegaan. Ik heb het overgenomen, we werken op dit moment keihard om er wat van te maken. En dan dit. Héél slecht voor het imago natuurlijk. Google maar eens op 'Groene Heuvels'. Krijg je eerst berichten over het faillissement, en nu ook over hennep. Aan de andere kant: we maken nu schoon schip. Zo zie ik het óók."

Op de Groene Heuvels staan 200 huisjes, allemaal eigendom van particulieren, van wie de meesten de woningen verhuren. Zo'n 120 van hen doen dat via Van der Weerden, onder de vlag van recreatieketen Hogenboom. "Maar we hebben ook een kleine dertig zelfverhuurders. Dat is van oudsher zo gegroeid. Dit is een groep waar wij ons al langer zorgen over maken en waar ook de zes wiethuisjes onder vielen. Het punt is: we hebben er nauwelijks zicht op. We hebben ook geen sleutels van die huisjes."

Van der Weerden hoopt dat de eigenaren van de zes huisjes – "ik weet voor 99 procent zeker dat zij niks met die hennep te maken hebben" – het moment aangrijpen om voortaan via hem en Hogenboom huurders te zoeken. "Wij werken hard om meer vakantiegevoel op dit park te krijgen. We hebben het restaurant compleet vernieuwd, we creëren op dit moment een mooie binnenspeeltuin, het zwembad wordt verbeterd, evenals de kinderboerderij."
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Terug naar Landal GreenParks

© 2009-2020 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.