Annuleringsvoorwaarden CP Frankrijk

Wil je alles weten over een Frans park van #CenterParcs ?
Stel die vragen dan hier en ons team en leden geven je snel antwoord, waar het kan.

Moderator: Moderator

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Cinderella » Ma 01 Apr 2013, 20:42

Normaliter trekken wij op 10 mei richting Lac D'Ailette voor een weekendje. Dit hebben wij geboekt via de Franse website van Centerparcs, met alles erop en aan van verzekeringen, dus we hebben een annuleringsverzekering.
Nu is dit tripje geboekt op het moment dat ik nog werkloos was, en heb ik afgelopen woensdag vernomen dat één van mijn sollicitaties in het goede laatje terecht is gekomen en dat ik dus binnen 2 weken voor de firma in kwestie mag beginnen werken.
Probleem: Ik kan de vrijdag en maandag waarop we normaal naar CP gingen onmogelijk vrijaf krijgen, wat ik van de firma uit ook begrijp. In België is het namelijk zo dat je pas na je eerste jaar werken verlof kan opsparen voor het jaar nadien, en dit is dus mijn eerste jaar na het afronden van mijn studies. De enige optie is dus dat je werkgever of heel erg lief is en je gewoon betaald vakantie geeft waar je dus eigenlijk geen recht op hebt, of dat hij je onbetaald verlof geeft, of gewoon helemaal niks.

Nu willen ze mij prima vrij geven voor mijn zomervakantie in juli die ook al geboekt staat maar om na 3 weken al 2 dagen op te nemen, dat willen ze niet, en dat snap ik ergens ook wel. Ik ben dan amper ingewerkt en dat is iets waarvan ze uiteraard hopen dat dit zo snel en vlot mogelijk gebeurd.

Nu heb ik de voorwaarden qua annulering al doorgespit en op de Belgische site staat dit dus LETTERLIJK in de voorwaarden dat als één van de reizigers, vermeld in de boeking, een contract van onbepaalde duur aangaat na een periode van werkloosheid, dit onder de annuleringsverzekering valt en we dus probleemloos zouden mogen annuleren.

In de voorwaarden van de Franse site krijg ik echter een PDF van Europ Assistance waar eigenlijk niet echt wat in staat buiten dan overlijden, serieuze ziekte etc. en een vrij vage "other justified causes". Nu is mijn vraag dus: Hoe zit het nou? Vallen wij nog steeds onder de voorwaarden van BE (daar we in BE wonen) of vallen we dankzij het boeken via de Franse website onder de Franse voorwaarden van Europ Assistance?
En dan nog, zij kunnen lekker zelf beslissen of ze zin hebben om dit een "other justified cause" te vinden of niet?  ???

Ik kan prima begrijpen dat we niet ons volledige bedrag terugkrijgen (servicekosten, verzekeringskosten, geboekte extra's, ...) maar wij hebben inmiddels wel ALLES al betaald via creditcard en we spreken hier wel over een bedrag van +400€.
We waren vandaag gaan zwemmen bij Erperheide en hebben daar reeds geinformeerd en de man aan de balie vreesde dat we alleen zouden mogen omboeken, maar dus niet annuleren, maar zei dat we naar het callcenter moesten bellen voor meer duidelijkheid... Dit gaan we dus morgen meteen doen maar intussen zit ik er wel al de hele dag over te piekeren dus het zou fijn zijn als ik hier wat antwoorden zou kunnen krijgen.

Maarja, hoeveel tijd heb je dan om om te boeken, want ik kan al minstens tot januari geen vakantie bij vragen? En dan nog, ik ben er niet zo tuk op om een "tegoed" bij Centerparcs staan te hebben voor een verblijf, dan heb ik liever m'n geld terug zodat ik niet MOET iets anders boeken en rustig zelf kan kijken wanneer de gelegenheid zich aandoet... Ik kan moeilijk aan mijn nieuwe werkgever nu al ff vakantie gaan lopen bespreken voor 2014 omdat ik van CP uit niet zou mogen annuleren. ;) Dus omboeken kan eigenlijk ook niet eens, ik was al blij dat ik mijn vakantie voor de zomer erdoor gekregen heb, daar waren ze ook al niet zo heel erg blij mee.

Pfoe, een hele rompeslomp, en dan nog de teleurstelling erbij dat we gewoon niet kunnen gaan. In eerste instantie vond ik het alleen jammer dat we niet konden gaan, maar ik had niet gedacht dat we mogelijk niet eens zouden KUNNEN annuleren! :p
En om voor 1 nachtje (zaterdag op zondag dan) ff richting Reims te bollen tjah, zo gek zullen ze wel niet zijn om dat als oplossing te aanzien zekers?? Die afstand is gewoon te groot (Is een 3uur en half rijden voor ons!) en tjah sorry maar die +400€ waren we bereid te betalen met het oog op 4 dagen/3 nachten, niet 2 dagen/1 nacht, dat is gewoon pokkeduur dan.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Re: Annuleringsvoorwaarden CP Frankrijk

Berichtdoor Lars » Ma 01 Apr 2013, 22:05

De voorwaarden waarvoor je getekend hebt zijn bindend. Als je op de Franse site hebt geboekt zijn dat de Franse voorwaarden, heb je geboekt op de Belgische site dan zijn de Belgische voorwaarden bindend. Kortom waar je het vinkje hebt gezet op de website waar je geboekt hebt, de voorwaarden die daarbij staan zijn geldig en bindend. Voor wáár je boekt maakt niet uit.
Laatst gewijzigd door Lars op Ma 01 Apr 2013, 22:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Bverwaal » Ma 01 Apr 2013, 22:20

Ik zal als eerste morgen eens bellen als ik jouw was, je maakt je misschien wel onnodig druk, het lijkt mij wel een gegronde rede zoals je het omschrijft.

Tja en de voorwaarden gelden idd volgens mij voor waar je boekt, in jouw geval dus de Franse.
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor Bianca » Di 02 Apr 2013, 10:31

Zou ik idd ook doen.

Wij hebben gelukkig een doorlopende annuleringsverzekering bij onze bank. Ik betaal hier nog geen 5 euro in de maand voor. Misschien is dat een idee voor de toekomst?
Wij hebben ook al vaker moeten annuleren helaas en doorschuiven van een vrblijf was ook nooit een probleem zolang het maar minimaal 4 weken van te voren was.
Misschien kun je hem omzetten naar een weekend ergens in de buurt? Bijv. Met kerst oid , dan zijn de meeste mensen vrij. Jij misschien ook?

Succes met bellen en gefeliciteerd met je baan....
Vakantieparkadvies.nl
Bianca

Berichtdoor Cinderella » Di 02 Apr 2013, 14:57

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Had gisterenavond nog vlug even hier gekeken en was daardoor toch wel een beetje geruster, dus piekervrij kunnen slapen. ;)
Inmiddels zijn we x aantal telefoontjes verder, eerst naar de BE call center gebeld zoals ze bij Erperheide hadden aangeraden, die verwezen ons door naar de Franse. Dus daar naartoe gebeld, die persoon aan de lijn zei dat het normaal geen probleem zou vormen om te annuleren maar dat we moeten mailen naar P&V.  ??? Vonden we wel een beetje vreemd maar goed, daarnet dus mailtje verzonden met de hele uitleg erin en nu wachten op antwoord.  :)

Het is voor ons de eerste keer ooit dat we van onze verzekering gebruik moeten maken in +4 jaar weekendjes en vakanties, dus nu zijn we uiteraard wel heel blij dat we die toch elke keer genomen hebben.

Bianca, dat is wel een heel mooie prijs zeg! Ik had hier al een keertje voor gehoord bij de bank maar wij zouden dan elk een aparte moeten nemen omdat we nog niet samenwonen, en dat komt op +400€ per jaar uit voor ons 2en en dat geven we nou ook weer niet uit aan verzekeringen alleen. En daarbij komt nog dat deze bij binnenlandse reizen pas vanaf 4 nachten geldt, terwijl wij net vaak voor 2 of 3 nachtjes weggaan. CP in België zouden we dus alsnog een verzekering bij moeten nemen voor een weekendje want dat is al maar 3 nachtjes, dus wij zouden hier zolang we niet samenwonen geen voordeel mee halen. Eens dat wel het geval is, halveert de kost van de verzekering bijna bij onze bank en dan is het andere koek natuurlijk.

Omboeken naar dichterbij zou een duur grapje zijn denk ik, Vossemeren/Erperheide kosten voor een weekendje quasi nooit +400€ voor een 2 persoons cottage. En om nou zo'n giga luxe cottage te boeken die we eigenlijk totaal niet nodig hebben, dat is ook weggegooid geld denk ik dan. En dan ben ik alsnog niet zeker of ik kan of niet, ik wil mijn werk echt niet verliezen door nu al moeilijk te gaan lopen doen over vakantiedagen die ik nog moet verdienen.  :P Dus het is heel moeilijk om dan om te boeken daar we nog echt niet kunnen zeggen wanneer we zouden kunnen gaan.

Maar bon, de persoon van de Franse CP heeft ons al een beetje gerustgesteld dus hopelijk komt het in orde en krijgen we nog een mooi stukje van ons geld terug zodat we in de toekomst, eens de vakantiedagen wat makkelijker te plannen zijn, toch lekker weg kunnen!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Bianca » Di 02 Apr 2013, 16:17

Het zal vast wel goedkomen...dat het naar P&V gaat is niet vreemd hoor...

[quote="Cinderella"]
Bianca, dat is wel een heel mooie prijs zeg! Ik had hier al een keertje voor gehoord bij de bank maar wij zouden dan elk een aparte moeten nemen omdat we nog niet samenwonen, en dat komt op +400€ per jaar uit voor ons 2en en dat geven we nou ook weer niet uit aan verzekeringen alleen. En daarbij komt nog dat deze bij binnenlandse reizen pas vanaf 4 nachten geldt, terwijl wij net vaak voor 2 of 3 nachtjes weggaan. CP in België zouden we dus alsnog een verzekering bij moeten nemen voor een weekendje want dat is al maar 3 nachtjes, dus wij zouden hier zolang we niet samenwonen geen voordeel mee halen. Eens dat wel het geval is, halveert de kost van de verzekering bijna bij onze bank en dan is het andere koek natuurlijk.

[/quote]

Onze doorlopende annuleringsverzekering geldt ook in het binnenland al vanaf 1 nacht. Wij hebben hem ook al eens moeten gebruiken voor een hotelovernachting. Afgelopen december helaas zelfs nodig gehad om een weekend CP te annuleren.
Ook wanneer je bijv.door ziekte eerder naar huis moet er krijg je een vergoeding van de dagen die je niet genuttigd hebt.

Vakantieparkadvies.nl
Bianca

Berichtdoor Cinderella » Do 11 Apr 2013, 10:43

Superblije ik hierzo. Ik ben afgelopen maandag mijn contract gaan tekenen voor de nieuwe job, gisteren belde mijn baas me op om mijn planning van mijn eerste week door te geven en had ze het goede nieuws voor me dat ik TOCH vrij mocht nemen, dus nu zouden we toch kunnen gaan.  ;D Mijn vriend gaat vanmiddag meteen bellen dat ze die mail dus mogen negeren.
De boeking staat nog netjes in mijn centerparcs en ze hadden nog niet gereageerd op de aanvraag tot annuleren via mail dus ik denk niet dat ze er al wat aan gewijzigd hebben.  ::)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Terug naar [Center Parcs] Vragen & Cottages Frankrijk

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.