[Les Hauts de Bruyères] Verslag sept. 2011

Praat hier over de #AquaMundo van #CenterParcs die in Frankrijk liggen "Le Lac d'Ailette", "Les Hauts de Bruyères", "Les Bois-Francs", "Les Tois Forêts". "Le Bois aux Daims"

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Tom... » Zo 17 Aug 2014, 14:57

Dit verslag inclusief foto's is alweer van september 2011, maar daarom niet minder leuk denk ik. Mijn favoriete Franse park!!!

Vorige week zijn we teruggekomen van een heerlijke week Les Hauts de Bruyères. Ik wilde al lang erg graag naar dit park, want het is een origineel CP park, dat ik nog nooit bezocht had. Hier mijn ervaringen:

Aankomst en algemeen:

Na een lange reis met veel file en ongelukken, zagen we de borden Center Parcs staan, wat altijd leuk is. Toen we eenmaal de groene vogel in de verte zagen staan, vergaten we de reis en waren we op vakantie. Het park heeft een lange, kronkelende oprijlaan en als je eenmaal die laan oprijdt merk je het: je bent in Center Parcs. Alles ademt de sfeer, zoals je die van de andere parken kent, het was heerlijk om te arriveren en je zo "welkom" te voelen. Snelle check in kennen ze hier niet, geen probleem, bij de receptie kregen we snel ons pakket met sleutels, informatie, parkplattegrond en friends-bonnen (ik wist niet meer dat die hier geldig waren, dus dat was een verrassing). Geen Aqua Mundo tickets, want die heb je in Frankrijk niet nodig.

We reden het park op naar onze cottage en het viel meteen op dat we écht in CP waren: wat een enorm mooie natuur hier! Wisten jullie trouwens dat Bruyère "heide" betekent?!

Cottage:

Na veel negatieve verhalen over oude cottages hier, hield ik mijn hart vast. We hadden cottage 858 (huit cent cinquante-huit ), een (oude) premium 4 persoons cottage, die helemaal in orde bleek te zijn. Gelukkig maar, de verhalen kloppen dus niet altijd. Het rook lekker fris, de bekende bank, ditmaal met groene kussen was aanwezig, er stond een fruitschaal met uitnodiging voor een onthaal in de Dome, er lag een CP rugzak, de bedden waren opgemaakt, er lagen handdoeken en een pakketje met douchespul enzo. Alles was dus prima! Toen ik ging douchen de volgende dag, merkte ik dat het pinnetje om de douche omhoog te houden kapot was. We zijn dit gaan melden bij de receptie en toen we terugkwamen van het zwemmen, hadden we al een hele nieuwe douchestang en douchekop, zeer goede service dus!

De cottage ligt prachtig midden in het groen en je ziet helemaal niks van de "overburen". Ja, de cottage beviel erg goed!!!

We zijn nog gaan snuffelen bij de nieuwere premium cottages (omdat werkelijk overal de gordijnen dicht waren, mocht ik van een vriendelijke Franse mevrouw binnen kijken), die ik van buiten niet zo geslaagd vind (al dat ijzer aan de buitenkant, waar is dat goed voor?), van binnen zijn ze schitterend! De muren vind ik een beetje goedkoop uitzien, maar wel mooi afgewerkt en je kunt absoluut niks zeggen van het onderhoud, hier wachten ze dus blijkbaar niet tot het te laat is met vernieuwen.

De nieuwe luxe vip cottages die ze aan het park geplakt hebben vind ik niks. Het zijn cottages in Trois Forêts stijl, die erg ver van het centrum liggen en helemaal in "het open veld" liggen. Jammer, want het park is prachtig begroeid, alleen dit stuk is erg kaal en onafgewerkt, het is echt zo'n kale "straat" waar de cottages liggen, heel erg on-Center Parcs. Jammer vind ik het dat ze hier geen Eden cottages hebben gebouwd in de stijl van HB of KV. Die cottages passen qua stijl geweldig bij de oude cottages en hadden veel mooier in het park gepast.

Wat betreft "autovrij", er bleven slechts enkele auto's op het park staan na de aankomstdag, maar het viel me op dat de mensen na het krijgen van een "grijze kaart" (ja, daar zijn ze anders en groter), eigenlijk iedereen zijn auto wegzette (op gehandicapten met een kaart na natuurlijk). Toen we gingen wandelen op het park kwamen we alleen op twee plaatsen auto's van asociale Hollanders tegen, de Franssen hadden hem netjes allemaal weggezet, met als gevolg een totaal autovrije straat, wat echt geweldig is, zo hoort het te zijn! Nog fijner zou zijn als ze duidelijker waren en de kaarten niet eens hoefden uit te delen, maar ik vond dit al heel wat

Market Dome
Leuk is dat voor de "Le Dôme" binnengaat, je heel goed de wildwaterbaan kunt zien, die ligt zowat naast de ingang van de dome, een unicum voor CP!
De Market dome van Les Hauts de Bruyères is eigenlijk een lange route die zich een weg baant naar de benedenverdieping en de ingang van de AM. Je komt binnen en denkt "wat een kale bedoening", maar als je eenmaal langs de receptie (en het vreselijke P&V "koop onze huisjes"-hokje) bent en in de echte koepel komt, ziet het er een stuk beter uit! Deze dome is natuurlijk niet meegenomen met het millennium concept, maar ziet er toch mooi begroei uit. Je loopt langs restaurants, winkels en door de bar en de snackbar, om zo dus bij de Aqua Mundo uit te komen.

We zijn 3 keer bij Le Marché du Monde gaan eten. Waw, wat een goed restaurant! Het buffet was heerlijk, elke dag weer. Zoveel keuze, zo goed verzorgd alles, zo heerlijk, je merkt hier echt dat je in Franrkijk bent, waar de eisen voor eten wat hoger liggen dan bij ons Voor de prijs hoef je het niet te laten: 19,90 en voor 4,10 kreeg je nog eens onbeperkt drinken. Ik ben helemaal geen buffet fan, maar na de 1e keer, ging ik graag terug!
Bij de grill aten we een salade, dus echt een oordeel kan ik niet over dat restaurant geven. De salade was lekker, de omgeving leuk.
De snackbar Tom Pouce was gewoon een snackbar, niks bijzonders over te melden. Bij de Italiaan zijn we niet geweest.
De supermarkt is erg duur, maar in het dorp Lamotte-Beuvron is een Carrefour, waar alles te vinden is (en waar je de hele voorraad Vanille Cola kunt opkopen, haha).

De restaurants zijn 's middags geopend en 's avonds pas weer om 19.00 uur. Ook sluiten de winkeltjes 's middags, maarja, je bent in Frankrijk, dan moet je je aanpassen vind ik. Geen probleem dus, we waren op vakantie immers. Voordeel van 's middags etende Franssen, is dat het in het zwembad echt heerlijk rustig is tussen 12-14 uur en 's avonds na 19 uur!

Het enige jammer aan de MD vond ik dus dat je steeds 1 route loopt, je gaat waar je heen moet, gezellig "even de dome doorwandelen" doe je hier dus minder of niet.

We hadden een uitnodiging voor woensdag om een cocktail te komen drinken als "welkom". Daar waren 7 man van het management aanwezig, die je vriendelijk te woord stonden en vroegen naar hoe alles was, of de cottage ok was, of we al dingen gedaan hadden etc. Erg leuk, zo krijgen zij hun informatie van man-tot-man en wij hadden een heel persoonlijk en vriendelijk onthaal. Een van de leden van het managementsteam wist ons zelfs te vertellen dat er volgende lente een bandenglijbaan opent in de AM, op het stukje rechts naast het golfslagbad (buiten)! Wat enorm cool, dat wordt terug naar dit park

Aqua Mundo
Toen werd het voor mij spannend: de enige nog niet door mij ontdekte AM versie van CP! Toen we eenmaal de douchegrot door waren, werd ik positief verrast! Wat een GE-WEL-DI-GE Aqua Mundo!!! De begroeiing is fantastisch, de toeloop naar de glijbanen een soort hangbrug, de glijbanen erg fijn (de lang is heerlijk lang, de korte is ook leuk en ze hadden beide een EP-coating zeg maar, waardoor het heerlijk glijden was), de ene waterpiste was "normaal" vlak, de andere had een "bobbel" in het midden, beide kwamen ze uit in de grot (net als de andere twee glijbanen). Dan de wildwaterbaan: die is anders dan de anderen, maar echt heel erg leuk. Er zitten twee hele grote, brede afdalingen in en nog wat kleinere afdalingen. De baan begint met hele sterke watervallen uit de muur en loopt lekker door.
De stroomversnelling zit goed verstopt tussen het golfslagbad en de grot. Ik wist dat deze er was, maar hij was leuker dan ik gedacht had, vrij lang ook nog. De luchttemperatuur en de watertemperatuur waren heerlijk, het bad was schitterend en de attracties waren allemaal even leuk! Omdat het bad in de helft van de grote koepel ligt, is het vrij compact allemaal, maar dat alles zo in elkaar gebouwd is, maakt het voor mij extra leuk.

Ik heb enorm genoten en de AM van dit park is ondertussen een van mijn favorieten geworden, ik zeg het nogmaals: wat een geweldige AM!

Activiteiten

Alhoewel we in het begin van het "laagseizoen" waren, begin september, was er nog genoeg te doen. Ik heb een Segway tour gedaan (die dingen zijn echt geweldig!), we hebben met ons Friends bonnen ge-badminton-t en gebowld en de Experience Factory zag er leuk uit, er stond zelfs een heuse carrousel, waar je 2 euro voor betalen moest, maar die wel erg mooi was ingebouwd. Je kunt bovendien heerlijk wandelen op het park (dat erg groot is, dus je kunt wel even een "blokje om". Ook kun je door het bos, via een speciaal wandelpad naar het dorpje waar het park ligt, Chaumont-sur-Tharonne.

Het meer in het midden is erg mooi, als je daar langs wandelt of op vaart, voel je je echt op vakantie, midden in de natuur!

Omgeving

Het park ligt in een schitterende omgeving, het Loiredal. We hebben Château Chambodr en Château de Chenonceau bezocht, envenals Blois. Als je hier bent, moet je zeker een of meerdere kastelen of dorpjes gaan bezoeken, die zijn echt zo enorm mooi!!! Het was wel eventjes rijden (45 minuten voor het ene, 90 voor het andere kasteel), maar omdat je over kleine weggetjes rijdt in een mooie omgeving, lijkt het niet lang.

Conclusie

We hebben een heerlijke week gehad, het park is geweldig, met een van de leukste AM's, mooie natuur, leuke cottages, heerlijk eten in de restaurants en heel veel franse mensen

OUI, ik hoop er nog eens terug te keren!!!
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Re: [Les Hauts de Bruyères] Verslag sept. 2011

Berichtdoor Tom... » Zo 17 Aug 2014, 14:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Tom... » Zo 17 Aug 2014, 15:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Tom... » Zo 17 Aug 2014, 15:02

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor markieanta » Ma 18 Aug 2014, 09:56

Hetzelfde als bij Bois, het is zo jammer dat die parken zo'n eind rijden zijn. Anders zou ik er graag een keer heen willen.
markieanta
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bram » Wo 15 Okt 2014, 20:11

markieanta schreef:Hetzelfde als bij Bois, het is zo jammer dat die parken zo'n eind rijden zijn. Anders zou ik er graag een keer heen willen.

Maar dan heb je in de zomer bij LHB eigenlijk wel garantie op lekker weer. ;)
Iets dat je in Nederland niet hebt.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor markieanta » Do 16 Okt 2014, 09:32

Ik ga toch nooit in de zomer ;)
markieanta
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 31 Aug 2016, 11:52

Even terugblikken op deze mooie foto's. Wij gaan dit jaar voor het eerst hier naartoe en wat ik zie bevalt me nu al.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Tom... » Wo 31 Aug 2016, 19:08

Oh, daar ben ik wel jaloers op ;D

Hele fijne vakantie in mijn favoriete Franse park!!!
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 31 Aug 2016, 20:16

Dankje we zullen veel foto's maken en de mooiste hier neerzetten. We gaan zeker plezier maken.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor biancaaa » Do 01 Sep 2016, 20:09

Mooie foto's, lijkt me een heel mooi park.
biancaaa
Golfslagbad
Golfslagbad

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's Frankrijk

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.