Uitgelicht: De oude Center Parcs De Eemhof

Hier vindt je alle info en mededelingen over het Aqua Mundo Forum, zowel van onze website als forum.

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Lars » Wo 22 Apr 2015, 17:34

Haal in dit topic herinneringen op van de oude Center Parcs De Eemhof, of plaats je reactie op de special.

De uitgelicht special is te vinden op: http://aquamundoforum.nl/nieuwsbericht/ ... Eemhof/247
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Re: Uitgelicht: De oude Center Parcs De Eemhof

Berichtdoor Tom... » Zo 03 Mei 2015, 19:35

Heel erg gaaf om te zien! De enige AM waar ik zelf nooit foto's heb gemaakt en die brandt dan af :(
Ben er wel een week geweest, was de eerste keer CP voor ons in 1997!

Ik vond het echt een geweldig bad, met die splitsing in de wwb, het grotje, de bijzondere opbouw, het zat allemaal zo leuk en goed in elkaar.
In mijn herinnering was het allemaal eigenlijk wel net iets mooier. Je ziet nu toch wel dat het een oude AM was, die opgeknapt was. Het huidige bad is weinig origineel, maar misschien wel toch een beetje mooier dan de oude AM. Heel erg gaaf om te zien dit, dank jullie wel!

p.s.: op het einde, de foto van de zwemmersbar en die van de grote, witte AM zijn niet van EH toch? :)
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Lars » Di 05 Mei 2015, 13:02

Klopt helemaal die foto is perongeluk meegekomen zie ik :). Ik haal hem er even uit, bedankt voor het melden!

En de oude AM was wel uniek, maar ik denk inderdaad een stuk minder mooi. Meer een Meerdal idee, weinig zonlicht en allemaal hallen aan elkaar. Volgens medewerkers uit die tijd waren de attracties wel een stuk leuker en unieker opgebouwd. Maar de beplanting en het gebouw is nu wel weer mooier. Over het oude centrum is wel iedereen het eens: het oude centrum was een stuk beter voor Nederlandse begrippen. Want nu heb je wel een buiten centrum, maar wel een overdekt zwembad (met slechts één buitenbadje en de wildwaterbaan). Dus het is een zomerpark qua centrum, maar qua zwembad eigenlijk weer niet. Het vorige bad had een groot 25m bad buiten en dat was in de zomer natuurlijk ideaal. Hopen dat er ooit nog een uitbreiding komt die het buitenbad wat groter gaat maken. Of anders een centrum overkapping.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Tom... » Wo 06 Mei 2015, 17:18

Lars schreef: Of anders een centrum overkapping.

Tja, die zal er toch nooit komen i.v.m. de verzekering?

Het buitenbad is later bijgebouwd destijds. Toen het buitenbad naar koraalbad omgebouwd was, hadden ze de achterste helft van het golfslagbad buitenbad gemaakt. Een aparte keuze, die eigenlijk vreemd was. Volgens mij kregen ze te veel reacties, dat het buitenbad vreemd was: je kon er alleen in het diepe gedeelte zwemmen en 40 van de 60 minuten per uur, werden door de waterjetbaan "in beslag genomen". Toen hebben ze nog een buitenbad gebouwd, lag dat niet naast het oude buitenbad, het koraalbad?
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 06 Mei 2015, 19:03

Tom... schreef:

Tegenwoordig mag het weer Tom ;)
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Tom... » Wo 06 Mei 2015, 19:04

Cp Rogier schreef:
Tom... schreef:

Tegenwoordig mag het weer Tom ;)

Serieus? Dan zeg ik, meteen overkappen die hap :)
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 06 Mei 2015, 19:07

ja tegenwoordig is er weer zoveel mogelijk om de veiligheid te waarborgen dat het mag. Ik zeg ook doe maar overdekt. Maar denk dat het nooit gaat gebeuren.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Terug naar Mededelingen van Aqua Mundo Forum

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.