Glazen bol: wat gaat er gebeuren met de oude original cottages?

Hier vind je alle informatie over nieuwe Parken en #AquaMundo's in aanbouw of die net klaar zijn.

Moderator: Moderator

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Pim1984 » Wo 19 Aug 2015, 11:40

Met de start van de verbouwingen op Port Zelande en Sunparks Ardenne, lijkt Center Parcs eindelijk de kwaliteit van de parken in NL, BE en DE gelijk te gaan trekken met de nieuwste parken in Frankrijk. En dat is wat mij betreft maar goed ook, want de parken (en dan met name de cottages) lopen hier op hun laatste benen.

Center Parcs heeft aangekondigd dat alle parken in de toekomst 'in de verkoop' gaan zodat geld vrijkomt voor forse renovaties. Goed nieuws, want CP lijkt de komende renovaties écht goed aan te gaan pakken. De huisjes op PZ en SP Ardenne zijn van zichzelf al vrij nieuw, groot en hebben niet de traditionele CP-stijl. Deze verbouwingen lijken mij dus makkelijk, maar wat gaat er met de oude Original cottages gebeuren als die parken aan de beurt zijn? Ik doe alvast een gok:

In Frankrijk heeft CP al laten zien dat je de oude huisjes erg mooi kunt opknappen in Eden-stijl. De Style cottages op LBF en LHB zijn waarschijnlijk een voorbeeld voor alle toekomstige renovaties op de oude parken. Nu zijn LBF en LHB nog relatief nieuw, net als bijvoorbeeld Bispinger Heide, Vossemeren, Eemhof de Kempervennen. Deze cottages zijn nog best ruim en soms van buiten al gestuct zodat ze makkelijk de Eden-look kunnen krijgen.

Center Parcs heeft aangekondigd dat alleen parken die echt een renovatie nodig hebben in eerste instantie aan de beurt zijn. En dan denk ik: EP,HH en MD. Deze parken hebben de oudste huisjes, en daar zit waarschijnlijk het grootste probleem. Waar de nieuwere huisjes gewoon gestript kunnen worden, zal dat op EP, HH en MD vaak niet voldoen. Deze huisjes zijn vaak erg klein (zoals type MD34). Met slaapkamers waar je soms lastig langs het bed kunt lopen of een slaapkamertje waar net een eenpersoons bed in past. Als je ervan uitgaan dat CP de huisjes voor minstens 10-20 jaar wil renoveren en mensen steeds veeleisender worden, is de vraag: wat gaat er met die oudste huisjes gebeuren?

Ikzelf denk (en hoop) dat de huisjes niet worden gesloopt, maar dat de indeling wordt aangepast, net als bij de 6-persoons Premiums op MD al is gedaan. Zo zou je de buitenste huisjes van een rijtje opzij kunnen uitbouwen en de 'tussenwoningen' opnieuw kunnen indelen. Dan krijg je bijvoorbeeld 1 huisje minder in een rij, maar de overgebleven huisjes zijn dan wel ruimer van binnen. Of ze kunnen de hele rij uitbouwen aan de voorkant bij de schuifpui of aan de achterkant bij de ingang.

Leuk om hierover na te denken.... wat denken/hopen jullie dat er gaat gebeuren?
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Re: Glazen bol: wat gaat er gebeuren met de oude original cottages?

Berichtdoor Debbaut » Wo 19 Aug 2015, 13:41

Inderdaad leuk om over na te denken!

Ik zie CP de Bakema huisjes niet direct slopen want die bepaalde juist de uitstraling van CP, ik denk dus ook dat het logischer is dat ze het gaan aanpakken zoals de Style cottages. Daarbij zijn er nog mogelijkheden, kijk maar naar de Engelse parken waar je ook achterover valt als je het interieur en het exterieur van de cottages ziet.

Sommige cottages zijn inderdaad gewoon te krap en dan zie ik het net als jou gebeuren dat er eentje wordt weggenomen of zoals het op de Huttenheugte is in een zone, dat twee cottages één worden maar dat zie ik niet snel gebeuren bij alle cottages omdat je dan je capaciteit gewoon halveert en aangezien CP aan een gemiddelde bezetting van 70% het hele jaar door zit op de meeste parken is dat niet echt verstandig.

Uitbouwen zie ik eerlijk gezegd ook niet direct gebeuren, sommige cottages zitten heel dicht bij een water en dan wordt het wel heel krap.

Ik ben vooral benieuwd hoe ze het interieur willen aankleden, want als je naar de interieurs van Ardenne en PZ kijkt verschillen die al erg, of gaan ze de Original gewoon de interieurs van Bois Aux Daims geven?

In ieder geval denk ik dat er nog leuke maanden/jaren aankomen om dit te volgen. :)

Wat de centrale voorzieningen betreft ben ik ook erg benieuwd want dat lijkt me moeilijk om te gaan verbouwen allemaal.
Natuur en plezier voor iedereen, daar gaat Center Parcs over.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Pim1984 » Wo 19 Aug 2015, 13:52

Inderdaad heel leuk om de komende jaren te volgen. Als het ene park klaar is, zijn de plannen voor het volgende park hopelijk alweer bekend. Genoeg nieuws dus de komende jaren :D .

Samenvoegen heeft inderdaad als nadeel dat de capaciteit afneemt, misschien dat ze dan nieuwe cottages gaan bijbouwen of (hopelijk niet) een verdieping bovenop de bestaande cottages?

De keuze om op PZ het 'oude' nieuwe interieur weer te gebruiken vind ik ook vreemd. Maar het zou ook vreemd zijn dat je op PZ een groter én veel moderner aangekleed huisje zou krijgen voor minder geld dan op een 5-vogel park. Hoewel.... na de renovatie op PZ is die verhouding sowieso scheef ;)
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Debbaut » Wo 19 Aug 2015, 14:02

Pim1984 schreef:Inderdaad heel leuk om de komende jaren te volgen. Als het ene park klaar is, zijn de plannen voor het volgende park hopelijk alweer bekend. Genoeg nieuws dus de komende jaren :D .

Samenvoegen heeft inderdaad als nadeel dat de capaciteit afneemt, misschien dat ze dan nieuwe cottages gaan bijbouwen of (hopelijk niet) een verdieping bovenop de bestaande cottages?

De keuze om op PZ het 'oude' nieuwe interieur weer te gebruiken vind ik ook vreemd. Maar het zou ook vreemd zijn dat je op PZ een groter én veel moderner aangekleed huisje zou krijgen voor minder geld dan op een 5-vogel park. Hoewel.... na de renovatie op PZ is die verhouding sowieso scheef ;)

Ghehe, dat is waar!

Een verdieping? Bah, dat hoop ik nu eens echt niet. Dan zie ik ook eerder nieuwe zones gebeuren. Sommige parken hebben weilanden om hun parken heen in bezit dus er is die mogelijkheid. Ik zie ze alleszinds de capaciteit niet zwaar verminderen.

Ik vind het wel niet erg, ik bedoel het geeft een frissere uitstraling dan wat het nu is en daar gaat het om.
Maar idd, de verhoudingen gaan wel scheef liggen.
Natuur en plezier voor iedereen, daar gaat Center Parcs over.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Do 20 Aug 2015, 10:56

Leuk topic, Van mij mogen ze alles zo maken op HH en MD. MD de 6pers. en HH de 4pers. Dat waren vroeger 2 cottages. Ze moeten naar het complete plaatje kijken, de cottage opknappen maar ook het deel eronder, erboven, ernaast. Dan zijn ze weer goed voor de komende 13jaar.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Lars » Do 20 Aug 2015, 13:21

Pim je vergeet HB, want HB heeft wat mij betreft ook een renovering nodig. Toen ik in een 2p premium zat vorig jaar met daarin nog de TL-buizen en oude banken wist ik niet wat de premium in de naam precies te betekenen had. Op de Dolce Gusto na dan...
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Pim1984 » Do 20 Aug 2015, 15:06

Lars schreef:Pim je vergeet HB, want HB heeft wat mij betreft ook een renovering nodig. Toen ik in een 2p premium zat vorig jaar met daarin nog de TL-buizen en oude banken wist ik niet wat de premium in de naam precies te betekenen had. Op de Dolce Gusto na dan...

Ben ik met je eens Lars, maar de huisjes op HB zijn op zich nog nieuw en redelijk ruim. Die kunnen ze dus nog een 'style' make-over geven zoals in de Franse parken. De basis van die huisjes is daar goed genoeg voor.
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Do 20 Aug 2015, 15:24

de TL buizen vindt ik ook wel iets hebben, die zijn ooit niet voor niets erin gezet, ze zorgen dat je de cottage niet kan inkijken met gordijnen dicht en de lampen aan als het donker is buiten.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Pim1984 » Do 20 Aug 2015, 15:51

Cp Rogier schreef:de TL buizen vindt ik ook wel iets hebben, die zijn ooit niet voor niets erin gezet, ze zorgen dat je de cottage niet kan inkijken met gordijnen dicht en de lampen aan als het donker is buiten.

Ik vind het soms best lastig om 's avonds gezellig licht in de cottage te hebben. Op de meeste parken heb je nog die plafondlampen met draaibare kapjes, die richt ik bij aankomst altijd gelijk op de schilderen ;D . Dat ziet er mooier uit en het schijnt niet zo in je ogen. Maar CP draait er vaak van die ongezellig spaarlampen in. Samen met de TL lampen geeft dat geen gezellig licht.
Pim1984
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Do 20 Aug 2015, 15:59

nee dat klopt, maar vaak zijn de tl lampen wel apart aan of uit te zetten, dan is het nog wel te doen.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Terug naar [Center Parcs[ Toekomst Parken & #AquaMundo's

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.