Toekomstvisies

Hier vind je alle informatie over nieuwe Parken en #AquaMundo's in aanbouw of die net klaar zijn.

Moderator: Moderator

Toekomstvisies

Sponsor

Sponsor

Toekomstvisies

Berichtdoor Ruyter93 » Zo 02 Jan 2011, 12:14

Hoe zie jij de Aqua Mundo over 10 jaar?

Laat hier je toekomstvisie los op de nieuwe parken!
Gebruikers-avatar
Ruyter93
Golfslagbad
Golfslagbad

Re:Toekomstvisies

Berichtdoor Hexx » Zo 02 Jan 2011, 12:55

Mijn gedachtes / visies :

Nieuwe parken zullen allemaal naar het 'nieuwe park' ontwikkeld worden ala Les Trois Forets. De koepel zoals we hem kenden en waar Center Parcs de laatste in de Eemhof bouwde zullen we denk ik niet meer gebouwd zien worden in een nieuw park van Center Parcs, de koepel van Les Trois Forets zullen we zien. Als we kijken naar concept-arts en tekeningen zien we dat elke AM uniek is in de inrichting van de AM's, dus kopieën zullen er denk ik niet meer bij zijn.

Verder verwacht ik dat elke nieuwe Aqua Mundo een Water Play House krijgt en een unieke attractie (LTF Space Bowl / Klimmuur), verwacht dus dat Cambranan en Vienne iets anders krijgen dan een Space Bowl en/of klimmuur. Denk wel dat we weer verschillende natuurstenen tegeltjes in de Aqua Mundo terug zullen zien ;D
Gebruikers-avatar
Hexx
Vaste Aqua Mundo bezoeker
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Re: Toekomstvisies

Berichtdoor BrickTop » Za 08 Okt 2011, 02:35

Hoewel ik natuurlijk niet weet wat de "Center Parcs" mensen van plan zijn met toekomstige AM's, of vernieuwingen voor de bestaande AM's, wil ik wel graag mijn mening geven.

Wat mij betreft keren ze terug naar de 'roots', waarbij zwemmen in een tropische sfeer centraal staat. Dus niet perse alles supermodern; niet alles in optimaal licht; niet alles in kleine (natuur)steentjes. Liever zie ik een echte jungle-achtige sfeer in het geheel, waarbij naar mijn idee beter een 'soort van chaos' heerst dan de 'kunstmatige' overzichtelijke sfeer die in de huidige moderne parken is doorgevoerd. Geen perfect ontworpen zwembad, die een soort klinische, overzichtelijke indruk ademt, maar liever een goed doordacht ontwerp waarin de mee-ontworpen jungle bezoekers in eerste instantie doet denken zich in een doolhofachtig oerwoud te bevinden.

De AM's, of voorheen Aqua Dome's, staan in mijn beleving voor ontdekking en een zekere spanning. Mooie zwembaden met hier en daar (al dan niet tropische) beplanting zijn er al genoeg. Zorg  dat het geheel niet té veel aanvoelt als één goed ontworpen geheel. Ik verdwaal liever over de paden tussen de attracties door. Ik beklim liever drie verschillende trappen om bij de wildwaterbaan te komen.

CP, maak in vredesnaam een mooie, moderne mix van de 'oude' Eemhof en het huidige Heijderbos, dat als eerbetoon kan dienen voor het avontuur en de sfeer dat deze AM's uitstralen / uitstraalde. Laat de trouwe bezoekers de oude tijden doen herleven in een nieuw jasje!

Ik heb gezegd. (einde nostalgische modus)
BrickTop
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor CP-Erperheide » Ma 14 Dec 2015, 15:56

Mijn toekomstvisie voor Center Parcs Europe:

- Verkoop Park Zandvoort, Limburgse Peel, Parc Sandur, Park Nordseeküste, Park Eifel, Ardennen (laat de renovatie gewoon doorgaan), De Haan aan zee, Kempense Meren en Oostduinkerke aan zee aan Landal GreenParks.

- Koop hiervoor terug Het Vennenbos en De Lommerbergen en maak van deze 2 parken 4 birdies parken.

- Maak van Erperheide een 5 birdies park en van Le Lac d'Ailette een 4 birdies park.
Het Heijderbos: 1 x
De Eemhof: 0 x
Port Zélande: tig x
Park Zandvoort: 0 x
Het Meerdal: 1 x
De Huttenheugte: 1 x
De Kempervennen: tig x
Limburgse Peel: 0 x
Parc Sandur: 1 x
De Vossemeren: 1 x
Erperheide: 1 x
Het Vennenbos: 1 x
De Lommerbergen: 1 x
Gebruikers-avatar
CP-Erperheide
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor markieanta » Di 15 Dec 2015, 21:57

Ik wil even iets uit jou post plaatsen, namelijk:
De Huttenheugte: 0 x
Parc Sandur: 0 x

Hoe kun je dan een mening hebben de Sun Parcs parken en de drie birdie parken van Centerparcs?
Wij zijn ondertussen meerdere malen op Nordseeküste geweest, dit is een heel leuk en zeker Centerparcswaardig park, ditzelfde geldt overigens voor De Haan. Waarom zou je dergelijke, goed lopende parken weg willen doen en twee in de ogen van Centerparcs te kleine parken weer terug willen halen?

Sandur, Zandvoort, Eifel en Kempense Meren kan ik me voorstellen, die voldoen namelijk niet aan de gestelde Centerparcs eisen, maar ja zijn daarom twee van die parken geen Sunparcs park?
markieanta
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor CP-Erperheide » Wo 16 Dec 2015, 14:46

markieanta schreef:Ik wil even iets uit jou post plaatsen, namelijk:
De Huttenheugte: 0 x
Parc Sandur: 0 x

Hoe kun je dan een mening hebben de Sun Parcs parken en de drie birdie parken van Centerparcs?
Wij zijn ondertussen meerdere malen op Nordseeküste geweest, dit is een heel leuk en zeker Centerparcswaardig park, ditzelfde geldt overigens voor De Haan. Waarom zou je dergelijke, goed lopende parken weg willen doen en twee in de ogen van Centerparcs te kleine parken weer terug willen halen?

Sandur, Zandvoort, Eifel en Kempense Meren kan ik me voorstellen, die voldoen namelijk niet aan de gestelde Centerparcs eisen, maar ja zijn daarom twee van die parken geen Sunparcs park?

Ik zeg niet dat ik deze parken CP onwaardig vind of dat ik het slechte parken vind, ik zeg dat ik Het Vennenbos en De Lommerbergen graag terug zie bij CP en ik denk dat Landal hier alleen mee akkoord zal gaan als ze de vijf 3 birdies parken krijgen en de Sunparks parken. Ik heb zelf wel eens verbleven op De Haan aan zee alleen die paste niet meer op het onderschrift i.v.m. teveel tekens. Dit was een prima park hoor! Deze 9 parken zie ik ook erg graag onder Landal omdat de concurrentie dan groter wordt en omdat Landal dan gelijkwaardige parken terug krijgt voor Het Vennenbos en De Lommerbergen. Ik ben wel van plan om wel eens in de zomer Park Zandvoort te bezoeken ;) .
Gebruikers-avatar
CP-Erperheide
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Do 17 Dec 2015, 15:07

Vindt het wel een leuke gedachte, misschien pikken ze het open doen ze er iets mee.
De Haan is zeker een erg leuk park, je kan er heel veel mee.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor CP-Erperheide » Do 17 Dec 2015, 17:44

Hier een aantal argumenten waarom dit mijn toekomstvisie is:

1. Het Vennenbos en De Lommerbergen zijn de eerste 2 parken van Center Parcs, ze horen er gewoon bij en de Center Parcs stijl is nog te aanwezig op deze 2 parken. Tevens ben ik bang dat Landal in de toekomst bungalows op deze 2 parken bouwt die totaal niet bij de stijl van het park passen.
2. Sinds dat Gran Dorado is opgeheven heeft Center Parcs in mijn ogen geen echte concurrent meer, de bungalows van Landal zijn misschien wel luxer maar de faciliteiten op de Landal parken ontbreken gewoon (behalve op Het Vennenbos en De Lommerbergen dan, maar omdat dit 2 ex Center Parcs parken zijn is dit niet echt een concurrent voor Center Parcs). Met Park Zandvoort, Limburgse Peel, Parc Sandur, Park Nordseeküste, Park Eifel, Ardennen, De Haan aan zee, Kempense Meren en Oostduinkerke aan zee vormt Landal een echte concurrent voor Center Parcs. Dan denk men bij Subtropische zwembaden en plaza's niet meer alleen aan Center Parcs, maar ook aan Landal GreenParks.
3. De 9 bovengenoemde parken vallen bij Center Parcs onder de 3 birdies groep en de Sunparks groep, Center Parcs investeert minder in deze parken dan in de 4 en 5 birdies parken (op Ardennen na dan). Bij Landal zullen deze parken de gouden eieren zijn en echt tot bloei komen. Tevens passen deze parken meer bij Landal dan bij Center Parcs, want bij Center Parcs is het idee om op het park te blijven en bij deze 9 parken bezoek je meestal ook de omgeving van de parken. Het Vennenbos en De Lommerbergen zijn in mijn ogen waardige 4 birdies parken omdat het originals zijn, ze een knusse uitstraling hebben, een mooie en tropische plaza hebben en de zwembaden zijn mooi gethematiseerd. Le Lac d'Ailette is in mijn ogen een beter 4 birdies park, omdat het onderhoud hier minder is dan op de andere parken ('de Franse slag'). Erperheide is in mijn ogen een waardig 5 birdies park vanwege de prachtige (in mijn ogen de mooiste!) Aqua Mundo.

Dit zijn mijn argumenten, de 3 birdies parken en Sunparks parken zijn prachtige parken maar ik denk dat ze bij Landal GreenParks meer tot bloei komen dan bij Center Parcs.
Gebruikers-avatar
CP-Erperheide
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Hmn » Za 19 Dec 2015, 00:05

Center Parcs is zich er waarschijnlijk ook van bewust, dat het concept "alles op het park" in deze tijden niet altijd meer haalbaar is. Vroeger was het luxe en daar betaalde je ook voor. Tegenwoordig kun je twee weken voor dezelfde prijs naar een all-inclusive resort in het buitenland... Ik heb het er bijvoorbeeld niet voor over om 2x per jaar in het hoogseizoen naar Center Parcs te gaan. Ga ik liever een keer naar het buitenland...

Center Parcs heeft op het moment een strategische positie: zij bieden geen slaapplaatsen meer aan voor één specifieke doelgroep (gezinnen), maar ook voor andere doelgroepen (stellen, ouderen, gezinnen met zéér jonge kinderen, alleenstaanden). Ondanks dat Landal met de meeste parken minder faciliteiten aanbiedt, is het comfort in de bungalows zelf wel stukken beter dan op Center Parcs. Daarnaast heb ik het idee, dat Landal ook daadwerkelijk een concurrent ís.

Ik denk dat de 3-birdies uiteindelijk ook zullen gaan uitbreiden. Mensen zijn niet altijd op zoek naar massa's, niet altijd naar grote zwembaden en Market Domes, maar hebben soms ook behoefte aan luxe, rust en kleinschaligheid. Op stap in de omgeving etc.

Sluit me verder aan bij een eerder bericht, waarin gesproken wordt over unieke Aqua Mundo's. Naast de Aqua Mundo's, zal Center Parcs denk ik ook uiteindelijk de parken uniek gaan maken. Het is nu voor een groot deel nog steeds een eenheidsworst...
Hmn
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor CP-Erperheide » Za 19 Dec 2015, 01:16

Ik denk ook dat CP er van bewust is dat het concept 'alles op het park'' tegenwoordig niet meer haalbaar is. Ik zelf ga in het hoogseizoen ook liever naar bijvoorbeeld Griekenland of Spanje dan naar Center Parcs, voor ons blijft CP met name speciaal in de winter.

Voor het aanbieden van staanplaatsen aan speciale doelgroepen heeft CP de birdies categorieën bedacht. De 5 birdies parken voor stellen en jongeren en de 4/3 birdies parken voor ouderen, jonge kinderen en alleenstaande. Het Vennenbos en De Lommerbergen zijn juist prima geschikte parken voor met name jonge kinderen en ouderen, beide parken zijn ook erg knus ingericht. Landal is qua bungalows vele malen verder dan Center Parcs, maar qua faciliteiten is Center Parcs weer vele malen verder. Ik vind het 2 totaal verschillende concepten, die je niet met elkaar kunt vergelijken.

Met je laatste conclusie ben ik het helemaal eens, de parken van Center Parcs lijken anno 2015/2016 nog steeds te veel op elkaar. Ieder park moet een speciaal eigen kenmerk krijgen.
Gebruikers-avatar
CP-Erperheide
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Hmn » Zo 20 Dec 2015, 22:50

Qua faciliteiten vele malen verder? Als we het hier dan toch ook over toekomstvisies hebben, mogen ze wel eens wat aan hun aanbod van faciliteiten doen. En dan vooral het onderhoud er van. Misschien moeten we hopen op perfect onderhouden parken, die meegaan met de tijd en de wensen van de gasten. Ik begin nu te merken, dat ik heel veel activiteiten ook thuis kan doen en ook liever thuis dóe... Unieke parken, daar wil ik graag naar toe.
Hmn
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor CP-Erperheide » Zo 20 Dec 2015, 23:53

De Aqua Mundo van Erperheide is een prachtige Aqua Mundo, het enige wat je hier nog mist is een Water Playhouse. Hetzelfde geldt voor De Eemhof. De Aqua Mundo's van De Kempervennen, Het Heijderbos, Het Meerdal, Port Zélande en De Vossemeren kunnen wel degelijk een opknapbeurt krijgen, en ook extra attracties. Maar een type subtropisch zwembad van bijvoorbeeld De Vossemeren vind je op Het Vennenbos en De Lommerbergen na niet bij Landal GreenParks. Het Land van Bartje en Coldenhove hebben aardige zwembaden, maar niet op concurrerende schaal met Center Parcs. Ik zie ook graag dat in de toekomst elk park een eigen uitstraling heeft, bijvoorbeeld allemaal verschillende restaurants op elk park. Dit heb je bij Landal wel. De restaurants van De Lommerbergen zijn totaal verschillend van de restaurants van Het Vennenbos. Bij Center Parcs werken ze meer met een MacDonalds concept. Op elk park heb je een Snacks, Nonna's, Fuego en Grand Café. Het moet allemaal wat unieker worden. Qua cottages kunnen ze echt een voorbeeld nemen aan Center Parcs UK! Ook de prijzen van Center Parcs zijn veel te duur, bij Het Vennenbos en De Lommerbergen betaal je de helft en je krijgt een gelijke kwaliteit (qua eten zelfs beter!).
Gebruikers-avatar
CP-Erperheide
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 23 Dec 2015, 00:07

Center Parcs heeft al van het begin de zelfde horeca outlets, Je kan dat wel wijzigen maar het aanbod zal dan toch gelijk zijn een schnitzel blijft een schnitzel. maar snap wel je punt. Een Starbucks vindt ik wel lekker maar om die op cp te hebben nee dat hoeft ook niet.
Goede kwaliteit en betaalbaar daar gaat het om en daar mogen ze zeker naar kijken.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor CP-Erperheide » Wo 23 Dec 2015, 10:30

De kwaliteit eten van CP is al wel stukken beter geworden met Albron dan eerst, maar het blijft nog steeds veel te duur. Zelf vind ik het eten op Het Vennenbos en De Lommerbergen beter dan bij CP, en het is nog stukken goedkoper ook. Het zal denk ik het beste zijn dat elk park zijn eigen restaurants heeft, dan verdwijnt 'het MacDonalds concept' en heeft elk park unieke restaurants.
Gebruikers-avatar
CP-Erperheide
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 23 Dec 2015, 23:09

Ben het met je eens dat de kwaliteit beter is maar de prijs kwaliteit schrik ik soms wel van, niet bij alles maar soms wel.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Terug naar [Center Parcs[ Toekomst Parken & #AquaMundo's

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.