Zwemmen in badpak als man

Heb je nou een topic, bv. beste #AquaMundo van #CenterParcs, of beste wildwaterbaan, dan kun je deze hier kwijt! Alleen als ze niet in de andere fora passen!

Re: Zwemmen in badpak als man

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor PE1PQX » Vr 04 Sep 2015, 20:52

Geen idee, misschien aanvullende huisregeltjes!?!?
PE1PQX
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Za 05 Sep 2015, 08:45

Ik denk dat het daardoor komt, er zijn wel heren badpakken, zoals de topic starter ook vermeld. Maar in een damesbadpak als man ja dat is iets wat ze dan liever niet hebben om problemen te voorkomen. Denk dat elk bad je dan wel gaat wegsturen!
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor PE1PQX » Za 05 Sep 2015, 11:48

De topic starter heeft het ook nooit over mannan-badpakken gehad. Dus even terug lezen had dit mogelijk duidelijk kunnen maken.
Daarnaast zijn denk ik de badpakken die jij bedoeld voor triatlons bedoeld, en daar ga je dus niet recreatief in zwemmen (zoals in een Aquamundo)
PE1PQX
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Zo 06 Sep 2015, 09:21

Je kunt altijd nog even de huisregels lezen, deze kan je vinden op dagjecenterparcs.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor lampje91 » Zo 06 Sep 2015, 09:34

Ik, de topicstarter, heb het nooit over "mannen-badpakken" gehad, omdat die amper bestaan en meer geschikt zijn om heel sportief banen te gaan zwemmen. Zelf draag ik altijd gewoon een Speedo badpak, (deze: https://www.decathlon.nl/badpak-graph-p ... 33478.html)
En ik heb hier zelf echt nog nooit problemen mee gehad. Ik heb zelf zeer regelmatig bij de Eemhof, tweemaal Port Zelande, eenmaal er Erperheide, eenmaal Heijderbos, tweemaal in grote zwembaden in Zwitserland, 3 maal in Keulen bij Aqualand, 2 maal het Tikibad en bijna elke week in Rotterdam in een klein zwembad waar ik banen zwem, en echt nog nooit enige negatieve reactie gehad.

Ik vind het erg vreemd dat die Aquamundo dat gemaild heeft omdat ik aanneem dat dit soort regels toch landelijk gelijk zouden moeten zijn. Nu moet ik wel zelf zeggen dat toestemming vragen vooraf eigenlijk niet aan te raden is, omdat de persoon die email beantwoord wellicht een verkeerd beeld krijgt bij "man in badpak", aangezien ik aanneem je ook gewoon zult zwemmen in een sportief en net zo goed bedekkend badpak dan dat een zwembroek zou doen.

Kan Center Parks hier niet 1 lijn in trekken, en bijv. dit in de regels opnemen? Ik weet dat ik niet de enige ben die regelmatig een badpak draagt, en velen durven dit niet uit angst dat het niet mag of er vreemd naar je gekeken wordt. Dat laatste ervaar ik echt altijd nauwelijks, misschien dat mensen even 1x iets langer kijken, maar eigenlijk gebeurt dat zelfs zelden. Voornamelijk omdat ik een badpak niet meer beschouw als iets bijzonders maar gewoon als badkleding en daar verder ook niet veel gedoe om maak maar gewoon ga zwemmen net als iedereen.
lampje91
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Zo 06 Sep 2015, 09:50

In de regels staat dat je moet zwemmen in badkleding. Waarschijnlijk is het vooraf toestemming vragen het punt geweest. Als het echt niet mag spreekt het bad personeel de persoon wel aan.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor lampje91 » Za 07 Nov 2015, 20:38

Ja mensen die toestemming vragen, geven de mogelijkheid voor personeel een heel verkeerd beeld te hebben in hun hoofd en al snel nee te zeggen. Ik vraag nooit toestemming meer bij zwembaden, want ik vind het niet meer dan normaal inmiddels gewoon te zwemmen in een badpak wat tenslotte gewoon "badkleding" is.
Enige verschil is dat in tegenstelling tot vroeger nu ik het niet echt spannend meer vind en het als een gewoon normaal kledingstuk beschouw ook een beetje ben afgestapt van zwarte badpakken. Afgelopen donderdag heb ik bijv. in de Eemhof nog met dit https://www.perrysport.nl/i-ins-1pc-smu_100032755.html badpak gezwommen. Echt niemand die het wat uitmaakt, en heb gewoon lekker gezwommen, gegleden en van de wildwaterbaan gegaan en in het bubbelbad gezeten.

Ik weet dat er best wel wat jongens/heren zijn die een badpak willen dragen maar het niet durven (net als ik vroeger). Dus hoop door in ieder geval zelf gewoon te zwemmen ook wat bijdraag aan de wereld zo te krijgen dat iedereen zich gewoon kleed zoals men zou willen (zolang het maar fatsoenlijk eruit ziet natuurlijk :)
lampje91
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Adidas Badpak » Wo 10 Feb 2016, 20:44

Ik zwem bijna altijd in een zwarte Adidas. Zoals tezien op mijn profielfoto die van de week van me is gemaakt (na toestemming van mij natuurlijk)
Gebruikers-avatar
Adidas Badpak
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Vorige

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's Algemeen

© 2009-2020 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.