[Ervaringen, Vragen & Ideeën] Aqua Mundo Erperheide

Praat hier over de #AquaMundo van #CenterParcs, die in België en liggen "Erperheide", "De Vossemeren", "Ter Hills", "Les Ardennes"

Re: [Ervaringen, Vragen & Ideeën] Aqua Mundo Erperheide

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Tammiepammie » Ma 15 Sep 2014, 18:22

Hallo even een vraagje..

Zijn er nederlandse zenders op tv ? Zoja welke? Dan weet ik wat ik moet opnemen haha :)

Alvast bedankt
Tammiepammie
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 15 Sep 2014, 19:12

Als ze er zijn is het meestal ned 1,2 en 3 de commerciële zenders zoals rtl 4 zijn er niet.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Dave » Ma 16 Feb 2015, 01:04

Na vele verzoekjes en vragen heeft Erperheide eindelijk een (tijdelijke) oplossing voor het parkingprobleem gegeven. Het is nl. zo dat je om het park binnen te komen 6 euro parking moet betalen. Deze is niet te omzeilen omdat buiten het park overal parkverbod is en je auto wordt weggesleept en na 19u geen enkele bus meer aan de uitgang stopt. De parking wordt bewaakt tot 19u, daarna gaan de sensors aan en kan iedereen zomaar binnen en buiten rijden. Er is dan geen bewaking meer, de bezoekersparking (3) is niet verlicht en ligt vlak aan de straatkant. Iedereen kan dus 'zomaar' aan je auto.
Maar deze maand kan je een voordeelpas gaan halen die één jaar geldig is inclusief 1 jaar gratis parkeren. Bovendien krijg je korting op de activiteiten. Dus iedereen uit de buurt... Aanrader!!

Zo ben ik afgelopen week 3x in Erperheide geweest. En heb ik de Aquamundo inmiddels grondig geïnspecteerd inclusief vandaag de sauna.

Erperheide schreeuwt echt om een grote onderhoudsbeurt. Veel kalkaansleg, losse of afgebrokkelde tegeltjes (stroomversnelling!!), daar ook sproeiers die het niet meer doen enz. Ook het themabad is onderkomen en heeft binnen het thema dringend eens onderhoud nodig zoals verven en herstellen van onderdelen. Ondanks dat werkt wel alles en is elke activiteit goed toegankelijk.
Toch kan ik me niet ontdoen van de indruk dat er veel 'ongevalletjes' gebeuren. Ik ervaar de wildwaterbaan en glijbanen als behoorlijk wild/onveilig. In de wildwaterbaan zitten erg veel onderstromen waardoor je onverwachte bewegingen maakt en je sneller stoot tegen de kant. Met blauwe plekken en schaafwondes tot gevolg. De baan eindigt met een snelle en scherpe bocht waarna je in een, naar mijn idee, veel te kort landingsbad uitkomt. Mijn tip daarbij is om het laatste stuk veilig op de rug/poep te doen en niet op de buik.

Het was de eerste keer dat ik de sauna bezocht in Erperheide. Ik heb meermaals ervaring gehad met die van Vossemeren. Wat meteen opvalt is dat die van Erperheide een stuk kleiner is en nogal bedrukkend aanvoelt. Weinig ruimte en alles op elkaar gepakt. Mensen rusten tussen sauna's, douches, afkoelbad enz. Je voelt je dus nogal snel bekeken. Nu na een goede sauna van 15 minuten zweten kan je dat normaal niet al teveel meer schelen. Maar echt leuk is het toch niet. Er is ook geen permanent toezicht, waardoor sommige gasten, ondanks de duidelijke regels, toch in badkleding binnen komen. Dat voelt allemaal wat ongemakkelijk. Ieder uur komt het personeel wel even kijken, maar op een uur kan er véél gebeuren, zoals ik vandaag ook mocht ervaren.
Wat overigens wel als erg positief door mij werd ervaren is de dranken. In de sauna is er nl. gratis onbeperkt (gele) thee en koud drinkwater verkrijgbaar. In de twee beschikbare sauna's kan je zelf opgieten met eucalyptus geur. Helaas missen de sauna-stenen op de kachels.

Ondanks de mogelijk negatieve ondertoon hierboven heb ik zeker drie geweldige dagen gehad hoor. Het is zeker niet zo dat ik enkel negatieve zaken zie. Maar ik voel ze wel aan. Het personeel is overigens zeer vriendelijk en altijd in voor een babbel. Ze zien me er zeker ook nog terug. Maar ik hoop toch dat de door mij aangehaalde puntjes hierboven op een of andere planning staan en in de toekomst verholpen zullen worden...

Groetjes,

Dave
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Zo 12 Jul 2015, 20:53

Ik lees deze nu pas maar goed geschreven Dave en helemaal gelijk in een sauna hoor je buiten de badkledij uren gewoon naakt te zijn wil je dat niet moet je op een ander tijdstip terug komen. Thee en ijskoud water is altijd goed. Op de HH in de sauna is dat er ook gratis en nog meer smaakjes thee.

En dan nu de nieuwe AMF view 2015

Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor biancaaa » Ma 13 Jul 2015, 18:50

Mooi filmpje, daar zou ik nog wel eens willen gaan zwemmen. Ben nog nooit in het zwembad geweest, het ziet er erg leuk uit.
biancaaa
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 13 Jul 2015, 21:30

Dan wordt het snel tijd om ook het Aqua Mundo te ontdekken.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Bram » Wo 15 Jul 2015, 17:00

Leuk filmpje ;D
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Dave » Di 15 Sep 2015, 22:01

Klein verslagje:
Vanavond weer eens een bezoekje gebracht aan Erperheide. Omdat ik een beetje sukkel met de pols, geen wilde dingen gedaan, puur en alleen rust genomen in de sauna, het bubbelbad en het restaurant. Wat echt opvalt, zeker als je een tijdje niet meer bent geweest, is de extreme vriendelijkheid. Je bent echt gast, dat geeft zo'n heerlijk vakantiegevoel. Zelfs bij de duurdere klasse in publieke sauna's vind je deze hartelijkheid amper terug. Dikke pluim!!
Ik heb de tijd genomen om de olifant eens te gaan bezichtigen. Mooi stuk en past daar ook wel, het enige wat een beetje jammer is, is dat hij wel erg eenzaam overkomt. Wat opvallend is, is dat samen met de olifant een aantal kleine nieuwigheden en verbeteringen zijn toegevoegd en aangepast. Het management heeft zich duidelijk nog eens over de Aqua Mundo gebogen. De meest opvallende aanpassing was de buitensauna, die in het binnenwerk helemaal vernieuwd is. Dus nieuwe banken en nieuwe zandlopers. Helaas zijn er nog steeds geen stenen in de kachelbak. Dat is wel een erg grote misser. In de boek met uitleg over de sauna wordt ook steeds over verschillende geuren gesproken. Helaas zijn beide opgietsauna's voorzien van dezelfde 'Eucalyptus' -geur. Wat uiteraard niet mis is, maar wat afwisseling zou wel leuk zijn.
Het management heeft ook opgemerkt dat er tijdens weekdagen erg weinig mensen bijbetalen voor het sauna gedeelte. Dat kan ik bevestigen want in het voorjaar had ik dit gedeelte vaak voor mij alleen. Nu zijn ze gestart met volledige dagen in badkleding. Deze zijn steeds op zaterdag, dinsdag en donderdag. Vandaag waren er toch zo'n 15 verschillende gasten aanwezig in het sauna gedeelte. Sowieso een verbetering dus!!
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Do 17 Sep 2015, 13:13

Leuk verslag Dave, ja de gastvriendelijkheid is daar echt meer dan goed. Dat is zeker een pluim waard.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Re: Een Olifant in het Aqua Mundo van Center Pars Erperheide

Berichtdoor Dave » Wo 02 Dec 2015, 23:19

Om een of andere vage reden is er plots een parksluit gepland vanaf 7 december. Indien je verblijft wordt je vriendelijk verzocht om 10u uw huisje te verlaten! Om 12u sluit het zwembad & de rest om 14u. Deze is zeer slecht gecommuniceerd, volgens de website zou je gewoon kunnen zwemmen, zelfs het boekingssysteem werkt gewoon om die dag te gaan zwemmen vanaf 16.30u. De sluiting zou duren tot aan het begin van de kerstvakantie. 19 december zou het park pas weer open gaan, maar ook dat wordt erg slecht gecommuniceerd. Degenen die een boeking hadden geboekt werden indien gewenst omgeboekt naar Vossemeren.

Ik ben maandag nog even daar geweest en toen viel het me op dat er geruchten onder de medewerkers waren. Sommigen van hen vroegen zich af of ze nu wel of niet moesten werken?! Blijkbaar een erg vreemde communicatie om dat zo even enkele dagen voor de sluit te beslissen.

Wat zijn ze van plan?
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Do 03 Dec 2015, 22:52

Ja goede vraag, denk dat ze gebruik maken van de rustige periode. Voor de kerst is het altijd erg rustig.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Dave » Ma 18 Jan 2016, 23:58

Tijd voor een nieuw klein verslagje...

Vanavond nog eens even een bezoekje gebracht aan Erperheide Aqua Mundo & Sauna. Het was, zoals op de meeste toeristische trekpleisters, zeer kalm. De laatste twee uren had ik het sauna gedeelte voor mij alleen. In het hele zwembadcomplex schat ik dat er zo'n 50 mensen waren, vooral ouders met kleine kinderen.

In mijn vorige post praatte ik over de onverwachte en onaangekondigde plots sluiting. Het is erg opvallend dat AMF hier niet over bericht heeft, maar de Aqua Mundo in Erperheide heeft een behoorlijke metamorfose ondergaan. Even alle puntjes die mij opvielen op een rijtje:
- Allereerst en waar je niet naast kan kijken; de horeca binnenin het zwembad heeft een behoorlijke upgrade gekregen. Een nieuw thema, maar ook heel wat nieuwe (gezonde) gerechten zijn verkrijgbaar. Helaas hebben ze wel de Twister fries hiervoor afgevoerd. Maar er zijn nu slaatjes, broodjes en smoothies verkrijgbaar. Ook opvallend is de schepijs met niet alleen de basissmaken, maar ook smaken als 'Cookie', welke vanille-ijs met chocoladesaus en stukjes koek combineert. De marshmellow is een geel/roze ijs en draagt de smaak van gauwgomballen. Die zal ongetwijfeld voor de kinderen een knaller zijn!! Ook de slush en softijs blijven gewoon beschikbaar. Het ziet er allemaal wat mooier uit en het thema is met enkele borden omgegooid tot een totaal nieuw puntje.
- Het pad van het golfbad naar het solarium en buitenbad is heraangelegd en onbrekende voegen zijn opgevuld. Eerst stond daar een grote bloembak waar je omheen moest. Op drukke dagen zorgde het smalle paadje vaak voor opstopping. Wat in feite is gebeurd is dat de bloembak in twee stukken is gesplitst. Net op zo'n manier dat een nieuwe bezoeker of iemand die maar af en toe gaat, geen verschil zal opmerken. Maar de praktische kant is zoveel beter.
- Op rustige dagen, zoals vandaag, is er voor de kinderen in het golfbad een slang met luchtmatrassen waarop ze kunnen spelen.
- De vloer aan de stroomversnelling is eindelijk hersteld. Hetzij niet door dezelfde tegels, toch is het een stuk beter dan voordien.
- In het saunagedeelte werd een pot bijgeplaatst op een specifiek houtwerk. Op die manier zou het scrubzout minder snel nat moeten worden. Helaas werd het streefdoel niet behaald. Wel ziet het er mooier uit zo.
- De buitensauna kreeg nieuwe zitbanken en nieuwe zandlopers.
- De vuile balken werden schoongemaakt en het groen kreeg een deftige snoeibeurt.
- Aan de verlichting werd verder gesleuteld, zo heeft de stroomversnelling en het middenstuk van de wildwaterbaan nieuwe LED lampen, die een stuk feller schijnen. Een medewerker vertelde dat ze in de toekomst (op korte termijn) ook meer met kleuren willen werken en zo bijvoorbeeld via glasvezel een ledstrip willen toevoegen aan de waterval die uitkomt in de wildwaterbaan. Erperheide maakt bij zijn gekleurde leds steeds gebruik van glasvezel, helaas is die op verschillende plaatsen onderbroken, waardoor verschillende lichteffecten niet werken in de wildwaterbaan. Men bekijkt nu hoe ze dat kunnen oplossen.

Er is dus op behoorlijk grote schaal onderhoud uitgevoerd en het is goed te zien dat de ploeg die het werk verrichte erg zijn best heeft gedaan. Ik heb zelf twee puntjes die ik erg slecht vind:
- Beide sauna kachels zijn uitgerust zonder stenen. Dat is dus echt not-done voor een sauna. Er staan emmertjes etherische olie (overigens is dat ALTIJD een veel te ver verdunde dosis Eucalyptus). Maar als je die opgiet verdampt bij beide sauna's het water veel te snel. Bovendien loop je kans dat als je teveel opgiet, de vlam van de kachel geblust wordt en de sauna uitvalt. Erperheide; doe daar wat aan, het is een kleine investering, maar het effect is zoveel groter.
- Bij de stroomversnelling is in de helft een zeer gevaarlijk trapje waarbij geen leuning is. Zelf heb ik daar al verschillende ouderen zien vallen of zichzelf zien pijn doen, omdat niet duidelijk is waar de trap begint en eindigt. Dit kan met een betere verlichting opgelost worden of en beter nog door een trapleuning te plaatsen, die aangeeft waar de trap begint en stopt.

Tot slot, normaal doe ik dat nooit, maar het was echt zó rustig dat ik er nu wel even tijd voor maakte, heb ik nog wat foto's van vanavond.

Hopelijk geven de foto's aan jullie een glimp van hetzelfde genot & verwondering als ik vanavond weer heb mogen beleven...

De nieuwe zwembadhoreca:
Afbeelding

Mijn ijsje (Cookie, Pistache & Marsmellow):
Afbeelding

Het golfbad met in het midden de mattenslang:
Afbeelding

De mattenslang van opzij:
Afbeelding

De nieuwe kleine witte tegeltjes in de stroomversnelling:
Afbeelding

Het kunstige houtwerkje in de sauna douches:
Afbeelding

De bovenkant met zicht op het (helaas toch) natte scrubzout met mango-geur:
Afbeelding

De koude douche-straat:
Afbeelding

Het gezellige klater-fonteintje met warm voetbad:
Afbeelding

De ontoelaatbare saunakachel zonder stenen:
Afbeelding
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor verena » Di 19 Jan 2016, 01:10

Heel mooi bedankt voor het leuke verslagje
verena
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Sanni » Di 19 Jan 2016, 10:14

Dave schreef:Tijd voor een nieuw klein verslagje...

Vanavond nog eens even een bezoekje gebracht aan Erperheide Aqua Mundo & Sauna. Het was, zoals op de meeste toeristische trekpleisters, zeer kalm. De laatste twee uren had ik het sauna gedeelte voor mij alleen. In het hele zwembadcomplex schat ik dat er zo'n 50 mensen waren, vooral ouders met kleine kinderen.

In mijn vorige post praatte ik over de onverwachte en onaangekondigde plots sluiting. Het is erg opvallend dat AMF hier niet over bericht heeft, maar de Aqua Mundo in Erperheide heeft een behoorlijke metamorfose ondergaan. Even alle puntjes die mij opvielen op een rijtje:
- Allereerst en waar je niet naast kan kijken; de horeca binnenin het zwembad heeft een behoorlijke upgrade gekregen. Een nieuw thema, maar ook heel wat nieuwe (gezonde) gerechten zijn verkrijgbaar. Helaas hebben ze wel de Twister fries hiervoor afgevoerd. Maar er zijn nu slaatjes, broodjes en smoothies verkrijgbaar. Ook opvallend is de schepijs met niet alleen de basissmaken, maar ook smaken als 'Cookie', welke vanille-ijs met chocoladesaus en stukjes koek combineert. De marshmellow is een geel/roze ijs en draagt de smaak van gauwgomballen. Die zal ongetwijfeld voor de kinderen een knaller zijn!! Ook de slush en softijs blijven gewoon beschikbaar. Het ziet er allemaal wat mooier uit en het thema is met enkele borden omgegooid tot een totaal nieuw puntje.
- Het pad van het golfbad naar het solarium en buitenbad is heraangelegd en onbrekende voegen zijn opgevuld. Eerst stond daar een grote bloembak waar je omheen moest. Op drukke dagen zorgde het smalle paadje vaak voor opstopping. Wat in feite is gebeurd is dat de bloembak in twee stukken is gesplitst. Net op zo'n manier dat een nieuwe bezoeker of iemand die maar af en toe gaat, geen verschil zal opmerken. Maar de praktische kant is zoveel beter.
- Op rustige dagen, zoals vandaag, is er voor de kinderen in het golfbad een slang met luchtmatrassen waarop ze kunnen spelen.
- De vloer aan de stroomversnelling is eindelijk hersteld. Hetzij niet door dezelfde tegels, toch is het een stuk beter dan voordien.
- In het saunagedeelte werd een pot bijgeplaatst op een specifiek houtwerk. Op die manier zou het scrubzout minder snel nat moeten worden. Helaas werd het streefdoel niet behaald. Wel ziet het er mooier uit zo.
- De buitensauna kreeg nieuwe zitbanken en nieuwe zandlopers.
- De vuile balken werden schoongemaakt en het groen kreeg een deftige snoeibeurt.
- Aan de verlichting werd verder gesleuteld, zo heeft de stroomversnelling en het middenstuk van de wildwaterbaan nieuwe LED lampen, die een stuk feller schijnen. Een medewerker vertelde dat ze in de toekomst (op korte termijn) ook meer met kleuren willen werken en zo bijvoorbeeld via glasvezel een ledstrip willen toevoegen aan de waterval die uitkomt in de wildwaterbaan. Erperheide maakt bij zijn gekleurde leds steeds gebruik van glasvezel, helaas is die op verschillende plaatsen onderbroken, waardoor verschillende lichteffecten niet werken in de wildwaterbaan. Men bekijkt nu hoe ze dat kunnen oplossen.

Er is dus op behoorlijk grote schaal onderhoud uitgevoerd en het is goed te zien dat de ploeg die het werk verrichte erg zijn best heeft gedaan. Ik heb zelf twee puntjes die ik erg slecht vind:
- Beide sauna kachels zijn uitgerust zonder stenen. Dat is dus echt not-done voor een sauna. Er staan emmertjes etherische olie (overigens is dat ALTIJD een veel te ver verdunde dosis Eucalyptus). Maar als je die opgiet verdampt bij beide sauna's het water veel te snel. Bovendien loop je kans dat als je teveel opgiet, de vlam van de kachel geblust wordt en de sauna uitvalt. Erperheide; doe daar wat aan, het is een kleine investering, maar het effect is zoveel groter.
- Bij de stroomversnelling is in de helft een zeer gevaarlijk trapje waarbij geen leuning is. Zelf heb ik daar al verschillende ouderen zien vallen of zichzelf zien pijn doen, omdat niet duidelijk is waar de trap begint en eindigt. Dit kan met een betere verlichting opgelost worden of en beter nog door een trapleuning te plaatsen, die aangeeft waar de trap begint en stopt.

Tot slot, normaal doe ik dat nooit, maar het was echt zó rustig dat ik er nu wel even tijd voor maakte, heb ik nog wat foto's van vanavond.

Hopelijk geven de foto's aan jullie een glimp van hetzelfde genot & verwondering als ik vanavond weer heb mogen beleven...

De nieuwe zwembadhoreca:
Afbeelding

Mijn ijsje (Cookie, Pistache & Marsmellow):
Afbeelding

Het golfbad met in het midden de mattenslang:
Afbeelding

De mattenslang van opzij:
Afbeelding

De nieuwe kleine witte tegeltjes in de stroomversnelling:
Afbeelding

Het kunstige houtwerkje in de sauna douches:
Afbeelding

De bovenkant met zicht op het (helaas toch) natte scrubzout met mango-geur:
Afbeelding

De koude douche-straat:
Afbeelding

Het gezellige klater-fonteintje met warm voetbad:
Afbeelding

De ontoelaatbare saunakachel zonder stenen:
Afbeelding

Bepaalde dingen worden niet naar buiten gebracht als 'iets nieuws' dat zijn voor de parken normale dingen die ze soms zelf beslissen o.a een mat in het water. Grabber Joe's is in december open gegaan, volgens mij is dat wel bekend gemaakt hier op het forum? Wel via de Facebookpagina als ik me dat goed kan herinneren. Qua snoeien zijn ze op alle parken bezig met het nieuwe groenbeleid al enkele maanden. Aangezien Erperheide niet om de hoek ligt voor de meeste kan het zijn dat niemand daar meer is geweest de afgelopen maanden. Maar leuk je verslagje met foto's!
Sanni
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Do 21 Jan 2016, 18:23

Mooi om te zien Dave. Grabber Joe's is mooi geworden toch. De mat in het water super dat die weer gebruimt wordt. Is al een oudje en maakte vroeger deel uit van de Ola Waterspelen erg leuk om te zien. Elke Aqua Mundo had die en misschien nog steeds wel.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Lars » Do 21 Jan 2016, 18:40

Die stenen, dat was vroeger riverstone. Dat probeerde CP toen een tijdje uit, maar men wil dat liever niet meer doen. Daarom komt er nu weer altijd de oude vertrouwde natuursteen (zoals ook in golfslagbad EP) en die nieuwe wittige steentjes die je ziet.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Dave » Za 23 Jan 2016, 00:07

Het ziet er echt heel mooi uit. Ook grappig als ik er een opmerking van maakte tegen enkele medewerkers, kreeg ik bij ieder dezelfde vraag: 'kom je hier regelmatig of...?' Duidelijk dat ze er weinig complimenten rond krijgen van de gasten. De medewerker die het saunagedeelte kwam opruimen vertelde ook dat sinds badkleding dagen zijn ingevoerd (op dinsdag, donderdag en zaterdag), het dan over de koppen lopen is. Dat is natuurlijk alleen maar goed. Het is natuurlijk leuk om het hele gedeelte voor me alleen te hebben, maar ik besef ook erg goed dat het daar niet voor bedoeld is.

Welke stenen bedoel je Lars?
Dave
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Lars » Zo 24 Jan 2016, 12:43

Die je in de stroomversnelling ziet liggen ;). Die kleine ietwat beche gekleurde steentjes.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor stansfield » Di 16 Aug 2016, 20:23

Vanaf welke leeftijd is het eigenlijk aan te raden om door de wildwaterbaan te gaan in Erperheide? Of is er een minimale lengte vereist voordat je daar in mag? Of kan ik gewoon met mijn dochter met bandjes om erin?
stansfield
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor NaMiSe » Di 16 Aug 2016, 21:37

Wij deden altijd wel gewoon met bandjes om en dan een beetje vasthouden.
NaMiSe
Glijbaan
Glijbaan

Vorige

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's België

© 2009-2020 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.