[Center Parcs Port Zélande] Nieuws & Vragen

Nieuws over het Coronavirus Covid-19 van #CenterParcs vindt je hier.
Maar ook de nieuwste YouTube filmpjes van ons kanaal, kan je hier vinden.

Moderator: Moderator

Re: [Center Parcs Port Zélande] Nieuws & Vragen

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Cp Rogier » Di 14 Feb 2017, 18:49

Voor jullie de vernieuwde Market Dome

Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 1.jpg
Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 1.jpg (126.74 KiB) 5787 keer bekeken

Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 2.jpg
Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 2.jpg (454.09 KiB) 5787 keer bekeken

Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 3.jpg
Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 3.jpg (109.56 KiB) 5787 keer bekeken

Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 4.jpg
Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 4.jpg (91.83 KiB) 5787 keer bekeken

Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 5.jpg
Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 5.jpg (108.74 KiB) 5787 keer bekeken

Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 6.jpg
Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 6.jpg (116.22 KiB) 5787 keer bekeken

Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 7.jpg
Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 7.jpg (133.85 KiB) 5787 keer bekeken
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor markieanta » Di 14 Feb 2017, 20:45

Ik zie volgens mij niet echt verschil?
markieanta
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Lars » Di 14 Feb 2017, 22:30

Er is veel verandert hoort Markie, tenminste zeker gezien de laatste keer dat ik er was in 2015.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Di 14 Feb 2017, 23:32

Er is heel veel hout aangebracht, en vooral de vlonders bij het water
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor jeroom » Di 14 Feb 2017, 23:57

1 van de veranderingen is het hout boven de winkeltjes zoals te zien is op de laatste foto.

Ik denk dat ook de vloer verandert is (dat ben ik niet zeker) en ook de muurtjes zijn helemaal anders
jeroom
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 15 Feb 2017, 10:53

De ingang van de AM is ook anders

IMG_1115.JPG
Oude ingang
IMG_1115.JPG (8.92 MiB) 6413 keer bekeken

Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 4.jpg
Nieuwe ingang
Center parcs Port Zelande Market Dome Vernieuwd 4.jpg (91.83 KiB) 6413 keer bekeken

En op dit moment zijn ze ook bezig met het Aqua Mundo uit te breiden.
Met een mooie play ground voor de kids met kiepende emmer
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor NaMiSe » Do 16 Feb 2017, 13:27

De verbouwing van de AM zou pas in april zijn? Zijn ze dan toch al begonnen?
NaMiSe
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Do 16 Feb 2017, 19:19

Ze zijn er inderdaad al mee gestart.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor NaMiSe » Do 16 Feb 2017, 22:27

Is er dan geen overlast in de AM? Gesloten baden of iets dergelijks?
NaMiSe
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Do 16 Feb 2017, 22:59

Tot nu toe in het AM niet wel er buiten. Het is een aanbouw wat ze aan het bouwen zijn. Het AM wordt erdoor ook groter
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor markieanta » Vr 17 Feb 2017, 20:33

De entree is in ieder geval een stuk mooier geworden. Verder weet ik het nog niet, ben er ooit een keer geweest te zwemmen en toen viel het zwembad me wat tegen. Zodoende zijn we eigenlijk ook nooit een hele week of weekend hier geweest.
markieanta
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Za 18 Feb 2017, 19:02

Het zwembad is nog niet veel aan veranderd, het park zelf is wel heel veel op vooruit gegaan.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Cp Rogier » Za 18 Feb 2017, 21:26

NaMiSe schreef:Is er dan geen overlast in de AM? Gesloten baden of iets dergelijks?

Het is de fundering wat ze aan het bouwen zijn heb je binnen in de AM geen last van.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Ran77 » Ma 27 Feb 2017, 22:42

tof
gaat in ieder geval veel meer groen , en bamboo te zien zijn,
wat Me het meest aanspreekt zijn de houten looppad en vlonder over het water in de MD ;)
benieuwd naar het eind resultaat
Ran77
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 27 Feb 2017, 23:27

Dat ziet er zeker heel mooi uit.
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Tom... » Ma 06 Mrt 2017, 18:20

Hierbij een kort verslagje van onze vakantie op PZ:

Port Zélande

Afgelopen week zijn we voor de tweede keer op Port Zélande geweest. De eerste keer was 9 jaar geleden. Ik had dit park als 'een beetje suffig' in gedachte, maar omdat we eens wat anders wilden en omdat de cottages opgeknapt waren, togen we richting Zeeland Zuid-Holland.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: we hebben een heerlijke week gehad! De cottages waren mooi, de Market Dome verrassend, de Aqua Mundo eigenlijk heel erg leuk en de nabijheid van de zee en het strand is een bijkomend voordeel.

Cottage
Het park is bezig om alle cottages te vernieuwen en dat was zeker nodig. 9 jaar geleden vond ik het al een beetje oude rommel, anno 2017 verwacht ik meer van Center Parcs.
De cottage (nr. 195) was mooi. Gewoon mooi, precies wat je mag verwachten bij het A-merk bungalowparken. De cottage was echter niet uitzonderlijk bijzonder.
Hij is weer helemaal up to date, het was allemaal goed, nieuw en mooi, maar jammer genoeg zag je wel aan een aantal dingen, dat ze hem niet zo grondig aangepakt hadden als verwacht.

Deuren, traphek en trap en verschillende andere kleine zaken waren niet vernieuwd.
Het valt niet echt op, ik keek natuurlijk met een kritisch oog, maar je zag het wel.
We hadden ook nog cottage 198 en daar was bij onderaan het stucwerk verwijderd, maar niet terug gezet. De deur was daar echt aan vernieuwing toe, het zag er een beetje "shabby" uit. Ook was bijvoorbeeld de salontafel zo afgeleefd, gammel en vol met diepe krassen, die was écht niet nieuw.
De deur van het hok buiten sloot niet, het slot was versleten denk ik.
De metalen traphekjes piepten nog steeds aan alle kanten.
Het toilet is eigenlijk te klein, terwijl ze in het hok een zee van ruimte hebben om het toilet uit te breiden. Het wasbakje op het toilet was nog oud, maar niemand die zich de moeite had genomen om die dan even echt goed schoon te maken.
Dat soort dingen vind ik jammer!

En wat zijn die cottages gehorig zeg, zo zonde. Daar is denk ik nu niks meer aan te doen, door de vreemde “blokken met appertementen/ huizen” bouw heb je dat gewoon, maar jammer is het wel.

Maar al met al is dit een prachtige cottage, waarbij het meeste gelukkig wél aangepakt is. De keuken en badkamer zijn prachtig en de inrichting is een wereld van verschil met de oude cottages! Als alle cottages zo mooi worden, kan Port Zélande weer minstens een jaar of 10 vooruit!

Hopelijk verven ze de buitenkant van alle cottages nog en doen ze iets aan de woonwijk-uitstraling van zone 4, want die vind ik echt niet mooi. Bovendien vind ik het vreemd dat ze de paden naar de comfort cottages niet vernieuwd hebben, PZ wil toch een premium park zijn/ worden?! Maak het dan ook meteen allemaal mooi en niet alleen de duurdere huisjes.

Market Dome

Leuk dat ze net voordat wij gingen de Market Dome opgeknapt hebben. De Dome heeft echt een metamorfose ondergaan, wat een verschil met 9 jaar geleden! Goed, het is nog steeds geen “echte” Center Parcs dome, mede doordat ze niet met natuursteen gewerkt hebben en het houtwerk en de planten allemaal net iets te “netjes” zijn. Máár het mag gezegd worden: ze hebben wel hun uiterste best gedaan om (met een beperkt budget?) de echte CP dome heel goed te benaderen!

De vloer ziet beter uit, de restaurants hebben allemaal een grote opknapbeurt gehad, allen naar eigen thema, er zijn wat extra planten bij en de vlonder in het midden van de dome voegt echt wat toe! Jammer dat ze daar knoerharde random popmuziek uit de boxen laten knallen, dat past echt niet bij het jungle gevoel, maar wie weet zijn ze nog niet klaar ermee en verandert dit nog?!

Ook zie je dat het verfwerk de dome goed heeft gedaan, evenals de verschillende pergola's en andere kleine toevoegingen. Hopelijk halen ze de post-Gran Dorado bewegwijzering (bord zwembad en gele paal in dome) nog weg. Helemaal mooi zou het zijn, als beide ingangen (met de sluisdeuren) nog aangepakt worden, want dit komt een beetje winkelcentrum-in-1980 over. Draaideuren en wat planten zouden wonderen doen.

We waren in ieder geval blij verrast en ik vind dat de Market Dome zoals hij er nu bij ligt, zich eindelijk met de Domes van de original parken kan meten! Goed gedaan, Port Zélande!

Aqua Mundo

De Aqua Mundo viel me reuze mee! De wildwaterbaan is eigenlijk erg leuk. Hij is niet zo wild, maar wel lekker lang en met 6 verschillende routes erg verrassend. De Turbo Tunnel is heel erg tof en de rest van het zwembad biedt genoeg vertier voor iedereen. Het water was héérlijk warm!

Enkele opmerkingen over de Aqua Mundo:
De aankleding is een stuk minder dan 9 jaar geleden. Er zijn veel dingen weggehaald en het bad ziet er in zijn geheel uit als een ratjetoe. Er is van alles geprobeerd, maar een echt mooi bad is er niet uitgekomen. Hopelijk upgraden ze het bad met de komst van het nieuwe Water Playhouse. De lelijke witte/ blauwe tegels mogen voor mij weg, er mag zeker meer aankleding bij, de plastic planten bij het golfslagbad mogen weg. Ik ben benieuwd of ze er nog iets aan gaan doen.
De wildwaterbaan gaat elke dag pas om 11.00 uur open. Het scheelt in personeelskosten, maar wij betalen toch genoeg geld zou ik zo zeggen. Geen enkel ander CP park doet dit. Ik vind dat de WWB gewoon elke dag de hele dag open moet zijn, zonder uitzonderingen.
Dagjesmensen, zucht, ik zal er niet te ver op ingaan, maar waarom propt men dat bad ook hier weer zo vol met mensen uit omringende bungalowparken en steden? Druk druk druk was het in de AM. Zonde, ze zouden het bad, net als bij CP UK, exclusief voor parkgasten moeten houden. Dan maak je volgens mij meer winst met cottageverhuur, dan dagkaarten via groupon en AH te verkopen.
De wachtrij bij de Turbo Tunnel. Al 9 jaar werken ze hier met een uit elkaar gevallen plastic afzetsnoer. Waarom maken ze hier nu niet een vaste wachtrij? Het is zo simpel: plaats een vast hek op de trap en een bordje “ingang wachtrij”, “hier wachten op uw band”, etc en alle gedoe daar is opgelost. Of nog beter: breek het muurtje weg, maak een vaste rij langs de raamkant en weg opstoppingen op de trap.

De sauna hebben we ook nog bezocht en die was met 2 sauna's, stoombad, zwembad en whirlpool erg mooi!

Begrijp me niet verkeerd: we hebben grote pret gehad in deze veelzijdige AM, ik vind het bad zelfs leuker dan bijvoorbeeld Heijderbos of Kempervennen, er is echt meer te doen dan op die parken. Alleen zou ik het zo leuk vinden als ze het echt een perfect bad maken :)

Algemeen
“Center Parcs is autovrij”, JA, het kan dus wél!!! Ze deden er hier naar mijn mening veel aan om dit park daadwerkelijk autovrij te houden. Bij het inchecken werd duidelijk gezegd dat de auto weg moest, de auto's die er stonden, kregen op de avond van aankomst al een rode kaart. Je zag alleen links en rechts een verdwaalde auto met ontheffing staan, maar voor de rest kon je heerlijk wandelen, zonder al dat blik in je gezichtsveld :) Chapeau Port Zélande!

De omgeving is erg leuk hier: het strand is te voet goed te bereiken en met de auto ben je zo bij bijvoorbeeld Neeltje Jans of een dorpje in de buurt. Genoeg te beleven hier!

Als ze zo nog even doorgaan met updaten, dan wordt het park écht meer Center Parcs en stijgt het misschien zelfs wel boven de huidige kwaliteit van veel original parken uit.

Wij hebben een hele fijne vakantie gehad en gaan er zeker nog eens terug!
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Di 11 Apr 2017, 08:16

Aquapark Splash.jpg
Aquapark Splash.jpg (186.08 KiB) 6082 keer bekeken

Port Zélande breidt uit met waterpretpark

Het vakantiepark Port Zélande in Ouddorp breidt uit met een groot waterpretpark. Dit wordt het ‘zusje’ van Aquapark Splash in Hellevoetsluis. Vanochtend hebben general manager Patrick Bosman van Center Parcs Port Zélande en eigenaar Erik Hazelzet van Splash de contracten getekend.

14 mei al kunnen bezoekers voor het eerst klimmen, klauteren en glijden op de waterattracties. Dan houdt Port Zélande open dag om ook het zwembad, de 250 gerenoveerde huisjes en nieuwe vloer in het Market Dome – de ruimte waar ook de restaurantjes en winkeltjes zitten – te tonen.

Aquapark Splash1.jpg
Aquapark Splash1.jpg (27.53 KiB) 6082 keer bekeken

Hazelzet noemt het ‘onwerkelijk’ dat alles nu rond is. ,,Vijf maanden hebben we er ziel en zaligheid in gestoken en nu kunnen we kinderen en hun ouders een belevenis aanbieden. Het is zo gaaf om kinderen de kans te bieden te spelen en te bewegen. Ik kan niet wachten’’, zegt hij.

Uitbreiding

De ondernemer begint met een medium-park, maar breidt dit uit als het een succes wordt. ,,En daar is mij veel aan gelegen, want het biedt mogelijkheden om verder uit te breiden naar parken elders in Nederland.’’

Het grote voordeel van dit aquapark vergeleken met het jaarlijks terugkerende waterpark in Hellevoetsluis is dat het elke week andere bezoekers trekt, legt Hazelzet uit. ,,Mensen zitten hier een weekje en willen dan van alles doen. Naar Hellevoetsluis kun je ook een andere keer gaan, maar in die week willen kinderen, ook als het regent, maar wat graag op de glijbaan of lekker klimmen.’’

Kaarten voor Aqua Splash Port Zélande moeten via de receptie van het vakantiepark worden gekocht. De bedoeling van de initiatiefnemer is ook bootcamps aan te bieden, bedrijven uit te nodigen en kinderfeestjes te geven.

Om alles in goede banen te leiden, heeft Hazelzet voor beide parken nu 38 mensen in dienst, inclusief stagiairs. Hij begint met de opbouw van aquapark Splash bij het Hellevoetse Quackstrand direct nadat ‘Ouddorp’ open is.

Aquapark Splash2.jpg
Aquapark Splash2.jpg (85.05 KiB) 6082 keer bekeken
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Cp Rogier » Vr 07 Jul 2017, 15:11

De foto's van de allernieuwste Glamping Lodge vindt je in dit topic

Afbeelding
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 12 Jul 2017, 13:13

De Vernieuwde vip cottage 743

Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Cp Rogier » Do 13 Jul 2017, 11:06

Een dagje op het park

Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Vorige

Terug naar [Center Parcs] Coronavirus Covid-19 Vragen? en informatietekst!

© 2009-2020 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.