Sunparks Ardenne (Vielsalm) Select vakantiehuis // Parkreview

Ondanks dat Sunparks geminimaliseerd is door een aantal parken onder de Center Parcs-vlag te plaatsen, kun je hier nog steeds je ervaringen, foto's, plaatsen van de overige parken die onder de Sunparks vlag blijven wapperen. En nu ook weer "Sunparks De Haan aan Zee"

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Debbaut » Wo 22 Jul 2015, 12:57

Hallo iedereen

We zijn terug van een weekend Sunparks Ardenne(n) in Vielsalm, we verbleven in een Selecte Villa voor vier personen, nummer 319.
Hier mijn ervaringen en foto's!
Sorry voor de slechte foto's.

Afbeelding

Aankomst
Na een kleine drie uur rijden zagen we de witte borden die de ingang van het park markeren. Vervolgens rij je steil omhoog en zie je in de verte de planten van de Aqua Fun achter glas al opdoemen. Het is een heel erg groene entree. Het hele park is trouwens redelijk bebost en dat had ik eigenlijk niet verwacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan slaag je af en passeer je een echte villa, paleis of wat het dan ook is en dan ga je onder de slagbomen door. Aan het housekeeping gebouw, waar reclame ophangt van de omgevingsactiviteiten, moet je rechts afslagen, dan krijg je zicht op iets wat ik hier niet verwachte: een hoogteparcours. Ik had niet gedacht dat Sunparks daarover beschikte! Dus dat was wel een leuke verassing.
Alleen zijn we niet zeker of die momenteel gebruikt wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na nog een beetje groen kom je dan aan het Parc Center en een kleine parking waar een witte tent staat als Check Inn, een medewerkster die Nederlands sprak (wat zeer zeldzaam was) gaf alle informatie en de sleutelbadge van ons huisje.
De eerste indruk van het park was erg goed. Het gaf je echt een vakantiegevoel.

Afbeelding

Afbeelding

Villa
Villa 319 ligt bijna volledig bovenaan het park. Het is een vier persoons select. Ik heb helaas geen foto's van de binnenkant.

Afbeelding

Vanop het terras zie je je buren, maar dit was zeker geen minpunt, ook omdat het aardige mensen waren.

Afbeelding

De binnenkant is basic. Niet erg luxueus, maar alle benodigdheden waren aanwezig en werkte. Het was ook netjes gekuisd maar hier en daar zie je wel wat ouderdom. Maar alle villa's worden binnenkort volledig opgeknapt dus daarover zeker geen gezeur!
Alles was voldoende aanwezig, behalve bestek. Daar was soms wat te weinig, dus dat mocht wel bijgevuld worden.
Voor de rest kan ik niet veel vertellen over het huisje, behalve dat de TV uit de prehistorie komt met een anchterkant van een halve meter breed. ;D Hij werkte overigens wel goed!
En de bedden lagen heerlijk!

Parc Center

Afbeelding

Dit was het enige wat tegenviel.
Enkel het deel van de receptie en het winkeltje (alles in een, zowel een kledings, sovenier en supermarktje) was gezellig, dit was namelijk gevestigd in een typisch Ardens gebouw.
Dan loop je verder en kom je aan een licht deel met planten maar dit is niet zo sfeervol ingericht. Het is niet echt aangenaam om even te zitten, overigens geen probleem met de Self Service in La Cabane, dan ga je naar beneden en aan de linkerkant kun je naar de Snacks gaan, maar dit stuk was erg donker en bijna volledig kaal afgezien het vijvertje in het midden met enkele planten, maar dit helpt niet echt om iets van sfeer te creeëren. Dit is gewoon omdat dat stuk Veel te donker is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je rechtdoor gaat kom je aan de bowling, waar we nooit gezeten hebben dus daar kan ik niet over oordelen.
Dan loop je naar het restaurant L'Ardenaisse en de Italiaan, ook Niet heel gezellig om te gaan eten omdat het er te kaal en te donker is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(De lichten staken hier nu wel niet aan, maar veel effect hadden die lampen niet.)

Tja, jullie horen het al, we zijn hier dus nergens blijven eten op het park. In Vielsalm heb je echt een heel erg goede Tea-Room met een erg uitgebreide kaart en ijssalon! Echt een aanrader, ook voor ontbijt!

Aqua Fun

Dit begon slecht, de kleedkamers waren namelijk niet van de properste en in één kleedhok was er zelfs een deur weg. Maar als je het zwembad binnenstapte maaakte dit wel veel goed. Eigenlijk was hier enkel de glijbaantoren toe aan groot onderhoud, voor de rest hier en daar een vuil plekje maar dit was niet storend.

Afbeelding

De Glijbaan zelf was een leuk baantje! Met een meesterlijke jump in het midden, echt glijplezier! De familieglijbaan die uitkwam op het golfslagbad was geinig (wie verzint zo iets?), ook de kinderbaan kwam uit in het golfslagbad. De golven waren niet bijzonder hoog maar wel leuk, op bepaalde punten had je echt golfslag.

Afbeelding

Het bad was tamelijk groen maar niet te vergelijken met een AM uiteraard, de temperaturen waren in orde.
De stroomversnelling was ook leuk en voor de rest was het buitenbad niet groot en de whirpools zijn leuk om te ontspannen.
Lifeguards lette goed op maar uiteraard geen letter Nederlands.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met andere woorden: Een leuke Aqua Fun goed om je een paar uur te vermaken en ideaal voor kleine kinderen!

Park Algemeen

Afbeelding

Alles werd netjes onderhouden en bijgehouden, maar ik raad dit park af voor fietsers, aangezien ik het hoogteverschil van af het bord tot de hoogste villa op meer dan honderd meter schat, het park is echt tegen een steile heuvel aangebouwd. Voor mindervaliden is er geen probleem want je mocht bij je cottage parkeren en alle faciliteiten zijn over het algemeen goed toegankelijk. Wel waren er grotere parkings en die hun toestand was als enigste catastrofaal. Weinig verlichting aan die parkings en geen asfaltweg, enkel putjes en steen. Als dit park Center Parcs wordt hoop ik dat ze dit met de villaverbouwingen gaan aanpakken want dit was echt niet te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er was een sporthal, minigolf, er waren sportvelden en een grote speeltuin met een uitkijkpunt met prachtig zicht op Vielsalm, voldoende te beleven dus.
Je kon ook fietsen huren, maar zoals gezegd voor op het park niet aan te raden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sunparks Naar Center Parcs

Afbeelding

Binnenkort wordt het park gerebrandt naar Center Parcs, zal het een Original park kunnen evenaren? Nooit, daarvoor is alles te miniem.
Zal het misstaan als Center Parcs? Zeker niet! Het heeft alle potentie om gewoon als normaal CP park te kunnen draaien, degene die bang zijn dat dit park een vreemde eend wordt zoals Sandur hebben het mis.
Er waren al modelwoningen, maar helaas niet van binnen kunnen trekken dus hier het tuinmeubilair, de inrichting is te vergelijken met Le Bois Aux Daims. Het heeft dezelfde principes.

Afbeelding

Omgeving
Zoals gezegd het mooie dorpje Vielsalm, maar er zijn meerdere Ardense dorpjes die allemaal de moeite zijn. Voldoende te doen in de omgeving en zo ook (Plopsa) Coo, we kregen korting van één euro op het park dus voor 24 euro kon ik het niet laten het kind in mij naar boven te halen. Daarbij als zestienjarige hou je gewoon van achtbanen.
Erg leuk parkje en zeker de moeite, ook met de watervallen.
Er was ook een nieuwe attractie, waterglijbanen en op de boomerang moesten ze me al meteen komen helpen omdat ik vast begon te zitten op de heuvel. Aan die glijbanen stonden tientallen mensen dus genânt ;D
Iets later stond ik aan te schuiven voor een andere attractie en hoorde ik een kind bezig tegen haar vader: "Op de blauwe glijbaan bleef een jongen vastzitten en toen moest een medewerker die komen halen."
Daar stond ik dan!:'D
Maar voor de rest echt een leuk parkje.

Eindresultaat
Ondanks dat er hier en daar wel wat werk is geef ik het park een 8/10, de nadelen wogen niet op tegen de voordelen dus het was een prima verblijf, ik wil dit park zeker nog wel eens bezoeken als Center Parcs!
Volgende week naar De Huttenheugte dus dan mogen jullie ook een review verwachten!

Groetjes
Jarne // Debbaut
Natuur en plezier voor iedereen, daar gaat Center Parcs over.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Re: Sunparks Ardenne (Vielsalm) Select vakantiehuis // Parkreview

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 22 Jul 2015, 15:10

super review Jarne en het klopt ook allemaal. het heeft zeker een potentie om CP te worden. We wachten het af en blijven het volgen.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Debbaut » Wo 22 Jul 2015, 15:37

Cp Rogier schreef:super review Jarne en het klopt ook allemaal. het heeft zeker een potentie om CP te worden. We wachten het af en blijven het volgen.

Jep, ik had navraag gedaan en het enige wat zeker is, is dat de huisjes worden aangepakt en dat het Center Parcs wordt, maar wanneer en hoe hebben ze me niet kunnen vertellen.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Do 23 Jul 2015, 09:55

Duurt nog even maar geloof dat het niet meer heel lang gaat duren, weet wel dat ze PZ naar voren hebben geschoven.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor apirama » Do 23 Jul 2015, 19:53

Leuk verslag, fijn dat je het naar je zin gehad hebt.
Je mag trouwens helemaal je auto niet parkeren bij de huisjes. Enkel voor laden en lossen. Maar iedereen laat ze gewoon staan en het park doet er (helaas) niets aan. Komt natuurlijk ook omdat ze het park niet echt kunnen afsluiten omdat de weg van de grote parking bovenaan gewoon door het domein loopt.
Wordt het klimparcours terug gebruikt? Ik heb het de laatste jaren niet meer in werking geweten. Het zou fijn zijn moesten ze deze terug opengegooid hebben.
Was er iets van animatie in het park?
apirama
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Debbaut » Do 23 Jul 2015, 21:38

apirama schreef:Leuk verslag, fijn dat je het naar je zin gehad hebt.
Je mag trouwens helemaal je auto niet parkeren bij de huisjes. Enkel voor laden en lossen. Maar iedereen laat ze gewoon staan en het park doet er (helaas) niets aan. Komt natuurlijk ook omdat ze het park niet echt kunnen afsluiten omdat de weg van de grote parking bovenaan gewoon door het domein loopt.
Wordt het klimparcours terug gebruikt? Ik heb het de laatste jaren niet meer in werking geweten. Het zou fijn zijn moesten ze deze terug opengegooid hebben.
Was er iets van animatie in het park?

Oei, dit stond echt nergens aangegeven, en ook met het feit dat de echte parkeerfaciliteiten zo slecht waren dachten we wel dat het mocht.
Ik heb daar niet echt op gelet, enkel dat het er was. Als dat niet het geval is dan hoop ik ook dat ze het gaan opknappen!
Nee, dat viel ook wel tegen eigenlijk.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Tom... » Za 25 Jul 2015, 10:14

Leuk verslag! Dank je!

Het park ziet in de basis prima uit, alleen ligt het er allemaal zo triest bij. Dat parkcentrum ziet echt niet uit, in zo'n restaurant ga je toch niet gezellig eten?!

Ik denk dat de enorme verbouwing dit park wel heel mooi kan maken! Ik hoop dat ze er snel mee beginnen. Je hebt toevallig niks over de transformatie SP -> CP gehoord?
Gebruikers-avatar
Tom...
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Debbaut » Za 25 Jul 2015, 12:52

Tom... schreef:Leuk verslag! Dank je!

Het park ziet in de basis prima uit, alleen ligt het er allemaal zo triest bij. Dat parkcentrum ziet echt niet uit, in zo'n restaurant ga je toch niet gezellig eten?!

Ik denk dat de enorme verbouwing dit park wel heel mooi kan maken! Ik hoop dat ze er snel mee beginnen. Je hebt toevallig niks over de transformatie SP -> CP gehoord?

Graag gedaan! ;)

Dat is zo, alle behoeften zijn er, alleen slecht aangekleed.

Ook daar ben ik het mee eens!
Nee, helaas, ik heb expliciet gevraagd achter informatie maar ik kreeg alleen te horen dat er "niets concreet" is.
Ik heb zelfs geen datum gekregen van wanneer ze beginnen dus dat zullen we zo in de gaten moeten houden.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Terug naar Sunparks Algemeen

© 2009-2020 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.