Twijfel over keuze tussen 2 franse parken.

Praat hier over de #AquaMundo van #CenterParcs die in Frankrijk liggen "Le Lac d'Ailette", "Les Hauts de Bruyères", "Les Bois-Francs", "Les Tois Forêts". "Le Bois aux Daims"

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor maramsp » Vr 24 Aug 2012, 13:30

Hey mensen!

Even eerst een korte introductie, want ik weet het dit is mijn eerste post hier en ik trap gelijk af met ook mijn eerste topic en dat heeft even wat korte uitleg nodig.

Om even heel kort mezelf voor te stellen: Ik ben Martijn, 27 jaar, woonachtig in Deventer, gelukkig verloofd, en ik was hier eerst alleen lezer :)
Maar omdat ik met een deel van mijn woongroep op vakantie ga naar waarschijnlijk een franse CP, is er wat twijfel ontstaan.

NB: Ik leid aan een lichte vorm van autisme, is dat ook maar alvast gezegd.. Hoop dat jullie er niet al te veel van merken.

Ok, Allereerst moet gezegd worden dat er voor ons besloten wordt door 2 begeleiders. Inspraak heb ik, en de 2 anderen die meegaan wel, maar niet het eindoordeel.

Geboekt is er ook nog niet, en aangezien ik al zelf gekeken heb, maar toch in twijfel werd/word getrokken, dacht ik, laat ik me eens op het Aqua Mundo forum registeren..

Hier eigenlijk mijn dillema, gekopieerd van een ander forum genaamd rct land:

Ik ga 1 oktober naar frankrijk voor een midweek!

Het wordt zoals het er nu uit ziet of, Center parcs, Les Trois Forêts, of Center Parcs, Le Lac d'Ailette.

Beide in mijn ogen echt zeer goede CP parken. Alleen de drie bossen is dubbel zo duur als nummer 2, en er wordt voor ons besloten. Het kan ook zijn dat het helemaal geen CP wordt, maar iets anders in noord frankrijk. Maar er is mij specifiek gevraagd mee te denken.

Iemand die bekend is met beide parken, en mij specifiek de + en - punten kan geven.

Wat ik zelf heb opgezocht is het volgende:

Center parcs, les troits forests

Plus punten:

- 3 bossen ligt midden in de lorraine
- 3 bossen is het nieuwst, en het grootst van alle CP's in de wereld.
- 3 bossen heeft een zeer goed glijbanen stelsel.
- 3 bossen is echt midden in het bos over het hele park.
- 3 bossen heeft alleen eden cottages
- Zeer goede marketdome, wel apart maar toch echt cp waardig.
- ligt maar 65 km van europa park af :)

Min punten:

- 3 bossen is verder weg en kost meer benzine (half minpunt, want heeft alleen met tijd te maken maar is overheen te komen)
- 3 bossen is vanwege zijn grootte en nieuwstatus op dit moment veel duurder (ivm populariteit) dan de rest van de cp parken
- 3 bossen glijbanenstelsel is pikdonker. Vooral in de trechter zou dit de ritervaring drastisch kunnen beinvloeden.
- 3 bossen zijn winkels zijn erg duur.. En dan ook echt erg duur.
Ivm populariteit is dit park waarschijnlijk erg druk

Center parcs Le Lac d'Ailette*

Plus punten:

- Iets dichterbij, en nog steeds erg ver weg.
- De helft goedkoper als 3 bossen.
- Nog steeds midden in de natuur alleen op het park niet specifiek op de bos manier, wel meer als in port zeelande, maar genoeg natuur om echt in een andere wereld te zijn.
- Le Lac d'Ailette is volgens mij het park dat open ging voor de 3 bossen, dus het op 1 na nieuwste park.
- Glijbanen stelsel meer dan prima
- Marketdome ook zeker zeer centerparcs waardig
- Ook alleen eden cottages.
- Ligt maar 100km van Disney af :) en hier ben ik al sinds 2004 niet meer geweest xd

Minputen:

- Ziet er toch net iets minder onderhouden uit als de 3 bossen. -Daarom ook waarschijnlijk stukken goedkoper.
- Ligt ook maar 100km van parijs af, en gaan we hier last van hebben ivm drukte?
- Het glijbanenstelsel is in mijn eigen ogen net iets minder dan de 3 bossen. Wel leuk enzo, maar toch mis ik bijvoorbeeld de master blaster en de trechter..
- Winkels zijn en blijven duur.. Wel minder dan de 3 bossen, maar nog steeds erg prijzig. Waarschijnlijk dus toch grotendeels aangewezen op plaatselijke supermarkten in de omliggende dorpen.]
- Ligt niet midden in een supergroot natuur gebied waar de 3 bossen daar wel midden in ligt.

Zoals jullie kunnen zien zijn de voors en tegens aardig gelijk en is de prijs waarschijnlijk de doorslag.
Ik kan echter praten als brugman en met goede argumenten komen dat we toch naar de 3 bossen gaan. Ik moet dan wel wat dingen inleveren:

* Volgend jaar waarschijnlijk minder geld voor een eigen vakantie (deze is met woongroep, met 2 andere groepsgenoten en 2 begeleiding)
* Europa park is 65 kilometer rijden vanaf 3 bossen, maar dit gaat hem dan waarschijnlijk niet worden :(
* Ik ben 3.5 dagen lang aangewezen op het zwembad als vermaak, met wat uitzonderingen daargelaten. Is het zwembad wel echt zo goed dat het mij als waterpark freak die 3.5 dagen kan vermaken.
* Ik moet er maandagochtend om 6 uur uit.
* We rijden gelijk na vertrek uit het huisje terug naar nederland omdat we toch redelijk bij tijds terug willen zijn.. (bij de andere cp kunnen we nog wat gaan doen op het park)

Dus bij deze.. Ik hoop dat iemand mij kan helpen om mijn begeleiding van 1 van de parken te overtuigen..

Groet van Martijn

Ik weet het, de afkortingen die jullie gebruiken zoals WWB en dat soort dingen heb ik in bovenstaande lap tekst niet gebruikt. Maar aangezien jullie meer experts hierin zijn dan bovenstaand forum wilde ik het jullie ook nog vragen..

Alvast bedankt,

Groet (nogmaals) van Martijn

ps
Natuurlijk stel ik mij later uitgebreider voor in een voorstel topic. Ik moet nu echter naar mijn werk, dus dat komt als ik terug ben, en vanavond tijd heb. Die tijd is geen probleem vanavond, wanneer op de avond weet ik nog niet..
maramsp
Golfslagbad
Golfslagbad

Re: Twijfel over keuze tussen 2 franse parken.

Berichtdoor Cp Rogier » Vr 24 Aug 2012, 19:58

Als eerste Martijn welkom op het forum.

Nu even naar je vraag kijken, Ltf gewoon proberen en waarom?  Ten eerste de nieuwe glijbaan een turbo Tunnel met verschillende ups en downs. De bowl deze is juist bijzonder spannend in het donker. Dan ook de Wild Waterbaan deze is gewoon erg goed en heerlijk snel.

De cottages zijn amper 2 jaar oud en zeer mooi nog en de omgeving is gewoon mooi.

Ik ben er zelf geweest ook een midweek maar heb geen behoefte gehad om het park te verlaten er is genoeg te doen.
Het park heeft ook een cp magie wat wil zeggen eens daar geweest je ook weer terug wilt.

Lelac is gewoon net wat anders, wel mooi maar gewoon anders. Aqua Mundo heeft wel vele glijbanen, maar een trage wild waterbaan.
Cottages zijn er ook goed maar weer anders..

Maar in beide parken kan je in een midweek goed vermaken.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor maramsp » Vr 24 Aug 2012, 20:54

[quote="CpFan"]
Als eerste Martijn welkom op het forum.

Nu even naar je vraag kijken, Ltf gewoon proberen en waarom?  Ten eerste de nieuwe glijbaan een turbo Tunnel met verschillende ups en downs. De bowl deze is juist bijzonder spannend in het donker. Dan ook de Wild Waterbaan deze is gewoon erg goed en heerlijk snel.

De cottages zijn amper 2 jaar oud en zeer mooi nog en de omgeving is gewoon mooi.

Ik ben er zelf geweest ook een midweek maar heb geen behoefte gehad om het park te verlaten er is genoeg te doen.
Het park heeft ook een cp magie wat wil zeggen eens daar geweest je ook weer terug wilt.

Lelac is gewoon net wat anders, wel mooi maar gewoon anders. Aqua Mundo heeft wel vele glijbanen, maar een trage wild waterbaan.
Cottages zijn er ook goed maar weer anders..

Maar in beide parken kan je in een midweek goed vermaken.
[/quote]

Thnx alvast voor de reply.

Heb inderdaad verhalen gehoord en gelezen over de wwb in ltf, dat deze nu zelfs hb evenaart of zelfs beter is..
Maar mijn begeleiding zegt van dat het geld ergens vandaan moet komen, en dat als ze alleen met mij zouden gaan het geen probleem is.

Maar er gaan nog 2 mee die ook dingen willen doen, en die liggen niet hele dag in het zwembad, maar willen naar dierentuinen, en bossen enzo.

Goed ltf is daar ideaal voor lijkt me, maar ltf is ook dubbel zo duur qua huisjes in de periode dat wij willen gaan.

Ik kan het proberen, maar heb je nog eventueel tips voor die andere 2 in de buurt van lelac? Want hun geloven niet echt dat lelac ook een andere wereld is zoals elke CP is eigenlijk..

Dus ik moet met goede argumenten komen tegenover hun willen zij zich ook 100 procent inzetten voor lelac. Want het kan zijn dat ze besluiten helemaal niet mee te gaan.

Zo zitten hun nou eenmaal in elkaar, en daar ben ik dan de dupe van, want dan wordt ik gedropt in een nederlands roompot park met 20 mongolen om het even hard te zeggen, maar zo is het wel..

Ik vermaak me prima, en trek er alleen op uit, maar toch..

Dus weet iemand nog tips voor zowel ltf als lelac wat er te doen is voor die andere 2? Want waar ik ook ben, ik bedoel een trage wwb of een snelle maakt me niet uit, als het maar wwb heet en geen lazy river zoals in vennebos. Alhoewel die ook leuk is.

Moet ik eigenlijk lelac zien als PZ in het groot, en LTF als een original CP park in het groot, en dat er eigenlijk ook praktisch hetzelfde te doen is in de buurt van het park?

Groet van Martijn
maramsp
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bram » Vr 24 Aug 2012, 21:17

Welkom op het forum Martijn!

Heb je al eens in ons uitgebreide fotoalbum gekeken? Daar is goed te zien dat Le Lac d'Ailette een heel ander park is dan Les Trois Forêts.

Le Lac d'Ailette kan je niet echt zien als Port Zélande in het groot, Le Lac d'Ailette is gewoon een erg afwijkend park binnen de gehele Center Parcs-reeks. Alle huisjes zijn bijvoorbeeld in een Canadese stijl gebouwd. Bij dat afwijkende concept hoort ook een Aqua Mundo met heel erg veel glijbanen (8 stuks).
Les Trois Forêts is eigenlijk gewoon het nieuwste wat Center Parcs te bieden heeft. Het is het oude vertrouwde Center Parcs-concept, echter dan is het modern uitgevoerd.

Over de omgeving kan ik je vraag niet beantwoorden, wel kan je heel veel leuke activiteiten doen op het park zelf (de meeste zijn tegen betaling). Denk daarbij bijvoorbeeld aan boogschieten of een klimparcours af leggen. Meer informatie over de activiteiten die Center Parcs te bieden heeft is te vinden op hun website.
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Vr 24 Aug 2012, 21:27

Waar houden de andere van echt iets buiten het park of op het park. Je zit bij beide parken midden in Frankrijk maar wel in een andere regio. Je kan het beste eens op Google zoeken wat er in de buurt is te doen.

Maar speel op safe en ga dan voor LeLac weet zeker dat je je daar ook vermaakt en scheel t een hoop geld
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor maramsp » Zo 26 Aug 2012, 19:40

[quote="CpFan"]
Waar houden de andere van echt iets buiten het park of op het park. Je zit bij beide parken midden in Frankrijk maar wel in een andere regio. Je kan het beste eens op Google zoeken wat er in de buurt is te doen.

Maar speel op safe en ga dan voor LeLac weet zeker dat je je daar ook vermaakt en scheel t een hoop geld
[/quote]

Is inderdaad echt iets buiten op het park. Dierentuinen en bossen voor die anderen. Dus als jij, cpfan dat toevallig weet?
Ik laat google ook even los op de dingen hoor..
Voor de rest dacht ik zelf ook le lac, want dan kan je gewoon veel meer omdat we geld overhouden...
Alvast bedankt nogmaals, en weer groetjes van Martijn
maramsp
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor maramsp » Di 28 Aug 2012, 21:36

Even een dubbel, sorry hiervoor maar er is nieuws..

Het wordt geen le lac, maar er is besloten voor LTF..
Iemand enige ervaring met dit park? Heb foto repo's gezien en heb een idee, maar heeft iemand ook ervaring met bijvoobeeld de huisjes, het park zelf, de omgeving, de market dome en de rest?
Zo ja, wat kunnen we verwachten?
Heb al op centerparcs.nl gekeken, maar ben slechts een weinig wijzer geworden. Want hier ook alleen maar foto's.
Staat wel tekst bij, maar geen gebruikerservaring.

Alvast bedankt en groet van Martijn
maramsp
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 29 Aug 2012, 17:15

De cottages zijn heel mooi zijn immers nog niet zo oud. Dat geldt eigenlijk voor alles.
Het park is ontzettend groot. En je kan ook door het bos lopen ze hebben er een mooi pad voor aangelegd, joggen is er ook mogelijk dit gaat helemaal door het bos heen. De grote kinderboerderij is zeker de moeite waard om te bezoeken. Ook de sport activiteiten zijn aan te raden.
Het aqua Mundo is mooi en groot. Gewoon een zeer mooi park. In de beurt liggen wat oude dorpjes misschien ook leuk om een keertje te bezoeken.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor maramsp » Do 30 Aug 2012, 04:09

[quote="CpFan"]
De cottages zijn heel mooi zijn immers nog niet zo oud. Dat geldt eigenlijk voor alles.
Het park is ontzettend groot. En je kan ook door het bos lopen ze hebben er een mooi pad voor aangelegd, joggen is er ook mogelijk dit gaat helemaal door het bos heen. De grote kinderboerderij is zeker de moeite waard om te bezoeken. Ook de sport activiteiten zijn aan te raden.
Het aqua Mundo is mooi en groot. Gewoon een zeer mooi park. In de beurt liggen wat oude dorpjes misschien ook leuk om een keertje te bezoeken.
[/quote]

Dus als ik het goed begrijp en op alle foto's af ga, gewoon stukken beter dan le lac? Ik bedoel, le lac heeft een mooi zwembad dat volgens de foto's gelijkwaardig is aan LTF, alleen de wwb is minder in lelac, maar dat maken de vele glijbanen weer goed.. Maar toch.. Als ik de MD vergelijk, en de rest van het park dan is LTF gewoon stukken beter.. Is dat ook echt zo, of lijkt dit maar zo?

Groet van Martijn
maramsp
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Bram » Do 30 Aug 2012, 07:27

Ik ben niet op beide parken geweest, maar ik denk wel dat LTF beter is dan Le Lac.

Heb je al naar de virtuele tour gekeken van LTF? http://www.centerparcs.de/DE/DE/ferienpark/moselle_les_trois_forets/virtuelle_tour
Die is namelijk niet op de Nederlandse Center Parcs-website te vinden.
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Berichtdoor Cp Rogier » Do 30 Aug 2012, 11:24

Dat is een goede tip Bram?
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor markieanta » Do 30 Aug 2012, 13:46

Kijk anders ook eens op www.cpforum.nl/forum voor meer foto's en informatie over dit park.
markieanta
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor maramsp » Do 30 Aug 2012, 20:46

[quote="Bram"]

Heb je al naar de virtuele tour gekeken van LTF? http://www.centerparcs.de/DE/DE/ferienpark/moselle_les_trois_forets/virtuelle_tour
Die is namelijk niet op de Nederlandse Center Parcs-website te vinden.
[/quote]

Heb ik inderdaad gezien, en krijg wel een goed beeld nu. Inderdaad moest ik even naar de franse site gaan. Inmiddels gedaan, en bedankt daarvoor :)

Ook ga ik zo even kijken op cpforum.nl voor nog meer info :)

Bedankt allen, en mocht ik nog wat info willen weten, dan post ik het hier wel..

Groet van Martijn
maramsp
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor dustinhuisman » Vr 31 Aug 2012, 18:29

Vandaag thuis gekomen van les trois forets, wat een schitterend ark is dit!

Wat ook een aanrader is, lekke reen keertje rodelen op de rodelbaan dit is een klein half uurtje rijden van het park.

Mocht je nog iets specifieks willen weten kan je het altijd vragen, of op cp forum kijken want daar ga ik zo een verslag neer zetten.
dustinhuisman
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor maramsp » Zo 02 Sep 2012, 23:33

[quote="dustinhuisman"]
Vandaag thuis gekomen van les trois forets, wat een schitterend ark is dit!

Wat ook een aanrader is, lekke reen keertje rodelen op de rodelbaan dit is een klein half uurtje rijden van het park.

Mocht je nog iets specifieks willen weten kan je het altijd vragen, of op cp forum kijken want daar ga ik zo een verslag neer zetten.
[/quote]

heel erg bedankt voor die rodelbaan tip!
Want zowel walygator parc als frasipertus city zitten dicht in de periode dat wij gaan.. Dus die rodelbaan wordt zeker gedaan door mij.. :)
En ik ga zo ook even kijken op cp forum naar je verslag :) Heel erg bedankt :)

Groet van Martijn
maramsp
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor dustinhuisman » Ma 03 Sep 2012, 21:06

walygator parc is een afrader, als je resencies leest op www.rides.nl
wilde wij ook eerst heen gaan maar entree is gauw 30 euro en als je dan ziet hoe verpouwpert het park is is dit echt zonde van je geld
op ltf kan je ook high adventure doen dit is erg leuk om te doen..
dustinhuisman
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor maramsp » Di 04 Sep 2012, 04:01

[quote="dustinhuisman"]
walygator parc is een afrader, als je resencies leest op www.rides.nl
wilde wij ook eerst heen gaan maar entree is gauw 30 euro en als je dan ziet hoe verpouwpert het park is is dit echt zonde van je geld
op ltf kan je ook high adventure doen dit is erg leuk om te doen..
[/quote]

Ik ben echt achtbaan freak dus wou voor monster alleen naar walygator, en die andere coasters, en er staat ook een grappige rapid river en een boomstam attractie.
En bovendien betaal ik niet zelf, maar toch, ik heb inmiddels bijna 100 banen gedaan, en het leek me leuk om monster als mijn 100e baan te hebben..
Maar ja, walygator is alleen in het weekend open vanaf october, en dus niet doordeweeks als wij er zijn..
Trouwes Dustin, kun je even een linkje geven naar je verslag, want kan hem niet vinden op cpforum.nl

Alvast bedankt en groet van Martijn
maramsp
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor dustinhuisman » Di 04 Sep 2012, 15:08

dustinhuisman
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor maramsp » Di 04 Sep 2012, 19:31

Daar was ik al achter gekomen inderdaad:)

Er zijn 2 cpforums, namelijk ecp forum en centerparcs forum. Ik keek op de eerste, maar inmiddels heb ik je verslag gelezen op de laatste..
Echt ik ben zeer benieuwd:)

Groet van Martijn
maramsp
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor Cp Rogier » Di 04 Sep 2012, 20:36

Ik ga zelf over een week en dan voor de 2 de keer ben zeer benieuwd of er in tussen wat veranderd is.
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Volgende

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's Frankrijk

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.