[Ervaringen, vragen en ideeen] Landal De Lommerbergen.

Een aantal oude Center Parcs-parken zijn nu onder het beheer van Landal GreenParks, praat hier over alle zwembaden die Landal heeft gebouwd en heeft overgenomen van Center Parcs.

Re: [Ervaringen, vragen en ideeen] Landal De Lommerbergen.

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Bverwaal » Zo 10 Feb 2013, 15:40

[quote="Bianca"]
Kennen jullien dit al?
[/quote]
Had het inderdaad al eens gezien, maar de info die daar op staat klopt niet, de glijbaan is later vervangen en het tegel werk is in nog steeds de zelfde blauwe tegels in het golfslagbad als 20 jaar geleden.
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Berichtdoor centerparcs » Zo 10 Feb 2013, 19:00

Ja, die kende ik al  ;) die had ik ook al een x geplaatst (of op het oude cp forum  ??? )
Als het goed is heeft dat bedrijf ook een filmpje op youtube waar je ook de plattegronden van het zwembad het de plaza kan zien  ;)
Like Friday Beatz op Facebook! www.facebook.com/fridaybeatz (Voor Jongeren, door Jongeren!)
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Bianca » Zo 10 Feb 2013, 20:47

[quote="centerparcs"]
Ja, die kende ik al  ;) die had ik ook al een x geplaatst (of op het oude cp forum  ??? )
Als het goed is heeft dat bedrijf ook een filmpje op youtube waar je ook de plattegronden van het zwembad het de plaza kan zien  ;)
[/quote]

Dat kan want ik had hem idd ook al ooit ergens gezien en foto's ervan geplaatst maar hier stond hij nog niet voor zover ik weet..vandaar dat ik hem er nog even op heb gezet. Altijd leuk om te zien .
Vakantieparkadvies.nl
Bianca

Berichtdoor centerparcs » Ma 11 Feb 2013, 19:42

Ja idd! wel grappig dat ze na de brand voor dezelfde dakconstructie al van oa. de kv en de hutt. hebben gekozen ;)
Like Friday Beatz op Facebook! www.facebook.com/fridaybeatz (Voor Jongeren, door Jongeren!)
centerparcs
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor CP-Erperheide » Za 12 Dec 2015, 21:01

Momenteel verblijf ik op De Lommerbergen, een verslag komt later.
Het Heijderbos: 1 x
De Eemhof: 0 x
Port Zélande: tig x
Park Zandvoort: 0 x
Het Meerdal: 1 x
De Huttenheugte: 1 x
De Kempervennen: tig x
Limburgse Peel: 0 x
Parc Sandur: 1 x
De Vossemeren: 1 x
Erperheide: 1 x
Het Vennenbos: 1 x
De Lommerbergen: 1 x
Gebruikers-avatar
CP-Erperheide
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Debbaut » Zo 13 Dec 2015, 13:49

Top!
Natuur en plezier voor iedereen, daar gaat Center Parcs over.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor CP-Erperheide » Zo 13 Dec 2015, 22:16

Net terug van een weekendje De Lommerbergen, en hier is mijn beloofde verslag:

Park algemeen: Het park is een knus, klein parkje met een erg heuvelachtig landschap. Het ene huisje ligt 10 meter boven het andere huisje. Voor mensen die moeite hebben met lopen is dit niet erg geschikt, maar dat was bij ons niet het geval. De natuur op dit park is prachtig! Helaas zijn alle karakteristieke bolletjeslampen verdwenen. Qua logo's e.d. is niks meer terug te zien uit de Center Parcs periode, Landal laat duidelijk merken dat dit park in hun eigendom is. Het Landal logo was namelijk meerdere malen te vinden op het park. Er zitten wel vluchtelingen op dit park, we hebben er een stuk of 10 gezien maar we hadden er geen last van.

Subtropisch Zwemparadijs: Het zwembad is ook erg knus, ondanks dat er geen wildwaterbaan is, is er toch van alles te beleven. De watertemperatuur was lekker en het zwembad is erg tropisch ingericht. Het zwembad bestaat voor het grootste deel uit natuursteen, dat ziet er erg mooi uit! De glijbaan is super, vooral met een band gaat hij erg hard. Het kindergedeelte van het zwembad was gesloten, er zat ook geen water meer in. Het zwembad is nog erg terug te herkennen uit de Center Parcs periode, alleen zoals ik hierboven al heb geschreven is hier ook erg vaak het Landal logo te bevinden.

Park Plaza: Zoals jullie weten heeft De Lommerbergen niet meer de originele Center Parcs plaza, maar deze plaza ziet er ook keurig uit! Het is een erg knusse plaza die ook erg tropisch is ingericht. Het eten in de plaza vind ik zelf van betere kwaliteit dan Center Parcs, maar dat is bij iedereen verschillend. Het was wel elke dag erg rustig in de plaza, maar er waren ook veel bungalows onbezet en in het zwembad was het ook erg rustig.

Bungalow: Wat me opviel aan de bungalow is dat hij hetzelfde was ingericht als een comfort cottage bij Center Parcs, Landal heeft het park wel gerenoveerd met respect naar het verleden. De slaapkamer was schoon (hebben we bij Center Parcs wel eens anders meegemaakt...), het woongedeelte was ook erg schoon alleen de badkamer had ietsje schoner gekund. Het toilet was wel prima alleen in het bad zaten wel een paar haren. Wat wel jammer was is dat de bungalow geen schuifpui meer heeft, maar een deur.

Overig: De Lommerbergen is een knus, gezellig en prachtig park. Het is wel meer gericht op jonge kinderen dan op oudere kinderen. Het park is erg vergelijkbaar met Het Vennenbos, alleen Het Vennenbos heeft een wat grotere plaza en een wat groter zwembad. Op het park is nog duidelijk te merken dat het vroeger van Center Parcs was, alleen heeft Landal wel wat kleine details veranderd. Ik zie het park graag terug bij Center Parcs als een 4 birdies park, en daarvoor terug zal Landal best wel Port Zélande of Limburgse Peel mogen hebben. Het park krijgt een dikke 7.5 en ik kom heus ooit nog wel een keer op dit prachtige park!
Gebruikers-avatar
CP-Erperheide
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Lars » Ma 14 Dec 2015, 05:12

Leuke en mooie review om te lezen! Ik hoop alleen wel dat je met je conclusie bedoelt dat Park Zandvoort of Limburgse Peel naar Landal mag en niet Port Zélande? Port Zélande is met de WWB en Turbo Tunnel echt wel Center Parcs waardig hoor, in elk geval meer dan Zandvoort. Maar ook Zandvoort gaat CP denk ik niet van de hand doen, aangezien ze daar een zwembad van 2m diep hebben (het Aqua Romana) en ze daar dus als enige bad van CP de verplichte trainingen ZRZ en KNBRD-A mogen geven.
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor CP-Erperheide » Ma 14 Dec 2015, 08:31

Bedankt! Ik bedoel echt Port Zélande, ik woon hier namelijk heel dichtbij en ik vind het park niet zo veel uitstraling hebben. De Aqua Mundo is er oké, maar die van bv. Het Vennenbos en De Lommerbergen zijn leuker ondanks De Lommerbergen geen wildwaterbaan heeft. Ook de Market Dome van Port Zélande vind ik weinig uitstraling hebben, dan vind ik 'de kas' toch wel veel leuker. De wildwaterbaan en turbo tunnel op Port Zélande zijn wel prima attracties hoor! Landal heeft erg veel moeite gestopt in De Lommerbergen, en ondanks dat zie ik het erg graag terug bij Center Parcs (net zoals Het Vennenbos). Maar daarvoor zal Landal wel een gelijkwaardig park terug mogen hebben (bv. Port Zélande). Misschien oordeel ik wel heel streng over Port Zélande omdat ik er toch heel dichtbij woon, dan oordeel je sowieso heel anders dan als je er nog nooit bent geweest ;D .
Gebruikers-avatar
CP-Erperheide
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Hmn » Vr 18 Dec 2015, 23:44

Ik blijf het toch wel interessant vinden, hoe de discussie over het al dan niet terug moeten keren van Lommerbergen en Vennenbos naar Center Parcs en afstoten van de ex-GD-parken stand blijft houden. Vooral omdat ik nu meer een beetje de indruk begin te krijgen, dat er niet echt sprankelende nieuwe argumenten aangeboden worden ofzo en het meer gaat om het "zeggen om het zeggen"...

Maar goed.

Lommerbergen is best een mooi park, waarin je inderdaad veel Center Parcs elementen terugziet. Toch vond ik het park bij mijn bezoek toch best wel "verlandald". Landal doet goed haar best om het park naar haar eigen stijl te ontwikkelen. Dat zie je al terug in de inrichting van de bungalows. Juah, het is wel een goed Landal-park :)
Hmn
Golfslagbad
Golfslagbad

Berichtdoor CP-Erperheide » Za 19 Dec 2015, 00:59

Het Vennenbos en De Lommerbergen zijn de oorsprong van Center Parcs, hier begon het succes mee en in mijn ogen hadden ze nooit verkocht mogen worden. De ex Gran Dorado parken en Sunparks parken zijn prachtige parken, maar ik zie ze graag terug onder Landal GreenParks vlag omdat ik ook wel een zwakte heb voor Landal en deze parken zullen bij Landal de gouden eieren zijn terwijl ze onder Center Parcs tot de lage categorie horen.

Ik vind De Lommerbergen qua natuur het mooiste park, zoveel hoogteverschil op een park heb ik nog nooit meegemaakt. Het enige nadeel aan de natuur op dit park is dat er geen één bungalow aan het water ligt. Het park is eigenlijk gewoon nog een echt Center Parcs park, alleen het Center Parcs logo is er niet meer te bevinden. De plaza is door de brand wel 'verlandalst', dit geldt ook voor de deuren die plaats hebben gemaakt voor de schuifpui. Ook de karakteristieke bolletjeslampen en informatieborden zijn niet meer te vinden op dit park. Landal doet zeker haar best om dit park naar haar eigen stijl te ontwikkelen, hier ben ik dus erg bang voor en dat is de hoofdreden dat ik het graag terug zie bij CP. In mijn ogen blijft het een CP waardig 4 birdies park (net zoals Het Vennenbos).
Gebruikers-avatar
CP-Erperheide
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 23 Dec 2015, 00:02

Van mij mag deze zeer zeker terug komen bij de groep alleen maar goed.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Fred-33 » Vr 25 Mrt 2016, 11:25

De Lommerbergen ook bezocht hier een review,

Aankomst
Wat lang wachten bij de receptie maar aangezien het toch een weekend weg is maakt dat niet heel veel uit. De route naar de bungalow toe was prachtig door vooral de heuvelachtige structuur van het park.

Bungalow
Een zeer nette bungalow die eenvoudig maar toch compleet is. We hadden 2 slaapkamers waarvan er één 3 bedden had. De renovatie in 2007 is met respect voor Bakema uitgevoerd. Wat ik echter wel zou willen zien is dat ze toch het exterieur aan hadden gepakt. Het zijn nl wat grote grijze betonnen blokken waar de bungalows uit bestaan en dat oogt met een sombere dag erg "Oostblok".

Zwemparadijs
Het is een zeer net zwembad en sfeervol aangekleed. Tijdens ons bezoek was het er met name op zondag erg druk. Het bad is gericht op kinderen en er is, zoals eerder gezegd, geen lazy river maar wel een goede glijbaan. Wij konden ons er wel een uur of 2 prima vermaken.

Plaza
Het was erg mooi voor de brand, er is al veel over gezegd over het zgn tuincentrumeffect maar zo heb ik dat niet ervaren. Misschien omdat de plaza er al een aantal jaren staat maar er heerst toch wel een tropische sfeer. De plaza is niet heel groot maar heeft toch alle voorzieningen die nodig zijn onder één dak. Even gekeken naar Puk&Pelle maar gezien wij de doelgroep niet zijn doorgelopen.
Wij hebben gegeten in het buffetrestaurant, dit is erg goed en gevarieerd. De laatste keer CP was minder dan het eten hier!!!

Natuur
Ik vind het persoonlijk één van de mooiste parken. Met name omdat er mooie grote bomen staan, de bungalows wat verstopt en zoals eerder gezegd de heuvelrijke omgeving.

Er is veel gezegd over terughalen door CP maar Landal gaat zeer zorgvuldig met het park om en ik zie ook niet in waarom er CP het terug zou willen hebben. Ik ben wel benieuwd naar de lange termijn van dit park. Hoe gaan ze om met de bungalows? Nieuwe investeringen in bijv het zwembad in de toekomst? Wij komen hier vast nog ééns terug.
Fred-33
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Za 26 Mrt 2016, 11:45

Leuke review Fred, lijkt me een aardig park.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Vorige

Terug naar Landal GreenParks

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.