[Tutorial] Hoe plaats ik foto's/afbeeldingen op Aqua Mundo Forum?

Heb jij een probleempje met het forum? Ook geven we hier handige tips voor het gebruik van dit forum!

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Bverwaal » Zo 26 Dec 2010, 00:01

Op deze manier kan je foto's uploaden,

Stap 1 : Als eerste moet je foto's uploaden naar het internet dat doe je bij www.photobucket.com
Stap 2 : Maak daar een account aan die is gratis
Stap 4 : Druk op uploaden, je kan nu eenvoudig foto's uploaden.
Stap 5 : Klik op je geuploude foto en er verschijnt een een menu met share en daar klik je op IMG code (deze word dan gekopieerd) .
zie: Afbeelding

Stap 6 : Vervolgens kan je bij het plaatsen van een bericht op het forum op rechter muisknop drukken en op plakken klikken dan komt de photobucket IMG code in de tekst te staan, als je dan je bericht opslaat of bekijkt staat je foto er in  :D.

Het enige nadeel is dat je wel elke foto apart op het forum moet zetten.
Je kan wel met photobucket meerdere foto's tegelijk uploaden .(door gewoon meerdere te selecteren )

Als je ergens ander een foto op internet hebt staan kan je die ook in een bericht zetten door op Afbeelding te klikken en dan tussen de img] en het andere [img je http Adres te zetten bijvoorbeeld img]http://www.[b][color=red]hier-dus.nl/plaatje.jpg[/color][img[/b]
Laatst gewijzigd door Bverwaal op Do 30 Dec 2010, 00:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Re:[Tutorial] Hoe plaats ik foto's/afbeeldingen op Aqua Mundo Forum?

Berichtdoor Bram » Di 28 Dec 2010, 00:55

Bedankt voor de duidelijke tutorial Bverwaal, hier hebben veel mensen baat bij :)!
Heb je een vraag, wil je een foto op origineel formaat, of heb je een nieuwtje of foto voor de site.
Stuur mij dan een pm, of stuur een E-Mailtje naar bram@aquamundoforum.nl.
Gebruikers-avatar
Bram
Moderator
Moderator

Re: [Tutorial] Hoe plaats ik foto's/afbeeldingen op Aqua Mundo Forum?

Berichtdoor edwinsaman » Ma 29 Jun 2015, 19:22

Mijn vraag gaat meer over foto s bekijken. Hoe kan ik de fotos van mariette bekijken? Ik zie alleen een poes staan die zegt dat ik op de foto moet klikken. Er gebeurt daarna alleen niets?
edwinsaman
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor Debbaut » Ma 29 Jun 2015, 19:25

edwinsaman schreef:Mijn vraag gaat meer over foto s bekijken. Hoe kan ik de fotos van mariette bekijken? Ik zie alleen een poes staan die zegt dat ik op de foto moet klikken. Er gebeurt daarna alleen niets?

Helaas heeft Mariëtte haar Photobuckett opgekuisd, we proberen nu zoveel mogelijk te recepureren, dus binnenkort komen er hopelijk zeker foto's terug. Maar voorlopig moeten we het doen met tientallen poezen vrees ik. :-\
Natuur en plezier voor iedereen, daar gaat Center Parcs over.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Cinderella » Zo 13 Sep 2015, 15:13

Een tijdje geleden was er in het "Mariëtte stopt als teamlid" topic gezegd geweest dat zij deze foto's terug zou plaatsen. Word hier nou nog iets mee gedaan of niet want het staat al wel een lange tijd zo. Indien deze foto's niet terugkomen, kan er dan wat gedaan worden aan die 10-tallen poezen die we nu steeds te zien krijgen?

Als je hier (overzicht-cottage-foto-s-en-cottage-video-s-t1809.html) foto's zoekt van iets is het niet meer zoeken naar "foto's van huisje x" maar meer zoeken naar "welke foto's werken nog WEL" geworden. Als de foto's niet terugkomen, kunnen deze topics dan niet aangepast worden en de niet werkende foto's verwijderd? Het komt echt zeer rommelig over zo en is bovendien gewoon nog eens erg onhandig als je iets wil zoeken. Met alle respect maar als ik tegenwoordig foto's zoek ga ik sneller naar een bepaald concurrerend forum wat niet genoemd mag worden omdat ik weet dat ik daar wél vind wat ik hebben moet ipv alleen maar pagina's vol katten en een bijbehorende portie irritatie...
Ik begrijp dat jullie die foto's niet terug kunnen toveren maar verwijder ze dan gewoon. Beter een foto overzicht aan de start van elk topic met links naar 3 posts met foto's die wél werken dan ééntje met 20 links waarvan je er 18 moet afgaan vooraleer je ééntje gevonden hebt die het ook echt doet.
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Zo 13 Sep 2015, 18:29

We zijn er niet uitgekomen! We nemen het daarom voor lief dat de foto's niet terug komen. Aan die poezen wordt gewerkt die gaan weg. Waar we zelf foto's van hebben gaan we ze vervangen. Maar de poezen zullen gauw weg gaan dat lijkt ons beter.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Cinderella » Zo 13 Sep 2015, 21:24

Jammer dat jullie er niet uit zijn gekomen. Is het eventueel niet mogelijk om de teamleden te contacteren die voor de foto's gezorgd hebben (Mariëtte nam deze geloof ik niet altijd zelf maar plaatste ze voor anderen online) om er zo enkele te recuperen?
In elk geval ben ik er zeker van dat mits een beetje inzet van alle leden hier, we wel snel weer een redelijke basis aan foto's online kunnen krijgen. Als iedereen hier even de moeite neemt zijn/haar huisje te fotograferen komt dat vast dik in orde. ^-^
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 14 Sep 2015, 09:14

Daar hadden we ook al aan gedacht en Jarne is daar mee bezig, we hopen dat het gaat lukken.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Debbaut » Wo 16 Sep 2015, 19:15

Door school was dat idd helaas wat aan het slabakken, maar ik ga er onmiddellijk terug mee aan de slag!

Ik zal zo snel mogelijk ook wat eigen foto's online gooien.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Debbaut » Wo 23 Sep 2015, 13:26

Even een kleine toelichting van hoe we het forum proberen op te ruimen.

- Alle berichten waar enkel foto's instaan zonder bronvermelding worden direct verwijdert.
- Berichten met foto's maar met informatieve tekst blijven staan, maar de foto's worden eruit gehaald.
- Berichten met externe bronvermelding blijven staan en de bronnen worden opgezocht in de hoop de foto's te kunnen terugplaatsen.
- Berichten met uservermeldingen blijven voorlopig staan en zodra we alle users hebben worde deze mensen gecontacteerd, hopelijk kunnen we zo ook een groot deel van de foto's terugkrijgen.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Debbaut » Za 31 Okt 2015, 15:39

MEDEDELING

Er zijn ook enkele foto's die ik heb gepost verdwenen, het gaat niet over foto's van andere users, ik heb nooit foto's verwijdert maar ik moet ze wel even terug gaan zoeken, sorry voor het ongemak! Tevens zijn zo goed als alle foto's in volgende topics teruggeplaatst of verwijdert:

Cottage foto's De Kempervennen
Wat wil je graag op de foto zien?
Aqua Mundo de Vossemeren
Aqua Mundo Erperheide
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor Debbaut » Ma 02 Nov 2015, 18:05

Al mijn foto's staan er terug op!
Moest ik er eentje zijn overgeslagen mag je me dat altijd melden!
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Terug naar Badmeesterpost

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.