Welk Franse Center Parcs Park past het best bij ons?

Wil je alles weten over een Frans park van #CenterParcs ?
Stel die vragen dan hier en ons team en leden geven je snel antwoord, waar het kan.

Moderator: Moderator

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor Bverwaal » Za 20 Okt 2012, 10:09

Afgelopen zomer zijn we 2 weken naar Ltf geweest, dit is echt heel goed bevallen.

Nu willen we aankomende zomer ook weer 2 weken in Frankrijk naar CP, alleen weten we nog niet naar welk park.

We zijn met z'n vieren waar van twee kleine jongens, de jongste is dan bijna 2 en de oudste is dan vier.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een park in de bossen maar er moet ook nog voldoende te doen zijn.

Welk park en cottage past het beste bij ons?
Gebruikers-avatar
Bverwaal
Vaste Aqua Mundo bezoeker

Re: Welk Franse Center Parcs Park past het best bij ons?

Berichtdoor sanne79 » Za 20 Okt 2012, 21:44

Bverwaal ik heb enkel ervaring met Le Lac D'ailette dus.....

Le Lac D'ailette ligt maar een klein beetje in de bossen. Er is wel genoeg te doen, zowel buiten met kinderboerderij, speeltuin,
midgetgolf enz, als binnen, Baluba en animatie. Nadeel, men spreekt alleen Frans!! Maar dit zal op alle Franse parken zo zijn!
In het zwembad is er veel voor de kindjes, Waterplayhouse=Super, peuterbad= erg leuk maar met zand en veel blaadjes,
grote bad is ietwat aan de koude kant, en als de stroomversnelling aan staat voel je dit ook goed in het ondiepe.
Verder zeker een heel mooi zwembad, met gegarandeerd veel zwemplezier! Park is wel erg heuvelachtig!!
De cottage, verschil in de cottage tussen comfort en Vip is aanwezig in de extra's zoals opgemaakte bedden, extra tv in slaapkamer, enzmaar niet enorm in de aankleding zoals in Nederland. De huisjes zijn in particulier bezit en kunnen per cottage verschillen in wat je aantreft. Wij hebben in September gewoon pech gehad met heel veel achterstallig onderhoud, maar dat hoeft zeker niet bij ieder huisje zo te zijn! De huisjes aan het meer zijn erg mooi maar hebben dan geen tuintje, maar een afgeschermd terras, vaak niet al te groot.
Disneyland is ongeveer 1 1/2 uur rijden, Reims is een mooie stad op 1 uur, en er zijn veel dingen uit de oorlog in de omgeving.

Ik weet niet echt, wanneer ik je voorkeur lees, of dit het juiste park is...maar hopelijk kan je wat met de informatie!
2006 EP 2p Com
2008 KV 2p Com * EP 2p Com
2010 EH 2p VIP * LTF 8p Eden VIP
2011 VM 5p Pr Style
2012 EP 4p Pr * LA 6p Com
2013 HB 4p VIP * EH 2p App * EP 4p Pr * HB Jungle Lodge * HH 4p Pr
2014 EP 4p Com * BH 4p Pr * EP 4p Pr
2015 KV 4p Pr * EP 4p Pr
sanne79
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Bverwaal » Zo 21 Okt 2012, 09:50

Sanne79 bedankt voor je reactie we hebben inderdaad ook aan le lac gedacht, alleen ben ik een beetje bang voor een aantal punten die jij ook noemt zoals het onderhoud, zeker als we 2 weken gaan dan moet het toch allemaal wel netjes zijn.
Van de Franse taal zijn we gewend, is niet echt een probleem.

Misschien kan je mij vertellen hoe groot is de Baluba in le lac en hebben ze ook foomballetjes net als op de EP
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor sanne79 » Zo 21 Okt 2012, 19:32

De Baluba is iets kleiner als op de Erperheide, er is een Legohoek aanwezig, de speelautomaten staan er ook.
Er is een klein klim en glijbaan gedeeltje voor de wat kleinere kinderen, een grotere voor de grote kinderen
met daarom heen een autobaan met auto's waar nog betaald voor moet worden.
Beneden bij het Market restaurant staat ook een een klein klimgedeelte en boven een mini carrousel.
Het onderhoud is gewoon jammer, en hoeft zeker niet overal te zijn maar het is ook in het zwembad
bijvoorbeeld zichtbaar. Persoonlijk vond ik het jammer omdat het park gewoon nog niet oud is...
Ik ben blij dat ik er geweest ben en het gezien heb maar zou zelf nu eerder voor een van de andere
twee gaan. Succes met de keuze! Voor meer vragen, stel ze gerust!
2006 EP 2p Com
2008 KV 2p Com * EP 2p Com
2010 EH 2p VIP * LTF 8p Eden VIP
2011 VM 5p Pr Style
2012 EP 4p Pr * LA 6p Com
2013 HB 4p VIP * EH 2p App * EP 4p Pr * HB Jungle Lodge * HH 4p Pr
2014 EP 4p Com * BH 4p Pr * EP 4p Pr
2015 KV 4p Pr * EP 4p Pr
sanne79
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Bverwaal » Zo 21 Okt 2012, 22:30

Oké bedankt, het geeft niet als de Baluba wat kleiner, het zal voor de kids even al wel leuk zijn.
Maar het onderhoud is voor ons wel een beetje het struikelpunt.
We zijn er nog niet uit.
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor pattieke » Zo 05 Jan 2014, 11:54

We zijn al in Kempervennen, Erperheide, Vossemeren en Heijderbos geweest.
Nu willen we deze zomer een week in Frankrijk naar CP, alleen weten we nog niet naar welk park.

We zijn met z'n drieën waarvan één dochter van twaalf jaar.
Mijn voorkeur is een park met veel glijbanen en we zijn ook gesteld op hygiëne, zowel in cottage als in zwembad.

Welk park en cottage past het beste bij ons?
pattieke
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Bverwaal » Zo 05 Jan 2014, 17:52

Dan zal ik voor Les Trois Forêts kiezen, dit zonder enige twijfel een van de mooiste parken, en zeker erg leuk ook voor jullie dochter, vooral het zwembad zal zeker erg leuk zijn voor haar, je hebt voor oudere kinderen heel veel activiteiten.
Gebruikers-avatar
Bverwaal

Berichtdoor Cp Rogier » Ma 06 Jan 2014, 08:42

Ik zou dan zeker ook Les Trois Forets kiezen, het is er gewoon helemaal compleet, Aqua Mundo met de Master Blaster geeft uren plezier.

Filmpje van onze eigen ervaring incl. de master blaster staat hier.

post57471.html#p57471
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Terug naar [Center Parcs] Vragen & Cottages Frankrijk

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.