Zwemmen in badpak als man

Heb je nou een topic, bv. beste #AquaMundo van #CenterParcs, of beste wildwaterbaan, dan kun je deze hier kwijt! Alleen als ze niet in de andere fora passen!

Re: Zwemmen in badpak als man

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor lampje91 » Wo 29 Okt 2014, 00:26

En ook bij de Belgische zuiderburen bij de Erperheide was het totaal geen enkel probleem! Al viel ik wel erg op, door meteen bijna languit te gaan op de trap van de wildwaterbaan in de drukte. Maar behalve dat niks gemerkt, en ondanks dat het ontzettend druk was gewoon kunnen zwemmen zonder enige reactie. In de rij bij de wildwaterbaan een enkele keer keken wat jongeren om, maar ook dat was niks meer dan 1x even omkijken en klaar zonder enige lacherige reactie.
Dus ook daar is zwemmen prima mogelijk!, en vind het zelf wel 1 van de mooiere zwembaden aangezien er best wel wat verschillende leuke baden zijn en allemaal mooi aangekleed met planten/rotsen/bomen/etc.
lampje91
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 29 Okt 2014, 09:48

Eigenlijk had ik ook niet anders verwacht om in badpak te zwemmen bij Erperheide, maar wel goed dat je het nu steeds meer doet en veel langer dan in het begin. Erperheide heeft inderdaad een zeer mooie Aqua Mundo.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Cinderella » Wo 29 Okt 2014, 12:35

Ik denk dat jij je er drukker in maakt dan de andere AM gasten hoor. En dat is nergens voor nodig, iedereen voelt zich wel eens bekeken in badkleding. Je hebt nu eenmaal niet veel om je lijf op zo'n moment en je moet al heel tevreden zijn over je lichaam om geen enkele onzekerheid te hebben daarover. ;)

Ik voel me in mijn bikini soms ook bekeken omdat ik een buikje heb dat een beetje hangt en billen die flapperen. Tjah, ik ben een vrouw en ik heb een echt vrouwenlichaam met veel rondingen en vetten. Ik sport wel en let op mijn voeding maar dat buikje en die billen zullen er toch echt niet afgaan zelfs al was ik een topsporter, mijn lichaam is nu eenmaal zo gebouwd.
Ik voel me daar soms ook ongemakkelijk mee als ik ga zwemmen, zeker als er veel van die puberjongetjes rondlopen, maar die zullen ook maar 1 keer kijken en dan is de interesse al weg.

In het begin durfde ik niet goed een bikini aan en stopte ik me weg in van die lange zwemshorten zodat je mijn billen in elk geval niet zou zien, maar intussen loop ik ook gewoon in bikinibroekje en topje rond in de AM. Dat de mensen raar zouden kijken, zit vaak veel meer in je hoofd dan dat het ook echt gebeurd.

Iedereen is daar immers te druk bezig met genieten van hun vakantie/dagje uit en hun eigen reisgezelschap, die zullen zich echt niet druk gaan maken in wat een wildvreemde draagt. Hooguit een keer kijken van "hé, draagt die vent nou een badpak?" maar veel meer reactie dan dat zal je echt niet krijgen.

Dus vooral lekker aantrekken waar jij je goed in voelt en laat die anderen maar kijken als ze kijken, zolang jij je maar goed in je vel voelt zitten tijdens het zwemmen! ;)
Gebruikers-avatar
Cinderella
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor Cp Rogier » Wo 29 Okt 2014, 12:42

Dat is inderdaad helemaal goed verwoord en zo is het ook. Diegene die kijken moeten eerst naar hun zelf kijken en niemand is perfect in de ogen van een ander. Dus inderdaad gewoon dragen wat je zelf het liefst aan hebt en waar je het lekkerst in zwemt.
Volg Aqua Mundo Forum ook op:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
Cp Rogier
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Elmer » Vr 12 Dec 2014, 11:44

Sluit ik me helemaal bij aan Cinderella! Mensen kijken misschien even om, omdat het niet gebruikelijk is, maar uiteindelijk komt iedereen toch in het zwembad om plezier te maken en hebben ze wel wat anders te doen dan een man in een badpak in de gaten houden.

Bovendien, als ze die badpakken gewoon verkopen bij de Perry, dan zullen wel meer mensen ze dragen ;)
Gebruikers-avatar
Elmer
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Realise 14 » Wo 31 Dec 2014, 13:56

Ik heb ooit een hekel gekregen aan het dragen van standaard boxershorts. Kom je uit het water. die natte kleffe kleden rond je boven benen en vast geshort met een koort rond je middel. Toen een keer een gewone zwembroek gepast. En een irriterend elastiek rond je middel. Nee dat was het ook niet. Een badpak. Nou ja met bandjes op de rug was niet mijn ding. Weer zo'n probleem c.q. ergenis. Verder zoeken, een hydrasuit. Ja met door googlen kwam ik op de badpakken van Realise terecht. Een badpak met rits op de rug, hoog gesloten. Via internet besteld in de grootste maat (komt wel uit Japan). Thuis gepast en ja perfect. Sinds dien zwem ik in die badpakken, voornamelijk de zwarte.

Vanochtend ook heerlijk 10 a 12 baantjes gezwommen in zwembad Octopus te Leusden. Maar verder ook heerlijk te dragen bij een dagje centerparcs.
Realise 14
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor Lars » Wo 31 Dec 2014, 18:38

De Octopus, dat is ook dicht bij mij in de beurt ;). Wel een karig SRO bad hoor, maar ja dat zijn al die SRO baden...
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor lampje91 » Za 24 Jan 2015, 19:59

Heb de laatste maanden regelmatiger nu gezwommen, en helemaal nergens ooit echt reacties gehad.
En enkeling kijkt even, maar dat is alles. In heel wat center parks baden ben ik nu al geweest, en ook bijv. bij een zwembad als het tikibad gewoon lekker kunnen zwemmen.

Laatst bij de Erperheide wel 1x mijn zwemshorts aangehad (die in de wildwaterbaan soms bijna afzakte) , maar was meteen weer overtuigd dat een badpak voordelen heeft.

Bij de Perry hebben ze geen speciale herenbadpakken helaas, maar ikzelf merk dat nu ik eraan gewend ben het eigenlijk helemaal niks uitmaakt bij zulke speedo/adidas badpakken. Die zitten prima als je gewoon de goede maat hebt.

En ik vind het bij center parks baden altijd verschrikkelijk koud als je in een warm bubbelbad gezeten hebt, en dan eruit moet. Bij sommige baden helpt zo'n ijskoud bad erg goed daartegen (zodat daarna alles weer warm aanvoelt), maar een badpak vind ik ook erg goed helpen tegen de kou.

Wie weet als meer mensen ze dragen het nog eens gebruikelijk gaat worden dat je gewoon kan dragen zonder ook maar enige zenuwen het kleedhokje uit te lopen :)
lampje91
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Realise 14 » Do 12 Feb 2015, 17:21

Heerlijk gezwommen gisteravond in Aquamundo Eemhof. Erg leuk die buiten wildwaterbaan in het donker met 0 graden buiten. Gave belevenis en een hele fijne ervaring in badpak.
Realise 14
Kleuterbad
Kleuterbad

Berichtdoor lampje91 » Do 12 Feb 2015, 23:47

Goed om te horen dat ik niet de enige ben en er meer mensen zijn die gewoon durven te dragen wat goed voelt.
Van het weekend ook nog in Bochtolt (net over de Duitse grens) gezwommen, en ook daar gewoon gezwommen.
De Huttenheugte zou ik ook nog wel eens heen willen, maar is helaas wel heel erg ver rijden vanaf Rotterdam.
lampje91
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Lars » Vr 13 Feb 2015, 01:20

Port Zélande en Kempervennen zou je nog kunnen doen :). Die liggen redelijk in de buurt van Rotterdam ;).
Met vriendelijke groet,

Lars Groot
Moderator & website ontwikkeling Aqua Mundo Forum
Gebruikers-avatar
Lars
Moderator
Moderator

Berichtdoor NaMiSe » Vr 13 Feb 2015, 19:03

Kempervennen in de buurt van Rotterdam? Ligt toch onder Eindhoven, tegen de grens aan?
NaMiSe
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor markieanta » Vr 13 Feb 2015, 20:52

Volgens mij ook.
markieanta
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

Berichtdoor lampje91 » Zo 15 Feb 2015, 10:23

Ja bij Port Zelande heb ik al een keertje gezwommen, en de kempervennen staat nog op mijn to-do lijst.
Het is niet heel dichtbij, maar nog wel te doen. Bij het Heijderbos en Erperheide heb ik ook gezwommen.
Ik denk dat de Erperheide wel mijn favoriet is.

Gisterenavond nog in het tikibad gezwommen, en dat was wel eigenlijk het toppunt qua of ik het wel zou durven.
Vergeleken met aquamundo's is het publiek nog wat jonger een best wel wat groepjes jongeren, en zeker op een zaterdagavond. Maar heb nagenoeg geen enkele reactie gezien. Toen ik in de wachtrij voor de glijbaan stond tikte er iemand van zo'n groepje op mijn schouder, dus verwachtte dat iemand iets zou vragen van waarom ik een badpak droeg, maar kreeg gewoon de vraag of ik soms eerst wou in de glijbaan zodat hun samen tegelijk konden.
En ja ik weet zeker dat mensen achter mijn rug vast wel even een keertje gekeken hebben of even gedacht hebben van "he een jongen in een badpak?", maar nu ik eraan gewend ben maakt me dat eigenlijk niet zo uit meer.
lampje91
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor PE1PQX » Do 03 Sep 2015, 14:26

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wanneer u wil komen zwemmen kunt u bij het maken van een reservering betalen met iDeal. Daarnaast kunt u ook kiezen voor de optie ‘betalen bij aankomst’ zodat u ter plekke aan de kassa de betaling kunt voldoen.

Bij ons is het helaas niet toegestaan om als man in een Speedo badpak te komen zwemmen.

Hopende u hiermee te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Kind regards,

Ik ben door mijn vriendin uitgedaagd in een Speedo sportbadpak (type hydrasuit) te gaan zwemmen, maar volgens bovenstaande e-mail kan en mag dit niet in Dalen/Huttenheugte.
Heeft Huttenheugte haar eigen regels, of moet ik dat anders zien?

Grt, PQX
PE1PQX
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor NaMiSe » Vr 04 Sep 2015, 09:08

Lijkt me stug.....zouden ze de vraag wel goed begrepen hebben? Misschien denken ze dat je als man in een damesbadpak wilt komen zwemmen?
NaMiSe
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor PE1PQX » Vr 04 Sep 2015, 09:29

Herenbadpakken bestaan vrijwel niet, dus ja: een damesbadpak.
Dit had ik ook duidelijk vermeld in mijn vraag.
Dus verwarring bij mij alom...
Google anders eens op "Speedo hydrasuit" om het model badpak te zien.
PE1PQX
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor NaMiSe » Vr 04 Sep 2015, 17:35

Ja, ik snap je wel...ik bedoel meer een badpak waarin je dus als man zou lopen als je liever een vrouw zou zijn ;)
NaMiSe
Glijbaan
Glijbaan

Berichtdoor PE1PQX » Vr 04 Sep 2015, 18:25

Zal wel aan mij liggen, maar die opmerking snap ik even niet.

Ik gaf al aan dat ik door mijn vriendin uitgedaagd ben ergens publiek in badpak te gaan zwemmen. Nu ligt er een Speedo badpak dat mijn maat heeft. Da's alles.
(Toegegeven: een vrouw in badpak vind ik persoonlijker mooier om naar te kijken dan een vrouw in bikini, maar dit terzijde.)
PE1PQX
Koraalbad
Koraalbad

Berichtdoor Debbaut » Vr 04 Sep 2015, 20:05

Ik vind dat eigenlijk wel raar, aangezien hier al meerdere keren werd gezegd dat er al is gezwommen met badpak in een AM, en waarom zou De Huttenheugte dan een uitzondering zijn?
Natuur en plezier voor iedereen, daar gaat Center Parcs over.
Gebruikers-avatar
Debbaut
Wildwaterbaan
Wildwaterbaan

VorigeVolgende

Terug naar [Center Parcs] #AquaMundo's Algemeen

© 2009-2019 Aqua Mundo Forum. Alle rechten voorbehouden. Website geproduceerd door Solutsoft Internatonal
Het Aqua Mundo Forum is op geen enkele manier verbonden met Center Parcs, de Pierre & Vacances Center Parcs groep of de joint venture Center Parcs.